Araştırmak kıymetli bir şey. Bu araçların bataryası tek iPhone bataryası tarzı parçadan oluşmuyor. Birden çok yaklaşık 160-180 üniteden, kalem pil gibi 18600 üniteden oluşuyorsa neredeyse 1000 üniteden oluşuyor. Batarya tepkime ile güç üretir, kimyevi bir olaydır. Anottan katota geçiş olayı. İki hazne arası bir kâğıt vardır, bu kağıt üzerinde delikliler vardır ve bu geçiş deliklerden geçen kimyasalların zamanla bazı delikleri tıkaması ile pilin işlevselliğinin zayıflaması şeklinde pil güç kaybeder.
Haliyle tüm pil değil, tüm üniteler değil bazı üniteler bu şekilde tıkanır, sizde pili açar o küçük üniteden verim kaybedeni değiştirirsiniz. Bu nedenle pil değişimi değil, bir miktar ünite değişimi yaparsınız ve işçilik + ilgili batarya paketi maliyeti ile yolunuza devam edersiniz.
Öte yandan pil içerisindeki ünite değişiminden çıkan ünite de bir geri dönüşüm malzemesi olup kendi mali değeri olan bir materyaldir, haliyle onun dönüşüme teslimi de maliyet düşüren bir etkendir.
Velhasıl bu korkulara gerek yok, değişen sadece birkaç ünite olacak; bu ünite değişimi de şu anda bile en az 400-500.000 km sonra karşınıza çıktığı için içten yanmalı ile kıyas kabul etmez. Gerçek manada en büyük maliyet elektriklide yüksek ağırlıklara dayanan maliyeti yükselecek olan alt takımın yenilenmesi olacaktır.