Lastik patlaması

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan golfcu91
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Lastiğin (omuz ve yanak bölgesinden) giren çivi/vida gibi cisimler yüzünden tamir edilmemesi gerekir, Lastik üreticileri bu bölgelerden hasar alan lastiğin tamir kesinlikle edilmemesi özellikle belirtmektedir.

Fitil ile tamir zaten lastik nereden hasar alırsa alsın asla tavsiye edilen bir tamir yöntemi değildir,

Lastikler henüz 10 bin km’de olduğu için tutuş farkı olmayacaktır, 10 bin km’deki lastik ile sıfır lastiğin diş derinliğini ölçmeye kalksanız hemen hemen aynıdır, bu sebebten 1 adet yeni lastik almanızda bir sakınca yoktur,

2. el çıkma lastik alsanız bile, aldığınız o lastiğin diş derinliği sizin mevcut lastiklerinizden daha aşınmış olacağını da hesaba katınız,

Özetle yeni alacağınız 1 adet lastik ile diğer 3 lastiğiniz aşınma durumu birbirine yakın değerde olacakken, Esas düşündüğünüzün aksine çıkma alacağınız 2. el lastik ile diğer 3 lastiğiniz aşınma durumu birbirine yakın değerde olmayacaktır,

Kimse henüz 10 bin km’de söktüğü lastiği —> lastikçiye vermez,

Lastiğin tamir edilmesi ve edilmemesi gereken bölgeleri:

Ekli dosyayı görüntüle 80763
Sağolun hocam çok iyi aydınlattınız, sıfır almak en mantıklısı olacak, o zaman alacağım lastiği arkaya takmak mı doğru olur sizce.

Bir de aynı marka aynı desen olması şart mı ? yoksa farklı marka aynı desende sorun yaşar mıyım
 

Sağolun hocam çok iyi aydınlattınız, sıfır almak en mantıklısı olacak, o zaman alacağım lastiği arkaya takmak mı doğru olur sizce.

Bir de aynı marka aynı desen olması şart mı ? yoksa farklı marka aynı desende sorun yaşar mıyım
Sıfır bir lastiğin diş derinliği 8-9mm ‘dir.

Bir lastikçiye uğrayıp sağlam olan lastiklerinizin diş derinliğini ölçtürün,

Piyasada (manuel ve digital) olmak üzere 2 tip lastik diş derinlik ölçer var, En sağlıklısı manuel dediğimiz geleneksek olandır, genelde lastikçilerde bundan bulunur ancak ölçüm sonrası (5,2 / 6,4 vs. gibi) küsüratlı değerli fontların baskısı çok küçük olduğundan okumak biraz zordur, Bu sebebten ölçüm için gittiğiniz lastikçide manuel diş derinlik ölçer varsa, her lastiğin ölçümü sonrası telefondan resim çekip resime yakınlaştırarak net değerleri okuyunuz.,

Henüz 10 bin km ‘deki lastiklerde eğer agresif kullanım veya stabilize yollarda kullanılmamış ise diş derinliklerinin fazla aşınmış olacağını zannetmiyorum,

Ölçüm sonrası eğer değerler birbirine yakın ise yeni lastiği ön aksa takabilirsiniz,

Ölçüm sonrası eğer değerler birbirine yakın değil ise arkada olan lastiklerin diş derinliği daha fazla olacağı için arkada olan lastiklerden bir tanesi ile yeni aldığınız lastiği ön aksa takınız,

Arka taraftaki lastikleri öne takıp, öndeki sağlam lastiği ve yeni lastiği arkaya takarsınız,

Alacağınız lastiğin (markası-modeli-ölçüleri ve deseni) ve (yük endeksi) dahil bire-bir aynısı olması gerekir, yoksa yeni lastik almanızın hiç bir anlamı yoktur.!!

Lastiğinizin markası- modeli ve ölçüleri nedir..? Aracınızın markası-modeli nedir..?
 
Sıfır bir lastiğin diş derinliği 8-9mm ‘dir.

Bir lastikçiye uğrayıp sağlam olan lastiklerinizin diş derinliğini ölçtürün,

Piyasada (manuel ve digital) olmak üzere 2 tip lastik diş derinlik ölçer var, En sağlıklısı manuel dediğimiz geleneksek olandır, genelde lastikçilerde bundan bulunur ancak ölçüm sonrası (5,2 / 6,4 vs. gibi) küsüratlı değerli fontların baskısı çok küçük olduğundan okumak biraz zordur, Bu sebebten ölçüm için gittiğiniz lastikçide manuel diş derinlik ölçer varsa, her lastiğin ölçümü sonrası telefondan resim çekip resime yakınlaştırarak net değerleri okuyunuz.,

Henüz 10 bin km ‘deki lastiklerde eğer agresif kullanım veya stabilize yollarda kullanılmamış ise diş derinliklerinin fazla aşınmış olacağını zannetmiyorum,

