DPF Rejenerasyon


@mbonat

devir saatinizin solunda 1/dak x 1000 yazıyor

1 dakikada 4000 kere motor yağını sürtünmeye maruz bırakarak optimal vizkozitesini/ömrünü  yemekle

1 dakikada 2000 kere motor yağını sürtünmeye maruz bırakmak arasında  tam yarıya yarıya fark dimi ? 

Motor bakımını zamanında yaptırmaktan bahsediyorusuz. Doğru

ben 4 bin devir kullanırım , ama 15 bin olarak önerilen bakımı  düzenli olarak 7.500 km de bir yaptırırım diyen için motor keder yaratmayabilir ama.

 4000 devir veriyorum  x2 kere  doğuşa  bakım giderim oluyor yıllık  diyene de itirazımız olmaz . Biz yılda 1 bakıma katlanamıyoruz gartantiyi yaktık sanayiye kaçtık o da ayrı konu. 7500 de bir ocağı söndürür. 

 

Sonuç: gereksiz yüksek devir araç kullanan motor yağını yer bununla ilişkili olarak motoru yer. 15000 bin de bir yağ değişimi olduğunu zannediyorsa tabi!

 
@Savatage sürekli 4k baya iddialı olur ona bişey diyemem ama yüksek devir kullanmak bazen red çevirmek motor için gerekli. yanma odasında subap piston hatta egr de biriken kurumu atarsınız motorlar camdan yapılmıyor korkmaya hiç gerek yok, yüksek devirde partiküllerin çoğunu partikül filtresi de tutamıyor direkt dışarı atılıyor, ısınmış bir motor olması önemli tabi. vites geçiş önerisine uyan ya da otomatik kullananların bu sorunları yaşama olasılığı kat kat daha yüksek.

 
öyle bir artıyor ki 2,5/3 kat'ı rahat fark ediyorsunuz. bendeki araç 100 km'de 13,8 yaktı ve serviş ile resmen kavga ettim. ilk gittiğim servis bi açıklama yapamadı depoyu fulle 100 km git tekrar fulle ne yaktı anlarız dedi, yaptık 14,5 çıktı, yok olmaz düz yolda 80 ile 7. viteste hiç bir elektronik cihaz açılmadan, cam tavan kapalı dedi onu da yaptık 12,9 a indi ama yinede bi şey yapamadılar.  2. gittiğim servis (Mersin'de) durumu bütün netliği ile bana anlattı rejenerasyonun 21 km önce bittiğini bile söyledi ve bana yukarıda yazdığım açıklamayı anlattı. onun için km ye bakmaksızın 2 ayda 1 defa yaparım. eğer uzun yola çıkıyorsam zaten drekt olarak basıp giderim. Servisin anlattığı kısa mesafede hız/km/zamanlama olarak 80 km ve 4. vites seçeneğini verdi. eğer hızlı gidiyorsanız ve hız +10-10 aralıkta kullanabilecekseniz basıp gidin 2200 devir ve üzerinde kullanın.

 
Rejenerasyon başladığında herhangi bir yerde lamba yanmıyor bende normal midir?

 
@Aksel35 lambanın yanmaması normal rejenerasyonu sürekli yarıda keserseniz belli süre sonra partikül lambası yanar temizlik yine başlar kritik seviye doluluğun  göstergesidir. Sadece 1 defa başıma geldi 15dk gezdim söndü.

 
@bf417  Sedat hocam ,rejenerasyona girince daha atik geldi bana gidişi,rölanti yükselmesi dışında.Sizde farketmişsinizdir.

 
@mbonat

devir saatinizin solunda 1/dak x 1000 yazıyor

1 dakikada 4000 kere motor yağını sürtünmeye maruz bırakarak optimal vizkozitesini/ömrünü  yemekle

1 dakikada 2000 kere motor yağını sürtünmeye maruz bırakmak arasında  tam yarıya yarıya fark dimi ? 

Motor bakımını zamanında yaptırmaktan bahsediyorusuz. Doğru

ben 4 bin devir kullanırım , ama 15 bin olarak önerilen bakımı  düzenli olarak 7.500 km de bir yaptırırım diyen için motor keder yaratmayabilir ama.

 4000 devir veriyorum  x2 kere  doğuşa  bakım giderim oluyor yıllık  diyene de itirazımız olmaz . Biz yılda 1 bakıma katlanamıyoruz gartantiyi yaktık sanayiye kaçtık o da ayrı konu. 7500 de bir ocağı söndürür. 
Hocam bakım aralığı devir çevirmeye göre mi hesaplanıyor ,  yüksek devirde sıcaklıkta yağın ömrü tabi ki azalıyor ona diyecek birşey yok . Bildiğim kadarıyla bizim araçların normalde bakım aralığı 30 bin vw türkiye 15 bine çekti. Ayrıca çoğumuz aracımızda ll yağ kullanıyoruz . Ben aracımda liqui  moly yağ kullanıyorum maksimum 10 binde bir değiştiririm . Yağ dediğimiz çok pahalı birşey değil motul 5 lt yağ + yağ filtresini 250 tlye temin edebilirsiniz.

