Volkswagen'de kriz büyüyor..


Yusuf Hocam videoyu sonuna kadar izledim. Fakat konuyu o kadar basite indirgediler ki, en son hepsi neticede benzinle çalışıyorlar dediler!

Bence; "yaa vw yapmış ama diğerleri de yapıyor, incelesinler neler çıkar" dan ziyade vw nin neden böyle bir hile yaptığı tartışılmalı..

Zaten bir süre sonra başka bir şey tartışmaya başladılar.

"Teknik bilgilerde yazan veriler zaten hiçbir zaman tutmuyor. Bilgisayarın pil ömrü katalogdaki pil ömrü ile aynı değil vb." Tamam da bunun konuyla ne alakası var! Bu olay bu firmaların hile mi yaptığını gösteriyor! Firmalar tabi ki bu şekilde test edecekler..

Diyorlar ki yakıt tüketimleri zaten hiçbir zaman tutmuyor!

Firmalar testleri günlük hayattaki gibi yapmaya kalkarlarsa ortaya çıkacak kombinasyonun altından kalkmazlar. Örneğin arabada 3 yolcu + güneşli hava + asfalt yol, sonraki teste 2 yolcu + yağmurlu hava + toprak yol böyle böyle uzar gider. Böyle yakıt tüketimi değerli hesaplanır mı! (13:30'da) Bu da sahtekarlık aynı şekilde diyorlar! Yuh!

Videoyu izledikten sonra ayıp be kardeşim vw e de yazık bu kadar üstüne gitmeyin hile yaptıysa ne var hangimiz hile yapmıyoruz ki diyesim geldi!

Sunucu bana oldukça fanatik geldi! Objektif bulmadım! Bir firmayı sevebilirsiniz ama fanatiklik derecesine vardığında tarafsızlığınızı kaybedersiniz.

Aynen kendi cümlesiyle örnek vereceğim: (17:32) "Diğer üreticilerin veya diğer marka fanatiklerinin tutup da vw'e laf atması birazcık bu nokta da sırıtıyor çünkü onlarında ne mal olduğu henüz ortaya çıkmadı."

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ya ben böyle dış mihraklar, dış güçler, rockfeller vs gibi  hiç bir komple teorisine inanmıyorum..sehir efsanesi  çoğu..rockfeller bişeyler yapmış ama eh işte..onun dışında yahudilerin kritik firmaların sahibi oldugunu biliyoruz  onun dışındadiler dediğim gibi şehir efsanesi (bence)..vw de kendi yaptı kendı buluyor..

 
vw hile yapmis. nokta. bizdeki bu her konuda caliyor ama calisiyor, yada baska alternatif mi var  mantigi oldugu surece dürüst kurumlari daha mumla arariz. vw ve diger tum araclara bagimsiz ve yetkilendirilmiş kurumlar tarafindan emisyon testleri tekrar uygulamali ve kim hile yaptiysa cezasini cekmeli. bu surecteki "vurun abaliya" ve "vw nin gunahini aliyorlar" yaklasimlarinin ikisinide yanlis goruyorum. daha cok beygir almak icin cat iptali yapan xxx  markacilar cevre cokta umurlarindaymis gibi vw e salliyorlar. hepsi hatali hepsi..

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
rakip firmalar reklam promosyonlarına başlamış..... HELAL sertifikalı emisyon garantisine sahip ford  araçlar için ford sahibi bir arkadaşıma geçilen mail  örneği...... ford başkan yardımcısı altına imzasını atmış.... kocaman adam yalan söylemez sanırım.... ozonu delmeyen ,, atmosferi kirletmeyen ,, kanser etmeyen  çevreci fordlar...... ne mutlu ford sahiplerine

48mWa4.png


 
VW sahipleri olarak bizim bu olay soucu neyle karşılaşacağımıza dairde bazı yorumlar yapılmaya başlandı ve bunlar pek iç açıcı görünmüyor.

İlk etapta yüksek salınımdan dolayı yükse vergi ödeme gündeme getiriliyor. Mağdurken ikinci mağduriyet geliyor.

