Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


Araştırmak kıymetli bir şey. Bu araçların bataryası tek iPhone bataryası tarzı parçadan oluşmuyor. Birden çok yaklaşık 160-180 üniteden, kalem pil gibi 18600 üniteden oluşuyorsa neredeyse 1000 üniteden oluşuyor. Batarya tepkime ile güç üretir, kimyevi bir olaydır. Anottan katota geçiş olayı. İki hazne arası bir kâğıt vardır, bu kağıt üzerinde delikliler vardır ve bu geçiş deliklerden geçen kimyasalların zamanla bazı delikleri tıkaması ile pilin işlevselliğinin zayıflaması şeklinde pil güç kaybeder.

Haliyle tüm pil değil, tüm üniteler değil bazı üniteler bu şekilde tıkanır, sizde pili açar o küçük üniteden verim kaybedeni değiştirirsiniz. Bu nedenle pil değişimi değil, bir miktar ünite değişimi yaparsınız ve işçilik + ilgili batarya paketi maliyeti ile yolunuza devam edersiniz.

Öte yandan pil içerisindeki ünite değişiminden çıkan ünite de bir geri dönüşüm malzemesi olup kendi mali değeri olan bir materyaldir, haliyle onun dönüşüme teslimi de maliyet düşüren bir etkendir.

Velhasıl bu korkulara gerek yok, değişen sadece birkaç ünite olacak; bu ünite değişimi de şu anda bile en az 400-500.000 km sonra karşınıza çıktığı için içten yanmalı ile kıyas kabul etmez. Gerçek manada en büyük maliyet elektriklide yüksek ağırlıklara dayanan maliyeti yükselecek olan alt takımın yenilenmesi olacaktır.
 

Hocam haklısın ama birkaç ünite değişim dediğin olay nasıl olacak.
Kim yapacak?
Servis desen yenilemeye uğraşmaz komple söker yenisini takar. Maliyeti ne olur?
Özel servis desen elektrikliden kim anlıyor da kim yapacak.
Elektrikli araç bizim için daha çok erken ancak Amerika seviyesinde bir yer için ideal.

Zaten dizel bitecek artık üretilmeyecek dediler.
Uygun araçların üretilmesini geçtim 2024 Model 26k-27k fiyatı olan Range Rover'lar Mercedes G serileri bile hala dizel geliyor.
 
1730 ankara arca e*** hanım ile görüştüm 1719 a kadar bırakırız altı yok diyor
1630 yazdığınızı gördüğüm gibi aradım 1630 10 çekiciye veririz mal ayağımıza kadar gelir
ama ne acıdır ki rakam yanlış şirkette arkadaşıma şuan araç alıcaz life paket

araç fiyatı 1730 arca ankara 29.01.2025 saat 13:45
Dostlar ben yanlış aktardım doğru fiyat 1730. Diğer yazıyı güncellemiyorum.
 
Hocam haklısın ama birkaç ünite değişim dediğin olay nasıl olacak.
Kim yapacak?
Servis desen yenilemeye uğraşmaz komple söker yenisini takar. Maliyeti ne olur?
Özel servis desen elektrikliden kim anlıyor da kim yapacak.
Elektrikli araç bizim için daha çok erken ancak Amerika seviyesinde bir yer için ideal.

Zaten dizel bitecek artık üretilmeyecek dediler.
Uygun araçların üretilmesini geçtim 2024 Model 26k-27k fiyatı olan Range Rover'lar Mercedes G serileri bile hala dizel geliyor.
Servislere şimdiden bu işin eğitimleri ufak ufak verilmeye başlanıldı. Tesla sonrası ABD’de bu şekilde batarya hücre yenileme tipi servisler kuruldu. Türkiye’de ise yapan birkaç özel servis var. Servis komple söküp yenisini takmayı değil, bataryayı açıp içerideki hücrenin değiştirilmesini ve termal ekipmanların orijinale uygun yeniden montajını öğreniyor.

Hal böyleyken bu beyhude endişelere yer yok, konu Vag olunca ona güvenemem yalan değil. Zira dsg konusunda ilk nesilde tüketiciyi yarı yolda bıraktıkları malum, ancak çoğu firma altyapısını hücre değişim planlarına göre oluşturuyor.

Altyapı aksine abd için hiç ideal değil. Bizde çok fazla elektrikli araç şarj istasyonu yatırımı var. Çok sayıda firmamız istasyon kuruyor, ABD’de ise Tesla supercharger ağı harici geri kalan altyapı çok yetersiz. Ne var bunda diyebilirsiniz. Tesla ABD’de diğer araçlara şarj hizmeti vermiyor. Bizdeki regülasyonlar herkese şarj hizmeti vermeyi zorunlu kıldığı için altyapımız dünyadaki pek çok ülkenin epey ilerisinde. Avrupa’nın güney ve doğu kısımlarında 180’lik makineyi zor buluyorsunuz; ülkemizde 180 her yerde var sayılır, artık 240-300-360-480 kW makineler yaygınlaşıyor.
 

