Aynen hocam. Bakalım inşallah bu ufak kaza korku bırakmaz. Yoksa işimiz zor..Hocam çok Geçmiş olsun, şükür ki yolda veya otobanda olmadı, eşinizin iyi durumda olması sevindirici. Kendini suçlamasın ,olur böyle şeyler, dünya malıdır yerine konur, Can giderse geri gelmez allah korusun.
Hocam şuan zaten arabalar haftalık 10bin üstüne koyuyor nerdeyse. Pert derlerse de elimden geldiğince bastiracagim artık. Sonrasına temiz bir araç bulmak kalacak. Sigortacı tanıdık hallederiz sıkıntı olmaz tarzında konuşuyor. Bakalım bir şekilde çözülecek heralde.Bu durumu yakınen yaşamış biri olarak size özet geçeyim. Aracınızın ortalama piyasa değeri 150 bin tl diyelim örnek olarak kasko şirketleri bu olayları genel olarak ucuza kapatmak istediği icin size düşük teklifler verecekler. Örneğin ilk aramalarında kasko şirketiyle konuştuk aracınıza 138 bin lira ödeme yapabiliriz diyecekler siz de haliyle aracım 150 bin tl ediyor diyerek kabul etmeyeceksiniz. Sonrasında 143 diyecekler kabul etmeyeceksiniz 147 148 e kadar gelecekler siz de 2 3 e bakmayarak kabul edeceksiniz ama bir bakmışsınız aracınızın muadillerini 160 bin tl altına alamıyorsunuz.
İnşallah dediğim sıkıcı ve bunaltıcı olayları yaşamadan aracınız perte çıkınca değerini alabilirsiniz yoksa cidden çok yorucu bir süreç oluyor hem arabasızlık hem de kasko sirketlerinin uğraştırması.
Buradaki araç kasko bedeli bu şekilde gösteriliyor. Perte çıkarsa bana ödeyecekleri minimum tutar bu oluyor herhalde. Aracın ekstrasina göre de fiyat değişiyor diye biliyorum.@Sharks28 rayiç bedel, Sigorta şirketinin aracınızı hasarlı haliyle açık artırmaya çıkardığında aldığı paradır. Rayiç bedel ne kadar yüksek olur ve bununla birlikte aracın masrafı ne kadar yüksek olur ise kaskodan o kadar çok para alabilirsiniz, tabii ki aracınızın ederi karşılığında.
Zaten o durumda 5-10 pek fazla bakacagimi düşünmüyorum. Araci tamir edip verseler bile 2. Elde o değer düşümü olacaktır. Hızlıca bu işten nasıl siyrilacagim ona bakicam artık.Çok geçmiş olsun
geçen hafta arkadaş kaza yaptı. Sahibinden üzerinden emsal araçların 5 bin ilâ 15 bin arası düşük veriyorlar. İtiraz ederseniz uzuyor o ara araçlar yükselecek. Karar sizin
Bilgilendirme için teşekkürler hocam.Geçmiş olsun.
Airbag açma sensörlerinin
çalışma prensipleri? Komplex sistemlerle idare ediliyor
Primer (birincil) çalışma prensibi
* Aracın çarpışma anındaki ani hız sönümlemesi (kaybı) ile ilişkili basit bir İVME ÖLÇER ile çalışmakta
Bu nedenle 30 km /h hızla bile site içerisindeki otoparkta agaca çarpma ile aniden 30 dan 0 a ani hız /ivme kaybını)
İvme ölçer kaza olarak algılar
Normal frene köküne kadar basarak frenlemede bile bu hassas ivme ölçer bunun sadece acil ani bir frenleme olduğunu anlar ve 30 dan 0 a bu düşüşü akıllıca ayırt eder hava yastığını tetiklemez
Ama bu algılamada
+++ Darbe sensörü bu ivme sensörlerini destekler (sekonder çalışma prensibi)
Çift emirle hava yastığı açılır
Diğer bir başka senaryo ? araç içinde trafik ışıklarında beklerken ivme sensörü devre dışıdır.(araç hızı sıfır)
Bu durumda yandan gelip sizi biçecek bir kamyonda bu sefer tek başına darbe sensörü görev alır.
Sonuc : 30 km hızda bile ağaca çarpıp ani bir sıfır hıza düşüş ivme sensörünü harekete geçirir. Bu hava yastıklarını açar (duvara toslama algısı )
Eşininiz muhtemelem +30 ve üzeri hıza sahipmiş
30 un altı hızlarda genelde ivme ölcer ve darbe sensörü sanırım toleransa başlıyor ...ve tetikleme frekansı okdukça düşüyor
Hafif hızlarda arkadan tampona geçirme dikkatsiz dur kalk kazaları vs. Vs.
Sağdan soldan toplama arşiv hayat bilgisi