Bence Golf 7'ye auto hold gerekli zira neden bilmiyorum ben debriyaj frenini Golf 7'de çok efektif uygulayamıyorum ki bu benim alışkanlığımdır aracı debriyaj freninde tutarım lazım oldukça, kalkışlarda vs... Ancak Golf 7'de o kavrama aralığını tutturmak  çok tedirgin edici belki de kendi aracım diye kıyamıyorum, aracı o kararsız/kararlı modda tutarak bekletemiyorum..  Fakat Astra, Corolla, Focus gibi araçların tümünde denedim, debriyaj freni uygulamak bu araçlarda oldukça kolay ve beni hiç tedirgin etmiyo.. Dizellerde zaten debiryaj freni çok rahat uygulanabiliyo; 100 denemenin 99'unda geri kaçırmadan kalkabilir alışık olanlar.. Ancak ve yine ancak Golf 7'de iyi ki auto hold var hiç sevmeme rağmen kullanıyorum :) , ihtiyaç duyuyorum ya da kendi arabam diye balatalara yüklenmek istemiyorum :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@erkanwrc

Siz kullanın. Nickinize göre şoför değilsiniz anlaşılan :)

o wrc sadece nick

@Golf835

DSG  araçta auto hold kadar lanet bir özellik yok!

Ayrıca otomatik araba duruyorsa ayak frendedir ne diye kaldırayım ayağımı?

Yokuşta da auto hold kapalı olmasına rağmen ayağımı frenden çekip gaza basana kadar araç zaten geri kaçmıyor. O zaman neden bu auto hold zımbırtısı.

--------

En çok karşı geldiğim konu dümdüz Adana yollarında kırmızıda duruyorum araç stop ediyor ve Auto Hold devreye giriyor. Buraya kadar sıkıntı yok!

Yeşil yandığında freni bırakınca çalışsa yine bir nebze belki dyeceğim!
Ancak ne varki gaza dokunana kadar araç çalışmıyor!
Gaza dokunur dounmaz da araç çalışmasıyla birlikte ileri fırlıyor!
Zaten kırmızıda öndekine çok yakın duruyorsun birgün öndekine çarptırınca görürsünüz Auto holdu!

Ben öndekine çarpmama cm ler kala durabildim ve o gün kapattım bir dahada açmadım. Tam geri kaçırmamak için direksiyona yeni geçen bayanlara özel geltşirilmiş bir özellik Auto Hold.

 
Dsg yi bilmem; benimki manuel sapli olanindan


Sent from my LG-D855 using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
@Ahmet ben kullanıyorum zaten saydığım şeylerin iyi şöför kötü şöförlükle alakası olmadığını bilmeyecek kadar iyi şöförsünüz belli oluyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@erkanwrc Sizi usta şoförlüğünüzle auto holdu başbaşa bırakıyorum.

Ben kapattım lanet olasını ve mutluyum.

 
[mention=167]erkanwrc[/mention] Sizi usta şoförlüğünüzle auto holdu başbaşa bırakıyorum.
Ben kapattım lanet olasını ve mutluyum.
Allah mutluluğunuzu daim etsin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba, 

Bir tecrübemi paylaşıp soru sormak istiyorum. Aracımı her zaman auto hold da kullanıyorum. Kırmızı ışıkta duruyorum, yeşil yandığında hafifçe gaza dokunuyorum ve araç bir anda ileri atılıyor. Bu işlemi yaparken ister start stop devrede olsun isterse olmasın farketmiyor. Start stop devredeyken önce hafifçe gaza dokunup motoru çalıştırıyorum, rölanti stabil olduğunda gaza tekrar basıyorum ama araç sanki manuel araçlarda debriyajı ani bırakmışın gibi ileri atılıyor. Star stop devrede değilken hafifçe gaza dokununca da aynı şeyi yapıyor. Bunu her 15-20 kalkışın 1 tanesinde yapıyor, yani sürekliliği yok durumun ama artık psikolojimi etkilemeye başladı hah şimdi yapıcak hah bu sefer yapıcak diye gaza basarken. Sebebini ve çözümünü bilen ve paylaşan olursa sevinirim. 

