Lastik patlaması

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan golfcu91
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Merhabalar, izninizle konuyu hortlatıyorum ( özellikle forum kurallarını okudum, göremedim, hortlatmak yasak mı acaba?)

Sol ön lastiğime çapraz şekilde orta boyutlarda bi çivi girmiş. Lastik basıncım 10psilere düşmüş. Zar zor 22 psi lere şişirip en yakın lastikçiye gittim. Lastikçi lastiği sökmeden, çiviyi söküp, deliği genişletip fitil işlemi uyguladı. İlkkez gördüğüm için uyaramadım. Araştırdığımda sağlıklı olmadığını öğrendim. Şimdi sizlere sorum şu, ben bu arabayla hız yapmayı seviyorum, bu fitili çıkartıp mantar yama vs yaptırsam kesinlikle sağlıklı olur mu? Delik genişlediği için şüphelerim var. Yoksa lastik çöp mü oldu? Lastiklerim henüz 4-5 aylık, sadece patlak lastiği değiştirsem (veya ön ili lastiği) mi acaba? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Fotoğrafta lastiğin fitilli hali:
Fitili söktürüp mantar yama yaptırınız, mantar yama en sağlıklı yöntemdir,

Normal yama ise küçük çaplı onarımlarda kullanılması gerekir, sizin ki gibi büyük çivi durumlarında mantar yama gerekir,

Onarım bittikten sonra da balans yaptırınız, lastikçi abi gerek yok balans bozukluğu en fazla 5gr. falandır, o kadar küçğk farktan birşey olmaz dese de siz balans yaptırın, Topu topu 15 sn.ye sürecek balans ayarı için üşeniyorlar,

Son aşamada ; mantar yama yapılan lastiği arka tarafa takarsanız daha iyi olur, daha doğru bir tabirle ön 2 lastiği arkadakilerle değiştirseniz iyi olur.
 

Konuyu tekrardan hortlatıyorum, henüz daha çok yeni olan lastiğime nerede nasıl olduğunu bilmiyorum, böyle bir yırtık oluştu, lastikçim bunu böyle kullanma telleri gözüküyor dedi ve yenisini sipariş verdik fakat merak ettiğim bir durum var, bu tarz dıştan veya yanaktan alınan hasarlar düzeltilebiliyor mu?

En garanti yöntem değişim tabi ki fakat varsa alternatif öğrenmiş oluruz.
 

Ekli dosyalar

  • image.png
    image.png
    562.9 KB · Görüntüleme: 39
@DifferenceCan Hocam yanaktan alınan hasarlarda işlem önerilmiyor kesinlikle. Değişim şart maalesef. Kurşun deliği gibi nasıl olmuş hakikaten o yırtık
 
@DifferenceCan Hocam yanaktan alınan hasarlarda işlem önerilmiyor kesinlikle. Değişim şart maalesef. Kurşun deliği gibi nasıl olmuş hakikaten o yırtık
galiba mazgalların üstünde falan sivri bişeye denk geldi bende bilmiyorum, kasisten bile aşırı yavaş geçerim normalde de sakınan göze çöp muhabbeti maalesef. yenisi gelene kadar ne olur ne olmaz diye stepneye geçtim.
 
galiba mazgalların üstünde falan sivri bişeye denk geldi bende bilmiyorum, kasisten bile aşırı yavaş geçerim normalde de sakınan göze çöp muhabbeti maalesef. yenisi gelene kadar ne olur ne olmaz diye stepneye geçtim.


Gitmiş güzelim lastik.

Resmen nazar değmiş.

Geçmiş olsun.



.
 
Lastık degımı şart bu tamir olsa bıle Allah göstermesin bir kaza anında araç ıncelendıgınde otomatik olarak araç sigorta kapsamı dışına alınır
 
Lastiğin (yanak ve omuz kısmı) tamir edilmesi tartışmaya kapalıdır, sadece sırt bölgesi tamir edilebilir.
 
Selam herkese, konuyu hortlatıyorum.

Aracı yeni aldım sahibi söylemedi lastikte yama varmış ben bu şekilde 2 bin km kadar kullandım. Biri çok samimi olduğum kişinin babası lastikçi dedi ki uzun yola çıkma diye. Diğer bir kaç kişi de sıradan lastikçi para almak için kesinlikle değiştir dedi tanesi 7 bin tl civarı michelin primacy 4.