Ya aracını sat ya yüksek vergi öde kıskacında arabanın kaybedeceği değer ve yüksek vergi ödemeyi kabul edecek alıcı bulmaya çalışmak gibi çıkmaz bir durum.

Türkiyede vw'e dava açan gruplar oluşmaya başladı. Sonucu ne olur bu davalardan ne çıkar skandalın ortaya çıktığı ülkelerde açılan davalar ve yükümlülüklerinin altından vw kalkabilir mi, kalkamazsa bizi neler bekliyor?

Kafamda deli sorular  :D

 
VW sahibi olarak ben de başlarda tedirgin oldum.. Ancak VW AG'nin yapısını inceleyince biraz olsun rahatladım açıkçası.. VW AG şirket yapısına baktığınız zaman (https://tr.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_grubu) 2009 yılı itibariyle toplam varlıkları 177,2 Milyar €, özkaynakları 37,43 Milyar € olan dev bir şirket... Ki 2015 yılı itibariyle arada geçen 6 yılda varlıklarının arttığı kesin..Yarattığı ekonomi ve değer birçok ülkenin bütçesinden daha fazla.. Yani benim net fikrim bu şirketin bir emisyon olayı yüzünden batması mümkün olmayacaktır.. Yaptıkları sahtekarlık nedeniyle ciddi bir darbe alacakları kesin.. Ancak bu darbeyi minimuma indirecek güç de mevcut.. Ayrıca bu mikro düzeyde Golf, Polo vb etkilenecek anlamına gelmiyor.. VW AG dediğimiz şirket aynı zamanda SEAT, AUDI, BENTLEY, SKODA, BUGATTI, LAMBORGHINI, PORSCHE, DUCATI, SCANIA markalarının da sahibi.. Yani tüm bu markaların da bitmesi anlamına gelir ki bu da kolay değildir..

2014 sonu itibariyle şirketin mali durum raporunu incelemek isteyenler için de link burada;

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/publications/2015/03/FSAG_GB_2014.bin.html/binarystorageitem/file/AR+VWFS+2014.pdf

+

Bence bu olay daha başlangıç.. Alın size The Guardian'da çıkan haber;

http://www.theguardian.com/environment/2015/sep/30/wide-range-of-cars-emit-more-pollution-in-real-driving-conditions-tests-show

Kısaca; Britanya’nın köklü gazetelerinden The Guardian’ın haberine göre Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat ve Volvo’nun dizel otomobillerinde yapılan testler, bu firmaların ürettiği araçların da gerçekte belirtilen değerlerin çok üzerinde zehirli gaz salınımı gerçekleştirdiğini gösterdi.

Yani çok üzülmeyin sevgili VW sahipleri :)

 
Şirket yapısı ve varlıkları açısından dedikleriniz doğru Hasan bey ama oluşan kötü imaj halihazırda hileli araçların sahipleri olarak işin bi yerinde mutlaka bizi mağdur ediyor. Yeni araçlar tamamen yeni teknoloji olacak bu durumda bizim araçlar zaten hileli oldukları için out konumundayken teknoloji farkından dolayı tamamen değersiz olacak. Bizim araçlarımız geri çağrıldığında yapılacak düzeltme bizden ya performans götürecek ya daha fazla yakıt tüketimi anlamına gelecek yada aynı şekilde kullanıp vergi yükümüz artıcak yine biz zararlı çıkıcaz. Yani iki ucu pisli değnek durumu.

Elimi attığım yer kuruyo valla 2 ayda VW'i de batırdım  :( '

Offf VW of diyorum hem bizi hem kendini yaktın  s=s20

 
asturias dedi:
Elimi attığım yer kuruyo valla 2 ayda VW'i de batırdım  :( '  s=s20
Hocam bende Golf alalı 2 hafta oldu. Elimi attığım yer kuruyor diye düşünen bir ben değişilmişim sevindim [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Doğuş otomotiv açıklama yapmış

VOLKSWAGEN A.G. EA 189 EU5 DİZEL ARAÇLAR HAKKINDA AÇIKLAMA

Volkswagen A.G tarafından yapılan açıklama üzerine kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak Doğuş Otomotiv'in açıklamasıdır:

Volkswagen Grubu markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca; etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye’de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz.

Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir.

http://www.dogusotomotiv.com.tr/tr/basin-odasi/basin-bultenleri/2015-yili-basin-bultenleri.aspx

 
@Rust

sıkıntı yok rahat olun demek sanırım bu  :D

 
Rust dedi:
Doğuş otomotiv açıklama yapmış

VOLKSWAGEN A.G. EA 189 EU5 DİZEL ARAÇLAR HAKKINDA AÇIKLAMA

Volkswagen A.G tarafından yapılan açıklama üzerine kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak Doğuş Otomotiv'in açıklamasıdır:

Volkswagen Grubu markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca; etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye’de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz.

Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir.

http://www.dogusotomotiv.com.tr/tr/basin-odasi/basin-bultenleri/2015-yili-basin-bultenleri.aspx
Bu direkt olarak "ülkemizde emisyonu sallayan olmadığı için Türkiye müşterileri olarak avcunuzu yalarsınız" demek bence.

 
grattis dedi:
Doğuş otomotiv açıklama yapmış

VOLKSWAGEN A.G. EA 189 EU5 DİZEL ARAÇLAR HAKKINDA AÇIKLAMA

Volkswagen A.G tarafından yapılan açıklama üzerine kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak Doğuş Otomotiv'in açıklamasıdır:

Volkswagen Grubu markaları tarafından yapılan açıklama uyarınca; etkilenen araçlar dahil olmak üzere Türkiye’de satışa sunulan tüm araçlarımızın ülkemizin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu belirtiriz.

Üretici firmaların devam eden çalışmaları doğrultusunda teknik güncellemeler yapılabilecektir. Gelişmelerle ilgili müşterilerimizle iletişime geçilecektir.

http://www.dogusotomotiv.com.tr/tr/basin-odasi/basin-bultenleri/2015-yili-basin-bultenleri.aspx
Bu direkt olarak "ülkemizde emisyonu sallayan olmadığı için Türkiye müşterileri olarak avcunuzu yalarsınız" demek bence.
ben de "arabanız yürüyor mu yürüyor , kafanıza takmayın" havası sezdim

 
Bile bile kataloga yanlis bilgi yazacaksin, insanları aldatacaksın, kandıracaksın, sonrada bizde sorun yok diyeceksin Turkiyeye ozgu bir davranis olsa gerek, alirken ben sahsen tum motorlarin tum veri ve degerlerini arastirarak aldim, buna salınım degerleride dahil, eger aldatildiysam oyle kolay kurtaramayacaklar her yerde hakkimi ararim.. Birde bu ani eu6 motora geciste bana oyle geliyor ki vw bu skansali aylardir belki yillardir biliyordu ve artik ustu kapatilmayacak duruma gelince eu6 motorlara gectiler ama eger eu6 motorlardada bu yazilim varsa cok kotu...

golf7 tdi dsg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Km 11500 de....4 ay sonrası 15000 km de kuzu kuzu mecburiyetten gideceğim ilk bakımda vw için ne atraksiyonlar gelişir??? bu 4 ay içerisinde almanya merkezden emisyona sadık yeni yazılımların araçlara yüklenmesi emri gelirmi???? Eğer öyle olursa aracın 105 beygirini 90 beygire çekerlermi???? yakıt tüketimi %20 ARTAR MI????  Böyle bir durumu periyodik bakım amaçlı kendi ayağımızla vw servislerine gidip kabullenmek  garip olur gibi..... acaba garantiyi falan yakıp hiç uğramasak mı vw servislerine......aşıdan kaçan ilkokul çocukları gibi izimizi kaybettirsek falan.... yada jandarma gelip servis kaçağı tüm vw leri kolundan tutup servislerde zorla çevreci yeni yazılım  yüklemelerine kadar bakaya mı takılsak????

 

Geri
Üst Alt