@Ilhann
@ack937
Soru işareti oluşturacak bir durum yok bence, çünkü vw grup bünyesinde bulunan tüm 1.5tsi larda durumun böyle olduğunu biliyorum ki burayı okuyanlar artık sanacaklar ki zangır-zungur titriyor. Tekrar etmek gerekirse araç 1500dd de ACT moduna geçince SADECE gaz pedalında sürücü tarafından hissediliyor. 2000dd de deneyin mesela, anlamazsınız. Sistem pistonları durdurmayıp, sadece ateşlemesini kesiyor. Nihayetinde sadece 2 pistonda ateşleme olup, toplamda 4 piston hareket ediyor. Bunun da yaratabileceği minimal bir titreşim olması bana gayet mantıklı geliyor.
Bu tıpkı ilk çıktığında 1.0 motor tsi ların titreşimli çalışmasından kaynaklı endişe duyulan ilk dönemde olduğu gibi, halbuki 3 silindir olması nedeniyle bunun tüm 1.0tsi araçlarda olduğunu zaman geçtikçe herkes anladı.
ack937 arkadaşın sıfır aracında talihsiz bir şanzıman arızası nedeniyle aracı şu ana kadar hiç gerçek deneyimine sahip olamamıştı. Eskiden araç şanzıman nedenli belki titreşim, ses vs. yaparken şu andan itibaren şanzıman değişince sessizliği, rafine sürüşü yeni farketmiş olabilir.
Aracımda şanzımandan kaynaklı en ufak bir kemikli geçiş, şangırtı, çelik sürtme sesi, vb. bir sorun yok. Eğer sadece 1500dd de ACT deki bu titreşim normal olmayıp şanzıman kaynaklı olsa sizce kullanım esnasında başka bir belirti vermez miydi.
Şanzıman sorunu olsa ister 2 ister 4 silindir çalışsın, tüm koşullarda yapardı titreşim, sonuçta aktarma organı. Yani şanzıman 2. Ve 3.pistonun ateşlemeyi kesmesini (durması demiyorum dikkat) nereden ne sebeple anlayıp titreşim yapacak?