1.5 TSI DSG 150 ACT modu hakkında


@tiesay hay yaşa :D  ben o ses için servise gittim fakat bir türlü adamlara duyuramadım bizim evimizin altında otopark var oldukça sessiz oluyor orası aracı rolantide dinleyince sağ taraftan o dediğiniz ses geliyor aracı aldığımın 400 km de servise koştum :D  bunda bir parça var içieride sürtüyor sanırım diye fakat servise gittiğimde normal ortam sesinden o sesi alamadık bile bende kendi kendime dinliyordum bu sesi birtek bende var sanıyorum :D  rahatlamış oldum açıkcası

 

Yukardaki mesajıma ek olarak sessizlik hususunda diğer bir konuda da belirttiğim bir yurtdışı inceleme yorumunu buraya da yazayım tekrar. 

"Golf izolasyon konusunda oldukça başarılı ancak 1.5tsi o kadar sessiz çalışıyor ki yüksek hızlara çıkınca sadece rüzgar sesini duymaya başlıyorsunuz" 

Yani araç sessiz olduğu için bu tip titreşimi sadece kullanan fark ediyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay  valla kafamda deli sorular vardı çok sağol gerçekten şuan hepsi geçti. :)

 
Şimdi bendeki sorunu yazayım size de bakalım durum aynı mı, 

1.4tsi dsg lerde vites düşürme hızı oldukça hızlıydı ancak bizim motor 1.5tsi larda kickdown da dsg yavaş hareket ediyor. 

Şöyle diyelim, örneğin 70km hızda 7 vitestr giderken sollama ihtiyacı doğup gaza bastığınızda vitesi düşürmekte düşünüyor. Şimşek gibi vites değiştirme ününe sahip dsg 1.5 motorlarda ya şanzımanı korumak için yada yazılım nedenli lag (yavaşlama) var. Bu hususun aynısını Leon inceleme videosunda gördüm. 

Sizde nasıl durumlar? 

 
@tiesay evet o gecikme hissiyatı bende de var hatta bir keresinde ani hızlanma isteğim oldu gaza yüklendim belki bu 1 saniye değildir ama gaza bastığımda bir bekleme oldu yani  1 saniye bekleyip sonra kavrayıp fırladı. ama bunu S modunda kulakçıklarla kullanırken hissetmedim devir aralığımda 3 bin 4 bin arasında en hızlı geçişlerini  yapıyor 

sonrasında sanırım aynı videoları izlemişiz bu DSG yi korumak için yazılım ile yavaşlatıldığını öğrendim bu araçlarda 250 NM tork olduğu için bir önceki 1.4 lerde 200 NM sanırım bu tork DSG ye zarar vermesin diye yapılmış birşey

 
@Ilhann 1.4tsi araçlar da 250nm hocam ama dediğim gibi şanzımanı koruma amaçlı gibi geldi bana da. 

S modunda sorun olmuyor çünkü motoru 2000 devir altına indirmediği için ani hızlanmada bazen vites bile indirmesine gerek kalmıyor.

Son olarak araç D modunda 1400-1500 devire seyir ediyor yakıt tasarrufu amacıyla ancak hızlanmak istediğinde ve vites düşürmediğinde 1750 devire kadar motor cansız gibi hızlanıyor. 1750 den sonra kopuyor. Halbuki 250nm torku 1500 devirde veriyor fabrika verisinde, ama bu devirde gidişi hiç de 250nm gibi değil. 

 
@tiesay 1.4 tsı 125 liklerin 200 olduğunu biliyordum :(  yanılmışım kusura bakmayın aynı dediğinize katılıyorum bende hissediyorum hiçte 250 NM gibi gitmiyor helede 150 bg gibi değil sanırsın 120 beygir :)  bundan önce 12.tsıv90 bg polom vardı dsg o daha atikti belki kasa hafif diyeceğim ama arada beygir ve tork farkı var sonuçta 

benim tahminin bu DSG nin yavaşlatılması bu hissi baltalıyor çünkü bir anda atılmıyor araba geriden geliyor 

 
@tiesay ama yine diyeceğim sanırım spor istiyorsan S moduna al demiş volkswagen Spor modda fena değil tepkiler :)  

 
@Ilhann 1.4tsi 150bg olanlar için 250nm demiştim, belirtmeyi unuttum. :)

Araç gaza oturunca baya lineer hızlanıyor ancak, S modda çok tatminkar. 

 
Benim aracımdada ilk aldığımda ACT den çıkarken gaza bastığımda turbo boşluğu gibi bir boşluk olup sonra torkunu alıp hızlanıyordu.

Bu 3000 km ye kadar böyle devam etti,şimdi 3600 km de aracım,o boşluk kalktı ACT ye girip çıktığını hiç anlamıyorum,ekrana bakarsam farkediyorum,bakmazsam hiç anlaşılmıyor.

 
@Ilhann aynı model özellikte araç bende de var. Acaba sadece benim aracımda mı var diyordum. Ama çok dikkat edince titreme hissediliyor. Özellikle gaz pedalında hissediyorsunuz siz de değil mi? 

 
@ack937 aynen gaz pedalından sanırım çünkü yan koltuktaki kimse hissetmiyor galiba ama ACT modu kapanan kadar titriyor bu 2 3 saniye kadar 

 
@Ilhann @Ilhann aynen ben de yanımdakilere soruyorum bi titreme yok diyorlar. Ben mesela müzik dinlerken farketmiyorum 2 silindire geçtiğini. Ama aracı dinlemek istediğimde gaz pedalından anlıyorum hafif titrediği an bakıyorum 2silindir modu yazıyor. O an anlıyorum geçtiğini. Sorun sanıyordum ama hepimizin 1.5i böyle sanırım. Bide arkadaşın dediği gibi bende rölantide kapalı otoparkta bişey vurur gibi tak tak gelen sesi sorun sanıyordum demek ki o da normalmiş 😬

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@ack937 aynen :)  ben o ses için servise bile gittim daha öncesinde forumda araştırdım sağ yolcu koltuğunun altından yakıt borusu hortumu geçiyormuş buda rölantide titreşerek ses çıkarıyormuş bu sorunu forumda o boruları serviste yalıtım bandı ile sardırıp çözenler varmış baya basit bir çözüm  bende servise gittiğimde  golflerde karşılaşmadıklarını fakat jettalarda oluyordu dediler neyse servis anayolun kenarında olduğu için sesi duyuramadım yetkiliye ama hala rölantide o sesi alıyorum büyük ihtimallede o ses de o hortumlardan geliyor yazın daha  boş ve müsait bir zamanda o sese de bakacağım 

 

Geri
Üst Alt