Lastik değişim zamanı -- foto içerir --


Bmw f30 - 320i de önlerde 225/45 18 91 Y arkalarda 255/40 18 95 Y Bridgestone Potenza S001 RFT kullanıyorum. Aracın üzerinde gelen lastikleri, 40.000 km 'dir kullanıyorum ve gayet memnunum. Bir tecrübemi paylaşayım;  aracımı servise bırakmıştım, servisde ikame araç olarak benim arabanın aynısını vermişti. Bir baktım üzerinde Continental ContiSportContact 5 ler var. Bende bi lastikleri ve arabayı karşılaştırmak için Tem otoyoluna çıktım. Konfor olarak Contiler daha konforlular daha yumuşaklar, fakat 230-240 km hıza çıkınca Bridgestone ile girdiğim virajlara Contilerle girince yumuşak olmasından dolayı daha fazla yana yattılar bu da bende tedirginlik yaratmıştı. Bridgestone lar daha emin viraja girip çıkmamı sağlıyorlar. Tekrar aynı lastiklerden(Bridgestone Potenza S001) alırım diye düşünüyorum. Eşimin Golf'üne önümüzdeki sene 205/55-16 ebatlarında öncelik konfor olduğu için Continental Premium Contact 6 almayı planlıyorum.

 

Önerileriniz çerçevesinde test videolarını da izledim Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 açık ara önde ancak run flat seçeneği yok ve sürekli aklımda rf lastikler yapısı gereği sert ve konforsuz ama daha güvenli rf kullanan arkadaşların fikirleri bu konuda ne olur ? Michelin Pilot Sport 4 ZP 225/45ZR17 91W run flat özellikli bir lastik. Goodyear asym 5 rf nasıl olmaz ben mi bulamadım acaba ? İkisi arasında gidip geliyorum.....

 
@aaron kışlıklar benim de nokian wrd4 aşırı memnunum ama yazlık olarak nokianı kullanan hiç duymadım siz ilksiniz alırsam sürpriz olacak 😀

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Önerileriniz çerçevesinde test videolarını da izledim Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 açık ara önde ancak run flat seçeneği yok ve sürekli aklımda rf lastikler yapısı gereği sert ve konforsuz ama daha güvenli rf kullanan arkadaşların fikirleri bu konuda ne olur ? Michelin Pilot Sport 4 ZP 225/45ZR17 91W run flat özellikli bir lastik. Goodyear asym 5 rf nasıl olmaz ben mi bulamadım acaba ? İkisi arasında gidip geliyorum.....
Yok çünkü daha yeni çıkan bir lastik., üretici önce ana ürünleri tüm ebatlarda tamamlar sonra run flat gibi tiplere ağırlık verir.. ayrıca üretici gerek görmediği taktirde belli ebatlar için run flat üretmeyebilir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim bildiğim Run flat lastiklerin jantlarıda özel lastiğin havası indiği zaman janttan çıkmaması için içerisinde özel bir çentiği daha var , hatta continentalin sitesinde standart jantlara uyumu konusunda yazısı bile var bu konuyuda bir araştırın isterseniz

27b279d1d8ebe09c70f5402320946d71.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@bf417 Kışlık Nokian WR D4 kullanyorum, yazlık için ise eLine 2 var. İnanılmaz memnunum, özellikle ıslak kuru yol tutuşu ve frenleme açısından mükemmel diyebilirim. Yıpranma açısından standart lastikler öylre aşırı dayanıklı değiller anacak yumuşak hamurlu olmalarına rağmen çok kolay da eskimiyorlar. Yaklaşık 20.000 km'dir kullanıyorum, bulabilirseniz eLine2 veya Z-Line kesinlikle tavsiye ederim. Genelde fiyatları 400 TL civarı seyrediyor ve performans olarak Michelin veya Goodyear'dan aşağı kalır bir yanları olduğunu düşünmüyorum. 

altu üstü standart binek arabamız var, 200bg üzeri spor araba havasına girmeye gerek olduğunu düşünmüyorum :)  yukarıda adı geçen birçok lastik bence gereğinden fazla paraya gereğinden fazla sportif karakter içeriyor. 

 
@erkanwrc yeni run flatlar  jantlarla uyumlu ama alırken dikkat ederim teşekkürler.

 
17 jant ve 45 yanak icin tavsiyem Sava intensa uhp2 olacak. 

Etiket degerleri cok iyi. Sava goodyear grubunun bir uyesi intensa uhp 2 ler assymetric f1 lerin altyapisina sahip.

Testlerde sessizlik konfor ve islak kuru testlerde basarili. Yumusak hamuru sayesinde yol sesi 225 icin 66db bu premiumlari bile aşan bi deger.

Yorumlardada konforundan ve sessizliginden ovguyle bahsediliyor.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

Ekli dosyayı görüntüle 22699
Linkteki testte 225/45/17 için gürültü seviyesi 72,6 db çıkmış.

 
Etiket degeri ile test degeri farkli olur. Testte kullanilan arac, yol sartlari hava sicakligi vs. zaten 71 db nin altinda lastik yok premiumlarda dahil.

Etiket bazli yapilan olcumler ayni kosullarda 3. Kurumlarca yapiliyor o yuzden daha guvenilir.

Yani ayni lastigi leona ve mercedese takinca ayni kabin gurultusu alinmaz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bf417 Bence run flat'e hiç girmeyin derim. Araba çok sertleşiyor. M paket f30 da takır tukur gidiyorum. Fiyat olarakda rft olunca fiyatlar yükseliyor. Arabanızda sonuçta yedek lastik yeri var. Birçok tanıdığım  f30 bmw sürücüsü araçlarında yedek lastik yeri olmamasına rağmen sertlikten dolayı normal lastiğe geçiyorlar.

 
Selamlar,

Bridgestone T005 yuvarlanma direnci en düşük, fakat en gürültülü lastik olmuş.

Bunu nasıl yorumlamak gerekir.

Ses olayına takıntılı olduğum için Turanza T005 i değiştirmemi önerir misiniz.

 
Selamlar,

Bridgestone T005 yuvarlanma direnci en düşük, fakat en gürültülü lastik olmuş.

Bunu nasıl yorumlamak gerekir.

Ses olayına takıntılı olduğum için Turanza T005 i değiştirmemi önerir misiniz.
Rolling Resistance ( Yuvarlanma direnci ) nin sesle alakası yok. İsim olarak var gibi çağrıştırıyor ama değil. Basit bir açıklama ile lastiğin zemin ile olan teması nedeniyle harcattığı enerji miktarı. En temel etki alanı yakıt ekonomisidir.

 
2019 Auto Bild Yaz Lastikleri 17 inç lastiklerde Bridgestone Turanza T005 en gürültülü lastik.(75 db)

2019 Auto Bild Yaz Lastikleri 18 inç lastiklerde Bridgestone Turanza T005(72,8 db) ile Goodyear F1 Asymetric5(73,20 db) ve Continental Premium Contact 6 'dan(73,8 db) daha sessiz çıkmış.

Bu ebat değişimiyle bu kadar fark çıkması kafa karıştırıyor.

 
@Balistique 

Eski tarihli bir lastik forumundan( buradan değil) bir arkadaşın yorumu:

"Sürtünme direnci düştüğünde yol tutuş, ses ve yakıt tüketimi azalır."

Bu yorum beni yanılttı herhalde.

 

Fren mesafesi??

Kim zamana bağlı daha az sertleşiyor taşlaşıyor

Yumuşak lastik dişleriyle birlikte asfaltı ısırıyor öpüyor vantuzluyor.

Yumuşak olunca zamanla bağlı diş erimesi daha fazla ?

Sert lastik (bridgestone) 700 yıllık Osmanlı taşköprüsü gibi sapasağlam ...ama 1 yıl sonunda bile yol tutuş kızaklama facia derecesinde ..5 yıl sonra bile dişler ipanayla fırçalanmış gibi sağlıklı

Translate ?Bridgestone=taş köprü zaten

Ses olayı ?

Aman lastik frene basınca dursun minimal kızağa geçsin diyenlerdenim 

3 desibel 4 desibel ? Fark ?

İnsanoğlunun işitme paramatresinde çerez değerler bunlar?

Depremden önce fay hattı seslerini duyan biri için 2 desibelin önemi olabilir tabi??

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt