Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ID7 ler %80 ÖTV ile 2.8m fiyat çıkıyor. Bu aracın daha alt ötv dilimlerine inme ihtimali nedir? Konuyla alakalı bilgisi olan var mıdır?
 

ID7 ler %80 ÖTV ile 2.8m fiyat çıkıyor. Bu aracın daha alt ötv dilimlerine inme ihtimali nedir? Konuyla alakalı bilgisi olan var mıdır?
Motor 218 beygire çekilirse mümkün hocam. Ancak hiçbir firma kârından vazgeçmemek için yüksel fiyatlardan aşağı inmek istemiyor. Pek olmaz o durum. En basit örneği Byd, Hyundai-Kia grubu, Mercedes. Hepsine bakarsanız elektriklide bir alt dilime girecek çok araç üst dilimde ısrarla tutuluyor.
 
ID7 ler %80 ÖTV ile 2.8m fiyat çıkıyor. Bu aracın daha alt ötv dilimlerine inme ihtimali nedir? Konuyla alakalı bilgisi olan var mıdır?


Motor 218 beygire çekilirse mümkün hocam. Ancak hiçbir firma kârından vazgeçmemek için yüksel fiyatlardan aşağı inmek istemiyor. Pek olmaz o durum. En basit örneği Byd, Hyundai-Kia grubu, Mercedes. Hepsine bakarsanız elektriklide bir alt dilime girecek çok araç üst dilimde ısrarla tutuluyor.

Peki size bir soru

Olayı tersden işletelim ?

Sanıyorum ioniq6 yı %10 ötv li 1650 liraya alanlardansınız.

Diyelimki bu ioniq6 %80 ötv li olsaydı (beygiri ballı kaymaklı olsaydı)

Bu ioniq 6 ya %80 ötv li sekilde
2700 lirayı helalinden verirmiydiniz ?
 
Son düzenleme:
Peki size bir soru

Olayı tersden işletelim ?

Sanıyorum ioniq6 yı %10 ötv li 1650 liraya alanlardansınız.

Diyelimki bu ioniq6 %80 ötv li olsaydı (beygiri ballı kaymaklı olsaydı)

Bu ioniq 6 ya %80 ötv li sekilde
2700 lirayı helalinden verirmiydiniz ?
Bayiler bunu anlamıyor işte daha çok satacaksin sen farkında değilsin
 
Motor 218 beygire çekilirse mümkün hocam. Ancak hiçbir firma kârından vazgeçmemek için yüksel fiyatlardan aşağı inmek istemiyor. Pek olmaz o durum. En basit örneği Byd, Hyundai-Kia grubu, Mercedes. Hepsine bakarsanız elektriklide bir alt dilime girecek çok araç üst dilimde ısrarla tutuluyor.
Nasıl kâr edecek ki böyle zaten vergiye gitmiyor mu aradaki fark ? Aracın ham parasından kazanmıyorlar mı her türlü. Bir de böyle uygun olursa diğer araçlarını satamayacak bence bu fiyat politikasıyla fiyatı pahalı tutmaya devam ederler.
 
Peki size bir soru

Olayı tersden işletelim ?

Sanıyorum ioniq6 yı %10 ötv li 1650 liraya alanlardansınız.

Diyelimki bu ioniq6 %80 ötv li olsaydı (beygiri ballı kaymaklı olsaydı)

Bu ioniq 6 ya %80 ötv li sekilde
2700 lirayı helalinden verirmiydiniz ?
Hocam meraktan soruyorum adımın yanına (ioniq 6) şeklinde not aldınız mı? Yüksek fiyata çıksam büyük batarya ve görece daha güçlü araç bakarım. Ancak güç, tüketim ve şarj hızı meselesinde avantajlı olan ioniq 6 veya ev6 almam, almama sebebim de bindirilmiş vergi miktarıdır.

İnsanımız araç fiyatınca kaliteli olduğu algısında, aracın vergisiz fiyatına bakarım. Bu koşullar altında model y sr mı yoksa lr deseniz sr derim, param çok fazla da olsa sr derim. Çünkü parayı aldığım ürüne değil yüksek vergiye veriyor oluşum beni rahatsız eder.

Mesela şu anda ioniq 5 uzun menzil mevcut, 2700 fiyatı var. Tercihim 1660’a alınan ioniq 6 olurdu. Maliyet / fayda öncelikli bakmak daha makul.

Vergisiz fiyatı Audi a4 ile aynı olan aracı Hyundai 1660’a satmakta, a4 ise vergisi fiyatı itibariyle 3.800.000 bandında satılmakta.

Şu anda Hyundai aç gözlülük yapmasa alınacak en iyi araç 1.960 bandında satılacak uzun menzil ioniq 5 olurdu, ancak Hyundai Türkiye bunu değil yüksek satış fiyatı, yüksek fiyatlı şişirilmiş marka algısını ve araç başına yüksek kar eldesini önceledi.

Size bir küçük anekdot paylaşayım, Audi a3, 4 adet golf 7-7.5, golf 8 gibi çok aracım oldu. Şu anda Hyundai ioniq 6 sahibiyim. Marka algısı ile hareket edip saçmamam. Her arabayı test edip şans veririm, sunduklarını güzel bulursam, kaliteli ise ve bunları F/p olarak sunuyorsa alırım. Konu bundan ibaret yarın id.3 bana 15 dk’da şarj ile 450 km yaz 400 km kış menzili verip malzeme kalitesi artışı, akustik izolasyonda iyileşme sunarsa ve güzel donanım seviyesi sunarsa hemen yarın gider alırım. Ancak vw elektriklide çağın biraz gerisinden seyrediyor. Bakın siz bile ev3 diyorsunuz. Araç yavaş şarj alsa bile menzilden çeliyor yine bir yandan çeliyor. İd4 için menzil şarj hızı vs ısrarlı talepte bulunan birileri var mı? Söylemek güç.
 
2025 model golf araçta eskisinden farklı olarak herhangi bir özellik var mı mesela elektrikli koltuk vs gelecek mi bilgisi olan var mı
 
ID7 ler %80 ÖTV ile 2.8m fiyat çıkıyor. Bu aracın daha alt ötv dilimlerine inme ihtimali nedir? Konuyla alakalı bilgisi olan var mıdır?
Onun için motor özelinde ayrı bir çalışma yapılması gerekiyormuş. Doğuş 2026'dan önce bunun mümkün olmadığını, gelecek sene için çalışıldığını söylemiş otomobil habercilerine.
 
Nasıl kâr edecek ki böyle zaten vergiye gitmiyor mu aradaki fark ? Aracın ham parasından kazanmıyorlar mı her türlü. Bir de böyle uygun olursa diğer araçlarını satamayacak bence bu fiyat politikasıyla fiyatı pahalı tutmaya devam ederler.
1.600’lük araca 100.000 kâr koyduğunuzda göze batarken 2.700’lük araca 100.000 kâr koyduğunuzda o kadar göze batmıyor.

Bayiler zaten elektrikliden yüksek kâr elde edemediği için pek talepkar olmuyorlar. Bir bayi sahibi de bu hususu söylemiştir bizzat. Elektrikli müşteri kitlesi de bayilerin sevdiği kitle sayılmaz. Bayiler için sar oğlum oradan orta paket diyen adam lazım. Çevremde elektrikli alan çoğu kişi tüm bayileri arayıp tabiri caiz ise bayileri birbirine kırdırdı. Benzin alır gibi istasyona girmeyen, şarj istasyonu bulmak için uygulama kullanan adam interneti de rahat kullanıp tüm bayilere rahatlıkla erişiyor.
 


Geri
Üst