@Rexterr Selamlar, elbette yanlış anlamıyorum ama halen auto hold sistemi makul gelmiyor. Dolaysıyla bilgi veya tecrübe bu durumu ne kadar değiştirir bilmiyorum. Açıkçası aracı kullanırken düz yolda veya yokuşlarda benim için değişen bir durum yok, buna uyum sağladım aracı kullandıkça.
Ancak şöyle bir senaryo üzerinden gidelim ki geçen hafta bol bol yaşadım bunu
Dik bir yokuşta iki araç arasına paralel park edeceksiniz. Bunu auto hold sistemli bir araçta yapmanın kolay yolu nedir?
Ben kendi cevabımı vereyim. Mekanik el freni ve klasik hill holder sistemi olan eski aracımda böyle bir durumda, aracı fren ile yavaşça geri geri kaydırarak sonra da hill holder veya çok gerekliyse el freni yardımıyla tekrar ileri manevra yaparak ve geriye kaydırarak çok kısa bir sürede tamamlarken;
Şimdi auto-hold aktif değilse, geri geri gittikten sonra ileri manevrayı yaparken hill holder ollmadığı için araç sertçe geriye kayıyor
Auto hold aktifse, frene her basışta araç el frenini devreye soktuğundan bunu devreden çıkarmak için sürekli tekrar gaza basmak gerekiyor.. ve gaza çok hafif basınca devreden çıkmıyor, biraz basıncı artırınca bir anda geriye atılıyor.
Kendimce ideal çözümü şöyle buldum. (Ancak hiç pratik değil). Auto hold u kapatıp geri geri aracı yerleştirip, auto hold a basıp yokuş kalkış desteğiyle ileri gitmek, auto hold aracı tutarken auto hold düğmesine basıp inaktif hale getirip tekrar geri kaydırmak sonra ayağı frenden çekmeden tekrar auto hold a basıp tekerleri kitleyip ileri manevra yapmak. Ancak çok milimetrik bir alana girmek durumundaysanız, her türlü auto holddan çıkarken o aracı çok az ileri veya geri götürmek çok zor oluyor.
Belki de dediğiniz gibi kullandıkça daha ideal bir şekilde bunu yapmaya alışırım ama hakikaten bunu yapmanın daha kolay bir yolu varsa bilmek isterim
Teşekkürler