Salim
Üye
Merhaba daha önce izlediğim bir videoda vcds yardımı ile araca DPF jenerasyonu yaptırılıyordu ve araç durur vaziyette jenerasyona başladığı anda araç rölanti devri 1500 rpm civarına çıkıyor bence olması gerekende bu egzoz hattında yakılan partiküllerin atılması için bir miktar basinç ta gerekli.İkaz ışığı söndü ise tamam.
Işık tekrar yanar ise rejenerasyon yapmak için Kullanma kılavuzundaki hız ve viteslere riayet ederek kullanmalısınız.
Normal zamanda kullanırken 3000 d/dk üzeri kullanmaktan, sürekli ani hızlanmalardan kaçınmalı, mümkün olduğunca yumuşak hızlanmalı. Motorun ideal hızı 1600-3000 d/dk.
Sürekli kısa mesafe kullanıyor iseniz haftada bir 30-40 km şehir dışı yol yapmalısınız.
Rejenerasyon için rölantide gaza basarak yapmaya çalışmayın. Bu zararlı. Kendisi zaten ideal hıza 1000 d/dk çıkarıp rejenerasyon yapıyor. Mümkün mertebe rölantide çalıştırmaktan kaçınıp aracı kullanarak rejenerasyon olmalı.
Hiç kullanma imkanınız yok ise rölantide stop etmeden rejenerasyon un bitmesini bekleyebilirsiniz. Bittiği zaman motorun sesi değişir rölantisi normale döner.
Depo doluluğu çeyrek üzeri olmasında fayda var. Işık yanık sürekli kullanmayın.
Rejenerasyon rölantide olacak ise klimayı da açabilirsiniz faydası olur.