DPF Rejenerasyon


Aracım rejenerasyon'a girdiğinde stop etmiyorum. Bunla alakalı bir aralar kafam çok karışmıştı. Eski 2012 Polo Tdi Dsg aracımda bir dpf sıkıntısı yaşamadım. Hatta öyle ki genelde kısa mesafe kullanıyordum. Şimdi 2016 Golf Tdi Dsg araca sahibim. Araç rejenerasyona girdiğinde her hangi bir uyarı ışığı yakmıyor. Devrin 1000'e çıkmasından ve gürültüden anlıyorum. Naçizane fikrim d3'de ilerliyorsunuz mesela, yavaşladınız durdunuz ancak devir 1000'in altına düşmüyor ve kaputun altında fan sesi yüksek. Aracı stop etmeyin, acele işiniz yoksa 10-15 dakika beklemeniz durumunda gürültü azalacak, rejenerasyon bitecek, egzozdaki partiküller yanacaktır. Bu işlem sırasında egzozdan çok sıcak hava çıkar, oradan anlayabilirsiniz aracın dpf'de olduğunu. Zaten kaputun altındaki fan sesi, 1000'de kalan devir de göstergedir. Bu durumda aracı devirli kullanarak yanmasına yardımcı olabilirsiniz ancak dediğim gibi acele işiniz yoksa motor çalışır durumda bir yerde bekleyebilirsiniz motoru kapatmadan. İnin sigara falan için kullanıyorsanız :)  Bu şekilde de egzozdaki partikülleri sağlıklı bir şekilde temizleyecektir araç.

 

Aracım rejenerasyon'a girdiğinde stop etmiyorum. Bunla alakalı bir aralar kafam çok karışmıştı. Eski 2012 Polo Tdi Dsg aracımda bir dpf sıkıntısı yaşamadım. Hatta öyle ki genelde kısa mesafe kullanıyordum. Şimdi 2016 Golf Tdi Dsg araca sahibim. Araç rejenerasyona girdiğinde her hangi bir uyarı ışığı yakmıyor. Devrin 1000'e çıkmasından ve gürültüden anlıyorum. Naçizane fikrim d3'de ilerliyorsunuz mesela, yavaşladınız durdunuz ancak devir 1000'in altına düşmüyor ve kaputun altında fan sesi yüksek. Aracı stop etmeyin, acele işiniz yoksa 10-15 dakika beklemeniz durumunda gürültü azalacak, rejenerasyon bitecek, egzozdaki partiküller yanacaktır. Bu işlem sırasında egzozdan çok sıcak hava çıkar, oradan anlayabilirsiniz aracın dpf'de olduğunu. Zaten kaputun altındaki fan sesi, 1000'de kalan devir de göstergedir. Bu durumda aracı devirli kullanarak yanmasına yardımcı olabilirsiniz ancak dediğim gibi acele işiniz yoksa motor çalışır durumda bir yerde bekleyebilirsiniz motoru kapatmadan. İnin sigara falan için kullanıyorsanız :)  Bu şekilde de egzozdaki partikülleri sağlıklı bir şekilde temizleyecektir araç.
Tam tersi acele işiniz yoksa rolanti de beklemek yerine aracı biraz devirli sürerek temizlik yapmak biriken atıkların daha iyi yanmasını sağlayacaktır! 

Araç dsg ise manuel e alıp 4. viteste 70-90km hızla kullanmak gerektiği tavsiye edilmekte..

 
@forzaGilles Hocam teşekkürler bilgi paylaşımınız için. Ancak araç olduğu yerde de pasif rejenerasyon sistemiyle partikülleri yakıyor bildiğim kadarıyla. Devirli kullanmak da doğru bir yöntem ancak bu fazlaca yakıt sarfiyatı yaratır kısa mesafede.3-4 kere rejenerasyon sırasında olduğu yerde bekledim ve allaha şükür bir sıkıntı yaşamadım aracımda dpf ile ilgili. Motordaki gürültü bittiğinde kapatıyorum kontağı. Bir dahaki binişimde devir 1000'in altına rahatlıkla düşüyor.

 
@forzaGilles Hocam teşekkürler bilgi paylaşımınız için. Ancak araç olduğu yerde de pasif rejenerasyon sistemiyle partikülleri yakıyor bildiğim kadarıyla. Devirli kullanmak da doğru bir yöntem ancak bu fazlaca yakıt sarfiyatı yaratır kısa mesafede.3-4 kere rejenerasyon sırasında olduğu yerde bekledim ve allaha şükür bir sıkıntı yaşamadım aracımda dpf ile ilgili. Motordaki gürültü bittiğinde kapatıyorum kontağı. Bir dahaki binişimde devir 1000'in altına rahatlıkla düşüyor.
bence siz pasifin yerine devirli kullanarak, yol durumuna göre de arada kick-down yapın. aracın çekişinden sesine her şeyin değiştiğini fark edilir şekilde göreceksiniz.

