1.5 TSI DSG 150 ACT modu hakkında


@ack937 klavuzda yanlış hatırlamıyorsam 100 nm tork gerektiren ivmelenmeye kadar ACT aktif kalıyor. 100e ne kadar yakın bi ivmelenme yakalarsanız titreşim o kadar azalıyor.

 

ACT sadece düşük devirde devreye girince titreme yapıyor. İsterseniz şöyle deneyebilirsiniz. 

3. Viteste giderken manuel olarak 2 ye alın ve gaz pedalını hafif salın. Araç 3000 devir civarında ACT açınca gaz pedalında hissetmeyeceksiniz. 

Söz konusu titreme daha öncesinde de dediğim gibi sadece sürücü tarafından gaz pedalında hissediliyor. 

 
@Ilhann titreme değilde,ani gaza bastığımda motor kulağı boşluğu ya da turbo lag gibi bir tepkisizlik oluşuyordu,şimdi sanırım rodaj bitti,hiç bir sıkıntı yok,hiç hissetmiyorum.

 
@lions_coach ani gaz tepkisinde turbo lag olucağını düşünmüyorum çünkü 1500 devride 250 tork veriyor bu gecikme DSG ile alaklı geç kavrayıp fırlıyor gaza bastığın gibi ilerlemiyor 1 saniyeye yakın bir gecikme var ama bu D modunda oluyor genelde Spor modda  vitese geçerken böyle bir gecikme hissetmezsiniz deneyin he yine Spor modda ilk kalkış sırasında yine DSG biraz geç kavrıyor ama kavradıktan sonra 2 3 4 çok seri atıyor . ilk kalkışta DSG zarar vermesin diye bir yavaşlatma olduğu belli youtube daki otomobil yorumcularıda bunu söylüyor

 
İlhan bey şanzımanım yenisi ile değişti. Geçen dönüş yapmamı istemiştiniz. Şuan hiçbir sorun yok. Hatta ACT modda ki titreme bile hissedilir bir farkla ortadan kalkmış. Kafamda soru işareti uyandırdı acaba şanzımandan mıymış o titreme de diye?? 

 
@Eno21 dijital ekranda tüketim görselini görkmek istediğiniz zaman anlık tüketimi gösterirken bir alt satırda bilgilendirme yapıyor orda 2 silindir modu şeklinde uyarı çıkıyor

B1AB9CB9-860D-4BC1-AC23-D1644D2474A5.jpeg.1e6cbceb1c132d19a308a88c8279dc64.jpeg

 
@ack937 ahmet bey durumu takip edelim eğer o titremeyi tamamen sıfırladı ise Şanzıman ile alakalı olabilir.  şuan sizde titreme yok diyorsunuz dimi ? yoksa öncekine nazaran titreme azaldımı diyorsunuz?

 
Silindir kapama'yı iptal ettirin dertten kurtulun derim.

 
@DoğanARABACI bu özellik nasıl kapatılıyor bilmiyor ama bu gizli özellik açan arkadaşların start stop kapadığını biliyorum aynı yöntem mi ? 

 
@Ilhann sıfıra yakın bi azalma olmuş diyebilirim. Gaz pedalında özellikle hiç hissetmedim. Sevindim açıkçası. 

 

@Ilhann

@ack937

Soru işareti oluşturacak bir durum yok bence, çünkü vw grup bünyesinde bulunan tüm 1.5tsi larda durumun böyle olduğunu biliyorum ki burayı okuyanlar artık sanacaklar ki zangır-zungur titriyor. Tekrar etmek gerekirse araç 1500dd de ACT moduna geçince SADECE gaz pedalında sürücü tarafından hissediliyor. 2000dd de deneyin mesela, anlamazsınız. Sistem pistonları durdurmayıp, sadece ateşlemesini kesiyor. Nihayetinde sadece 2 pistonda ateşleme olup, toplamda 4 piston hareket ediyor. Bunun da yaratabileceği minimal bir titreşim olması bana gayet mantıklı geliyor. 

Bu tıpkı ilk çıktığında 1.0 motor tsi ların titreşimli çalışmasından kaynaklı endişe duyulan ilk dönemde olduğu gibi, halbuki 3 silindir olması nedeniyle bunun tüm 1.0tsi araçlarda olduğunu zaman geçtikçe herkes anladı.

ack937 arkadaşın sıfır aracında talihsiz bir şanzıman arızası nedeniyle aracı şu ana kadar hiç gerçek deneyimine sahip olamamıştı. Eskiden araç şanzıman nedenli belki titreşim, ses vs. yaparken şu andan itibaren şanzıman değişince sessizliği, rafine sürüşü yeni farketmiş olabilir. 

Aracımda şanzımandan kaynaklı en ufak bir kemikli geçiş, şangırtı, çelik sürtme sesi, vb. bir sorun yok. Eğer sadece 1500dd de ACT deki bu titreşim normal olmayıp şanzıman kaynaklı olsa sizce kullanım esnasında başka bir belirti vermez miydi.

Şanzıman sorunu olsa ister 2 ister 4 silindir çalışsın, tüm koşullarda yapardı titreşim, sonuçta aktarma organı. Yani şanzıman 2. Ve 3.pistonun ateşlemeyi kesmesini (durması demiyorum dikkat) nereden ne sebeple anlayıp titreşim yapacak? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt