Sıfır Araç Teklifi Alanlar


Golf ikonik bir araçtır, sınıfının yaratıcısıdır, arkasında koskoca bir geçmiş ve hikayesi vardır, kısacası Golf kişilikli bir otomobildir, 1 serisi bmw, a class mercedes , a3 audi bunlara sahip değildir…
C sınıfında premiumluk ta tam premiumluk değil zaten, açıkçası Macaristan’da üretilmiş geçmişi şunun şurasında 15-20 yıllık Renault motorlu A200 alacağıma Almanya üretimi Golf R Line’ı her zaman tercih ederim…
 

Golf ikonik bir araçtır, sınıfının yaratıcısıdır, arkasında koskoca bir geçmiş ve hikayesi vardır, kısacası Golf kişilikli bir otomobildir, 1 serisi bmw, a class mercedes , a3 audi bunlara sahip değildir…
C sınıfında premiumluk ta tam premiumluk değil zaten, açıkçası Macaristan’da üretilmiş geçmişi şunun şurasında 15-20 yıllık Renault motorlu A200 alacağıma Almanya üretimi Golf R Line’ı her zaman tercih ederim…
Hocam ben Golf karşıtı birisi değil, aksine hayrını birisiyim, hatta şöyleki ben Golf ün diecast modelini, sınırlı sayıda olan özel dergilerini, showroom broşürlerini koleksiyonumda saklarım her zaman, yolda ne zaman bir Golf görsem alıcı gözüyle incelerim fakat modelin geçmişi kuru kuru karın doyurmuyor maalesef, insanlar bu denli yüksek fiyatlara çıktığı zaman sorunsuzluk arıyor. Mk7 de zirvelere oynarken vw mk8 de gerek kalite anlamında gerek yazılmsal anlamlarda sorunlar yaşadılar ve gördüğüm kadarıyla bu sorunlar 8.5 makyajlı kasada hala devam ediyor.
 
Hocam ben Golf karşıtı birisi değil, aksine hayrını birisiyim, hatta şöyleki ben Golf ün diecast modelini, sınırlı sayıda olan özel dergilerini, showroom broşürlerini koleksiyonumda saklarım her zaman, yolda ne zaman bir Golf görsem alıcı gözüyle incelerim fakat modelin geçmişi kuru kuru karın doyurmuyor maalesef, insanlar bu denli yüksek fiyatlara çıktığı zaman sorunsuzluk arıyor. Mk7 de zirvelere oynarken vw mk8 de gerek kalite anlamında gerek yazılmsal anlamlarda sorunlar yaşadılar ve gördüğüm kadarıyla bu sorunlar 8.5 makyajlı kasada hala devam ediyor.
Haklı olduğunuz konular var, özellikle yazılım sorunları gerçekten can sıkıcı, umarım kısa zamanda güncelleme ile çözülür…
 
Cupra Terramar hakkında bilgisi, deneyimi olan var mı, yakınlarından satın alan oldu mu?

Çok ilgimizi çekti, iç mekanı ve dış heybetini çok beğendik ama sürmedik tabii, deneyimi olan aydınlatabilir mi acaba.
O segmentte 1.5 tsi olmaz gibi ya.. formentora bile yetmiyor arabayı geçmeyen kalmadı youtubeda.
 
Hocam ben Golf karşıtı birisi değil, aksine hayrını birisiyim, hatta şöyleki ben Golf ün diecast modelini, sınırlı sayıda olan özel dergilerini, showroom broşürlerini koleksiyonumda saklarım her zaman, yolda ne zaman bir Golf görsem alıcı gözüyle incelerim fakat modelin geçmişi kuru kuru karın doyurmuyor maalesef, insanlar bu denli yüksek fiyatlara çıktığı zaman sorunsuzluk arıyor. Mk7 de zirvelere oynarken vw mk8 de gerek kalite anlamında gerek yazılmsal anlamlarda sorunlar yaşadılar ve gördüğüm kadarıyla bu sorunlar 8.5 makyajlı kasada hala devam ediyor.
İmza, kaşe,mühür, damga,overlok çekerim..
Ben ilk 7.5 golfümle golf macerama son verip g20 ye geçmek istiyorum yeni golflere binene de iyi yolculuklar dilerim. Benim için golf bitmiştir. R da maalesef vergilerden dolayı tercih edilesi değildir. Ama içimde her zaman dolu, benzinli bir golf 7.5 kalacak..
 
