Dizel partikül filtre uyarısı


@Culture33 şimdi depoyu fulluyorum, ve yola çıkıp 3 veya 4. Viteste 2800 devirde yarım saat kullanıyorum öyle mi? Arada dur kalk olursa yolda?
kusura bakmayın bilgisayar başında değildim, ama işlemleri doğru yapmışsınız. dur-kalk olayında bir arkadaşımızın da dediği gibi start stop'u devre dışı bırakacaksınız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Detaylı bilgilendirmeniz için çok teşekkürler hocam. Bir durum var siz yazınca belirtmem gerekti, start stopum yazın başından beri çalışmıyor, yaşadığım yer çok sıcak olduğundan sanıyorum ben. Değil mi acaba?
Aracınız çalışırken araç ayarları menüsünden start stop a girin ne yazıyor orada?

 
Bu yanlış bir bilgi.

Depo isigi yandiginda temizlik yapmaz, diger turlu yapar.Yok 3 ceyrek...vs gerek mevzusu yok

10 gun sonra yapmasinin hicbir esprisi yok, pasif rejenerasyon baslamadigi surece temizlik olmaz 

Ben km durumuna bakarak ve arabanin kasap yazilimli olmadigini(stock) varsayarak mazot isigi yanik cok gezdiğinizi dusunuyorum.O isik yandiginda pasif temizlik hic baslamaz, haberiniz olsun.Depo isigi yanik geziyor musunuz cok ?
servisten aldığım bilgidir deponun doluluk oranı, yanlış bilgi değildir. ve 10 gün sonra yapmasının esprsini arkadaş yaptıktan sonra buraya yazarsa herkes ne kadar haklı olduğumu görecektir. çünkü bire bir yapmış olduğum bir şeydir bu. dizeli ailem kullanır benzinliyi ben, ailem kullandığı içinde kısa mesafe ve devirsiz gider, bende bu sebeple ayda bir veya 1000 km de bir rejenerasyon işlemini uyarı gelmeksizin yaparım.

10 gün sonra yapmasının esprisi de çekişinden tutunda aracın sesine kadar her şey değişiyor. tecrübem ile sınanmıştır.

 
servisten aldığım bilgidir deponun doluluk oranı, yanlış bilgi değildir. ve 10 gün sonra yapmasının esprsini arkadaş yaptıktan sonra buraya yazarsa herkes ne kadar haklı olduğumu görecektir. çünkü bire bir yapmış olduğum bir şeydir bu. dizeli ailem kullanır benzinliyi ben, ailem kullandığı içinde kısa mesafe ve devirsiz gider, bende bu sebeple ayda bir veya 1000 km de bir rejenerasyon işlemini uyarı gelmeksizin yaparım.

10 gün sonra yapmasının esprisi de çekişinden tutunda aracın sesine kadar her şey değişiyor. tecrübem ile sınanmıştır.
Bilgiyi servisten de almış olsanız deponun doluluk oranı bilgisi yanlıştır., Araç depo ışığı yanmıyorsa rejenerasyona başlar., yanıyorsa rejenerasyon yapmaz., siz yakıt alıp yakıt ışığı söndüğünde (yarım depo veya %75 dolu olması gerekmez) sadece yakıt lambası yanmasın yeterli., sistem devreye girer ve rejenerasyon başlar.. Rejenerasyon devreye girdi bir süre sonra mazot azalıp lamba yanarsa rejenerasyon yarıda kalır sistem kendini iptal eder..

 
Şimdi bütün bu durumları kenara koyarsak, benim uyarı ikaz söndü (sürüşten önce yakıt alınca söndü), 3000 devirde 3-4 viteste o 45 dakika kadar da kullandım. Bu gün de herhangi bir uyarı çıkmadı. Şimdi partikül temizliğim başarılı şekilde olmuştur değil mi arkadaşlar?

 
Şimdi bütün bu durumları kenara koyarsak, benim uyarı ikaz söndü (sürüşten önce yakıt alınca söndü), 3000 devirde 3-4 viteste o 45 dakika kadar da kullandım. Bu gün de herhangi bir uyarı çıkmadı. Şimdi partikül temizliğim başarılı şekilde olmuştur değil mi arkadaşlar?
Servis bile net bir garanti vermezken size 'evet olmuştur' denilemiyor. Bazı şeyler tecrübe ile alakalıdır. Aynı durum başınıza gelecek ya da bi başkasının başına gelmiş olacak ki tesadüf olmaktan çıkacak. Gözlemleyın aksi ya da değişik bişeyle karşılaşırsanız tekrar üstüne düşersiniz.

 
Dizel pişmanlıktır ..
Bunun altına ıslak imza atabilmek için

A golf sahibi

Bayide 

1.6 TDI alırken

Aynı donanım 1.0 TSI a göre ne kadar fark veriyor yada verdi bunu belgelemek lazım!

Ucu açık 

Dizel farkı?

DSG farkı?

İşi Stockholm sendromuna bağlayıp laylaylomm takılmak da var tabi.

Herkes aracını satarken bu 2 opsiyonu tekrar bir şekilde cebine koyuyor zaten!

Alırken verdiğim farkı satarken geri alırım hesabı?

Ortada ne kar var ne ziyan?

Oranı net 1 olan maça para basmak? Dizel ve DSG işide böyle bişey ....alırken ederi bu etmeyen bir malın bedelini satarken geri almak?

Amorti ? Kullanırken değil satarken vuruyor bilete?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Culture33 

servisten aldığım bilgidir deponun doluluk oranı, yanlış bilgi değildir. ve 10 gün sonra yapmasının esprsini arkadaş yaptıktan sonra buraya yazarsa herkes ne kadar haklı olduğumu görecektir. çünkü bire bir yapmış olduğum bir şeydir bu. dizeli ailem kullanır benzinliyi ben, ailem kullandığı içinde kısa mesafe ve devirsiz gider, bende bu sebeple ayda bir veya 1000 km de bir rejenerasyon işlemini uyarı gelmeksizin yaparım.

10 gün sonra yapmasının esprisi de çekişinden tutunda aracın sesine kadar her şey değişiyor. tecrübem ile sınanmıştır.
Bilgi yanlis, uzatmaya gerek yok :)  

 
@Savatage 

Bunun altına ıslak imza atabilmek için

A golf sahibi

Bayide 

1.6 TDI alırken

Aynı donanım 1.0 TSI a göre ne kadar fark veriyor yada verdi bunu belgelemek lazım!

Ucu açık 

Dizel farkı?

DSG farkı?

İşi Stockholm sendromuna bağlayıp laylaylomm takılmak da var tabi.

Herkes aracını satarken bu 2 opsiyonu tekrar bir şekilde cebine koyuyor zaten!

Alırken verdiğim farkı satarken geri alırım hesabı?

Ortada ne kar var ne ziyan?

Oranı net 1 olan maça para basmak? Dizel ve DSG işide böyle bişey ....alırken ederi bu etmeyen bir malın bedelini satarken geri almak?

Amorti ? Kullanırken değil satarken vuruyor bilete?
Oranı net 1 olan maça para basmak? Dizel ve DSG işide böyle bişey ....alırken ederi bu etmeyen bir malın bedelini satarken geri almak?

Amorti ? Kullanırken değil satarken vuruyor bilete?

süper anlatım.süper teşhis.

 
kullanım kılavuzunda yazar. sanırım 2200d/d sabit kullanmanız gerek. okumuştum da hatırlamıyorum. benim araç da 1000km de bir yapıyor, ikaz vermeden. şöyle anlıyorum. sarsıntılı çalışmaya başlıyor ve ardından boş viteste rölanti devri artık 800d/d değil de 1000d/d oluyor. devirli kullanıp problemi çözüyorum ancak şu sıralar sıklığı arttı. bir önceki 2010 golf ümde de ikaz vermişti. araç kendini korumaya aldı. ben de dpf iptali yaptırmıştım. bir daha da sorun çıkmıyor. temizliği masraflı malesef, 2015 yılında toplam 600tl ye mal olmuştu.  yenisinin takılması ise çok çok çok masraflı. en güzeli dpf iptali. muayeneden de geçiyor. araç da rahatlıyor. 2015 yılında toplam 1300tl ye dpf iptali yaptırmıştım, şu anki fiyatını bilemiyorum ama yakında öğreneceğim belli ki :)  zaten piyasada dpf iptali çok yaygın. söktürüp temizletseniz de o ikazı bir daha vericek. bi daha masraf.  bence bi düşünün dpf iptalini. sadece, vw servisine gittiğinizde motor yazılımı gibi şeyler yükletmeyin yoksa tekrar dpf iptalini tanıtmak için dışarıda yazılım attırmak zorunda kalırsınız. eski golf ümü sattığım kişi tanıdıktı ve serviste başına bu geldi bilginiz olsun. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ogrendigim iyi oldu, gerekliyse deneyecegim. Fakat benim aracim henuz golf degil mercedes. Adblue sistemi var, bunda da ayni risk gecerli midir?

 

Şimdi bütün bu durumları kenara koyarsak, benim uyarı ikaz söndü (sürüşten önce yakıt alınca söndü), 3000 devirde 3-4 viteste o 45 dakika kadar da kullandım. Bu gün de herhangi bir uyarı çıkmadı. Şimdi partikül temizliğim başarılı şekilde olmuştur değil mi arkadaşlar?
İkaz ışığı söndü ise tamam.

Işık tekrar yanar ise rejenerasyon yapmak için Kullanma kılavuzundaki hız ve viteslere riayet ederek kullanmalısınız.

Normal zamanda kullanırken 3000 d/dk üzeri kullanmaktan, sürekli ani hızlanmalardan kaçınmalı, mümkün olduğunca yumuşak hızlanmalı. Motorun ideal hızı 1600-3000 d/dk.

Sürekli kısa mesafe kullanıyor iseniz haftada bir 30-40 km şehir dışı yol yapmalısınız.

Rejenerasyon için rölantide gaza basarak yapmaya çalışmayın. Bu zararlı. Kendisi zaten ideal hıza 1000 d/dk çıkarıp rejenerasyon yapıyor. Mümkün mertebe rölantide çalıştırmaktan kaçınıp aracı kullanarak rejenerasyon olmalı.

Hiç kullanma imkanınız yok ise rölantide stop etmeden rejenerasyon un bitmesini bekleyebilirsiniz. Bittiği zaman motorun sesi değişir rölantisi normale döner.

Depo doluluğu çeyrek üzeri olmasında fayda var. Işık yanık sürekli kullanmayın.

Rejenerasyon rölantide olacak ise klimayı da açabilirsiniz faydası olur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt