Golf 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı



bu sorunu çözebilen var mı bende yazılımdan öncede vardı yazılımdan sonra biraz daha şiddeti arttı bujilerim yeni 

 
@salcek mantıklı bir olsalık ancak benim aracımda bu kontroller yapıldı, malesef bir kaçak bulamadık.

 
Hocam titreme yüzünden direk motor kapığı sökülmez. önce bujileri değiştirip denersin. sonra bobinleri olmadı enjektör. arızanın bilgisayarda gözükmüyor olması bu bahsettiğim konuların %100 çalıştığı anlamına gelmez. benzin pompası da dahil turboya da bakılabilir. tekleme sorunu hala devam ediyorsa emme manifoltu kontrol edilebilir. yine devam ediyorsa motor üst kapağı açılır sırasıyla subap piston krank gibi parçalara bakırlır. bakın bu işlemleri siz yapmayacaksınız. elinde bu bahsettiğim parçaların olduğu yetkili servis yapacak. malesef ne kadar teknoloji ilerlese de bazı sorunları deneme yanılma yöntemiyle bulmak gerek.

 
Merhabalar, aracım golf 7 1.4 tsi manuel yaklaşık 1 aydır ben de aynı sorunu yaşıyorum..Daha öncesine kadar motorda kalkışta ve seyir halindeyken tekleme ve silkelenme olmuyordu. Ta ki şehir dışında kampanyaya  güvenip 3 kez ardı ardına farklı günlerde aytemizden yakıt aldığım ana kadar..Ertesi sabahı otobanda giderken motorda belirli aralıklarla dalgalanmalar ve titremeler hissettim..Daha sonraları bunun geçici bir durum olduğunu düşündüm. Bir gün çevre yolundan işe giderken vites değiştirip gaza yüklenince motorda şiddetli silkelenmeler ve dalgalanmalar olduğunu fark ettim. Bu sıkıntılar 1 hafta boyunca devam etti ve ben de bu sorunu çözmek için yetkili servisten randevu aldım..Araç 3 gün boyunca yetkili serviste kaldı..Her gün yetkili servisi aradığımda kontrollerin devam ettiğini fakat ciddi bir şey olmadığını ve arızayı tespit edemediklerini söylediler..Ben de bu duruma daha fazla dayanamayıp aracı yetkili servisten aldım..(Neyse ki sağolsunlar arızayı tespit edemediklerinden herhangi bir ücret talep etmediler ve ayrıca sorunun da benzinden kaynaklanmadığını belirttiler). Aynı gün, bir arkadaşımın referansıyla aracı, aynı yetkili serviste 10 yıldan fazla çalışmış bir ustanın özel servisine götürdüm. Usta aracı cihaza bağlayarak sorunu çözmek için birlikte test sürüşüne çıktık..Usta 1. 3. gözlerde (silindirlerde) kaçak olduğunu ve bunun için aracı bırakmam gerektiğini söyledi. Yaklaşık 2 gün sonra ustayı aradığımda bütün olasılıkları test ettiğini ve arızanın sadece eksantrik mil setinde olacağı ihtimalinin yüksek olduğunu bu yüzden bu parçanın değişmesi gerektiğini söyledi. Ben de  kendisine sorun yine devam ederse ne yaparız diye sorduğumda, bunun garantisini veremeyeceğini çıkma bir eksantrik miliyle maliyetin daha düşük olacağını ve arızanın devam etmesi halinde bu parçayı geri iade alabileceğini söyledi.Ayrıca, aracı bu şekilde kullanmamda  ve satışımda bir sıkıntı olmayacağını da ekledi .Açıkçası bu durum beni baya sarstı çünkü ben aracıma asla çıkma veya orijinal olmayan bir parça taktırmam ve sorunu çözmeden araç satamam ve doğrusu ben bunu kendime asla yakıştıramam..Şuanda ne yapacağım konusunda kararsızım.. Umarım sizin ve diğer kıymetli üyelerin değerli vakitlerini almamışımdır. Saygılarımla..

Eksantrik Mil Seti.jpg

 
@Mobydick güncellemelerinizi bekliyoruz hocam, rodajı doğru yapmak çok önemli, bir de turbolu araçlarda açıp kaparken aracı 1.5 dk civarı beklemekte fayda var. Kendi 1.2 2015 aracım 70.000 de hep dikkat ederek kullandım, arkadaşın 2017 jetta 1.2 den daha az sarsıyor rölantide ama başka bir çok parametre vardır tabii..

 
@aliyk Motoru bir süre daha gözleyin bence. Eskiden nereden yakıt alıyor iseniz oradan almaya devam edin, bir iki depo kullandıktan sonra düzelme olup olmadığına bakarsınız. Egzantrik mili değişimi yapmak için arızanın o olduğundan kesin emin olmak gerekir.

Ayrıca usta egzantrik mil seti dedi ise yetkili servisin de aynı tespiti yapabilmesi gerekir. Yetkili servis bile böyle bir teşhis de bulunmadı ise bence şimdilik değiştirmeyin.

Kullanıp gözleyin.

 
@calik Öncelikle değerli yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler..Evet hocam ben de sizin gibi düşünüyorum. Ayrıca, başlangıçtaki gibi motorda belirgin sert sarsıntılar olmuyor daha çok zigzag  halinde gelen dalgalamalar şeklinde oluyor. Shell'den V-power benzin almamı tavsiye eder misiniz? Selamlar..

 
Yakıt firmasından ziyade bilindik markaların sizin yaşadığınız yerdeki güvenilir bir istasyonundan almalısınız. Önemli olan istasyon güvenilir mi değil mi? Tercihen şehir merkezlerine yakın esnafın sanayicinin bildiği düzgün bir istasyon olmalı. 

 
@aliyk 2014 1.2 tsi manuel aracım hatalı parça serisine girdiğinden servis tarafından hiçbir şikayetim olmamasına rağmen eksantrik mili ayarlayıcısı garantiden değişmişti. 1.2 lerin değişti, 1.4 tsi için duymadım.

 
@batudinho18 Rodajı gayet dikkatli yapmıştım, benim sorunum 40.000'den sonra başladı ki bu km'de aynı sorunu yaşayan başka araçlar da var, muhtemelen kronik bir durum. Arabayı kapatmadan önce bir süre dinlendirmeye de daima dikkat ederim. Gerçi turbolu aracı zorlamadan kullandığınızda susturmadan önce 1.5 dakika dinlendirmeniz gerekmez, park öncesinde yarım dakika bile sakin kullandıysanız yağlama sitemi yeterince soğutma sağlamıştır. 

 
@salcek Öncelikle kıymetli önerileriniz için teşekkürler.. Dediğiniz gibi anlık tüketim 15,7 ayağı gazdan çekince 23,2 ye yükselip sonradan 0'a düşüyor. Ayrıca, egzozdan gelen pıtı pıtı gelen bir ses de var hani insan hasta olunca hafif hafif öksürür ya onun gibi...Hadi hayırlısı bakalım..

 
@salcek bugün özel bir servise götürdüğüm usta da motorda hava kaçağı olduğunu soğuk havalarda titremenin daha da artacağını belirterek arızayı tespit etmenin daha kolay olacağını söyledi..Merak ediyorum yetkili servisin çözemediğini özel servisteki usta nasıl çözecek?!

 

@aliyk sorununuz çözüldü mü acaba? Aynı dertten bende müzdaribim. Çok para harcadım ama sonuç yok. Değişmeyen parça kalmadı. Bana yardımcı olur musunuz? 

 

Geri
Üst Alt