DPF Rejenerasyon



@33hasan33 onu bilmiyordum nette izlediklerim hep hareket etmiyordu hareket halinde oluyosa o daha güzel

 
Ben bu vagcom kablosuyla zorla istem dışı dfp dejenerasyonu olayını pek anlamadım!

Parmak atıp arabayı zorla kusturmak gibi geldi bana.

Eee zaten araç kendisi 350 km de bir içindeki pislikleri salıyor atmosfere !

 
Bi arkadaş ta yazmıştı, Depoyu doldurun vitesi otomatikten çıkartıp 4. Viteste 80-90 ile 2200 devir ve üzeri 15 dk. sürün. otomatik olarak işleminiz hallolacaktır. ben 2 ayda bir bunu yaparım. bir arkadaşta da bunu yaptım arkadaş aracın çekiş ve rahat çalışma durumunu bariz fark etti. @bf417 

 
Ben bu vagcom kablosuyla zorla istem dışı dfp dejenerasyonu olayını pek anlamadım!

Parmak atıp arabayı zorla kusturmak gibi geldi bana.

Eee zaten araç kendisi 350 km de bir içindeki pislikleri salıyor atmosfere !
Haklısınız yapıyor ama belli şartlar altında yapıyor, yoksa yakıt oranı 2,5-3 kat artıyor. Tecrübem ile tasdik edilmiştir. Depo tam full olmazsa da belli en azından 3 çeyrek depo olması, 4. vites ve 80-90 km hız ile 15 dk. sürmeniz gerekiyor. benim başıma geldiğinde yakıt oranının çok olması şikayeti ile servise gitmiştim servis formeni tarafından bana iletilenler bunlardı. ben 2 ayda bir kaç km yaptığına bakmadan bu işlemi yaparım. bu günlerde de tekrar yapmam gerekir, zira araç şehir içinde çok kullanıldı.  

 
Yakıt 2,5/3 kat nasıl artar?

Tenha bir yolda A noktasından B noktasına giderken eğer araç pasif dejenerasyona denk geldiyse 4,5 ortalama ile gideceğiniz yere 5,5 la falan gidiyorsunuz . 2-3 kat yakıt artışı için 13 ortalama lazım ki öyle bişey kesinlikle yok

300-350 km de bir pasif rejenerasyona giriyor araç. Bu sırada eğer Dur kalk trafiğe denk geldiyseniz ve aracı 80-90 km hıza çıkarıp 4. Viteste 2000 devir kullanamıyorsanız işin can sıkan noktası burası evet.

80-90 hızla 4. Vites 2000 devir ile 15 km de kendini temizleyen dfp!

Dur kalk trafiğe denk gelindiyse 30-35 km boyunca bu temizliği sürdüyor yakıt +1 litre şişiyor falan

2000 devir 4. Vites olayını ultra abartan bir vatandaş dakikalarca a3 TDI aracını 

3. Vites 4000 devirde motorun hem anasını hem babasını ağlatıyor dakikalarca yazık!!



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Adam motora dfp değil resmen bayram temizliği yaptırıyor!

Motor için Bariz Soykırım !!

 
@Savatage Yakıtı fazla yakması dışında bir şey olmaz motora merak etmeyin. Ama boşuna 4000rpm'de kullanmış. Burada mesele dpf ünitesinin kendini temizleyecek sıcaklığa ulaşması. Uzun bir rampaya 2000 rpmle girseniz de dpf bu sıcaklığa ulaşır zaten.

Geçenlerde Bursa'ya gittim. Otobanda bir ara iyi bastım. Döndüğümde bir baktım egsozumun içi dışı kurum dolmuş. Motor içi kurumun çıkması iyidir. Özellikle egr valfi bütün kurumu motor içine basıp motorun canına okuyor.

 
@bf417 ben uzun zamandır bu şekilde kullanıyorum her hangi bir problemle karşılaşmadım, tam tersine yararını hep gördüm. Tavsiye ederim.

 
Dizel kullanan arkadaşlara tavsiyem liqui moly markasının dizel partikül filtresi temizleyicilerini ve yakıt katkılarını her 2000 km bir kullanmalarını tavsiye ederim, aracın sabah çalışmasından tutun, nasıl rahatladığı, ne kadar çekişinin arttığını gözle görür derecede farkı hissedebilirsiniz 

 
@Savatage yakıt haricinde motora pek zararı olmaz, sonuç olarak dizel motor devirli kullanmakta fayda var, basınç arttıkça daha rahat bir şekilde temizleme yapacaktır. 

 
@33hasan33  4000 DEVİR  3. VİTES   kullanmak normal 'mi diyorsunuz ? Dpf temizliği aşkına  motorun anası böyle ağlatılırsa   100 binde dizeli çöpe at saçmalığı bir anda 50 binde çöpe ata dönüşür. 

ortada bilimsel/tavsiye edilen/optimal bir çözüm var !  4. vites  2000 devir 80-90 hız   15-20 km yol  . bu kadar basit. (zaten bu yol sonunda dpf temizliği sonlanıyor herşey normale dönüyor. Şu ana kadar 20 kere bu bu durumu yaşadım 

Dizeli falan geçtim  TSİ motoru 4000 devir  3. viteste   sürekli kullanın ,  İş göremez raporunu verirler 60 binde 

 
@Savatage o sizin belirttiğiniz kriterler Avrupa için Türkiye için geçerli değil, Türkiye’deki yakıtın kalitesi ortada, zaten aracı şehir içinde  1-2 bin devir seviyesinde sürekli kullanımdan dolayı bu dpf filtresi dolmuyor mu?

 
1,2 TSI golf dışında kullandığım diğer aracım passat variant 152000 kmde 1,6 dizel, DPF temizliği sık oluyor, ama benim farkettiğim manuel viteste, vw in ekrandaki vites önerileri uymamak, onun yerine arabayı 1800-2500 devir arasında kullanmak yakıt, çekiş ve DPF açısından en sağlıklısı gibi duruyor.

 

@33hasan33  4000 DEVİR  3. VİTES   kullanmak normal 'mi diyorsunuz ? Dpf temizliği aşkına  motorun anası böyle ağlatılırsa   100 binde dizeli çöpe at saçmalığı bir anda 50 binde çöpe ata dönüşür. 

ortada bilimsel/tavsiye edilen/optimal bir çözüm var !  4. vites  2000 devir 80-90 hız   15-20 km yol  . bu kadar basit. (zaten bu yol sonunda dpf temizliği sonlanıyor herşey normale dönüyor. Şu ana kadar 20 kere bu bu durumu yaşadım 

Dizeli falan geçtim  TSİ motoru 4000 devir  3. viteste   sürekli kullanın ,  İş göremez raporunu verirler 60 binde 
Hocam devirli kullanınca motor mu bitiyormuş :)  İdeal şartlar sağlandığında motor bakımı zamanında yapılmış yağ ideal sıcaklığına gelmiş motorda devir çevirebilirsiniz sıkıntı olmaz ,  küçük hacimli tsilarda devir çevirirken alt devirlede dip gaz yapılmamalı lspi sorununu önlemek açısından . Devirsiz kullanmak motor sağlığı açısından kötüdür . Bakımı zamanında yapılmış yağ sıcaklığına vb dikkat edilmiş bir motoru 100 binde bitirmeniz çok zor .

 

Geri
Üst Alt