Taban 2 cm daralıyor. Bu da lastiği kaldırma sürtünce diğerine göre jantın hasar alma durumu daha fazla.peki 225/45/17 yerine 205/50/17 kullanan var mı veya düşünen bu ebatı yaşadığım yerin yolları çok bozuk açıkçası 45 yanak ince gelir diye bu ara ebat hakkında düşünceniz nedir
Hocam lastik konusunda tanidik da olsa kesinlikle lastikcileri dinlemeyin. Stokta en fazla kar edecegi lastigi över, en az kar edecegi lastigi kötülerler.Arabamda eski tarihli kışlık lastikler olduğu için son zamanlarda lastik arayışına girmiştim. Son 10-15 gündür internette biraz araştırma yaptım. Hatta buradaki yorumları okuyup fiyat performans ürünü olarak anladığım Nokian Powerproof almayı epey düşünmüştüm. İnternet fiyatı 1250 TL civarı.
Bugün bir de sanayiden fiyat öğreneyim diye 3 farklı lastikçiden en başta sessiz bir lastik istediğimi söyleyerek lastik fiyatı aldım.
Arabam 2015 model 1.2 tsi Golf 7 ve lastik ebatı 225-40-18. Çok agresif kullanmam, ortalama 120 civarı giderim ve emin olamamakla birlikte yılda ortalama 15 bin civarı yol yapıyorum.
1. lastikçi: Dunlop SP SPORT LM705w(1000 TL), Michelin Primacy 4(1500 TL) ve Michelin Pilot Sport 4(1500 TL) önerdi. Bu lastikçi tanıdığım birisi ve kendisine Nokian'ı sordum. Beş para etmez, parana yazık falan dedi.
2. lastikçi: Direkt Michelin Primacy 4(1550 TL) ve Michelin Pilot Sport 4(1575 TL) önerdi, diğerlerine bakma dedi.
3. lastikçi: Continental bayisi olması sebebiyle hemen Continental önerdi, ben daha önce de kendisinden Contipremium Contact 6 almıştım ama yol sesini çok çıkardığı için onu istemediğimi söyledim. Nokian konusunda o da pek iyi konuşmadı ve Continental için 1600 civarı fiyat dedi ama net fiyat konuşmadık.
Bu arada önceki arabamda 225-45-17 ebatında Contipremium Contact6 kullanmıştım ve yol sesinden çok rahatsız olmuştum. Onun için sessiz lastik arıyorum.
Bu araştırmalardan sonra Nokian'a karşı hevesim biraz kırıldı işin doğrusu. Aslında lastik konusunda çok ucuza kaçmak da istemiyorum, sonuçta arabayı yere bağlayan en önemli ekipman. Onun için hiç uğraşmadan Michelin Primacy 4 alıp geçsem mi dedim ama yine sizden yorum bekliyorum. Sanayi ortamını ve ustaların az çok tutumunu da biliyorum. Kalıplaşmış bazı düşünceleri olduğu için Nokian'ı kestirip atmış olabilirler. Onun için özellikle kullananlardan yardım istiyorum. Yazdığım lastiklerden en ideali sizce hangidir? Ya da başka ne önerirsiniz. Dediğim gibi ilk kriter yol sesinin az olması.
Edit: Şimdi bir lastikçiyle daha görüştüm. O da bana Nokian'la eş değer diyerek Falken Azenis FK 510 önerdi
Oğuz hocam bundan sonraki lastiğim bellii oldu.Primacy 4+ yolda..
Testlerde Golf 8 kullanılmış.
Tabanda iyileştirme var anladığım kadarıyla..
Lastik ebatlarına göre 1-2 db artış var.
Osman hocam yeni gördüm. sizin jant 18" miş bence yumuşak lastik düşünmeyin o çap ve yanağa ancak performans lastiikleri olur bence. Yoksa janta çabuk zarar verirsiniz.Herkese cevapları için teşekkür ederim. Tercihim 3 lastikten birinden yana olacak. Michelin Primacy 4, Nokian Powerproof ve Falken Azenis FK510. Bakalım önümüzdeki haftaya kadar bir karar vereceğim. Aldıktan sonra deneyimlerimi yazarım.
Düşündüğünüz iki ölçü arasında yanak farkı 1,25mmpeki 225/45/17 yerine 205/50/17 kullanan var mı veya düşünen bu ebatı yaşadığım yerin yolları çok bozuk açıkçası 45 yanak ince gelir diye bu ara ebat hakkında düşünceniz nedir
Ben bu açıdan hiç düşünmemiştim ama ben zaten bozuk yollarda çok kullanmıyorum. Şirket aracım olduğu için hafta içi ona biniyorum. Golf'e hafta sonları genelde asfaltta biniyorum. Yukarıda saydığım 3 model lastik dediğiniz gibi sıkıntı yaratır mı? Ben de şüpheye düştüm şimdi.Osman hocam yeni gördüm. sizin jant 18" miş bence yumuşak lastik düşünmeyin o çap ve yanağa ancak performans lastiikleri olur bence. Yoksa janta çabuk zarar verirsiniz.
Teşekkür ederim, okuyacağım.@ozk991 aşağıdaki konu da fikir verebilir.
https://www.golftutkusu.com/topic/12510-lastik-seciminde-lastik-desenlerinin-sueruese-etkisi/
Yani bu ebat aracın dengesinde süspansiyon sisteminde bi sıkıntı açmazTaban 2 cm daralıyor. Bu da lastiği kaldırma sürtününcü janta diğerine göre hasar alma durumu daha fazla.
Yükseklik 2.5mm fark ediyor. O da lastik yanağının 1.25 mm geniş olması demek.
Teknik olarak yakıt verimliliği sağlar diyebiliriz.
benim istediğim aslında şu 17 jant kullanmak istiyorum fakat tabanı çok fazla büyütmek istemiyorum yani 225 1.2 tsi 105 beygir araç için fazla bir taban benim görüşümDüşündüğünüz iki ölçü arasında yanak farkı 1,25mm
Yanak yükseltmek istiyorsanız!
215/50 R17 6,25mm yanak yükselir.
205/55 R17 11,5mm yani 1,15cm yükselir.(Bunda da denge sorunu olabilir agresif kulanımda.)
Teknik olarak gözle görülür pek bir fark yaratmıyacaktır., 225/45 yanak ile 205/50 yanağı arasındaki fark sadece (0,125 cm) ‘dir., 0,1 cm demek yani yanak kalınlığı neredeyse aynı kalacak., yollarınız bozuk olması bu ebatta geçince size fayda sağlamayacaktır., 1.2 tsi motora 225 tabanın fazla olmasının mantığı nedir..? Burada motora yük bindirecek olan lastiğin taban ölçüsü yük bindirmez, motora lastiğin ağırlığı yük bindirir., Ancak 2 ölçü arasında ağırlık farkı yok denecek kadar azdır.,benim istediğim aslında şu 17 jant kullanmak istiyorum fakat tabanı çok fazla büyütmek istemiyorum yani 225 1.2 tsi 105 beygir araç için fazla bir taban benim görüşüm