Dizel partikül filtre uyarısı


Kimse cevap vermedi ama bir kez daha soruyorum, depoyu fulledikten sonra ikaz uyarı gitti arkadaşlar, hani partikül temizliği yapacaktı yolda, temizledikten sonra sönecekti ikaz ?

 

@Golftdi Hocam ışık sönse bile siz aracı yaklasık 15-20 dk 2-3 devir bandında sabit kullanın. o arka tarafta kendisi jenerasyonu yapacaktır.  

 
@Golftdi Hocam ışık sönse bile siz aracı yaklasık 15-20 dk 2-3 devir bandında sabit kullanın. o arka tarafta kendisi jenerasyonu yapacaktır.  
Kullandım zaten hocam, uyarı gitmesine rağmen yarım saat 4 vites 3000 devir de gitti araba. Ama neden yakıt alınca uyarı gitti anlamadım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Golftdi devir saatinde yükselme ve normal şartlarda (start-stop) devreye girmesi gerekirken motorun çalışması gibi durumlarda araç jenerasyon yapabilir.

 
Hımm, tamam hocam. Peki temizlenip temizlenmediğini nasıl anlayacağım?
Merhaba hocam bu dpf temizlik işine özen gösterin ucuz bir parça değildir.Araçlarımız bize dpf temizliği yaptığını farklı şekillerde belirti vererek gösterir. Benim aracım genel olarak 300 km periyodik aralıklarla pasif jenerasyon yapıyor.Bunuda sakin kullanımda 10 km sürüş sonrasında motor yağ sıcaklığı 95 derecelere yükseliyor-fan çalışmaya başlıyor ve motor rölanti devri 1000 d/k altına düşmüyor ozaman anlıyorum ki araç pasif jenerasyona başlamış sizin aracınız pasif jenerasyonlar yapılmadığı için aktif jenerasyon için alarm vermiş. Sizde aracınızda pasif jenerasyon başladığı zaman aracınızı sürmeye zamanınız yoksa en azından durduğu yerde 1500-2000 devir aralığında hafif gaz vererek jenerasyonun bitmesini bekleyin en fazla 5-10dk sürecektir.Yeni nesil dizel araçlarda malasef belirli aralıklarla aracımızı çok sıkıştırmadan 2000-3000 devir bandında sürmeniz sağlıklı olacaktır. İyi formlar.

 
Merhaba hocam bu dpf temizlik işine özen gösterin ucuz bir parça değildir.Araçlarımız bize dpf temizliği yaptığını farklı şekillerde belirti vererek gösterir. Benim aracım genel olarak 300 km periyodik aralıklarla pasif jenerasyon yapıyor.Bunuda sakin kullanımda 10 km sürüş sonrasında motor yağ sıcaklığı 95 derecelere yükseliyor-fan çalışmaya başlıyor ve motor rölanti devri 1000 d/k altına düşmüyor ozaman anlıyorum ki araç pasif jenerasyona başlamış sizin aracınız pasif jenerasyonlar yapılmadığı için aktif jenerasyon için alarm vermiş. Sizde aracınızda pasif jenerasyon başladığı zaman aracınızı sürmeye zamanınız yoksa en azından durduğu yerde 1500-2000 devir aralığında hafif gaz vererek jenerasyonun bitmesini bekleyin en fazla 5-10dk sürecektir.Yeni nesil dizel araçlarda malasef belirli aralıklarla aracımızı çok sıkıştırmadan 2000-3000 devir bandında sürmeniz sağlıklı olacaktır. İyi formlar.
Hocam yukarıda da yazdım uyarı verdi, arkadaşların dediği gibi yola çıkıp devrinde kullanmak için yakıt aldıktan sonra uyarı ikaz gitti, bunu anlamadım ben. İkincisi de ikazın gitmesine rağmen yola çıktım ve söylendiği gibi 45 dakika kadar aracı kullandım. Şimdi temizlenip temizlenmediğini nasıl anlayacağım?

 
Hocam yukarıda da yazdım uyarı verdi, arkadaşların dediği gibi yola çıkıp devrinde kullanmak için yakıt aldıktan sonra uyarı ikaz gitti, bunu anlamadım ben. İkincisi de ikazın gitmesine rağmen yola çıktım ve söylendiği gibi 45 dakika kadar aracı kullandım. Şimdi temizlenip temizlenmediğini nasıl anlayacağım?
Hocam normal şartlarda jenerasyon tamamlanmadan partikül alarm ışığının sönmemesi gerekiyor diye biliyorum.Siz bundan sonraki pasif jenerasyonlara dikkat edin ve belirli aralıklarlar ile aracınızı biraz devirli kullanın birde pasif jenerasyonun başlaması için yakıt deponuzda en az çeyrek depo yakıt olması gerekiyor.

 
@Golftdi 45 dk yüksek devirle gezmişsiniz bu aracınızın motor içindeki kurum, egr valfi ve partikül filtreniz için kısacası motor sağlığınız için faydalı bir gezinti olmuş. Bu yüksek devirde motor ve egzoz sistemindeki kurumların bir miktarı partikül filtresinde takılır bir miktarı da tutunamayıp dışarı kül olarak atılır. Sizin burada bilmeniz gereken şey pasif jenerasyonun ne zaman gerçekleştiği. 1.6 tdi motorun devir aralığı normal şartlarda kış, klima kompresörü çalışmıyorsa, rölantide 1000 devirin altında olur, 700ler 800 ler civarı ancak pasif rejenerasyon işlemi başladığında aracın deviri 1000 devir olur buradaki amaç aracın egzoz sistemini yüksek sıcaklıklara çıkarıp bunlar 400 500 derece sıcaklıklardır, filtrede biriken partikülleri nitrojen oksite ve karbondiokside çevirip gaz olarak atılmasıdır. Siz sürekli kısa mesafe kullandığınız için partikül temizliği başlıyor ama yarıda kesiliyor başlıyor yine yarıda kesiliyor böyle olunca partikül oranı sürekli birikiyor ağzınızdan nefes aldığınızı fakat burnunuzun tıkalı olduğu için veremediğinizi düşünün, ilerleyen süreçte filtre veya egr tıkanırsa masrafı hiç söylemeyim, aracınız uyarı veriyor temizlik başlatmak istiyor. Akşam yakıt almışsınız ve uyarının gittiğini söylemişsiniz normal şartlarda uyarı verdiyse doluluk oranı fazladır ve her kontak açma kapamada uyarı ekranda görünür ama sizin uyarının kontak ekranında görünmemesi bir önceki kapamadan önce biraz temizlikle kritik seviyenin altına düşmenizden kaynaklı o oran yakalanınca yine uyarı alacaktınız. Rakamları örnek veriyorum şu an sizin aracınızın temizken partikül gramı 10 gr 250 km sonra 20 gr oluyor pasif rejenerasyon başlıyor ta ki 10 gr kadar düşene kadar, partiküller yakılıyor devir saati 1000 vs ama siz eve 5 km sonra varıyorsunuz 20 den 17gr düşüyor bu durum tekrar ede ede 30 gr çıkıyor kritik uyarı seviyesi ekranda yazı çıkıyor. 

Yazı uzadı baya neticeye gelirsek 😬aracınızın devir saatini arada kontrol edin klima hariç 1000 devirse media ekranında start stop ekranına gelin motorun çalışması gerekli uyarısı varsa klimayı kapattınız yine 1000 devir ve start stop devreye girmiyorsa rejenerasyon vardır az gezin devir saati 1000 in altına düşünce garajınıza çekin. 

Aracınızda start stop devreye girmiyorsa akünün şarjı azalmıştır akü sağlamsa dinamo şarj eder start stop devreye girer, klima kpmpresörü için çalışır ortam sıcaklığı ayarlanır start stop devreye girer, rejenerasyon olur motorun çalışması gerekli yazısı çıkır bitince devreye girer.

