Golf 7 1.2 TSİ BlueMotion Yağ Yakma Sorunu


Katılım
8 Ocak 2022
Mesajlar
179
Tepkime puanı
58
Konum
İzmir
İsim
Ahmet
Araç
Golf 7 1.2 TSİ, A3 Sedan S-line 35TFSİ
Merhaba arkadaşlar aracım 1.2 tsi 77kw 105 hp bluemotion golf 7.Nerdeyse her 35 gün de 900ML 1L arası koymak zorunda kalıyorum artık kilometresi 132 binde başına gelen varmı ne önerirsiniz bunun için ve aracım bunun yüzünden daha fazla benzin yakmaya başlar mı ?
 

Alınır alınmasına da fakat bunun pulu biraz farklı., ayrıca 15-20 tl. kargo ücreti çıkacatır., bu sebebten servisten almanız daha doğru olacaktır.
Aslında internetten almak istiyordum çünkü araba yapılırken yanında olamayacağım.Bütün eşyaları temin edip vermek istiyorum kardeşim götürüp yaptıracak mümkünse bana bağlantı atarmısın ali tapa ve tapa pulu için satın alma linki gibi
 
Upvote 0

Merhabalar aracımı kasım ayında 130 bin km de aldım bir hafta sonra yağ bakımı yaptırdım. LM Top Tech 4200 yağ kullandık orjinal Mann Filtreler kullandık. Bugün araç 131.800 Km de yağ seviyesi düşük uyarısı aldım. Bu kadar az km de şimdiden yağ eksiltmesi normal mi? Forumda ki araştırmalarıma göre ortalama 6-7 bin km sonra eksiltmeler oluyormuş çoğu kişide ama benim araçta daha ortalama 2 bin km sonra eksiltme oldu neye dikkat etmem gerek sizce?
 
Upvote 0
@Garcia Kaçak kontrolü yaptınız mı?
1500km de yağ uyarısı verecek kadar yakıyorsa araç motor istiyor demektir.
Normal bir durum değildir.
 
Upvote 0
@Garcia Kaçak kontrolü yaptınız mı?
1500km de yağ uyarısı verecek kadar yakıyorsa araç motor istiyor demektir.
Normal bir durum değildir.
Henüz hiç birşey yapamadım. Son 1 aya kadar her gün biniyordum araca ama şu son bir aydır 3 kez falan kullandım aracı. Bir sıkıntı da yoktu aslında şu ana kadar. Bugün işe gelirken yolda arızayı yaktı öyle sıkıştıran biri de değilim. 2 bin devri çok çok nadiren aşarım. Gün içinde kontrol etmeye çalışacağım. Umarım korktuğum başıma gelmez...
 
Upvote 0
@Garcia Parkettiğiniz yerleri kontrol edin akan sıvı varmı diye.
Motoru kontrol edin kaçak var mı diye.
 
Upvote 0
@Garcia Parkettiğiniz yerleri kontrol edin akan sıvı varmı diye.
Motoru kontrol edin kaçak var mı diye.
Az önce düz zeminde iki kez kontrol ettim yağ çubuğunda bu şekilde görünüyor. Bu kadar eksiltme hiç normal değil kaçak da pek göremedim ama yağ dolum kapağının dip kısımlarında 2-3 damlacık şeklinde yağ vardı. 2000 km de bu seviyelere gelmesi bence hiç normal değil. 4l yağ konuldu fazlası da hiç konulmadı bakımda akşam gideceğim özel servise.
 

Ekli dosyalar

  • 3DFC1137-4A44-4749-AA29-4810258204F2.png
    3DFC1137-4A44-4749-AA29-4810258204F2.png
    905.9 KB · Görüntüleme: 46
Upvote 0
arac 2013 1.6 TDI higline 178 binde yag seviyesi nasil arkadaşlar ?
 

Ekli dosyalar

  • 20220108_161248.jpg
    20220108_161248.jpg
    86.2 KB · Görüntüleme: 44
Upvote 0
Az önce düz zeminde iki kez kontrol ettim yağ çubuğunda bu şekilde görünüyor. Bu kadar eksiltme hiç normal değil kaçak da pek göremedim ama yağ dolum kapağının dip kısımlarında 2-3 damlacık şeklinde yağ vardı. 2000 km de bu seviyelere gelmesi bence hiç normal değil. 4l yağ konuldu fazlası da hiç konulmadı bakımda akşam gideceğim özel servise.
Aracınız kaç motor
 
Upvote 0
Az önce baktık araca yağ bakımından 2 bin km sonra tam 2l yağ eksiltmiş. 2l yağ ilave yapılıp max seviyesine getirildi ama usta beni korkuttu kaçak görünmüyor ortalama 1000 km takip edilecek eksiltme devam ederse muhtemelen motor içinde kaçaklar vardır subaplara pistonlara hepsine bakılması gerekiyor dedi. Benzer şekilde başına böyle bir olay gelen ve motor açılmaya kadar giden tecrübe etmiş arkadaşlar var mı? Bu süreçte dikkat etmem gereken birşey var mı?
 
Upvote 0
Silindir kapağı açılmadan önce turbonun kontrol edilmesi gerekir.

Turbo dan değilse kompresyon ölçümü ve kaçak testi yapılmalı, onlar da kaçak çıkar ise sonrasında silindir kapağı açılmalı.

Bütün bunlar için gerçekten iyi ve VAG konusunda deneyimli bir usta bulmanız gerekir. Herhangi bir ustaya söktürmeyin derim.
 
Upvote 0
2013 1.4 Tsi 90 bin km de Cxs motor aracım ile ilk defa yağ yaktım.Aracımı arkadaşım kullanıyordu biraz yokuş çıktıktan sonra devirli kullanım sonrası (düz yolda 15-20 dk) yağ çubuğu kontrolü yaptığım zaman yağ çubuğun yarısındaydı. Düşük hacim yüksek performans olduğu zaman mutlaka yağ yakma olacaktır. Ayrıca forumdan beni tanıyan arkadaşlar araba konusunda çok titiz olduğumu biliyorlar ki her bakımda Mobil 1 5w30 Esp ve Mann filtre seti kullanırım ve mutlaka karter tapası değişir. Km harici yıla göre bakım yaparım ve şahsi düşüncem Polo Gti 180 beygir motora nazaran Golf 1.2 ve 1.4 tsi 105-110-122-125 beygirlik motorlar daha az yağ yaktığını düşünüyorum... @forzaGilles üstadım her konuda herkese nacizane bilgilerini zaten bizimle paylaşıyor 👏💪🧿
 
Upvote 0

Silindir kapağı açılmadan önce turbonun kontrol edilmesi gerekir.

Turbo dan değilse kompresyon ölçümü ve kaçak testi yapılmalı, onlar da kaçak çıkar ise sonrasında silindir kapağı açılmalı.

Bütün bunlar için gerçekten iyi ve VAG konusunda deneyimli bir usta bulmanız gerekir. Herhangi bir ustaya söktürmeyin derim.
Aynen sırasıyla bu şekilde kontrolünü sağlatıcam. Ustalar 14 yıllık doğuş oto çalışanı ankarada bilen varsa aydelen özel servisi. Şimdilik memnunum aracı bi izleyelim bakalım. Teşekkürler.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt