1.0 eTSI Yakıt Durumu


5A358A7B-D0C0-472E-8488-DE6D314B0AB3.jpeg
Araç 2022 model henüz 700 küsür kmde uzun yıllar vw audi grubu 1.6 tdi dsg motor çeşitli araçlardan sonra ilk defa benzinli tsi modele geçtim. Bagaj full dolu 3 kişi, klima hep açık yakaladığım değer, rodaj dan sonra bir tık daha düşecektir umarım. Dizel motoru ekonomi konusunda şehir içi ve dışı aratmayan süper motor ve teknoloji şiddetle tavsiye ederim pişman olmazsınız (1.0 etsi life)
 

Ekli dosyayı görüntüle 59402
Araç 2022 model henüz 700 küsür kmde uzun yıllar vw audi grubu 1.6 tdi dsg motor çeşitli araçlardan sonra ilk defa benzinli tsi modele geçtim. Bagaj full dolu 3 kişi, klima hep açık yakaladığım değer, rodaj dan sonra bir tık daha düşecektir umarım. Dizel motoru ekonomi konusunda şehir içi ve dışı aratmayan süper motor ve teknoloji şiddetle tavsiye ederim pişman olmazsınız (1.0 etsi life)
Güzel tüketim. 👍

Uzun yolda yapildiysa basarili. Ben uzun yolda bu degeri yakalamak icin asiri sakin kullanmam gerekiyor. Uzun yol rampalarda cok fazla yakiyor ve 4,5 altina pek dusemiyorum.
 
Bir şey soracağım motor açma diye bir tabir varya uzun boş bir yolda gaz pedalını kökleyerek sürüp motoru açın derler bizim araçlar için geçerli mi 5000 km yaptım arabayla hiç böyle bir şey yapmadım 😊
 
Bir şey soracağım motor açma diye bir tabir varya uzun boş bir yolda gaz pedalını kökleyerek sürüp motoru açın derler bizim araçlar için geçerli mi 5000 km yaptım arabayla hiç böyle bir şey yapmadım 😊
Motor açma işlemi öyle yapılmaz., sıfır km araç ile gazı kökleyip top speed yapmaya kalktığınızda başınıza büyük iş alırsınız..!! Nasıl yapılır yazının devamında açıklayacam.,

Motorun döküm ve üretim aşamasında oluşan ve sıfır km aracın motoru daha yeni doğan bebekten farksız olduğundan., piston ve silindir blokları gibi farklı farklı metallerden üretilmiş parçaların, metalin-metale sürtünmesinden kaynaklı ilk alışma sürecindeki (metal talaşlarından) kurtulmak için araç henüz daha 50-200 km 'deyken motor yağı ve yağ filtresi değiştirilip metallerin alışma sürecinde oluşan metal talaşlarından kurtulularak., bu sayede silindir bloklarının çizilmesinin önüne geçilmiş olunur.,

Sonrasında 1.500 km 'ye kadar sakin kullanılarak motorun rodajı yapılır., rodaj bitiminde yeniden motor yağı ve yağ filtresi değiştirilir.,

Sonra kademeli olarak "motor açma" işlemi yapılır (birden yüksek devir, top speed kesinlikle yapılmaz., kademeli olarak alıştıra alıştıra yapılması gerekir), 5.000 km 'ye gelindiğinde yeniden yağ ve yağ filtresi değiştirilir. sonrasında aracın normal kullanımı başlar.,

Peki bu işlemi kaç kisi yapar..? 100 kişiden 6-7 kişi anca yapar heralde., bu işlemi ben yaptım :)

Mk7 1.6 TDI 110ps motorun (manuel vites) fabrika verisi son hızı: 195 km

2 sene önce otobanda uzun bir düzlük bulunca "top speed" denemesi yaptım., araç rahatlıkla 227 km hızı gördü., yol bitti ayağımı gazdan çektim yol bitmese çok rahat 230 km hızı görürdü., normalde bu kadar yüksek hızlara kesinlikle çıkmam, tamamen motorun durumunu görmek amaçlı yaptım., (araç tamamen stok, yazılım/çip yok, zaten öyle şeyleri de sevmem)

Aynı aracın 1.6 TDI 115ps olanı arkadaşımda var., Mk7,5 1.6 TDI 115ps motorun (manuel vites) fabrika verisi son hızı: 198 km.
Arkadaşım rodaj, motor açma vs.. hiç birini yapmadı., sakin kullanan 120 'yi geçmeyen birisidir., bu işlemleri yapılmamış daha güçlü olan araç top speed denemesinde 190 km hızı geçemiyor.!!

