@Ahmet Kırıcı 1.2 TSI motorun yağ kapasitesi 4 Litre ‘dir., ne eksik ne de fazla., filtrenin emmesi vs.. herşey dahil 4 litre mühendis bunu zaten hesaplıyor., 4.1 veya 4,2 litre koyulamaz mı evet koyulabilir., hatalı fazla doluma karşı mühendis 100-200 ml. toleransı göz önünde bulundurarak tasarımı ona yapar., ancak bunu bile bile neden olması gerekenden fazla koyulsun ki gerek yok böyle bir şeye.,
Sizin yapmanız gerekenler;
-markası ne olursa olsun aldınız yağın orjinalliğinden emin olunuz., piyasada çok fazla sahte yağ mevcut., mutlaka güvenilir bir yerden alınız ve güvenilir bir yerden alsanız bile gerekli kontrollerini yapınız.,
-en kaliteli yağ filtresini kullanmanız.!! Adı sanı duyulmamış 2. kalite filtrelerden, yerli filtrelerden, Wunder, Bosch, Kraftvoll, Wahre vs.. ucuz filtrelerden uzak durunuz.,
-Mann, Mahle ve Hengst gibi kaliteli filtreler tercih ediniz., bu 3 marka dünyanın filtre devleridir., markası ne olursa olsun sahteciliğe karşı güvenilir bir yerden almalısınız.,
Son olarak; araçta terleme ve yağ kaçağı var mı yok mu..? Diyee aracı lifte kaldırıp motorun olası yağ kaçağı olabilecek tüm bölgelerinin kontrolünün yapılması gerekir.
Pek çok özel servis TSI motorda yağ değişiminde karter tapasını ve karter tapası pulunu değiştirmez., her bakımda mutlaka karter tapa pulu değişmesi gerekir.!! Her 2 bakımda bir karter tapasının değişmesi gerekir., 20-30 liralık parçayı değiştirmiyorlar sonra bir çok sorun beraberinde geliyor., En önemlisi karter tapası mutlaka tork anahtarı ile sıkılması lazım ama çoğu tamirhane bunu yapmıyor., sonra aradan 2-3 yıl geçiyor., karterde çatlak, sızdırma vs.. kullanıcı mağdur oluyor., suçlarını da kabul etmezler., 5 liralık tapa pulunu değiştirmeyip (sıvı conta) kullanan usta bozuntuları var., sıvı conta falan aman sakın.!!
Hava, yağ, polen, motor yağı, karter tapası, karter tapa pulu, fren balatası, fren diski, triger seti, baskı-balata vs.. araçta değişmesi gereken ne gerekiyorsa her zaman parçaları bizzat kendiniz temin ediniz., ustanın eline bakarsanız vayy halinize..