Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Herkes kendince bir istatistik çıkartıyor, anlamış değilim. Asya bölgesi haberlerine bakarsak elektrikli araç satışları artıyor. Avrupa bölgesine bakarsak elektrikli araç satışları azalıyor. Siyasilere göre ( komisyon başkanları vs.) Elektrikli araç satışları patlayacak. Üreticiye göre Elektrikli araç zorlaması nedeniyle tüm Avrupa boka batacak.

Haberlerde kimileri Elektrikli araçların lehine haber pompalıyor. Geçenlerde denk geldiğim haberde ise tam tersi, markası açıklanmayan bir bayi müdürünün "insanlar araç değişimlerinde elektrikli araçlarını verip yerine hibrit yada termik araçlar tercih ediyor" diye söylemiş
Herkes cebinin derdinde hocam cebini ne dolduracaksa ona göre istatistik yayınlıyorlar. Kurumların yayınladıkları fasa fiso rakamlara değil yolda gördüğünüz araçların sayısına inanın bu kurumlara güven olmaz.
 

bazı araç bayilerine 1-2 gün içinde satış işlemlerinin tamamlamaları bildirilmiş elektirkli araçların ötv oranı %25'e fosil yakıtlı binek araçların ise %95'e yükselmesi gündemdeymiş

Balon balon balon
 
Balon balon balon

Balon tabi !

Göğsümüzde MAAŞALLAH kuşagımız , kafamızda fesimiz , elimizde Asamız Sünnet çocuguyuz ya biz! Dünyadan haberimiz yok. Ötv bombası bu gece yarın gece patlayacak kosup alıcaz ??

Bayilerde her türlü arac mevcut arıyorsun fiyat şu bu farketmez evet araç var diyor

Eger ötv artacak olsa alsatçı esnaf tüccar alemi bu araçların hepsini siler süpürür derin dondurucusuna koyup beklerdi

Vatandaşa araç var dedikleri sürece ötv degişmez .
 
Ya life golf sahibisiniz ? (Fiyatların artmasını dileyip ben ucuza aldım saadetine ereceksiniz)

Bu kafayla düşünüp kar ettiğini sananları anlamıyorum. Aracını 1.500 aldığın da atıyorum simit 15 di. Aracın fiyatı 1.700 oldu e simit de 17 oldu. Yani ortada bir değer kazanma yada kâr söz konusu değil ki. Rakamlar artıyor ancak değer hep aynı.

Aracını 1500'e aldığında satıp yerine 100 simit alabiliyordun. Şimdi araç 1700 oldu yine satıp 100 simit alıyorsun.


Bu tip durumlarda tek kar eden olur onlarda hızlı al/satçılar. Piyasadan hızlı davranıp elini yükseltirse kazanır yoksa duran birşeyin değeri artmaz.
 
Herkes kendince bir istatistik çıkartıyor, anlamış değilim. Asya bölgesi haberlerine bakarsak elektrikli araç satışları artıyor. Avrupa bölgesine bakarsak elektrikli araç satışları azalıyor. Siyasilere göre ( komisyon başkanları vs.) Elektrikli araç satışları patlayacak. Üreticiye göre Elektrikli araç zorlaması nedeniyle tüm Avrupa boka batacak.

Haberlerde kimileri Elektrikli araçların lehine haber pompalıyor. Geçenlerde denk geldiğim haberde ise tam tersi, markası açıklanmayan bir bayi müdürünün "insanlar araç değişimlerinde elektrikli araçlarını verip yerine hibrit yada termik araçlar tercih ediyor" diye söylemiş

Gerçekte ki duruma bakarsak 8-10 yılda dünya genelinde çeyreğe ulaşamamış pazar payını 2035 yılına kadar nasıl %100 yapacaklar anlamış değilim. Sözde 2035 sonrası termik araç üretene ceza vergileri uygulanacak.

Avrupa'yı baz alırsak elektrik maliyeti 5-6 yılda neredeyse %50 artmış ve artış devam ediyor. İleriyi düşünen tüketicinin aklına/mantığına halen yatmıyor bu iş.

Bir diğer konu bundan 3-5 sene önce ön gördüğüm gibi Elektrikli araçların ve Termik araçların tüketim maliyetleri arasındaki fark giderek kapanıyor. Elektrik tüketimi zamları benzin ve dizele göre çok daha hızlı artıyor.

Bugün örneğin Avrupa bir elektrikli araç 100km de 4€ yakıt maliyeti çıkartıyorsa bir dizel 100km de 5-6L yakabiliyorsa bu durumda 6L dizel * 1.60€ = 9.60€ yapar. Neredeyse yarı yarıya.

Şimdilik yepyeni bataryalarla araçlarının keyfini en ekonomik şekilde çıkartırken kimse dikkat etmiyor ancak yarın o araçların batarya değişim zamanı geldiğinde 2.-3.el'e düştüğünde sonuç ne olacak. Batarya değişim maliyeti bu aradaki tüketim maliyet farkını kapatabilir yada aşabilir diye düşünüyorum. Ayrıca lithium pillerin ömürleri kullanıma bağlıdır. Kimisi 15yıl kullanır %10-15 kapasite kaybeder, kimisi 10yıl kullanır %20-30 kapasite kaybeder. Ayrıca lithium pil/batarya üretimi de her geçen gün daha maliyetli bir hal alıyor.