Benim bakım anlayışım;
araç km yapsın veya yapmasın normalde 1 yıl veya 15.000 km olan periyodik bakımı., ben her 6 ayda bir veya her 7.000 km 'de bir (önce hangisi dolarsa) motor yağı ve yağ filtresini değiştiriyorum., bunun da olumlu etkisi mutlaka vardır.,

Aracı 10 yıl ve üzeri gibi uzun yıllar kullanacaklar için bu işlem çok faydalıdır., yok ben 2-3 sene binerim sonraki sahibi ne yaparsa yapsın gibi bir düşünce varsa pek bir önemi yoktur.
 
1.0tsi 115ps dsg skoda scala ve 2022 golf life 1.0etsi aracımız var, ikisinide aktif kullanıyorum. Ikisininde uzun dönem karma ortalamam bu ara 5.8lt etsi farki pek göremedim beklentim etsi daha az yakar yönünde idi, tek farkı önceki aracim golf8 impression manuelden 0.5 lt civari daha az yakiyor ama bence dsg nin manule göre tüketim de düşürme etkisi büyük bence
 
1.0tsi 115ps dsg skoda scala ve 2022 golf life 1.0etsi aracımız var, ikisinide aktif kullanıyorum. Ikisininde uzun dönem karma ortalamam bu ara 5.8lt etsi farki pek göremedim beklentim etsi daha az yakar yönünde idi, tek farkı önceki aracim golf8 impression manuelden 0.5 lt civari daha az yakiyor ama bence dsg nin manule göre tüketim de düşürme etkisi büyük bence
Ben de sizinle benzer dusuncedeyim. Ayni sekilde scala ve golf kullaniyorum ben de. Bence eTSI farki sadece start stoptaki marş sesinin olmamasi. Sirf bu sebeple o pili koyduklarini dusunuyorum.
 
Merhaba;

1.0 tsi scala yorumlarinizi paylasir misiniz? Golf 7.5 1.0 tsi manuel aracim var.Scala dsg olusu ve bagaji birde fiyatinin daha uygun olmasi sebebiyle ilgimi cekiyor.Golf ten sonra kullanimi uzer mi? Macera aramayip Golf 8 e mi terfi etmeli? Yoksa Scala ile golf 7.5 tan sonra mutlu olunur mu?
 
Böyle günler için
Evin 2. Aracı olarak herhangi bir tırt/dandik/çiko tarzda LPG li arac olması cok kurtarıcı olurdu

PO güncel
Lpg 10.72

Benzin 25,20

Etsi / tsi %10 fark varmı diye konusurken

Millet %150 ekonomi hesabında

Lpg bana ters ???? Böyle ters hesaba? arabaya degil lpg , nükleer reaktör taksalar radyasyon masyasyon tınnn gelir
 
Merhaba;

1.0 tsi scala yorumlarinizi paylasir misiniz? Golf 7.5 1.0 tsi manuel aracim var.Scala dsg olusu ve bagaji birde fiyatinin daha uygun olmasi sebebiyle ilgimi cekiyor.Golf ten sonra kullanimi uzer mi? Macera aramayip Golf 8 e mi terfi etmeli? Yoksa Scala ile golf 7.5 tan sonra mutlu olunur mu?
Konfor anlaminda fark var diyebilirim. Farki nasil anlatabilirim net bilmiuorum ama soyle bir ornek vereyim. Evin yakininda bir virajda su mazgali var cukur seklinde. Golf ile gecerken kucuk bir kasisten gecer gibi geciyorsun fakat scala ile gecerken derin bir cukura girmis gibi küt küt vuruyor sanki araca ciddi zarar veriyormuşum gibi hissediyorum. Bununla birlikte 120-130km ve uzeri hizlarda golf daha guvenli hissettiriyor. Yalitim olarak ben fark etmesem de abim golf un daha sessiz oldugunu soyluyor.

Bagaj olarak evet scala bagaji daha kullanisli diyebilirim. Dsg kisminda ise bir fark hissetmedim.

Sahsi fikrim; 7,5 scaladan cok daha iyi bir arac ama dsg gecisi dusunuyorsaniz konfordan bir miktar odun vermeniz gerekecek.
 