Kırmızı işaretlediğim yerden girmiş çok kalın bişey değil fitil koymuşlar tam ne tabanda ne yanakta çapraz girmiş.

Lastikler 10 bin km kullanılmış şimdi sıfır lastik alsam tutuş illaki fark edicek hepsini değiştirsem bir ton masraf.

Çıkma bakıyorum o ayarlarda aynı marka ve desen en mantıklısı bu değil mi ?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2024-12-23 saat 23.12.51_9633fe82.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-12-23 saat 23.12.51_9633fe82.jpg
    101 KB · Görüntüleme: 21
  • WhatsApp Görsel 2024-12-23 saat 23.12.54_74a020a4.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-12-23 saat 23.12.54_74a020a4.jpg
    302.3 KB · Görüntüleme: 21
1 hafta arayla 3-4 cm uzunluğunda önce sol arka tekerime daha sonra ise sağ arka tekerime girmişti. İlk vida girdiğinde hava yağmurluydu otoparka girince çıkan sesten tespit ettim şansıma vida üst kısımda kalmıştı kolay buldum. Fakat vida tam girmişti saplanmıştı çok yavaş iniyordu lastik yaklaşık 9 saat bekledi. Fakat 2. Vida girmesi ise tam lastik kanalında olmuştu dolayısıyla belli bir yere kadar vida girdi ve basınç 35 yaptım 1 metre sonra yine 25 e düştü. Her iksinde de yama yaptırdım sağolsun burada arkadaşların tecrübelerine sığınarak bu işlemi yaptırdım ve gayet memnunum.. ( bu arada dişlerin durumu iyi olduğu için değişmem istenmedi, çok pimpirikli bir insan olduğum için direkt değiştirmek istedim lastikçi gerek yok dedi😂 )
 
Hocam kim ne derse desin yama isi eski sistem
Lastik cıkmadan Fitil le anında tamir yapılır
Tabbiki bu tamiri sadece altlardaki tamir için tavsıye edebilirim tekerin yanın da olan hasarlarda teker değişimi gerekli
 

Selam herkese, konuyu hortlatıyorum.

Aracı yeni aldım sahibi söylemedi lastikte yama varmış ben bu şekilde 2 bin km kadar kullandım. Biri çok samimi olduğum kişinin babası lastikçi dedi ki uzun yola çıkma diye. Diğer bir kaç kişi de sıradan lastikçi para almak için kesinlikle değiştir dedi tanesi 7 bin tl civarı michelin primacy 4.

Kırmızı işaretlediğim yerden girmiş çok kalın bişey değil fitil koymuşlar tam ne tabanda ne yanakta çapraz girmiş.

Lastikler 10 bin km kullanılmış şimdi sıfır lastik alsam tutuş illaki fark edicek hepsini değiştirsem bir ton masraf.

Çıkma bakıyorum o ayarlarda aynı marka ve desen en mantıklısı bu değil mi ?
Lastiğin (omuz ve yanak bölgesinden) giren çivi/vida gibi cisimler yüzünden tamir edilmemesi gerekir, Lastik üreticileri bu bölgelerden hasar alan lastiğin tamir kesinlikle edilmemesi özellikle belirtmektedir.

Fitil ile tamir zaten lastik nereden hasar alırsa alsın asla tavsiye edilen bir tamir yöntemi değildir,

Lastikler henüz 10 bin km’de olduğu için tutuş farkı olmayacaktır, 10 bin km’deki lastik ile sıfır lastiğin diş derinliğini ölçmeye kalksanız hemen hemen aynıdır, bu sebebten 1 adet yeni lastik almanızda bir sakınca yoktur,

2. el çıkma lastik alsanız bile, aldığınız o lastiğin diş derinliği sizin mevcut lastiklerinizden daha aşınmış olacağını da hesaba katınız,

Özetle yeni alacağınız 1 adet lastik ile diğer 3 lastiğiniz aşınma durumu birbirine yakın değerde olacakken, Esas düşündüğünüzün aksine çıkma alacağınız 2. el lastik ile diğer 3 lastiğiniz aşınma durumu birbirine yakın değerde olmayacaktır,

Kimse henüz 10 bin km’de söktüğü lastiği —> lastikçiye vermez,

Lastiğin tamir edilmesi ve edilmemesi gereken bölgeleri:

7C92FDA5-9BE2-4913-BEC9-B00EEB21082A.jpeg
 

Geri
Üst