***%10 ötv ile alınmış
***Evden sarjla ekonomi yapılmış
***Uzun yol ticari sarj istasyonlarında cok fazla sarj parası vermemiş olan biri

Bu isten zarar etmez ! Ne kadar kar eder onu E.V araç kullananlar hesaplasın

Nasıl zarar etmez ? 80-90 bin km de iken aracı satarken yaşayacagı deger kaybını , kesinlikle yukarda yıldızlı olarak belirttigim satırlarla amorti eder zaten.

Aracı 160-170 bin de satıcam diyene amorti hesabı yapamam (zor gözüküyor çünkü)

160 bine kim öle kim kala deyip alana da yanlış iş yapıyorsun diyemeyiz

"Hayat kısa"
 
@Savatage Tabi ki yanlış diyemeyiz evet. Bazıları için harika bir şey.

Örneğin evinde şarj imkanı olan, kullanımının çoğunluğu şehir içi olan ve en geç her 4-5 yılda bir araç yenileyen kişiler için bir nimet. Kullandığı süre boyunca en az %50 tasarruf sağlayacak.

Ancak uzun süre elde tutulacak bir aile aracı için işler nasıl olur bilmiyorum. Bazıları yılda 15.000-20.000 kilometre yapıyor.

Gördüğüm bazı tesla istatistiklerine göre araçlar ortalama olarak her 100.000-120.000 km de 30-40km arası menzil kaybı yaşıyorlar.
 
@Savatage Tabi ki yanlış diyemeyiz evet. Bazıları için harika bir şey.

Örneğin evinde şarj imkanı olan, kullanımının çoğunluğu şehir içi olan ve en geç her 4-5 yılda bir araç yenileyen kişiler için bir nimet. Kullandığı süre boyunca en az %50 tasarruf sağlayacak.

Ancak uzun süre elde tutulacak bir aile aracı için işler nasıl olur bilmiyorum. Bazıları yılda 15.000-20.000 kilometre yapıyor.

Gördüğüm bazı tesla istatistiklerine göre araçlar ortalama olarak her 100.000-120.000 km de 30-40km arası menzil kaybı yaşıyorlar.
Yarıdan fazla bile ederler. Bakım masrafı yok yağ derdi yok hareket derdi yok kafası rahat gidiyor adam.
 
%10 ötv ile alınan araçların ileride zarar ettireceğini sanmıyorum. hatta muhtemelen kar edeceklerdir.
bu ötv togg'un piyasaya yaygınlaşması için geçici olarak belirlenmişti, mutlaka artacaktır.
 
Şubat ayından itibaren aylık 417kw/s üzeri elektrik tüketenler yüksek fatura ödeyeceklerine dair nette bir sürü haber var. Ayrıca elektrikli araçlar batarya bakım, değişim masrafları belli bir yıl/km/ömür dolunca çok maliyetli olacağı aşikar. 2.el olarak satmakta araç 5-6 yaşına gelince zor olacaktır. 2.el olarak almakta riskli olacaktır. Bence...
 
Ben şahsen elektrikli araç alacak olsam Tesla harici markalara bakmazdım. Elektrikli araç almak isteyen de zaten sıfırlara bakıyor hocam.
2.el elektrikli araç alan veya almak isteyen hiç duymadım.
Konu dışı ama Chery marka araçlarda böyle 2.eli yok hep sıfır satılıyor.
TOGG araçlarda 500bin %0 faizli kredi kampanyası durduğu yerde kimse 2.el TOGG a toplu parasını vermiyor.
Her markada böyle kampanyalar var.
 
Ben şahsen elektrikli araç alacak olsam Tesla harici markalara bakmazdım. Elektrikli araç almak isteyen de zaten sıfırlara bakıyor hocam.
2.el elektrikli araç alan veya almak isteyen hiç duymadım.
Konu dışı ama Chery marka araçlarda böyle 2.eli yok hep sıfır satılıyor.
TOGG araçlarda 500bin %0 faizli kredi kampanyası durduğu yerde kimse 2.el TOGG a toplu parasını vermiyor.
Her markada böyle kampanyalar var.
Hocam ikinci elleri de sıfırdan pahalı ki ondan dolayı insanlar sıfır alıyor. Teslalarda bile teslimat 15 gün sonrası iken sarı sitede sıfır fiyatının 100k-200k üzerine satılan ikinci eller mevcut.
 
VW sitesinden evden şarj etme süresini hesapladım.
normal priz ile İD4 20 SAAT 55 DK wallbox ile 3 saat 40 dk
normal priz ile İD7 34 SAAT 10 DK wallboz ile 5 saat 55 dk
Eğer böyleyse her türlü wallbox aldıracaklar.
20SAAT.JPG34SAAT.JPG5.55.JPG3saat40.JPG
 
Hocam ikinci elleri de sıfırdan pahalı ki ondan dolayı insanlar sıfır alıyor. Teslalarda bile teslimat 15 gün sonrası iken sarı sitede sıfır fiyatının 100k-200k üzerine satılan ikinci eller mevcut.
Hocam bu sarı site fırsatçıları yüzüne fiyatlar düşmez bu böyle devam eder gider.
Berberler bakkallar galericilik yapıyorlar. Karcılar yüzüne Normal vatandaş araba alamıyor.
 

devletin ÖTV gelirinden beklediği/planladığı artış %60 civarında 2025 yılı için. bunun gerçekleşmesi için ya araç satışları muadil oranda artacak ki bunun olması çok mümkün durmuyor mevcut ekonomik şartlarda. ya kur artışından dolayı araç fiyatları artacak dolayısıyla ÖTV de artmış olacak. ya da ÖTV matrahları güncellenecek. sonuç araç fiyatları artacak. bu konunun bayilerin stoklarıyla alakalı bir durum olduğunu düşünmüyorum.
 

Geri
Üst