Konfor anlaminda fark var diyebilirim. Farki nasil anlatabilirim net bilmiuorum ama soyle bir ornek vereyim. Evin yakininda bir virajda su mazgali var cukur seklinde. Golf ile gecerken kucuk bir kasisten gecer gibi geciyorsun fakat scala ile gecerken derin bir cukura girmis gibi küt küt vuruyor sanki araca ciddi zarar veriyormuşum gibi hissediyorum. Bununla birlikte 120-130km ve uzeri hizlarda golf daha guvenli hissettiriyor. Yalitim olarak ben fark etmesem de abim golf un daha sessiz oldugunu soyluyor.

Bagaj olarak evet scala bagaji daha kullanisli diyebilirim. Dsg kisminda ise bir fark hissetmedim.

Sahsi fikrim; 7,5 scaladan cok daha iyi bir arac ama dsg gecisi dusunuyorsaniz konfordan bir miktar odun vermeniz gerekecek.
Bence konfor anlamında afaki bir fark yok, scala biraz daha sert tabi bunda jantın etkiside olabilir, scalada 17 inc jant kullanıyorum suan daha önce 16 vardi konfor daha iyiydi görüntü için değiştirdim, golfte ise 16inc jant var tabi o biraz daha yumusak ama iki aracta da illa ki torsiyon etkisini hissediyorum klasik vag sertliği var biraz, bir honda toyota yumuşaklığı yok, bağımsız süspansiyonlu golf deneyimleme şansım olmadı malesef, golf mü scala mı konusu biraz bütçe meselesi, fiyat fayda anlamında memnunum alırsanız emotion paket opsiyonlu premium paket tavsiye ederim donanim olarak
 
Son düzenleme:
Motor açma işlemi öyle yapılmaz., sıfır km araç ile gazı kökleyip top speed yapmaya kalktığınızda başınıza büyük iş alırsınız..!! Nasıl yapılır yazının devamında açıklayacam.,

Motorun döküm ve üretim aşamasında oluşan ve sıfır km aracın motoru daha yeni doğan bebekten farksız olduğundan., piston ve silindir blokları gibi farklı farklı metallerden üretilmiş parçaların, metalin-metale sürtünmesinden kaynaklı ilk alışma sürecindeki (metal talaşlarından) kurtulmak için araç henüz daha 50-200 km 'deyken motor yağı ve yağ filtresi değiştirilip metallerin alışma sürecinde oluşan metal talaşlarından kurtulularak., bu sayede silindir bloklarının çizilmesinin önüne geçilmiş olunur.,

Sonrasında 1.500 km 'ye kadar sakin kullanılarak motorun rodajı yapılır., rodaj bitiminde yeniden motor yağı ve yağ filtresi değiştirilir.,

Sonra kademeli olarak "motor açma" işlemi yapılır (birden yüksek devir, top speed kesinlikle yapılmaz., kademeli olarak alıştıra alıştıra yapılması gerekir), 5.000 km 'ye gelindiğinde yeniden yağ ve yağ filtresi değiştirilir. sonrasında aracın normal kullanımı başlar.,

Peki bu işlemi kaç kisi yapar..? 100 kişiden 6-7 kişi anca yapar heralde., bu işlemi ben yaptım :)

Mk7 1.6 TDI 110ps motorun (manuel vites) fabrika verisi son hızı: 195 km

2 sene önce otobanda uzun bir düzlük bulunca "top speed" denemesi yaptım., araç rahatlıkla 227 km hızı gördü., yol bitti ayağımı gazdan çektim yol bitmese çok rahat 230 km hızı görürdü., normalde bu kadar yüksek hızlara kesinlikle çıkmam, tamamen motorun durumunu görmek amaçlı yaptım., (araç tamamen stok, yazılım/çip yok, zaten öyle şeyleri de sevmem)

Aynı aracın 1.6 TDI 115ps olanı arkadaşımda var., Mk7,5 1.6 TDI 115ps motorun (manuel vites) fabrika verisi son hızı: 198 km.
Arkadaşım rodaj, motor açma vs.. hiç birini yapmadı., sakin kullanan 120 'yi geçmeyen birisidir., bu işlemleri yapılmamış daha güçlü olan araç top speed denemesinde 190 km hızı geçemiyor.!!