Not: Auto holdu u off yap yazmayın ama;)

 
Merhabalar,

Konuyu tekrar hortlatıyorum ancak auto-hold'u ilk kez kullanmaya başladım ve bazı sorularım var ve yeni konu açmak istemedim.

Eski aracım olan Leon'da sadece hill holder vardı. Yokuşta 3 sn kadar tutar sonra bırakırdı.

Şimdi yeni aldığım 2018 Golf'te, eğer Auto Hold kapalı ise yokuşta hiç tutmuyor. Ayağı frenden çektiğim anda geri kayıyor. Herkeste durum böyle mi?

Neden soruyorum, çünkü aynı durumu sorduğum 2009 ve 2017 model iki tane audi A4 araçta anladığım kadarıyla auto hold aktif değilken bile araç yokuşta aynı hill holder gibi kısa süreliğine duruyor. Aslında hill holder + auto hold gibi bir durum var onlarda. Bu araç sahipleri bir kez bile auto hold u aktif kullanmamışlar ve yokuşta aracın geri kayması gibi bir problem yaşamamışlar

Açıkçası henüz çok yeni aracım ama ben auto hold u kullanışlı bulmadım. Genel olarak park ederken veya normal sıkışık trafikte ayağımı gazdan çektiğimde aracın ilerlemesini tercih ederim. Şehir içi kısa mesafe mesai saatlerinde araç kullanan birisi için çok kullanışlı gelmedi bana ama bu tabi benim fikrim.

Öte yandan Audi'lerdeki auto hold ile vw lerdeki farklı mı? Böyle bir bilginiz var mı? Maliyet vb. bir kaygı ile, VW grubu Audi'lerdeki auto hold sistemini hill holder ile desteklerken, vw lerde bunu sunmuyor mu?

Şu an ben sadece dik bir yokuşa yaklaşıyorsam düğmeye basıp aktif hale getirmeyi planlıyorum. Bu da çok konforlu bir kullanım şekli değil ama ya sürekli devrede tutacağım ya da hiç devreye almayıp yokuşlarda geri kaymayı göze alacağım. 

 
Benim Golf’te de aynen autohold devrede değilse araç anında kayıyor. Audi farkı bu işte. Olacak o kadar.

 
Arkadaşlar @arimayacik @ciao 

Lütfen yanlış anlaşılmasın, ancak araçlarımızın eksikliğinden çok sizin  auto hold hakkındaki bilgi ve tecrübe eksikliğinizi gösteriyor yazdıklarınız. Aslında hem bu konuda hende forumda Auto Hold'a dair çok değerli bilgiler ve üstadlarımızın tecrübeleri bulunmaktadır. Ben daha aracımı alıp kullanmaya başlamadan forum sayesinde öğrendim bunları. Çok kısaca size özetleyeyim, Auto Hold hill holderin daha gelişmiş ve sadece yokuş kalkış için kullanılmayan bir versiyonudur. Araç 4 diskten fren gücü uygular, ışıklarda durduğunuzda start&stopdan bağımsız olarak, auto hold devreye girdiği an dsg kavramayı boşa alır (bu da ayrı bir avantajı) ve 4 diskten fren uygular. Böylece yokuş yukarı aşşağı vs fark etmeksizin süresiz ve sağlam bir fren gücü oluşur. Audi kullanmadım, incelemedim de belki autoholda ek olarak bir türlü hill holder sistemi de vardır. Lakin işin özeti siz aracınızı kontrol etmeyi öğrendiğinizde, (ki bence golf için bu tamamen iç güdü olarak gelişiyor) araç auto hold aktifken gaza basıp kaydırma yapman kaldırmayı da başarabilirsiniz. Zira söylediğiniz geri kaçırma bazı hill holderlarda da benzer şekildedir. Eğer devrede olan sistemi gaza basarak devreden çıkarır veya sistemi kapatıp devreye girmesini önlerseniz, araç tabi ki geri kaçırma yapacaktır. Bu motoru çalıştırmadan arabayı hareket ettirememek ile benzer bir süreç  s=lol

