@ciao hocam pratik bir yöntem geliştirdim kendimce . Park ederken yokuşlarda ikinci manevrada vitesi boşa alırım autohold boşta devre dışı kalır öne yada geri kaydırma işlemini gaz vermeden yaparım sonra tekrar vitese alınca auto hold devrede kaydırmadan tekrar üçüncü manevrayı kaydırmadan yapıyorum 

 

@ciao bu konuda size kesinlikle katılıyorum, eğimli  ve dar bir alanda uğraştırdığı gerçek.. Eski manuel aracımda ben daha rahattım. Ama sürekli bu şekilde park etmediğim için kendi alışkanlığım olmadığından bu sorunu yaşadığımı sanıyordum.  Demekki olay benim alışık olamam değilmiş :)

 
Benim bir sorum var cevabini goremedim.

Auto hold acik frene bastik trafikte durduk. Ayagi frenden cektim arac duruyor ekranda yesil p yaniyor. Gitmek istedigim zaman gaza bastigimda ekranda bir uyari cikiyor. Frendeyken gaza basmatin tarzinda. Tam olarak hatirlayamiyorum. Ama arac hareket ediyor. Nedir normal mi neyapmam lazim?

 
@Metin Yilmaz biraz geçikmiş bir cevap olmakla bu bahsettiğiniz aracın fren yapması park manevra freni olarak geçer, belli bir süratin altında 20 km sanıyorum, araç çarpacağınızı anlarsa kendisi frene tam güç uygulayarak durduruyor.Ben de bir kaç kez yaşadım. Ekranda park manevra freni devrede diyor o esnada

 
Arkadaşlar konuyu biraz hortlatıyorum ama başıma şey geldi bu sabah şu şekilde ki;

Normalde park yaparken önce N ye alıp Elektromekanik Park Freni (EPF)'ni çekiyorum daha sonra P'ye alıp bırakıyorum. Malum yaşadığım yer (VAN) çok soğuk ve 2 sabahtır sabah geri manevra yaptığımda felaket bir şekilde sanki araç yırtılıyormuşçasına hatta disk balata sürmesi gibi ses (ses kaydını da oluşturdum aşağıda bulabilirsiniz) geldi. Ustama sordum ve EPF ile ilgi olduğunu mümkün olduğunca düz yerde EPF çekmeden direkt P'ye alarak bırakmamı söyledi aksi takdirde sıkışma veya donma yapabiliyormuş. Konu ile ilgili bilgilerinizi ve varsa tecrübelerinizi bekliyorum. Önümüzdeki günlerde deneyimleyip tecrübelerimi yine sizlerle paylaşacağım.

https://send.firefox.com/download/2b78073fad740b43/#9Atcqs0Fx_1XdPzKgpd3Xg

 
Arkadaşlar konuyu biraz hortlatıyorum ama başıma şey geldi bu sabah şu şekilde ki;

Normalde park yaparken önce N ye alıp Elektromekanik Park Freni (EPF)'ni çekiyorum daha sonra P'ye alıp bırakıyorum. Malum yaşadığım yer (VAN) çok soğuk ve 2 sabahtır sabah geri manevra yaptığımda felaket bir şekilde sanki araç yırtılıyormuşçasına hatta disk balata sürmesi gibi ses (ses kaydını da oluşturdum aşağıda bulabilirsiniz) geldi. Ustama sordum ve EPF ile ilgi olduğunu mümkün olduğunca düz yerde EPF çekmeden direkt P'ye alarak bırakmamı söyledi aksi takdirde sıkışma veya donma yapabiliyormuş. Konu ile ilgili bilgilerinizi ve varsa tecrübelerinizi bekliyorum. Önümüzdeki günlerde deneyimleyip tecrübelerimi yine sizlerle paylaşacağım.

https://send.firefox.com/download/2b78073fad740b43/#9Atcqs0Fx_1XdPzKgpd3Xg
Böyle bir durum başına gelen var mı acaba?

 

Geri
Üst Alt