Ölçüm sonrası eğer değerler birbirine yakın ise yeni lastiği ön aksa takabilirsiniz,

Ölçüm sonrası eğer değerler birbirine yakın değil ise arkada olan lastiklerin diş derinliği daha fazla olacağı için arkada olan lastiklerden bir tanesi ile yeni aldığınız lastiği ön aksa takınız,

Arka taraftaki lastikleri öne takıp, öndeki sağlam lastiği ve yeni lastiği arkaya takarsınız,

Alacağınız lastiğin (markası-modeli-ölçüleri ve deseni) ve (yük endeksi) dahil bire-bir aynısı olması gerekir, yoksa yeni lastik almanızın hiç bir anlamı yoktur.!!

Lastiğinizin markası- modeli ve ölçüleri nedir..? Aracınızın markası-modeli nedir..?
peugeout 208 gt hocam, üzerindeki lastik michelin primacy 4, lastik ebatı 205 45 17.

bir kaç lastikçiyi aradım arkaya farklı bir marka taksan sorun olmaz dedi ama.
 
peugeout 208 gt hocam, üzerindeki lastik michelin primacy 4, lastik ebatı 205 45 17.

bir kaç lastikçiyi aradım arkaya farklı bir marka taksan sorun olmaz dedi ama.
Hocam lastikçilere güven olmuyor. Geçtiğimiz yaz başında 4 mevsim lastiklerimi değiştirdim. O an farkedemedim ancak sonradan baktım ki sağ lastiklerin ve sol lastiklerin desen yönleri ters. Bu hatayı yapan lastikçiye tekrar uğramam diyip farklı bir lastikçiye gittim. Durumu anlattım desenler ters uzun yola gideceğim vs. diye ve bana bir şey olmaz kullanabilirsin böyle dedi. Zorla yönlerini değiştirttim resmen.
 
peugeout 208 gt hocam, üzerindeki lastik michelin primacy 4, lastik ebatı 205 45 17.

bir kaç lastikçiyi aradım arkaya farklı bir marka taksan sorun olmaz dedi ama.
Bu lafı eden kişi lastikçi olamaz, tüccar,esnaf vs. olabilir ama lastikçi değil…
 
peugeout 208 gt hocam, üzerindeki lastik michelin primacy 4, lastik ebatı 205 45 17.

bir kaç lastikçiyi aradım arkaya farklı bir marka taksan sorun olmaz dedi ama.
Lastikçiler yine şaşırtmamaya devam ediyor. Büyük bir çoğunluğu sadece ticari amaçlı çalıştığı için kimse kolay kolay bu işin mühendislik tarafını düşünmez.

@forzaGilles detaylı açıklamayı yapmış zaten. Kesinlikle aynı marka ve aynı model olması lazım farklı neler olur diye tartışmaya bile gerek yok. Aynı modelde bile lastiğin sertliği ve diş derinliği farklı olacağı için statik ve dinamik farklar ortaya çıkacaktır ama lastiğiniz çok kullanılmamış bu yüzden hissesilebilir bir fark olmaz sizin için. Eğer ki kendi lastiğiniz 20-25bin km kullanılmış falan olsaydı her türlü sağ sol birlikte değişmeniz gerekirdi.
 
Lastikçiler yine şaşırtmamaya devam ediyor. Büyük bir çoğunluğu sadece ticari amaçlı çalıştığı için kimse kolay kolay bu işin mühendislik tarafını düşünmez.

@forzaGilles detaylı açıklamayı yapmış zaten. Kesinlikle aynı marka ve aynı model olması lazım farklı neler olur diye tartışmaya bile gerek yok. Aynı modelde bile lastiğin sertliği ve diş derinliği farklı olacağı için statik ve dinamik farklar ortaya çıkacaktır ama lastiğiniz çok kullanılmamış bu yüzden hissesilebilir bir fark olmaz sizin için. Eğer ki kendi lastiğiniz 20-25bin km kullanılmış falan olsaydı her türlü sağ sol birlikte değişmeniz gerekirdi.
evet hocam sağolsun çok güzel açıkladı, sizde öyle mecbur yeni alacağız o zaman, dediğiniz gibi :)
 
evet hocam sağolsun çok güzel açıkladı, sizde öyle mecbur yeni alacağız o zaman, dediğiniz gibi :)
Hatta otomatik kalibrasyon yapan balans makineli bir yerde yaptırmanızı tavsiye ederim ama balans için 2000 lira verir misiniz ona bir şey diyemem tabi. Yoksa o makineler hem dikey hem yatay balans yapıyor ve lastiğin ağırlık oranını ne kadar sekme yaptığını ne kadar sönümleme yaptığını hesaplayıp size nokta atışı hangi lastiği hangi tarafa takmanız gerektiğini söylüyor. Bir önceki mesajda da söylediğim gibi tek lastik değişimi yapıldığı için statik ve dinamik sapmaları sıfır toleransına getirmek adına bu balans makinesi kullanılabilir.
 