 
@Aksel35 kesinlikle fark edilir derecede gaz tepkisi daha iyi devir az da olsa yukarıda olduğu ve yakıt besleme daha zengin belki ondandır

 
DPF için uzun yolda kullanma imkanınız var ise el kitabında tavsiye edilen 4. vites 60 - 80 km/saat en iyi çözümdür. Çünkü motor kalibrasyonu zaten buna göre yapılmıştır ve el kitabında da en iyi temizleme yapabileceği bu çalışma şartları önerilir. 4000 rpm vb. gibi yüksek hızlara çıkmak DPF temizliği için daha iyi olmaz. Ne kadar motor hızını (dolayısıyla yükü yani yakıtı) artırırsanız DPF o kadar kolay dolar. Ayrıca DPF rejenerasyonunda en önemli yan etki de yağa yakıt karışmasıdır. En zorlu şartlar da rölanti de DPF rejenerasyonu olup, özellikle yağa yakıt karışması açısından risklidir. Mümkün mertebe tercih edilmemelidir. Ancak zorda kalınır ise yapacak bir şey yok, DPF rejenerasyonunu başladığı görüldü ise motoru stop etmek yerine, imkan var ise dolaşmak, hiç imkan yok ise mecburen rölantide çalıştırılmalı ve temizleme yapılmalı.

Halk arasında devirli kullanım iyidir için örnek olarak en fazla 3000 rpm e kadar biraz dolgun kullanmak tercih edilebilir. Yani sürekli 1000 - 1500 rpm gibi çok çok düşük devirde kullanmamak. 3000 rpm üzerinin ise DPF için faydası olmaz hatta zararı olabilir.

Sonuçta imalatçının el kitabında önerdiği temizleme şartlarına bağlı kalmak daha faydalı olacaktır.

Bir de sürekli 1/4 yakıt seviyesinin altında yakıt ile kullanırsanız, rejenerasyon için hız şartlarınız müsait olsa da, yakıt azlığı nedeniyle rejenerasyon yapmayabilir. O nedenle yakıt 1/2 ve üzeri olsa daha garantili olur ve ilk fırsatta rejenerasyonu yapar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@calik devir alt üst parametrelerini iyi belirlemissiniz tebrikler.

1250-1500 devir arası bu araçlar eğer hızımız 60-70 civarı ise çok rahat titreşim yapmadan (Parkinson nöbetleri yaşamadan) çalışıyor değilmi?

Evet bu şekilde 1250-1500 devir motor titreme yapmasa da özellikle TDI lar için hastalığa davet çıkarabilecek devirler.

1750/2000 devir optimal devirdir . Hem motor sağlığı hemde yakıt ekonomisi için

Evet ara ara yüksek devir motorun ömrüne sağlığına can katar doğru ama bu devir 2500 devirdir (3000 bile degıl)

Forumda 4000 devir  gereklidir diyenler %51 çıksada ben yine itiraz ederim oylar yeniden sayılsın diye.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Öncelikle herkese iyi forumlar 19.6 kablo ile dpf temizleyen varmı?succeretiy acces yazınca hata veriyor.karbon miktarını okudu fakat devamı gelmedi.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler 

72B8ABA4-BC07-4503-9E34-EACF9DC0F40F.jpeg

 
  • Beğen
Tepkiler: Ysn
Benim aracım yakıt kırmızı çizgiye düşse bile rejenerasyona başlayabiliyor, 1/4 depo doluluğu şart mı? emin değilim

 

Ben 1,2 vitesi arabaya anı gaz vermede. 3000 rmp ve üstünde atiyo ama dikkat edilmesi gereken fazla gaz verip yanmamış mazotu dışarı atmak değil amaç burda havayı dpf basınçlı göndermek onun haricinde eğer gizli dpf temizligi varsa ( star stop çalışmıyor uyarı olarak motor çalışması gerek yazıyorsa) devir saati 1000 rmp ve anlık yakıt tuketimi bende 0,5 bu dpf temizliginde 0,6 0,7 değişimde ise aracı stop etmiyorum bu misafirliğe gittiğimde bile siz çıkın ben gelicem diyin bekliyorum onun haricinde uzun yola çıktığımda motor ve yağ isindiginda 4 viteste 100 km hızla 30 40 km ara ara sürerim sonra bolu tünelini 5 yıldır kullanmıyorum bolu dağından cikiyorum 3 vites 3500 rmp civarı ve şu anda araç 157 bin km bir kere olsun o üçgen uyarı ışığı yanmadı ve dpf temizligi bu ara ne zaman yapiyor onu bile bilmiyorum denk gelmiyor veya kullanırken yapıyor farketmiyorum yani en son 2000 km önce filan yaptı galiba onun haricinde yaz aylari ufak bı bahçemiz var Silivri'de parar günleri sitres atmaya gidiyorum gidiş geliş 80 km ve hiç 5 vitese atmıyorum buraya gidip geldiğim de 4 atsamda nadir ben araclarin heleki dizellerin bir miktar devir çevirmesine sağlıklı olarak görüyorum ama videodaki gibi kullanmakta zarar verir araca onun için ara ara devirli kullanmak gaz bedalina araba ihtiyaç duydukça gaz vermek ve vites değişim oranlarına pek kulak aşmamak lazim

 

Geri
Üst Alt