 
Merhaba, 

Bir tecrübemi paylaşıp soru sormak istiyorum. Aracımı her zaman auto hold da kullanıyorum. Kırmızı ışıkta duruyorum, yeşil yandığında hafifçe gaza dokunuyorum ve araç bir anda ileri atılıyor. Bu işlemi yaparken ister start stop devrede olsun isterse olmasın farketmiyor. Start stop devredeyken önce hafifçe gaza dokunup motoru çalıştırıyorum, rölanti stabil olduğunda gaza tekrar basıyorum ama araç sanki manuel araçlarda debriyajı ani bırakmışın gibi ileri atılıyor. Star stop devrede değilken hafifçe gaza dokununca da aynı şeyi yapıyor. Bunu her 15-20 kalkışın 1 tanesinde yapıyor, yani sürekliliği yok durumun ama artık psikolojimi etkilemeye başladı hah şimdi yapıcak hah bu sefer yapıcak diye gaza basarken. Sebebini ve çözümünü bilen ve paylaşan olursa sevinirim. 

Not: Auto holdu u off yap yazmayın ama;)
Bu sorun bende de var daha önce kullandığım 3 golfte bunu bu kadar hissetmiyordum ama şuanki act aracımda araç yumuşak bi şekilde bırakmıyor kendini günde en az 1-2 kez fırlıyor birden haftada 2-3 kez yıkıyorum acaba balatalar ıslak kalıp yapışıyor ondan mı birden bırakıyor gibi de düşünüyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Rexterr Selamlar, elbette yanlış anlamıyorum ama halen auto hold sistemi makul gelmiyor. Dolaysıyla bilgi veya tecrübe bu durumu ne kadar değiştirir bilmiyorum. Açıkçası aracı kullanırken düz yolda veya yokuşlarda benim için değişen bir durum yok, buna uyum sağladım aracı kullandıkça.

Ancak şöyle bir senaryo üzerinden gidelim ki geçen hafta bol bol yaşadım bunu :)  Dik bir yokuşta iki araç arasına paralel park edeceksiniz. Bunu auto hold sistemli bir araçta yapmanın kolay yolu nedir?

Ben kendi cevabımı vereyim. Mekanik el freni ve klasik hill holder sistemi olan eski aracımda böyle bir durumda, aracı fren ile yavaşça geri geri kaydırarak sonra da hill holder veya çok gerekliyse el freni yardımıyla tekrar ileri manevra yaparak ve geriye kaydırarak çok kısa bir sürede tamamlarken;

Şimdi auto-hold aktif değilse, geri geri gittikten sonra ileri manevrayı yaparken hill holder ollmadığı için araç sertçe geriye kayıyor

Auto hold aktifse, frene her basışta araç el frenini devreye soktuğundan bunu devreden çıkarmak için sürekli tekrar gaza basmak gerekiyor.. ve gaza çok hafif basınca devreden çıkmıyor, biraz basıncı artırınca bir anda geriye atılıyor. 

Kendimce ideal çözümü şöyle buldum. (Ancak hiç pratik değil). Auto hold u kapatıp geri geri aracı yerleştirip, auto hold a basıp yokuş kalkış desteğiyle ileri gitmek, auto hold aracı tutarken auto hold düğmesine basıp inaktif hale getirip tekrar geri kaydırmak sonra ayağı frenden çekmeden tekrar auto hold a basıp tekerleri kitleyip ileri manevra yapmak. Ancak çok milimetrik bir alana girmek durumundaysanız, her türlü auto holddan çıkarken o aracı çok az ileri veya geri götürmek çok zor oluyor. 

Belki de dediğiniz gibi kullandıkça daha ideal bir şekilde bunu yapmaya alışırım ama hakikaten bunu yapmanın daha kolay bir yolu varsa bilmek isterim :)

Teşekkürler

 
Bu sorun bende de var daha önce kullandığım 3 golfte bunu bu kadar hissetmiyordum ama şuanki act aracımda araç yumuşak bi şekilde bırakmıyor kendini günde en az 1-2 kez fırlıyor birden haftada 2-3 kez yıkıyorum acaba balatalar ıslak kalıp yapışıyor ondan mı birden bırakıyor gibi de düşünüyorum.
Makine gergin ondan o 😂

 


Geri
Üst Alt