Golf ikonik bir araçtır, sınıfının yaratıcısıdır, arkasında koskoca bir geçmiş ve hikayesi vardır, kısacası Golf kişilikli bir otomobildir, 1 serisi bmw, a class mercedes , a3 audi bunlara sahip değildir…
C sınıfında premiumluk ta tam premiumluk değil zaten, açıkçası Macaristan’da üretilmiş geçmişi şunun şurasında 15-20 yıllık Renault motorlu A200 alacağıma Almanya üretimi Golf R Line’ı her zaman tercih ederim…

Hocam Golf sınıfının yaratıcısı olan kaliteli bir araç ama fiyat da önemli. Açıkçası şu an 2.5 milyon civarında bir parayı C segmenti Hatchback arabaya gömecek olsam R-Line Golf 8 yerine M Sport BMW 1 Serisi tercihim olurdu. Golf'ten çok daha kaliteli, güçlü, sportif ve yakışıklı. MK7 ile F20 arasında kalsam seçimim kesinlikle MK7 olurdu (öyle de yaptık Golf aldık zaten) ama Leon kalitesine düşmüş bir Golf'e premium araç parası ben şahsen vermem.
 
Fahir talib ' in bu videosunu izledim

Optimal tavsiye edilen sekilde (%10 dan =>%80 e sarj batarya sağlıgı + maliyet ekonomisi)

%100 sarjla evden uzun yola çıktı

İlk olarak
%7 de sarja girdi
%82 de sarjı bitirdi.

Bu sarjın maliyeti asagıdaki görselde

Tamam girdiği sarj ünitesi hız olarak 300kw destekliyor diye girdi ama alabildigi anlık sarj hız 179 kw ları hic gecemedi . 25-30 dakikada sarj islemi bitti sanırım.

Ben 110 sabit 250 kere ankara istanbul Yapmısımdır 110 sabit cruise kontrol ile.
Hepsinde ortalamam 4,3 yada 4,4 ortalama gittim yada döndüm.

Simdi bu elektrikli arac %82 den tekrar %7 ye düsene kadar 110 sabit gitse yapacağı yol 350 km olsa (140 sabit gitti 239 km menzil oldu )

Eee bende 800 liraya

800 : 45,50 = 17,58 litre motorin alıyorum

100 km de 4,3 litre yakan tdi golf

17,58 litre motorinle 400 km yapıyor uzun yolda (yine 110 sabit)

Konu sıfır araç teklifi alanlar

Ne alakası var ? Şimdi bu konuyla ?

Evden sarjla 1/5 ekonomi var / vardır hadi eyvallah edelim

Dısardan sarjla 1/2 ekonomi var zannediyorduk ?

Yok öyle bi ekonomi Sehir dısında

Elektrikli sıfır araç teklifi alırken 10 kere + 10 kere toplam 20 kere hesab kitab yapıp öyle karar verin.




%7 den %82 ye ilk sarj maliyeti

Screenshot_2025-01-04-23-16-20-899_com.google.android.youtube.jpg



 
Son düzenleme:
hocam engelli aracı almak için %90 şart değil.

Engeliniz ortapedik ise %1 den başlıyor araç alımı.

Örneğin Benim kardeşim %38 ile araç ikinci kez araç aldı.
 