Araştırmak kıymetli bir şey. Bu araçların bataryası tek iPhone bataryası tarzı parçadan oluşmuyor. Birden çok yaklaşık 160-180 üniteden, kalem pil gibi 18600 üniteden oluşuyorsa neredeyse 1000 üniteden oluşuyor. Batarya tepkime ile güç üretir, kimyevi bir olaydır. Anottan katota geçiş olayı. İki hazne arası bir kâğıt vardır, bu kağıt üzerinde delikliler vardır ve bu geçiş deliklerden geçen kimyasalların zamanla bazı delikleri tıkaması ile pilin işlevselliğinin zayıflaması şeklinde pil güç kaybeder.

Haliyle tüm pil değil, tüm üniteler değil bazı üniteler bu şekilde tıkanır, sizde pili açar o küçük üniteden verim kaybedeni değiştirirsiniz. Bu nedenle pil değişimi değil, bir miktar ünite değişimi yaparsınız ve işçilik + ilgili batarya paketi maliyeti ile yolunuza devam edersiniz.

Öte yandan pil içerisindeki ünite değişiminden çıkan ünite de bir geri dönüşüm malzemesi olup kendi mali değeri olan bir materyaldir, haliyle onun dönüşüme teslimi de maliyet düşüren bir etkendir.

Velhasıl bu korkulara gerek yok, değişen sadece birkaç ünite olacak; bu ünite değişimi de şu anda bile en az 400-500.000 km sonra karşınıza çıktığı için içten yanmalı ile kıyas kabul etmez. Gerçek manada en büyük maliyet elektriklide yüksek ağırlıklara dayanan maliyeti yükselecek olan alt takımın yenilenmesi olacaktır.

Yanlız hocam lithium piller öyle kimisi bozulur kimisi bozulmazdan ziyade zaman ve diğer etkenlerle kapasite kaybı yaşar. Evet bir pil 20yıl kullanılabilir ama nasıl kullanılır. 15yıldan eski hücrelerin var halen çalışıyorlar ancak en iyisi bile yarım kapasite de. Bu piller yada pil paketleri üretildikleri andan itibaren hiç kullanılmasalar bile kapasite kaybetmeye başlıyorlar. Çok sıcak ve çok soğuk şartlar bu durumu daha da hızlandırıyor. Ayrıca neredeyse bir çok üretici %20 kayıp için ortalama 500 şarj döngüsü ön görüyor. Ancak bazen bazı hücreler beklenenden de erken ölebiliyor. Sonuç olarak örnek vermek gerekirse 10yıllık bir araç bataryası incelendiğinde hücrelerin bazısı %80, bazısı %50 ve bazısı %30 kapasitede çıkabilir. Bu durumda şu %30 olan paketi değiştirelim diğerler kalsın mı diyecekler. Yani hiçbir zaman garantisi yok. Aracı ne kadar sık şarj ederseniz, ne kadar uzun süre dolu bekletirseniz, ne kadar uzun süre soğuğa yada sıcağa maruz bırakırsanız o kadar hızlı bir şekilde kapasite kaybı olacak.

Önceki mesajımda da belirttiğim gibi teslaların ortalaması her 100.000 km de 40Km sürüş kaybı. Tabi bu ortalama, kimisinde 30 oluyor kimisinde 50 oluyor vs. Kullanım şekli ile çok orantılı.


Yani araçlar 300-400 bin KM'de halen çalışacaklar ancak üretimdeki zaten kısıtlı otonomisinden minimum 100KM sürüş kayıbı yaşayacaklar.


Batarya yenileme maliyetleri ise şuanda Avrupa da tesla için 20.000€ civarında olduğu görülüyor. Peki Türkiye fiyatı ne olur sizce? 25-30-35???
 
Benim bildiğim, örnek vermek gerekirse kesintisiz güç kaynaklarındaki (ups) aküler kullanım ömrünü doldurmuşsa komple değiştirilir. 33 akü vardır 380V ups de, hepsi değiştirilir. Ömrünü doldurmamış veya sistem yeniyse, akü grubundaki arızalı olan akü değiştirilir.
 
