@jajajakavrama aşınması ve mekatroniğin basınç bozuklugundan dolayı arıza yapması

 

@jajajacihan hocam kavramaya zararlı o durum ama hepte aman birşey olmasın diyemiyoruz

gecen akşam 70 km hıza kadar dip gazı bırakmadım zamanla tabii bozulacaktır :'(
Neyse ben de o zaman şehir içi 50 km şehirler arası 120km hızı geçmem artık.Bırak kickdown'u kick bile yapmam. 8D

Emrah hocam şaka bi yana da R için konuşmuyorumda. 0 km bir araç alınmış ve kullanıcı her gün hatrı sayılır bir sayı ve sürede kickdown yapıp gazı kökleyerek gidiyor.Bu aracın tahmini kavrama sorunu yaratma kilometresi ne olabilir?Yada ömründen ne yer?Ortalama bir değer.Bir de 2. el araç alırken bunu anlamanın püf noktası ne olabilir ?

 
@Umutumut hocam çok doğru bir konuya değindiniz teşekkür ederim 

30 bin km civarında birkez degişme riski oluyor ama bunlar kesın olmamak sartıyla çunkı 100 bin kmde araca bile ilk kez kavrama değişimi yaptığım oldu 

kavramayı en iyi 1.vitesten 2.vitese geçerken test edebilirsiniz aracı hafıf rampada baygın kullanarak 2. vites içinde gaz verince silkeleyip devam eder 

sizin R duruyor sanırım R'şanzımanı ıslak kavramalı onuda rampada 1. viteste gaza çok hafif dokunarak durup kalktığınızda hafif silkelenmeler yapar

buda sizin aracın kavrama problemidir yetkili servisler ekg dedikleri farklı bir cihazla yapıyor

bu testi aracın içine cihazı koyup kalkış yapıyorlar titreme degeri ekranda fazlaysa çıktı alıp kavrama onayı alıyorlar

saygılarımla :'(

 
sizin R duruyor sanırım R'şanzımanı ıslak kavramalı onuda rampada 1. viteste gaza çok hafif dokunarak durup kalktığınızda hafif silkelenmeler yapar
Yanıt için teşekkürler Emrah hocam...  R duruyor,maddi bir sıkıntı vardı ilk etabı atlattık çok şükür.

Emrah hocam , vites  ne zaman 1 de ne zaman 2 ye geçiyor veya kaçıncı vitesteyim anlaşılmıyor ki... :)

 
@Umutdevir saatindende anlayabilirsiniz hocam R kalsın hocam ilk göz ağrımızsınız 

 
bu kadar detaylı bilgi öğrenebileceğimiz başka bir yer yok yav. 

emeklerinize sağlık, okudukça öğrendikçe malı daha iyi tanır hale geliyorum. DSG bozulsada artık pek takmam biliyorum ki burada her sorumun yanıtı var. 

@EMRAH ATTS ustamıza saygılarımızı sunuyoruz. hastasıyız Golf'ün ;)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kıymetli üstadım

 Bana kalırsa DSG için en yapılmaması gereken askıda kalma veya manuelde yarım debriyaja tekabül eden durumda tuttuğunuz için  zarar ona veriyorsunuz. 

Auto hold fonksiyonu sizi bu zarardan korur.


hatırladığım kadarıyla frene basıp trafikte durduğumda araç 1.viteste bekliyor, autohold aktif olduğunda bir boşa alma sözkonusu mu merak ettim, eğer boşa almıyorsa o zaman autohold'dan ziyade start-stop'u aktif tutmak lazım mı diye düşünüyorum, bilmiyorum ne dersiniz?


Sıkışık trafikte durduğum zaman araç vitesi boşa alıyor kendisi, devir saatinden bunu anlayabiliyorum. Auto hold hep açık bende.

Bence auto hold kapalı olduğu için ayırmıyor kavramayı senin araç Abi. :)
haftasonu her durumu denedim,

autohold kapalıyken ya da aktifken farketmiyor frene basıp durduğumda vites E1 olarak gösteriyor, sürüş profilini normal yaptığımda da D1, yani boşa alma yok, (mesela Eko modunda ayağımı gazdan çektiğimde salınırken E yazıyor yani boşa alıyor)

bu durumda dsg'yi viteste tutmadan duraklamanın tek yolu start/stop'u aktif tutmak diyebilir miyiz?

 
haftasonu her durumu denedim,

autohold kapalıyken ya da aktifken farketmiyor frene basıp durduğumda vites E1 olarak gösteriyor, sürüş profilini normal yaptığımda da D1, yani boşa alma yok, (mesela Eko modunda ayağımı gazdan çektiğimde salınırken E yazıyor yani boşa alıyor)

bu durumda dsg'yi viteste tutmadan duraklamanın tek yolu start/stop'u aktif tutmak diyebilir miyiz?
Abi boşa alınca yol bigisayarında ki durum değişmiyor, D1 yazmaya devam ediyor. (Sürüş profil yok bende, sende normal moda denk geliyor sanırım.)

 
haftasonu her durumu denedim,autohold kapalıyken ya da aktifken farketmiyor frene basıp durduğumda vites E1 olarak gösteriyor, sürüş profilini normal yaptığımda da D1, yani boşa alma yok, (mesela Eko modunda ayağımı gazdan çektiğimde salınırken E yazıyor yani boşa alıyor)

bu durumda dsg'yi viteste tutmadan duraklamanın tek yolu start/stop'u aktif tutmak diyebilir miyiz?
Hocam o kinetik enerjiye sahipse arac eko moda yani serbest sürüş moduna aliyor.

D ile giderken isikta durun autohold acikken mesela vitese yuk binmez autohold kullanimi dsg nin omrunu uzatır.

Teslimatta uzun uzadiya konusmustum dsg olayini st, teslim etme sorumlusu ve sd ile.

Autohold la kullanmak en iyisi bize verilen bilgide o yonde dediler. Zaten alisinca ariyorsunuz diger araclarda. Bmw kullanirken 3 serisi isiklarda bu arac niye gidiyor diyordum frene basmak zor geliyordu.

Golf bizi ne kadar tembel hale getiriyor ve simartiyor degilmi [emoji41]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Abi boşa alınca yol bigisayarında ki durum değişmiyor, D1 yazmaya devam ediyor. (Sürüş profil yok bende, sende normal moda denk geliyor sanırım.)
Belli bir hızda gazı kesince E yazıyor yanındaki 1 siliniyor ben o durum "boş" ise, durduğunda hala E1 yazması üzerine böyle yorumlamıştım...

 

Hocam o kinetik enerjiye sahipse arac eko moda yani serbest sürüş moduna aliyor.

D ile giderken isikta durun autohold acikken mesela vitese yuk binmez autohold kullanimi dsg nin omrunu uzatır.

Teslimatta uzun uzadiya konusmustum dsg olayini st, teslim etme sorumlusu ve sd ile.

Autohold la kullanmak en iyisi bize verilen bilgide o yonde dediler. Zaten alisinca ariyorsunuz diger araclarda. Bmw kullanirken 3 serisi isiklarda bu arac niye gidiyor diyordum frene basmak zor geliyordu.

Golf bizi ne kadar tembel hale getiriyor ve simartiyor degilmi
emoji41.png


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
iyi o zaman madem öyle biz de şımaralım :)

aracı çalıştırınca autohold ışığı yanmıyor, kendim basıyorum devreye girsin diye, bunu standart hep devrede bırakabiliyor muyuz peki?

 

Geri
Üst Alt