 
Arada bir devirli kullanılmalı. Bunun aksini savunan da kusura bakmasın da biraz pimpiriklidir. İstanbuldan Düzce’ye defalarca 4000-4500 Sıka sıka gittim ne motorla ne başka bişeyle alakalı sorun olmadı. O araç şu anda 200bin kmde ve muadillerine göre çok daha atik. Babamla bire bir aynı araçlara sahip olduğumuz dönemde de kendisi hep sakin kullanırdı bunun tartışmasını yaptık, çevre yoluna çıkıp 3. viteste bastık daha 4. vitese gelmeden 2-3 boy öne çıkıyordum, dellendi babam. Dedim ki 2-3 ay bende kalsın araba benimki sen de kalsın, 2-3 ay ara ara sıkıştırarak kullandım, sonrasında bi daha deneme yaptık araçlar nerdeyse kafa kafaya gitmeye başladı. 

7/24 gaz gaz dolaşmayın tabiki ama yok 4000 devir zarar verir cart curt tamamen içi boş şeyler. Gazlayın abi biraz açılsın motor sağırlaştırmanın, kurum birikmesinin bi anlamı yok. 3. Vitesten sonra asılın sadece diğerleri yürüyeni ve şanzımanı yorar. Biraz zevk alın. Dizel motorlar çok daha yüksek basınçla çalıştığı için benzinli motorlara göre daha sağlamdır, yağını suyunu eksik etmeyin hırpalamayın yeter.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İdeal rejenerasyon (DSG D modda, manuel 4. Viteste) 70 km hız ile yapılandır. Ekstra devir artırmak gazlamak öyle sanıldığı gibi ekstra temizlik demek değildir. 

Kül yakma durumu hızlandıkça kilometrede yakılan kül oranı azalır. Yani rejenerasyon anında 70 km hız ile giderken (maksimum yakma sıcaklığına ulaştığında) kilometrede 25 gram kül yanıyorsa, 90 km hız ile giderken yaklaşık kilometrede 12 gram kül yakıyor gibi düşünülebilir.

E o zaman dururken yapsa daha iyi değil mi denilebilir. Daha iyi diyemem ama kül yakım oranı daha fazladır ancak dururken yaptıysanız ve rejenerasyon bitse de soğuma amaçlı fan çalışmaya devam eder.

İdeal olarak 70 km hız civarı rejenerasyon yapılmasının sebebi de aynı zamanda ön taraftan hava girişi olmasıdır ve durunca ekstra fan çalışmamış olur. (Tabii ki hava sıcaklığının da buna etkisi vardır).

Bilindiği üzere rejenerasyon sonrası aracınızı park ettiğiniz yerin kuru ot vs. olmamasına , yani egzoz borularına temas ederse yüksek sıcaklıktan tutuşmaması için tavsiye edilir.

Rejenerasyon yaparken gaz tepkisi biraz daha tepkili yani araç biraz atikleşiyor deniliyor. Evet bu doğru. 

Dyno ile uğraşan birileri varsa rejenerasyon anında Dyno testine girerse, normalden 10-15 beygir artış gözlemlenirse şaşırmam. 

 
Hocam bakım aralığı devir çevirmeye göre mi hesaplanıyor ,  yüksek devirde sıcaklıkta yağın ömrü tabi ki azalıyor ona diyecek birşey yok . Bildiğim kadarıyla bizim araçların normalde bakım aralığı 30 bin vw türkiye 15 bine çekti. Ayrıca çoğumuz aracımızda ll yağ kullanıyoruz . Ben aracımda liqui  moly yağ kullanıyorum maksimum 10 binde bir değiştiririm . Yağ dediğimiz çok pahalı birşey değil motul 5 lt yağ + yağ filtresini 250 tlye temin edebilirsiniz.
Maalesef emisyon kısıtlamaları ve yakıt tüketimi-performans (küçük hacim) nedeniyle motorlar üzerinde yapılan değişiklikler motor yağ ömürlerini ciddi oranda azaltmakta. 30.000 km normal kullanım koşullarında mantık dışı. Bu zaten araç sahiplerinin yaptıkları yağ analiz sonuçları ile tespit edilmiş durumda (ref. oilclub.de/ru). Yağ ömrü konusu çok değişken olabilir. Her ne kadar kullandığımız yağlar eski nesil yağlara göre üstün olsa da ben ustalar gibi max 10.000 km'de bir bakımın ideal olacağını düşünen taraftayım incelediğim, araştırdığım veriler doğrultusunda. Soğuk çalıştırma döngüsü fazla olan, kısa mesafe kullanılan, şehir içi trafik koşullarına maruz kalan bir araçta ise bu aralık daha da düşürülebilir. Tabi bunlar ideal motor ömrü ve performansını düşünen kullanıcılar için. Aksi halde 30.000 binde bir bakımla aracınız hemen ölmez :)

 

Geri
Üst Alt