Peki size bir soru
Olayı tersden işletelim ?
Sanıyorum ioniq6 yı %10 ötv li 1650 liraya alanlardansınız.
Diyelimki bu ioniq6 %80 ötv li olsaydı (beygiri ballı kaymaklı olsaydı)
Bu ioniq 6 ya %80 ötv li sekilde
2700 lirayı helalinden verirmiydiniz ?
Hocam meraktan soruyorum adımın yanına (ioniq 6) şeklinde not aldınız mı? Yüksek fiyata çıksam büyük batarya ve görece daha güçlü araç bakarım. Ancak güç, tüketim ve şarj hızı meselesinde avantajlı olan ioniq 6 veya ev6 almam, almama sebebim de bindirilmiş vergi miktarıdır.
İnsanımız araç fiyatınca kaliteli olduğu algısında, aracın vergisiz fiyatına bakarım. Bu koşullar altında model y sr mı yoksa lr deseniz sr derim, param çok fazla da olsa sr derim. Çünkü parayı aldığım ürüne değil yüksek vergiye veriyor oluşum beni rahatsız eder.
Mesela şu anda ioniq 5 uzun menzil mevcut, 2700 fiyatı var. Tercihim 1660’a alınan ioniq 6 olurdu. Maliyet / fayda öncelikli bakmak daha makul.
Vergisiz fiyatı Audi a4 ile aynı olan aracı Hyundai 1660’a satmakta, a4 ise vergisi fiyatı itibariyle 3.800.000 bandında satılmakta.
Şu anda Hyundai aç gözlülük yapmasa alınacak en iyi araç 1.960 bandında satılacak uzun menzil ioniq 5 olurdu, ancak Hyundai Türkiye bunu değil yüksek satış fiyatı, yüksek fiyatlı şişirilmiş marka algısını ve araç başına yüksek kar eldesini önceledi.
Size bir küçük anekdot paylaşayım, Audi a3, 4 adet golf 7-7.5, golf 8 gibi çok aracım oldu. Şu anda Hyundai ioniq 6 sahibiyim. Marka algısı ile hareket edip saçmamam. Her arabayı test edip şans veririm, sunduklarını güzel bulursam, kaliteli ise ve bunları F/p olarak sunuyorsa alırım. Konu bundan ibaret yarın id.3 bana 15 dk’da şarj ile 450 km yaz 400 km kış menzili verip malzeme kalitesi artışı, akustik izolasyonda iyileşme sunarsa ve güzel donanım seviyesi sunarsa hemen yarın gider alırım. Ancak vw elektriklide çağın biraz gerisinden seyrediyor. Bakın siz bile ev3 diyorsunuz. Araç yavaş şarj alsa bile menzilden çeliyor yine bir yandan çeliyor. İd4 için menzil şarj hızı vs ısrarlı talepte bulunan birileri var mı? Söylemek güç.