 
@Golftdi 45 dk yüksek devirle gezmişsiniz bu aracınızın motor içindeki kurum, egr valfi ve partikül filtreniz için kısacası motor sağlığınız için faydalı bir gezinti olmuş. Bu yüksek devirde motor ve egzoz sistemindeki kurumların bir miktarı partikül filtresinde takılır bir miktarı da tutunamayıp dışarı kül olarak atılır. Sizin burada bilmeniz gereken şey pasif jenerasyonun ne zaman gerçekleştiği. 1.6 tdi motorun devir aralığı normal şartlarda kış, klima kompresörü çalışmıyorsa, rölantide 1000 devirin altında olur, 700ler 800 ler civarı ancak pasif rejenerasyon işlemi başladığında aracın deviri 1000 devir olur buradaki amaç aracın egzoz sistemini yüksek sıcaklıklara çıkarıp bunlar 400 500 derece sıcaklıklardır, filtrede biriken partikülleri nitrojen oksite ve karbondiokside çevirip gaz olarak atılmasıdır. Siz sürekli kısa mesafe kullandığınız için partikül temizliği başlıyor ama yarıda kesiliyor başlıyor yine yarıda kesiliyor böyle olunca partikül oranı sürekli birikiyor ağzınızdan nefes aldığınızı fakat burnunuzun tıkalı olduğu için veremediğinizi düşünün, ilerleyen süreçte filtre veya egr tıkanırsa masrafı hiç söylemeyim, aracınız uyarı veriyor temizlik başlatmak istiyor. Akşam yakıt almışsınız ve uyarının gittiğini söylemişsiniz normal şartlarda uyarı verdiyse doluluk oranı fazladır ve her kontak açma kapamada uyarı ekranda görünür ama sizin uyarının kontak ekranında görünmemesi bir önceki kapamadan önce biraz temizlikle kritik seviyenin altına düşmenizden kaynaklı o oran yakalanınca yine uyarı alacaktınız. Rakamları örnek veriyorum şu an sizin aracınızın temizken partikül gramı 10 gr 250 km sonra 20 gr oluyor pasif rejenerasyon başlıyor ta ki 10 gr kadar düşene kadar, partiküller yakılıyor devir saati 1000 vs ama siz eve 5 km sonra varıyorsunuz 20 den 17gr düşüyor bu durum tekrar ede ede 30 gr çıkıyor kritik uyarı seviyesi ekranda yazı çıkıyor. 

Yazı uzadı baya neticeye gelirsek 😬aracınızın devir saatini arada kontrol edin klima hariç 1000 devirse media ekranında start stop ekranına gelin motorun çalışması gerekli uyarısı varsa klimayı kapattınız yine 1000 devir ve start stop devreye girmiyorsa rejenerasyon vardır az gezin devir saati 1000 in altına düşünce garajınıza çekin. 

Aracınızda start stop devreye girmiyorsa akünün şarjı azalmıştır akü sağlamsa dinamo şarj eder start stop devreye girer, klima kpmpresörü için çalışır ortam sıcaklığı ayarlanır start stop devreye girer, rejenerasyon olur motorun çalışması gerekli yazısı çıkır bitince devreye girer.
Detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkürler hocam. Bir durum var siz yazınca belirtmem gerekti, start stopum yazın başından beri çalışmıyor, yaşadığım yer çok sıcak olduğundan sanıyorum ben. Değil mi acaba?

 
ben genel bir tavsiye vereyim, aracı D modunda değil S modunda kullanın. D modu cok düşük devirde tutmaya çalışıyor bu sadece DPF tıkanıklığına neden olmuyor ayrıca motora da zarar veriyor.

 

@bf417 @Savatage @33hasan33 @Culture33 @ogzogz @Kemal Kapaklı @mehmetmert @DoğanARABACI @caglar_61 

arkadaşlar garip birşey oldu, yola çıkmadan depoyu fulledim arabayı çalıştırdım uyarı ikaz gitmişti !!! Normal mi bu durum ? Ama Ben yinede sabit sizin dediğiniz yolu yaptım şimdi.

Ekli dosyayı görüntüle 23842
normaldir bu durum ama siz yine de bu uygulamayı yapmakla çok iyi yaptınız. dediğim gibi aynı işlemi 10-15 gün sonra tekrar yapın. ve arabayı ara ara devirli kullanın kullanamayacak durumdaysanız. ayda 1 veya 1000 km de bir bu işlemi yapın. partikül filtresindeki partikülleri yakarken yaklaşık 2,5-3 katı yakıt sarfiyatı olur. ara ara dediğimi yaparsanız yakıttan da tasarruf edersiniz.

 

Geri
Üst Alt