Bu elektrikli işi de komediye dönüştü resmen 😂😂

%100 sarjla yola cıkıp 3 kere sarja girip bu 3 sarja 2000 lira verdiler.

evden sarj imkanın yok diyelim Yola cıkmadan önce evden %100 lük sarjı isleminide hadi %80 olarak yine dısardaki ticari sarj istasyonunda yaptıgını düsün 700 de öyle verdin

Toplam 2700 liraya istanbuldan kapadokyaya 720 km yol geldiler

**** Evet 140 sabit bastılar
**** Evet sartlar kış mevsimi

Ben tdi golfle 140 sabit 100 km de 5,5 ortalama yakarım

700 km de 38,5 litre motorin harcamış olurum

38,5 x 45,5 = 1750 lira

Bana istanbul => kapadokya maliyeti 140 sabit hızla 1750 lira.

Elektrikli araçlarla ilgili kafasında cızırtı / parazit olanlar icin hesaplamalar.

Elektrikli araç full evden sarj edilip full sehir ici kullanılması gereken bir ulasım makinesidir .
Bu kuralların dısına cıkıldıgında error verir
 
Bu hesaplamada unuttuğunuz şey Fahirin aracı 7 kişilik dev boyutta bir SUV ve benzinli olsaydı muhtemelen 12- 14 lt (belki de daha fazla )yakacak olmasıydı.

Dizel golf ile kıyaslayacaksanız benzer bir elektrikli araç ile kıyaslama yapmalısınız.

örnek olarak fahir ortalama yanılmıyorsam 33kw / 100 km yakıyor ama
ID4 15kw tüketiyor.
Teslalar benzer hızlarda 17-20 kw civarı tüketirler, buna göre hesaplamak gerekir
 
Bu hesaplamada unuttuğunuz şey Fahirin aracı 7 kişilik dev boyutta bir SUV ve benzinli olsaydı muhtemelen 12- 14 lt (belki de daha fazla )yakacak olmasıydı.

Dizel golf ile kıyaslayacaksanız benzer bir elektrikli araç ile kıyaslama yapmalısınız.

örnek olarak fahir ortalama yanılmıyorsam 33kw / 100 km yakıyor ama
ID4 15kw tüketiyor.
Teslalar benzer hızlarda 17-20 kw civarı tüketirler, buna göre hesaplamak gerekir


İd4 İle uzun yol 140 sabit olarak 15 kw tüketin hocam bravo derim.

15 kw tüketimi 100-110 ile yakalayabilirsiniz ancak.

140 ile 24-25 kw rahat yakarsınız
 
En kötü örnek üzerinden konuşmak makul değil. 33 kW dehşet bir tüketim. Şu anda kullandığım ioniq 6 aracımla normal tüketim 100-110 bandında 13-14 kw civarı. 120 sabitte 7-8 derecede 17-18 kw tüketiyor. En fazla gördüğüm ortalama ise, -8 derecede 140-150 km hızda 22 kw.

Haliyle aerodinamik olarak dezavantajlı bir aracın tüketimini gösterip çok yakıyor, elektrikli avantajsız demek makul değil. Tıpkı hummer çok yakıyor aman uzak durun benzin dizel alınmaz demek nasıl mantıksız ise öyle.

Elektrik halen kıyas kabul edilemeyecek kadar makul. 120 sabit İstanbul İzmir gidince evden 120 liralık şarjla yapılan 340 km harici bir, şehir içinde gezmek için risk almamak adına alınan 2. Şarj desek toplam maliyet 720 lira falan yapıyor. Öte yandan şarj süresinin 18 dk olduğunu da var sayarsak 36 dk şarjla hem yolu tamamlamayıp hemde gittiğiniz yerde 400 km’den fazla menzil sahibi oluyorsunuz. En kötü örnek genellemeye esas değildir diyeyim velhasıl.
 

Kia Ev9un yillik 57bin tl mtvsini unutmayin.

Muadili bir aractan yilda 47bin tl fazla oduyorsunuz.
15-20 depo yakit demek bu.

3 milyona 7 kisilik skoda kodiaq akar, sarz derdi vb yok.
Yakacagi o yolda 10lt ortalama.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt