Golf 7 1.6 tdi ağır bakım (triger-devirdaim değişimi)


Benim arac 1.6 tdi 130 binde sadece triger değişti devir daim değişmedi hala sapa saglam bu golfde duydum bide triger değişme işini şu an 150 bin kö ne ses ne su eksilme hiç bişey yok 

 

Benim arac 1.6 tdi 130 binde sadece triger değişti devir daim değişmedi hala sapa saglam bu golfde duydum bide triger değişme işini şu an 150 bin kö ne ses ne su eksilme hiç bişey yok 
Sizde 130 binde +10000 gecikmeli yapmışsınız 

VW TDI için 120 bin deyip bunu 119.999 km de kopması durumunda garantiden karşılayacaksa? Bunun kesin 10? 20? 25?

Elastikiyet aşım payı vardır

Adı üstünde elastik /lastık kayış

+10000 sakız gibi uzatmaya gerek yok ama ? Tam 120 binde koparmı diyede korkmaya gerek yok sanki

 
@Savatage trigeri ddğişen amcam daha önce amcamdaydı 5 yaşında 50 bin km zamanı geldi diye değiştiğim kayışte oldu hiç bişey yoltu bu aracıda değiştiginde amcamçokta bi alınma yok 80 bin dahada gider sırf servis para kazansın işi demişti çünkü triger kapalı ortamda çalışıyo tek dış rtkrn sıcak soguk olayı triger bence aracın en kaliteli parçası ki kopma durumda erken kopmalarda servis bayi işind çok iş alır diye bence erken değişim veriyolar kilometre olarak keza yagda aynı şekilde normal yagların ömrü bence en az 20 hatta25 bin km bile götürü çünkü yaga dokundugunuzda sıfır yag tutmasın ile aynı hissi veriyor elde ama yag nekadar erken değişirse bence aşınma azaları 

 
@Salim tşk.benim araç 44 binde devridaim arızalı hararet yükseltiyor zaman zaman yaptırmak gerekecek 

yazınız benim için cok yardımçı oldu.

 
@XANTHİ merhaba öncelikle geçmiş olsun yedek parça servis fiyatları şuanda özel servis fiyatları ile aynı düzeyde hatta yaş indirimi ile daha uyguna geliyor ve 2 yılda garanti veriliyor.Aracınız kaç model devirdaim düşük km de arızalanmış garantiden değişim için bence biraz zorlayın.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Tevfiksoysal bunu söyleyen ağır sallamış. Periyodik bakım çizelgesine bakarsanız 120bin KM’de değişmesi gerektiğini görürsünüz. Trigeriniz dağılırsa çok büyük masraf açar size.. biliyorsunuzdur.. emniyetli yolculuklar

 
@eriklivotka japonlar her 10bin km’de bir yağ değiştiriyorlar. Hem de benzinli araçlarda.. adamların arabaları boşuna milyon km yapmıyor...

 
@XANTHİ bence bi garantiden değişim için uğraşın hatta Doğuş otomotivi arayarak bilgi alın en son çare olarak ücretli değişim yaptırın.Ücretli değişim yapılacaksada serviste yaptırmanızı tavsiye ederim yaş indirimi ile dışarıdan daha ucuza gelecektir.

 
arkadaşlar triger kayışı dediğimiz kayış sonuçta ömürlü bir malzemeden üretiliyor. Yıldan bağımsız km cinsinden düşünmek bana pek doğru gelmiyor.

 
@Savatage aynen bende şaşırdım muhtemelen sıfır gibi kayış çıkmıştır polom da 120 binde değiştirmistim dizeldi ne çatlak ne yıpranma vardı çok temizdi... sormak  istedigim hocam 180 bin tsi lar için atıyorum 110 da koptu garanti si yok aracın servisin bi desteği oluyor mu üretici firma veya doğuş destekte bulunuyor mu bilginiz varmı merak ettim aracim 2014 77 binde 1.2 tsi az yıldan dolayı değiştiresim var ama dediğiniz gibi yıl kaldırıldı önce 8 yıl oldu sonra sınırsız yıl oldu bilginiz varımdır sormak istedim saygilarimla... 
Aynısı başımıza geldi, 120.000 km de değişen Trigeri 100.000'de değiştirdik, 180.000'de 2. trigeri taktırdık 240.000'de koptu bizim bakımların hepsi serviste yapılmıştır. Sizin bakımlarda serviste yapılmışsa,  Almanya ile yazışıp bütün masrafları kendileri karşılıyor, öderseniz belki bir işçilik ödersiniz onda da pazarlık yaparsınız.

 
1.0TSI için şöyle bir şey buldum nette;

kısaca diyorki malzeme kalitesi ve tasarımı nedeniyle trigger kayışının aracın ömrü boyunca değişmesi gerekli değilmiş..

https://www.greencarcongress.com/2015/06/20150602-golf.html
benzer metni VW basın bülteninde de buldum. aracın motor ömrü bildiğim kadarıyla tsilar icin 250bin civarı, bu demek oluyorki yeni nesil TSIlar için 180bin km değişim süresi normal.

"Thanks to its high-end material specification, this toothed timing belt’s service life reliably spans the entire life of the vehicle. As a result, it is no longer necessary to perform the previously obligatory replacement of the toothed belt as a maintenance item. Overall, the ingeniously harmonised forces of the toothed belt drive lead to low friction, improved fuel economy and greater durability."

http://content.presspage.com/uploads/1397/01.06.15_newgolftsibluemotion.pdf

 

benım araç 2015 1.6 Tdi golf vede araç 115000 de  :O o zaman benım trigeri değiştirmem mi gerekiyor 

 

Geri
Üst Alt