Golf 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı


Bende silikonla çözme taraftarı değilim yenilemek istiyorum ama oem bilindik markalar hangileridir bilemiyorum lemforder markalı ürün dışında bir ürün göremedim. Bu marka hakkında fikriniz var mı? Birde sorunlardan biride iyi bildiğim bir ustanın olmaması birkaçını arayıp sorduğumda ısrarla volan değişimine yönlendiriyor. Bana ankara'da bu işi hakkıyla yapabilecek bir usta önerisi gerekli. Birde hem motor hem şanzıman kulağını değiştirin demişsiniz. Açıkcası şanzıman kulağı değişimi çözüm için yeterliyse ekstra masraf yapmak istemiyorum. Motor kulağı değişimi de gerekli mi ?
DM üzerinden bilgi verdim hocam.
 

Merhaba herkese. Tüm yazışmaları okudum.

Aracım 2016 golf 1.4 tsi 125 hp dsg. 90 bine kadar yetkili servis bakımlı. 99 binde ben aldım ve 2.sahibiyim. Aracı ben almadan önce 6 ay yatmış. İlk aldığımda rölantide titreme çok fazlaydı. Sonrasında aşağıdaki işlemleri yaptırdım.

  • trigger seti değişimi
  • shell engine flush + liquid moly top tec 4200 5-30 motor yağı.
  • man yağ filtresi.
  • orijinal ngk marka buji takımı (ben almadan 10 bin km önce değişmiş) ancak ben çakma buji olabilir veya bujiler doğru sıkılmamış olabilir diye tekrar değiştirdim (ustamın önerisi)
  • dsg basınç tüpü değişimi
  • dsg mekatronik ve şanzıman yağı (yağlar orijinal, yetkili servisten aldım). Dsg adaptasyonu yapıldı.
  • Liqui moly enjektör twnizleyici
  • termostat ve su pompası (bütünleşik parça) değişimi
  • 3 farklı yerde pc takılarak arıza kayıtları kontrol edildi.

İlk aldığımdaki o titreme gitti ancak rölantide hala çok az titreme yapıyor. Titremeyi sürücü koltuğu bel desteklerinden hissedebiliyorum sadece. Yanımda oturanların çoğu hissetmiyor.

Bugün şanzıman ve motor kulaklarını kontrol ettirdim. Hepsi sağlam dediler.

Katalizör, boğaz kelebeği ve oksijen sensörü temizliği istedim ancak usta gerek yok dedi. Bu parçaların işlevinde sorun olursa arıza kaydı atar ve motor devrinde dalgalanma, tekleme, performans kaybı vs olur dediler.

1 yıldır uğraşıyorum ve çaresiz kaldım artık. Bana bu arabayı böyle kabullen dediler 🙃 keşke arabanı bukadar sevmiyor olsaydık ya da bu kadar hassas olmasaydım ben de.

Ek olarak volanda sorun olsa devirde dalgalanma olur dediler. Benim devir saatinde hiç dalgalanma yok.

Şanzıman kulağını değiştiren arkadaşlar bu parçada sorun olduğunu görmedikleri halde yine de değiştirerek mi çözüme ulaştı acaba?

Yardımcı olabilirseniz gerçekten çok sevinirim.
 
Merhaba herkese. Tüm yazışmaları okudum.

Aracım 2016 golf 1.4 tsi 125 hp dsg. 90 bine kadar yetkili servis bakımlı. 99 binde ben aldım ve 2.sahibiyim. Aracı ben almadan önce 6 ay yatmış. İlk aldığımda rölantide titreme çok fazlaydı. Sonrasında aşağıdaki işlemleri yaptırdım.

  • trigger seti değişimi
  • shell engine flush + liquid moly top tec 4200 5-30 motor yağı.
  • man yağ filtresi.
  • orijinal ngk marka buji takımı (ben almadan 10 bin km önce değişmiş) ancak ben çakma buji olabilir veya bujiler doğru sıkılmamış olabilir diye tekrar değiştirdim (ustamın önerisi)
  • dsg basınç tüpü değişimi
  • dsg mekatronik ve şanzıman yağı (yağlar orijinal, yetkili servisten aldım). Dsg adaptasyonu yapıldı.
  • Liqui moly enjektör twnizleyici
  • termostat ve su pompası (bütünleşik parça) değişimi
  • 3 farklı yerde pc takılarak arıza kayıtları kontrol edildi.

İlk aldığımdaki o titreme gitti ancak rölantide hala çok az titreme yapıyor. Titremeyi sürücü koltuğu bel desteklerinden hissedebiliyorum sadece. Yanımda oturanların çoğu hissetmiyor.

Bugün şanzıman ve motor kulaklarını kontrol ettirdim. Hepsi sağlam dediler.

Katalizör, boğaz kelebeği ve oksijen sensörü temizliği istedim ancak usta gerek yok dedi. Bu parçaların işlevinde sorun olursa arıza kaydı atar ve motor devrinde dalgalanma, tekleme, performans kaybı vs olur dediler.

1 yıldır uğraşıyorum ve çaresiz kaldım artık. Bana bu arabayı böyle kabullen dediler 🙃 keşke arabanı bukadar sevmiyor olsaydık ya da bu kadar hassas olmasaydım ben de.

