Ben devamlı böyle yapıyorum. Alışkanlık oldu. Doğrusu buydu değil mi?
Aynen bu şekilde alışkanlık haline getirmekte yarar var. Zaten bu işlemi yaptığınızda yokuşta aracın yükünün frene bindiğini hissediyorsunuz. En doğru yöntem budur. 

 

Kendi yaşadığım problemi yazmak istedim.Alışkanlık olarak aracı durdurup vitesi p ye alıp emniyet kemerini çıkarıyorum zaten hemen el freni otomatik lastikleri kilitliyor.Ama aracı çalıştırıp p den d ye alırken vites zorlanıyor bu,yol eğimli olmasa da tekrarlayıp şanzımana yük bindirmesinden kaynaklı.Onun için el frenini manuel çekip öyle kemeri söküyorum.

 
Merhabalar ilk kez otomatik vites kullanan biri olarak bir kac soru sormak istiyorum. 1-) Surus esnasinda aracin autohold ve start stop dugmesini bazen kapatiyorum ancak her kontak ac kapatta  otomatik her ikisi de aktiflesiyor, bu standart bir durum mu? 2-) Isikta beklerken araca tam fren yapinca start stop ve autohold devreye giriyor, autohold devreye girince hep el freni cekilmis gibi hissediyorum  bunun herhangi bir zarari var mi? 3-) Kirmizi isikta beklerken, aracin start stop unitesi devreye girdiginde vites kolunu  d modunda birakiyorum. Kalkis yaparken arac one atmasin diye hafif gaz yapip arac calisinca gidiyorum. Isikta beklerken n moda almaya gerek var mi yoksa d modunda mi beklemede kalayim? 4-) Araci park ederken ilk mesajdaki anlatildigi gibi once n, sonra el freni, sonra p ve kontak kapat yapiyorum ama bazen n'ye alip el freni cektikten sonra unutup ayagimi frenden cekiyorum ve tekrardan frene basip p moda almaya calisirken vites kolu r moda gecerken aracin auto starti devreye giriyor , bunun zarari var mi? Simdiden tesekkur ederim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Elektroniğin kontrol etmediği manuel klasik otomobillerde, yokuşta park ederken, debriyaja basıp fren pedalıyla durduktan sonra el frenini çeker motoru stop ederdik; vitesi eğime göre ileri 1 veya geri konuma takar, debriyajı bırakırdık. Bu durumda, araç, el freninin yetersiz olduğu durumda dahi, kayma kuvvetinin, büyükten küçük dişlilere doğru olan şanzıman, kavrama ve sonunda motor kompresyonuyla karşılanan direnç sayesinde kaymaz. Hatta, el freninde kışın donma nedeniyle balatanın yapışmasını önlemek için,  kaldırımı kullanarak veya bagajda taşıdığımız takozla emniyete alıp, el frenini boşa da alabilirdik. Ertesi gün çalıştırırken, önce debriyaj, sonra marş, sonra çekiliyse el frenini boşaltıp ilgili vitesi seçerek davranırdık. Ama, elektroniğin, motor ve transmisyon sisteminin kontrolüne tümüyle hükmettiği yeni teknolojilerde, sürücünün her eylemi bu sisteme endirekt biçimde müdahil olmaktadır. Dolayısıyla, bilinçli ve(ya) motor ve otomobil tutkunu bir sürücü, elektronik kontrol sisteminin hangi algoritmayla çalıştığını bildiğinde en doğru davranışı bulacaktır. El freni, autohold, start/stop, fren pedalı, otomatik vites konumları ve kontak arasındaki ilişkiyi ortaya koyan ve aracın davranışını kontrol eden mantığın bir akış diyagramı (flow chart) olsa, motordan, otomobilden anlayan herkesin, nasıl davranacağını gayet güzel bulacağını düşünüyorum. Ancak bu bilgi olmayınca, tüm sistemin nasıl çalıştığını bilmeden, tavsiyeler üzerine davranmak zorunluluğu doğuyor. Böyle bir akış diyagramı bulabilir miyiz?

Not: Şunu da eklemeliyim; bu tür bilgi, yalnız bilinçli ve(ya) motor ve otomobil tutkunu sürücüler dışındakileri ilgilendirmez. Onların, bilenlerin tavsiyeleriyle yetinmeleri ve davranmaları da elbette ayıplanmaz ve yadsınamaz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@progress

Değerli Hocam 

1. Auto hold nasıl bıraktıysanız öyle kalır. Start stop ise default olarak açıktır. Siz kapatsanız da kontak kapatılır açılırsa yeniden açık haline döner. 

2. Auto Golf'ü devreye sokmadan fren pedalına önce sert sonra gittikçe hafif ve durunca sadece aracı durduracak kadar basınçla basarak durmayı öğrenmek zaman alsa da mümkün. Ancak devreye soksanız da sorun olmaz.

3. Yıllar boyu aracın ışıklarda stop etmesi korkusundan ayağım debriyajda tutmuştum. Hocam durunca bırakın start stop devreye girsin çünkü siz hafif bırakınca tekrar kavrama aktif olduğundan ömrü kısalacaktır.

4. Önemli.olan frenin oluşturduğu gerilimi şanzımana aktarmamak. Sorun olmaz hocam.

 
 akış diyagramı (flow chart)
Değerli Hamit Hocam

Kullandığınız dilden ne denli titiz ve detay sever bir kullanıcı olduğunuzu derhal anlamak mümkün.