Yanlız hocam lithium piller öyle kimisi bozulur kimisi bozulmazdan ziyade zaman ve diğer etkenlerle kapasite kaybı yaşar. Evet bir pil 20yıl kullanılabilir ama nasıl kullanılır. 15yıldan eski hücrelerin var halen çalışıyorlar ancak en iyisi bile yarım kapasite de. Bu piller yada pil paketleri üretildikleri andan itibaren hiç kullanılmasalar bile kapasite kaybetmeye başlıyorlar. Çok sıcak ve çok soğuk şartlar bu durumu daha da hızlandırıyor. Ayrıca neredeyse bir çok üretici %20 kayıp için ortalama 500 şarj döngüsü ön görüyor. Ancak bazen bazı hücreler beklenenden de erken ölebiliyor. Sonuç olarak örnek vermek gerekirse 10yıllık bir araç bataryası incelendiğinde hücrelerin bazısı %80, bazısı %50 ve bazısı %30 kapasitede çıkabilir. Bu durumda şu %30 olan paketi değiştirelim diğerler kalsın mı diyecekler. Yani hiçbir zaman garantisi yok. Aracı ne kadar sık şarj ederseniz, ne kadar uzun süre dolu bekletirseniz, ne kadar uzun süre soğuğa yada sıcağa maruz bırakırsanız o kadar hızlı bir şekilde kapasite kaybı olacak.

Önceki mesajımda da belirttiğim gibi teslaların ortalaması her 100.000 km de 40Km sürüş kaybı. Tabi bu ortalama, kimisinde 30 oluyor kimisinde 50 oluyor vs. Kullanım şekli ile çok orantılı.


Yani araçlar 300-400 bin KM'de halen çalışacaklar ancak üretimdeki zaten kısıtlı otonomisinden minimum 100KM sürüş kayıbı yaşayacaklar.


Batarya yenileme maliyetleri ise şuanda Avrupa da tesla için 20.000€ civarında olduğu görülüyor. Peki Türkiye fiyatı ne olur sizce? 25-30-35???
Hocam batarya bu bahsettiğiniz yapıda bir şey değil. Ömrünün başlarında hızlı kayıp yaşar, sonrasında bahsettiğiniz kayıplar yaşanmaz. Neredeyse ömrünün sonuna kadar stabil devam eder.

https://www.recurrentauto.com/research/lessons-in-electric-car-battery-health
 
A3 Sportback 35 Turbo FSI 150 hp S line olan bir bayi var mıdır? Beyaz ya da Kırmızı renklerde.
 
Hocam batarya bu bahsettiğiniz yapıda bir şey değil. Ömrünün başlarında hızlı kayıp yaşar, sonrasında bahsettiğiniz kayıplar yaşanmaz. Neredeyse ömrünün sonuna kadar stabil devam eder.

https://www.recurrentauto.com/research/lessons-in-electric-car-battery-health

Lithium pilleri çoook uzun yıllardır hayatımın bir çok bölümünde kullanıyorum ve onları iyi tanıyorum. Bu yüzden bunu bir blog sitesinden yanlış bir şekilde öğrenmeme gerek yok.

Şayet bahsettiğiniz gibi bir pil olsaydı bir mucize buluş yapılmış olurdu. Ancak öyle bir pil henüz icat edilmedi.

Kapasite sürekli olarak düşme eğilimindedir. Zaten bu pillerin ömrü kapasite ile ilgilidir. Yoksa kaliteli bir lithium pil nadiren tamamen ölür. Ancak zaman içinde iç direncin artması ve kapasite düşümü nedeniyle bir süre sonra kendisiyle savaşmaya başlar. Bir kenarda beklerken bile şarjı hızlıca azalır. Çalışsa bile kullanılamaz hale gelir.


Ayrıca teslalogger ve benzeri şeyler kullanan gerçek kullanıcı istatistiklerinin bu blogda gösterilen belirsiz istatistiklerden yakından/uzaktan alakası yok.
 
Hocam heyecana gerek yok. Dizel arabamı alır binerim. Bu kadar aksiyona hesap yapmaya gerek yok.
Pil eninde sonunda değiştirilecek ve çok maliyetli olacağı kesin.
Uzun yol giderken 3 dk da yakıt deposunu doldurup gitmek varken yarım saat 1 saat arabanın şarj olmasını mı beklicem.
 
Hocam heyecana gerek yok. Dizel arabamı alır binerim. Bu kadar aksiyona hesap yapmaya gerek yok.
Pil eninde sonunda değiştirilecek ve çok maliyetli olacağı kesin.
Uzun yol giderken 3 dk da yakıt deposunu doldurup gitmek varken yarım saat 1 saat arabanın şarj olmasını mı beklicem.

Bende aynı şekilde zaten mümkün olan en son dizel aracı alır, adblue iptali yapar binerim o ayrı mesele. :ROFLMAO:

Maksat beyin jimnastiği :coffee::unsure:
 

Geri
Üst