Benim bakım anlayışım;
araç km yapsın veya yapmasın normalde 1 yıl veya 15.000 km olan periyodik bakımı., ben her 6 ayda bir veya her 7.000 km 'de bir (önce hangisi dolarsa) motor yağı ve yağ filtresini değiştiriyorum., bunun da olumlu etkisi mutlaka vardır.,

Aracı 10 yıl ve üzeri gibi uzun yıllar kullanacaklar için bu işlem çok faydalıdır., yok ben 2-3 sene binerim sonraki sahibi ne yaparsa yapsın gibi bir düşünce varsa pek bir önemi yoktur.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim
 
30 tfsi yani 1.0. etsi , sline A3 kullanıyorum. Jantlarım orjinal 225/40/18 , günlük İstanbul şehir içi güzelgahım oldukça kötü her sabah ve akşam üstü çocuğu kreşe götürüp getiriyorum , araba ısınmadan dur kalk trafiğe girip çıkıyor ve arabayı kapatıyorum, yaklaşık 4 km oluyor ortalama yakıt tüketimim 8.6 lt. Eğer acil olarak iş yerine gitmem gerekirse Ataşehir- Gayrettepe arası trafiğin en yoğun olduğu zamanlarda 8.2 lt ortalamam var. Şehirler arası en son İstanbul-İzmir otoban , İzmir- Muğla yolculuğu ve tekrar istanbul'a dönüş yolculuğu yaptım, İstanbul-İzmir - Muğla yolculuğum 6.4 lt ile bitti, adaptif hız sabitleyicisini 160-170 km/h sabitleyip geldim ama ara ara 200-215 gibi rakamlara çıktım, 140-150 değerlere önüme araç çıkınca indim, yolculuğum araç full bagaj+ön koltukta çocuk arabası ve eşyalar+2 yetişkin bir çocuk vardı. Dönüş yolculuğum daha ağır bagaj , ciddi bir trafik ve aşırı rüzgar vardı, trafikten dolayı sürekli hızlanıp yavaşlamak zorunda kaldım gene, ortalamam 8 lt idi. Yol trafik rüzgar koşulları ciddi oranda yakıtı etkiliyor.
 
Konfor anlaminda fark var diyebilirim. Farki nasil anlatabilirim net bilmiuorum ama soyle bir ornek vereyim. Evin yakininda bir virajda su mazgali var cukur seklinde. Golf ile gecerken kucuk bir kasisten gecer gibi geciyorsun fakat scala ile gecerken derin bir cukura girmis gibi küt küt vuruyor sanki araca ciddi zarar veriyormuşum gibi hissediyorum. Bununla birlikte 120-130km ve uzeri hizlarda golf daha guvenli hissettiriyor. Yalitim olarak ben fark etmesem de abim golf un daha sessiz oldugunu soyluyor.

Bagaj olarak evet scala bagaji daha kullanisli diyebilirim. Dsg kisminda ise bir fark hissetmedim.

Sahsi fikrim; 7,5 scaladan cok daha iyi bir arac ama dsg gecisi dusunuyorsaniz konfordan bir miktar odun vermeniz gerekecek.
Bilgilendirme icin tesekkur ederim.
 
Bence konfor anlamında afaki bir fark yok, scala biraz daha sert tabi bunda jantın etkiside olabilir, scalada 17 inc jant kullanıyorum suan daha önce 16 vardi konfor daha iyiydi görüntü için değiştirdim, golfte ise 16inc jant var tabi o biraz daha yumusak ama iki aracta da illa ki torsiyon etkisini hissediyorum klasik vag sertliği var biraz, bir honda toyota yumuşaklığı yok, bağımsız süspansiyonlu golf deneyimleme şansım olmadı malesef, golf mü scala mı konusu biraz bütçe meselesi, fiyat fayda anlamında memnunum alırsanız emotion paket opsiyonlu premium paket tavsiye ederim donanim olarak
Bilgilendirme icin tesekkur ederim.
 

Aracim 2019 Golf 1.0 tsi manuel. Sehir ici kisa mesafe kullanimlarda ortalama 7.5 lt civarinda tuketimi var. atasehir sefakoy arasi ise gidis gelislerde 6-6.5 lt. Sakin zamanlarda Istanbul sehir ici 4.5-5 lt araliginida goruyorum.

Istanbul Ankara arasi 130-140 km araligindan dusmeden ara hizlanmalarla uygun zamanlarda 200 km hizlara kadar cikarak 6.2 lt tuketimim oldu. (Klima surekli olarak acikti) Ayni guzergahi 120-130 km bandinda kullanarak 4.5 lt araliginda tamamladigim zamanlarda oldu.

Hizli kullanimlarda e tsi in bir farki yok sanirim. Sehir ici trafigi icin 0.5 lt bir dusus sagliyor.
 

Geri
Üst Alt