Size servisten ücretle satın alınabilen ve detaylı bilgilerin yer aldığı servis personeline yönelik kılavuzdan almanızı öneririm. 

Bunu benim anlatımımdan bir mühendis dostumuz bahsettiğiniz tarzda bir akış diyagramı hazırlayabilirse ben de sevinirim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhabalar,
Aracımızda en az 3 kişi veya fazlası olduğunda hatta bagajın da dolu olduğu durumlarda, kişiler araçtan inmeden veya bagajı boşaltmadan yükü el frenine verip sonra P ye aldınız ve aracı terk ettiniz Daha sonrasında araca yanlızca siz bindiniz. Bu durumda vites P den çıkarırken kasıntı/zorlanma olabiliyor. Sebebi aracın yüklü ve yüksüz iken esneme farkından kaynaklanıyor. Bu sebep ile böyle bir durumda (özellikle market alışverişi dönüşlerinde) mutlaka önce vitesi N ye alırım ve el frenini çekerim, insanlar indikten sonra veya bagaj boşaldıktan sonra P ye alır aracı terk ederim.
Umarım anlatabilmişimdir


Sent from my SM-G925F using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Değerli Hamit Hocam

Kullandığınız dilden ne denli titiz ve detay sever bir kullanıcı olduğunuzu derhal anlamak mümkün.

Size servisten ücretle satın alınabilen ve detaylı bilgilerin yer aldığı servis personeline yönelik kılavuzdan almanızı öneririm. 

Bunu benim anlatımımdan bir mühendis dostumuz bahsettiğiniz tarzda bir akış diyagramı hazırlayabilirse ben de sevinirim.
Değerli Murat Hocam,

Çok teşekkür ederim. Bu övgüyü ve bir model tutkusu temelinde kurduğunuz site üzerinden, otomobil kullanıcı ve meraklılarının bilgilenmesine katkı sağlamakla daha fazlasını hak eden sizsiniz.

Sözünü ettiğiniz kılavuzu servisten edinmeyi deneyeceğim. Sizin anlatımınızı ve edinebilirsek bu dokümanı referans alan bir diyagramı hazırlamayı ben de isterim doğrusu.

 
Arkadaşlar Ankara'da malum trafik yoğun, yeri geliyor 40 km hıza yükselmeden aracı kullanıyorum. d de genelde 3-4. Vites aralığında kullanmak durumunda kalıyoruz. Araç ışıklarda tamamen durana kadar 1.vitese geçmiyor.
Manuel golften sonra stronic a3 e geçince böyle oldu. Hayatımda ilk kez otomatik araç kullanıyorum, biraz da sıkıntı yaptım kendime. Sürekli kavrama bitecekmiş gibi düşünmeye başladım.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

 
Sanirim garanti bitmis olsa dahi kavrama degisimi ucretsiz yapiliyor , bende de ilk baslarda hep acaba dusuncesi hakimdi, hamit beyin dedigi gibi en dogru kullanimi zamanla ogreniyorsun, murat beyin konudaki ilk mesaji gayet ogretici diye dusunuyorum, bence keyifle surun.

 
Sanirim garanti bitmis olsa dahi kavrama degisimi ucretsiz yapiliyor , bende de ilk baslarda hep acaba dusuncesi hakimdi, hamit beyin dedigi gibi en dogru kullanimi zamanla ogreniyorsun, murat beyin konudaki ilk mesaji gayet ogretici diye dusunuyorum, bence keyifle surun.
Teşekkür ederim Değerli Hocam

 
Arkadaşlar Ankara'da malum trafik yoğun, yeri geliyor 40 km hıza yükselmeden aracı kullanıyorum. d de genelde 3-4. Vites aralığında kullanmak durumunda kalıyoruz. Araç ışıklarda tamamen durana kadar 1.vitese geçmiyor.
Manuel golften sonra stronic a3 e geçince böyle oldu. Hayatımda ilk kez otomatik araç kullanıyorum, biraz da sıkıntı yaptım kendime. Sürekli kavrama bitecekmiş gibi düşünmeye başladım.


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk
Dur kalk trafikte manuel kullanıyorum ben. İstanbulda hep manuel modda kullandım. Araç 4km/h hıza geldiği anda 2.vitese atıyor ve yarık debriyaj gidiyor, zaten titriyor araba. Öyle bir anda manuele çekerseniz 1.vitese geri alıyor zaten. Manuelde 1 de giderken otomatikte neden 2de gidiyor anlamadım. Kendiyle çelişiyor gibi. 

 
Otomatik arabayı yoğun trafikte manuel kullanmak zoruma gitmeye başladı. Mercedes’in dct sinde hic boyle bir sey yok. 15-10 km hıza kadar gayet 1. Viteste tutuyor. Vw’ nin ki aptalliktan baska hic bisey degil. Birde surekli diken ustunde araba surmek hic tuketiciye gore degil. Birdaha dsg alacagimi hic sanmiyorum...

 

Arabayı park ederken sıkıntı yaşıyorum bu işin doğrusu nedir bilgi verirmisiniz.Yaşadığım olay şu arabayı park ediyorum gerekli konuma gelince aracı durduruyorum ve start-stop devreye giriyor araç stop ediyor.Daha sonra vitesi p ye getiriyorum araç tekrar çalışıyor kontağı kapatırken tekrar stop ediyor.Yani sürekli start-stop devreye girmesi ile p ye alınca çalışıp kontak kapattıgımda stop etmesi araca zarar vereceğini düşünüyorum.Bu işin usulü nedir ?

 

Geri
Üst Alt