Size gazete yorumlarında yazmayan bir şey yazayım:
Bu büyükler ligindeki satranç hamlelerinden biri.
Bunun tespit edildiği ülkenin ADB olması elbette tesadüf değil.
ABD'nin Avrupa birliğinin lokomotifi Almanyanın Dünya liginde dev sayılacak büyüklükteki Vw grubuna taktığı çelme...
Golf'e yönelik süregiden gizli ambargosu Golf7'nin 2012'den beri üretilmesine karşın 2014'te gecikmeli olarak Amerikan piyasasına girmesinden de anlaşılabilir.
Amerika kıtasının sadece okyanuslarla doğal olarak korunmayıp müthiş zorlu ithal yasalarından oluşan kalın ve yüksek surlarla korunduğunu da bilmeli...
Kendi topraklarında üretilen ürünlerin tüketimini özendirmek ve ithal ürünleri yüksek vergi ve sıkı kurallar ya da denetimlerle caydırma belki de milli politikaları.
Dolayısıyla bu kıtada üretim üssünü düşük işçilik maliyetleri nedeniyle Meksika olarak tercih edilmesi kaçınılmaz.
Fakat yine de emisyon değerlerini ağlatmakla kalmayıp göz yaşlarına boğan monster ve muscle car terimlerini dünya sözlüğüne kazandıranlar mı önemsiyorlar?
Kübik inch olarak litrelerce ve silindir sayısı olarak bir düzinesini araçlarına yerleştiren..
"ne kadar büyük o kadar iyi" olarak özetlenebilecek dünya görüşlerinin tezahürü olan Ford F450 Kamyonları bana kalırsa durumu özetleyecektir. Üzerindeki dizel motorun hacmi 6700 cm3'tür.......
Kısacası inandırıcı değiller..
Avrupalılar yakıt tüketimi ve hacim büyütme çılgınlığına koydukları emisyon değeri vergilendirme sistemiyle gem vurmaya çalıştı.
Amerikalıların onların piyasalarına girmek istediklerinde aldıkları sert yanıta geciken cevabı henüz geldi..
Ama bana bu durumun komplo olmadığıyla ilgili de hatıralarım ve deneyimlerim var.
Bahsi geçen hayalet yazılımları ilk kez F1 dünyasında işittik.
Ben serviste güncellenen yazılım sonrası 2 litreye yakın artan tüketime bakarak Amerkalıların tespitlerine koşut bulgulara sahibim.
Ama bu artışın nedeni kullanılan yüksek dayanımlı ve viskoziteli sentetik yağ da olabilir.
Bu basına servis edilen bilgi, eminim uzun süredir biliniyordu. Fakat büyük avukatlık şirketleri şirketin açığını şirkete yaptıkları teklife(şantaja) karşılık alamadıklarında veya istediklerini tam olarak alamadıklarında servis edildiğine inanıyorum.
Plastiklerinde kanserojen, lastiklerinde çevreyi mahveden maddeler ve logosunu da tarihte hatırlanmak istemeyenlerden biri olduğunu da tespit edebilirler dahası..
Volkswagen grubu; nam-ı diğer VAG, kendisinden ibaret değildir.
Ardında dünyanın en güçlü ekonomilerinden ve halen dünyadaki en fazla altın rezervine sahip ülkesi olan Almanya var.
Volvo'nun başına gelenleri hatırlarsak...
Ülke tanıtımı ve prestiji için olay ticari boyuttaki iflastan çıkartılıp özelleştirmenin tam zıttı bir hareket olan devletleştirme ile sonuçlandırıldı.
Volkswagen; için prestij kaybı ve marka değerini azaltacak bu durumdan kurtulmanın bir yolunu bulacaktır.
Çünkü tarihteki büyük markalar yalan dolan ve dalavere ile değil zor durumlarda ve özellikle krizlerde ürettikleri yenilikçi ve yaratıcı çözümlerle ayakta kalmışlardır.
Amaaaa
Kenarda ciğerci kedisi gibi bekleyip "kesin yarı yarıya indirim yaparlar şimdi" diyenlerin eli boş dönecekleri kesin...