Ek olarak volanda sorun olsa devirde dalgalanma olur dediler. Benim devir saatinde hiç dalgalanma yok.

Şanzıman kulağını değiştiren arkadaşlar bu parçada sorun olduğunu görmedikleri halde yine de değiştirerek mi çözüme ulaştı acaba?

Yardımcı olabilirseniz gerçekten çok sevinirim.
Merhaba. 2014 1.4 tsi cxsa 122 lik motora sahip aracım da aynı sorunu yapıyor. Arıza kodu yok ngk buji değişti bobin kontrolü yapıldı. Rolantide dediğiniz gibi dalgalanma yok ama tekleme mevcut. Araç giderkende aynısı mevcut ama yoldan mı ne anlıyamıyorum o kadar tatlı tekliyor. Bilgisayara bağlayarak dolaştık tüm silindirler rastgele zamanlı tekliyor. Bir usta sente ayarına bakmalıyım dedi, bir usta emme manifoltunu söküp kurum temizliği yapınca geçer dedi, bir usta bunlar kronik bin arabana kaşınma bu motora birşey olmaz dedi, bir usta ateşlemede bir sorun yok geriye yakıt kaldı bunların yakıt enjektörü elektrikli birinde arıza varsa diğerinide etkiler dedi. Bende bu sorunun tüm silindirlerde farklı zamanlarda teklediğini düşündüm ve acaba yakıt basıncı mı dalgalanıyor stabil değil dedim. Aynı sorun bende de var. Çözüm bulabilirsek paslaşalım.
 
araçtaki titreme sorununu (araç tiguan 1.4 tsi czdb motor) bu benzin katkısını kullanarak çözdüm. Belki sizde de işe yarar.
 

Ekli dosyalar

  • 1000094694.jpg
    1000094694.jpg
    70.5 KB · Görüntüleme: 12
Merhaba. 2014 1.4 tsi cxsa 122 lik motora sahip aracım da aynı sorunu yapıyor. Arıza kodu yok ngk buji değişti bobin kontrolü yapıldı. Rolantide dediğiniz gibi dalgalanma yok ama tekleme mevcut. Araç giderkende aynısı mevcut ama yoldan mı ne anlıyamıyorum o kadar tatlı tekliyor. Bilgisayara bağlayarak dolaştık tüm silindirler rastgele zamanlı tekliyor. Bir usta sente ayarına bakmalıyım dedi, bir usta emme manifoltunu söküp kurum temizliği yapınca geçer dedi, bir usta bunlar kronik bin arabana kaşınma bu motora birşey olmaz dedi, bir usta ateşlemede bir sorun yok geriye yakıt kaldı bunların yakıt enjektörü elektrikli birinde arıza varsa diğerinide etkiler dedi. Bende bu sorunun tüm silindirlerde farklı zamanlarda teklediğini düşündüm ve acaba yakıt basıncı mı dalgalanıyor stabil değil dedim. Aynı sorun bende de var. Çözüm bulabilirsek paslaşalım.
Ankaradasınız sanırım. Ankarada birçok iyi özeller var. Diğer servislere de göstermekte yarar var.

Aydelen VW Özel servis
Aydoğdu VW özel servis
MASS OTOMOTİV
2CR Ankara Servis
 
Ankaradasınız sanırım. Ankarada birçok iyi özeller var. Diğer servislere de göstermekte yarar var.

Aydelen VW Özel servis
Aydoğdu VW özel servis
MASS OTOMOTİV
2CR Ankara Servis
Çok teşekkür ederim önerilerinizden dolayı. Mass otomotivi aradım bu gün gideceğim. Ali usta bir baksın dediler.
 
Çok teşekkür ederim önerilerinizden dolayı. Mass otomotivi aradım bu gün gideceğim. Ali usta bir baksın dediler.
Rica ederim. Haberdar edersiniz. Bakalım neyden kaynaklı çıkacak
 
Rica ederim. Haberdar edersiniz. Bakalım neyden kaynaklı çıkacak
Gittim yüzde 90 bobinden dendi. Baya gezdik araçla. Tüm pistonlar tekliyor ama shell'den değilde opetten yakıtı alınca daha az tekledi. bu sefer 1. Ve 3. Piston tekledi ama 2 ve 4 te de tekleme vardı. Bi ara 1. Piston 17 kere tekledi 3. Piston 5 kere, 2 ve 4 o ara hiç teklemedi. Bazende hepsi rastgele 2 3 kere tekliyor. Mass otomativdeki ustanında dediği bunda bi öksürme var yüzde 90 bobinden şüphelendim ama bundan birşey olmaz cebine yazık kullan artarsa sorun gelirsin, sente filan değil bu denildi. Ali usta pek ilgilenmedi Açıkcası, yine hayal kırıklığı oldu benim için. Yarın da 2cr ye gideceğim.
 
Tekleyen motora birşey olmaz demek sizce de mantıklı mı ?
 

Ekli dosyalar

  • 20250320_163807.jpg
    20250320_163807.jpg
    96.2 KB · Görüntüleme: 8

Geri
Üst