Hatta otomatik kalibrasyon yapan balans makineli bir yerde yaptırmanızı tavsiye ederim ama balans için 2000 lira verir misiniz ona bir şey diyemem tabi. Yoksa o makineler hem dikey hem yatay balans yapıyor ve lastiğin ağırlık oranını ne kadar sekme yaptığını ne kadar sönümleme yaptığını hesaplayıp size nokta atışı hangi lastiği hangi tarafa takmanız gerektiğini söylüyor. Bir önceki mesajda da söylediğim gibi tek lastik değişimi yapıldığı için statik ve dinamik sapmaları sıfır toleransına getirmek adına bu balans makinesi kullanılabilir.
2.000 lira mı..? Ne yaptınız öyle,

O bahsettiğiniz balans cihazı (Hunter Road Force Elite) diye geçiyor, ve en son 2 ay önce o cihaz ile 4 lastik için balas fiyatı 500 liraydı yaptırdık, hadi şimdi en fazla 750 falandır.
 
2.000 lira mı..? Ne yaptınız öyle,

O bahsettiğiniz balans cihazı (Hunter Road Force Elite) diye geçiyor, ve en son 2 ay önce o cihaz ile 4 lastik için balas fiyatı 500 liraydı yaptırdık, hadi şimdi en fazla 750 falandır.
Ben ankara da hunter makine bulunan 2 lastikçiyle görüştüm ikiside 2000 lira fiyat verdi.
 
Şuan standart balans yapmaya bile 500 lira istiyorlar zaten
 
Ben ankara da hunter makine bulunan 2 lastikçiyle görüştüm ikiside 2000 lira fiyat verdi.
Ankara’daki lastikçiler uçmuş, İstanbul Continental Bayisinde 2 ay önce arkadaşın aracına (4 lastik için) Hunter cihaz 500 liraya yaptırdık, şuan en fazla 750 liradır,

Ayrıca o bahsettiğiniz yatay ve dikey balans, lastiğin ağırlık oranını ölçümü, otomatik kalibrasyon gibi parametleri hesaplayarak balans yapan cihaz tüm Hunter marka cihazlar bunu yapamazlar, Eski seri Hunter cihazlarda bu özellikler yoktur,

Balans yaptırdığınız cihazın;
Hunter Road Force Elite (en üst seri) veya Hunter Road Force Touch olması gerekir, Aklınızda olsun lastikciye gittimiz abi evet Hunter cihaz ile balans yapıyoruz dediklerinde cihazın modeline bakınız.
 
peugeout 208 gt hocam, üzerindeki lastik michelin primacy 4, lastik ebatı 205 45 17.

bir kaç lastikçiyi aradım arkaya farklı bir marka taksan sorun olmaz dedi ama.
Arkadaşların da dediği gibi bunu size diyen kişi lastik olamaz..!! Olsa olsa bakkal falan olabilir,

Lastik ölçünüz 205/45 R17 okey ancak sadece bu ölçü yeterli değildir.!! Lastiğin yanak kısmına bakıp orada yazan (yük ve hız) endeksini öğrenip orada yazan değere göre lastik almanız gerekir,

Lastiğin yanak kısmında hem lastik ölçüleriniz hem de yük ve hız endeksleri yazar, 88V / 88V XL / 92Y / 92Y XL gibi gibi, yanak kısmını kontrol edip ölçüleri söylerseniz.? daha iyi yardımcı olabiliriz,

Ayrıca aracınız kaç model, motor 1.4 mü 1.6 mı.? kaç bg vs.. bilgilerini tam paylaşırsanız daha kolay işiniz hallolmuş olur.
 

Ankara’daki lastikçiler uçmuş, İstanbul Continental Bayisinde 2 ay önce arkadaşın aracına (4 lastik için) Hunter cihaz 500 liraya yaptırdık, şuan en fazla 750 liradır,

Ayrıca o bahsettiğiniz yatay ve dikey balans, lastiğin ağırlık oranını ölçümü, otomatik kalibrasyon gibi parametleri hesaplayarak balans yapan cihaz tüm Hunter marka cihazlar bunu yapamazlar, Eski seri Hunter cihazlarda bu özellikler yoktur,

Balans yaptırdığınız cihazın;
Hunter Road Force Elite (en üst seri) veya Hunter Road Force Touch olması gerekir, Aklınızda olsun lastikciye gittimiz abi evet Hunter cihaz ile balans yapıyoruz dediklerinde cihazın modeline bakınız.
İstanbul'u bilemiyorum Ankara da genel tarife aynıdır sök tak 500tl balans 500tl ikisi birarada 750tl para isterler. Hunter sorduğum yerlerden birisi continental bayisiydi ama 2000 lira dedi.
 

Geri
Üst