Fazla yağ yakma nedenleri. Düşük hacim yüksek güç..
1- Kalitesiz sahte yağlar. Testlerde yüksek ısı verip sonrasında ne kadar eksilttiğine bakıyorlar. Motul en az eksilten Yağlama, Parça aşınması, Soğukta sıcakta akışkanlık vs... Eksiltmiyor olması iyi anlamı taşımıyor diğer görevleri ne kadar yerine getiriyor.
2- Motorun genel ısısı yağ soğutucusu radyatörler verimsiz olduğunda yağ ısısı fazladan ısınıyor +10 derece yağın fazladan buharlaşması demektir.
Örnek: Yağ 105 derecede %0.05 buharlaşacaksa 115 derecede %0.35 buharlaşır. Yağına göre değerler değişiyor.
Fazla zorladığınızda bu yüzden eksiltme çok olur yağı fazla stres altında kullandığınızdan. Aşırı yoğunlaşan yağ buharı hassas gördüğü ilk aşamada sızdırır bir yerlerden yada yanma esnasında egzozdan atılır. Piston ve subap sorunlarında Piston sekmanı yağı %100 sıyırmaz zamanla sürtünme ve etkilerle boşluk yapan piston gömlek fazladan yağ yaktırır.
Sonuç olarak tavsiyem çok kaliteli yağ kullanmak. Araç marşa bas git değil de 1 kaç dakika beklemeli. Kontak kapatırken de öyle.
Sıkıştırdığınızda yağ derecesi max 115 derecelerde ise normal,
Bu değerler 130 / 140 ise soğutma sıvınız acil değişmeli sonuçta yağ antifriz ile soğuyor kısmen. ısı iletimi suda daha iyidir fazla antifriz motoru serin tutmaz aksine genel ısıyı artırır. Video da belirtilmiş ..