1.5 TSI DSG 150 ACT modu hakkında


Ilhann

Üye
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
59
Tepkime puanı
26
İsim
İlhan YILDIZ
Merhaba Arkadaşlar 2019 model golf 1.5 Tsı 15 ACT dsg aracım var şehir için kullanımlarda örneğin İstanbul içi E5 te giderken düzlükte Silindir kapama özelliği aktif oluyor ve 2 silindir moduda gidiyorum bilirsiniz E5 üzerinde bazı yerler inişli çıkışlı (tam Yokuş olmayan yerler) buralarda ayağım gazdayken (hafifçe gazı artırıyorum) araçta çok hafif titreme oluyor taki ACT devreden çıkıncaya kadar buda açıkçası canımı sıkıyor sonuçta ne paralar veriyoruz ve karşılığı böyle oluyor forumda az çok araştırdım bunu  1.4 TSI ACT lerde yaşıyormuş merek ettiğim konu güncel 1.5 tsı larda bunu yaşayan varnmı yoksa bana has bir şey mi ?

 
araçta çok hafif titreme oluyor taki ACT devreden çıkıncaya kadar
Silindirlerin tekrar devreye girmesi milisaniye cinsinden bir zaman diliminde, motordan kaynaklı bir titreşim olma olasışığı bence sıfır, yani en azından bende. Ancak arada araç vites değiştiriyorsa ona bağlı hafif sarsıntı hissedilebilir. 

 
@cembomerhaba silindirlerin devreye girip çıktığı an mili saniye olabilir evet ama benim demek istediğim ACT açıkken güç gereksinimi hissettiğinde araç ACT yi geç kapatıyor yani tabi kapatınca bu titreşim yok. o an dikkat ettiğimde vitesinde değişmediğini görüyorum bunu düz yolda da yapıyor bazen , biraz aracı fazla devirli kullanmadığım doğrudur yakıt ekonomisi için hep gazı az yokklarım genelde aracın kendi momentiyle hareket etmesini sağlarım bilirsiniz az yaktırmak için herkes bunu yapar. ve bunun sonuncunda ya yelken moduna alıyor araç kendini yada ACT moduna geçiyor, he gaza biranda yüklensem tabiki ozaman kapatıyor ama ben yavaş devirlensin istiyorum o sırada da ACT kapatmıyor kendini titreme yapıyor taki gaza biraz daha basıp ACT kapanıncaya kadar

 
Hocam titreme aynı hız 100-120 araliginda oluyorsa lastiklerin rot balans ayarlarından olabilir... 

 
@Kaplanlar61Valla araç daha 1800 Km yeni olduğu için  Rot ayarı kaçmış olamaz sanrım, birde direksiyonda titreme yok 40 50 ile giderken bile oluyor yani 

sanırım ACTnin eksi yanı bu galiba malum ortalıkta salgın var yaza doğru servise gidip konuşacağım eğer normalse yapacak bişey yok ben motora zararı olur mu diye endişe ediyorum

 
@cembomerhaba silindirlerin devreye girip çıktığı an mili saniye olabilir evet ama benim demek istediğim ACT açıkken güç gereksinimi hissettiğinde araç ACT yi geç kapatıyor yani tabi kapatınca bu titreşim yok. o an dikkat ettiğimde vitesinde değişmediğini görüyorum bunu düz yolda da yapıyor bazen , biraz aracı fazla devirli kullanmadığım doğrudur yakıt ekonomisi için hep gazı az yokklarım genelde aracın kendi momentiyle hareket etmesini sağlarım bilirsiniz az yaktırmak için herkes bunu yapar. ve bunun sonuncunda ya yelken moduna alıyor araç kendini yada ACT moduna geçiyor, he gaza biranda yüklensem tabiki ozaman kapatıyor ama ben yavaş devirlensin istiyorum o sırada da ACT kapatmıyor kendini titreme yapıyor taki gaza biraz daha basıp ACT kapanıncaya kadar
ACT motorda insanlar silindir kapama olayını çok yanlış anlıyorlar., araç 2 silindir moduna girince., diğer 2 silindir devre dışı kalmıyor.,

Sistem sadece o 2 silindire giden yakıt akışını kesiyor., silindirler hareket etmeye devam ediyor sistem sadece yakıt akışını kesiyor, o ilgili silindirlerde ateşleme olmuyor hepsi bu.. 

Fakat sizin 1.5 TSI ACT Evo motorlu aracınızda sistem gerek görürse 2 silindirin yakıt akışını keser ve aynı zamanda gerekli görürse “motoru tamamen” kapatma özelliğine sahip., Sistem motoru tamamen kapattığında direksiyon, fren gibi ihtiyaçlar akü tarafından sağlanır., 

Şayet sizde sistem motoru tamamen kapatıyorsa., motor tamamen kapandıpında yeniden çalışma esnasında sarsıntı duymanız çok normal., 

Bu titreşim hissettiğiniz anda sistem 2 silindiri mi kapatıyor, yoksa motoru tamamen mi kapatıyor buna bir dikkat ediniz..

 
@forzaGilles Ekranda 2 silindir modu yazarken bu sarsıntıyı hissediyorum :(
Benzer araç kullanıyoruz ve göstergeye bakmasam 2 mi 4 silindir mi gidiyorum anlayamam. Arabadan anlamadığım için değil, hissetirmediği için haliyle. Servisle bir ara görüşmekte yarar. Bence zararı olmaz, o zamana kadar da ekonomiyi boş verin, gücün tadını çıkarın, hazır benzin ucuzlamışken. 

 
bende 2 silindire geçtiğini anlamıyorum ayağımı gazdan çektiğimde bi bakmışım orada 2 silindir modu yazıyor. durumu size şöyle özetliyim düz bir yolda gidiyorsunuz 60 km ile sonra ilerideki ışık kırmızı yandı ve siz ayağınızı gazdan çektiniz araç kendi hızı ile ilerliyor o sırada bazı durumlarda motor kapatma oluyor sanırım tamemen boşa alıyor bazı durumlarda ise 2 silindirde ilerliyor araç hale süzülürken yeşil yanıyor hızını 50 ye düşmüş doğal olarak 60 çıkmak için çok az gaza basıyorsunuz o an açık olan 2 silindir modu ayağım gaza değer değmez kapatmıyor kendini biraz devirlenince çıkıyor devreden bu titreşimide nasıl anlatayım manuel araçta hızınız yavaşken, yüksek vitesle hareket etmeye zorlasınız ve motor bi sallanır ya  devirlenene kadar bende 2 silindir kapanana kadar onun hafif versiyonu hissediyorum 2-3  saniye

 
@forzaGilles sürüş modu özelliği yok normal Highline gaza yüklenmiyor aksine ayağımı pedalını üstüne koyuyorum okadar az basıyorum yani arabanın sürekli akmasını sağladığım ve az yaksın diye istediğim için 

 
Benim aracımda da aynı titreme mevcut. Silindir sayısı düştükçe titreşimin arttığını biliyorum o yüzden kafaya takmaya gerek olduğunu sanmıyorum. Ayrıca 2000 devire yakınken 2 silindir moduna geçtiğinde az titreşim oluyor. 

 
@IlhannBen konunuza açıklık getireyim, biraz da rahatlatayım sizi. 

Aynı araca sahibim, şuan 4000km deyim.  2 Silindir moduna geçince dediğiniz gibi motorda çok hafif bir titreşim oluyor, bunu sadece şöför gaz pedalından anlıyor. Araç kesinlikle içerdekilere sarsıntı yada ses yapmıyor. Araç düşük devir sürüş esnasında o kadar rafine ve sessiz ki 2 silindire geçince fark ediliyor ve ben de ilk 1000km de bu konuda dikkat kesilmiştim. 

Bir diğer konuyu daha söyleyim, yarın onu da kafaya takmayınız. Araç rolanti devrinde iken dikkatli dinlerseniz motor sesi çok düşük sesle de olsa tren gibi yada su motoru gibi :) taka-taka diye ses çıkartıyor. 

Bu takıldığınız husus tüm wv grupta kullanılan 1.5tsi araçlarda mevcut ve normal bir durum. 

 


Geri
Üst Alt