VW Standartlarına Uygun Olmayan Yağ Kullanımı Sorun Yaratır mı? (VW509-00, VW508-00)


exnovan

Üye
Katılım
28 Tem 2024
Mesajlar
34
Tepkime puanı
28
Konum
Ankara
İsim
Oğuzhan
Araç
Golf MK8 Impression
Merhaba arkadaşlar, dün VW golf 8 impression aracıma bakım yaptırdım özel bir serviste, motor yağ olarak normalde "Castrol Edge 0W-20 LL IV" motor yağını kullanıyordum. Bu motor yağ hem viskozite değerini hemde VW508 00, VW509 00 standartlarını karşılıyordu.

Fakat dün ustanın tavsiyesi üzerine
"Mobil Super 3000 0W-20" motor yağını kullandık, bu motor yağının viskozitesi aynı fakat kendi sitesinde yazan bilgilere göre VW509 00, VW508 00 standartlarını karşılamıyor. Daha çok Ford marka araçlar için kullanılan ve onların standartlarını karşılayan bir yağ imiş benim aracım
için kullandığımız markada "Mobil 1 ESP X2 0W-20" tavsiye ediliyor ve tüm standartları karşılıyor.

Kısacası kullandığımız standartları karşılamayan motor yağını kullanmaya devam etmem bir sonraki bakıma kadar bana problem yaratır mı? Tekrar değiştirmeli miyim? Ayrıca bu standartlar ne için var?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8390.jpeg
    IMG_8390.jpeg
    172.9 KB · Görüntüleme: 32

@exnovan
Bundan sonra zaten tüm parçaları, filtreleri vs. dışardan siz temin edeceksiniz, polen filtresi kendiniz değiştirin, değiştirmesi çok kolay 5dk.nızı alır, onlar değiştirince kapağın tırnaklarını kırıyorlar, hava filtresini de çok kolay kendiniz değiştirebilirsiniz, onlar değiştirince filtre kapağını şarjlı matkap ile söküp-taktıkları için yalama yapıyorlar, Bu iş güzarlığın araç sahibime maliyeti 6-7 bin liradan fazla., sadece motor yağı ve yağ filtresi için sanayiye uğramış olursunuz.
Evet hava filtresi vs için gerekli aletleri temin edip ben değiştirebilirim öyle zor olmasa gerek zaten, en mantıklısı o olur yağ bakımınıda düzgün bir yere yaptırırız kendi aldığımız yağ ile kafamız rahat olur. Keşke en başta bu forumu biliyor olsaydım da inceleseydim demedim değil. Çok şey kazandım.
 
Upvote 0

Öyle yapacağım net olarak istemediklerime söyleyeceğim, isterlerse işime karışıyor desinler fakat ben isterlerimi belirteceğim.

Yağ, yağ filtresi, karter tapası ve pulunu değiştirmelerini isteyeceğim artık yağ hariç diğerlerine ekstra ücret isterlersede öder yoluma bakarım maksat sağlam yapsınlar. Şu anda karter tapası temin etme imkanım yok şimdilik onlarda ne varsa kullanacağım ama ankaraya gittiğimde en kısa sürede yetkili servisten yedekli bir şekilde karter tapası ve pulu temin edip eve koyacağım.

Forumda çok değerli bilgiler öğrendim son zamanlarda, hepinize ayrıca çok teşekkür ederim.
Bosch servislere her marka araç geldiği için ve her arabanın karter tapası ve tapa pulu birbirinden farklı olduğu için kendilerinde olacağını zannetmiyorum, muhtemelen eski tapayı kullanırlar hadi bunda sıkıntı yok, ama tapa pulunun değişmesi gerekiyor, çünkü tapa pulu tek kullanımlıktır, Artık onu bir şekilde parçaçıdan bir yerden almaları lazım eski tapa pulunu kullandırtmayın, gidip nerden buluyorlar ise yenisini bulsunlar.
 
Upvote 0
Aksi durumda b 3 kuruşluk tapa pulu yüzünden başka problemler ile uğraşmak zorunda kalırsınız.
 
Upvote 0
Bosch servislere her marka araç geldiği için ve her arabanın karter tapası ve tapa pulu birbirinden farklı olduğu için kendilerinde olacağını zannetmiyorum, muhtemelen eski tapayı kullanırlar hadi bunda sıkıntı yok, ama tapa pulunun değişmesi gerekiyor, çünkü tapa pulu tek kullanımlıktır, Artık onu bir şekilde parçaçıdan bir yerden almaları lazım eski tapa pulunu kullandırtmayın, gidip nerden buluyorlar ise yenisini bulsunlar.
Tamamdır, aklımda olacak eğer yarın sabah açık vw parçacısı görürsem ordanda geçici bir süreliğine idare edecek tapa pulu alabilirim kendim, yoksa kendileri bulsunlar artık yenisini taksınlar mutlaka.
 
Upvote 0
Evet son güncelleme olarak geçeyim, yağ değişimi için sabah erkenden gittim arabayı lifte çıkarıp yağı boşalttılar. Fakat standartlara uygun yağ ellerinde olmadığı için döne döne orada burada yağ aradık, bir çok yere başvurdu aradı sordu fakat bulunduğum şehirin sanayisinde 0w20 viskozite değerinde olan ve VW508-00, VW509-00 standartlarını karşılayan herhangi bir marka yağ bulamadık. En son marka arayışınıda bıraktım, lanet olsun sadece standartlara uygun olsun markası önemsiz diyecek seviyeye geldim. Aynı zamanda yağ filtresi ve karter tapası ve tapa pulu değişimi talep etmiştim. İlk başta gerek yok tapa pulunda iyi, tapada iyi durumda yağ filtresinide yeni değiştirdik falan dediler, ısrarcı oldum değişim için ücretinide vereceğimi söyledim gittiler tapa ve tapa pulu bulup geldiler. Ardından çocuğu gönderdiler shell istasyonundan shell marka yağ alması için standartları karşılayan 0w20 alması gerekirken o yok diye 0w30 almış :D , sonra iade için gidecekti güvenemediğim için çocukla beraber gittim (oradaki arkadaş çocuğa detay da vermiyor sadece 0w20 yağ al diyor, abi standartlarıda söylesene ben sana niye tekrar geldim ve belirttim?) yaklaşık 2 saat yağ aradık :) en sonunda bir castrol bayiisinden Castrol Edge 0W-20 LL IV 4 litre yağ bulduk(en başa benim istediğime döndük yine). Ben gelene kadar yağ filtresini, kartel tapasını ve tapa pulunu değiştirdiklerini söylediler. (Ben görmedim, o sırada maalesef onların yapması gereken işi yapıyor onların elemanı ile yağ arıyordum, umarım değiştirmişlerdir ve güzel işçilik yapmışlardır ,artık daha fazla muhattap olmak istemediğim için ben görmedim diye uzatmadım). Yeni bosch marka yağ filtresi ve kartel tapası ve tapa pulu için, filtre 750₺ ve 250₺ tapa parası olmak üzere toplam 1000₺ para ödedim tekrardan. tam 4 litre yağ koydular ama yağ çubuğu biraz fazla gösteriyor gibi iki çizgi arasında değil yanlış kontrol etmediysem :/ yarın sabah araba iyice dinlenmişken tekrar kontrol edeceğim. Umarım bu seferde fazla koymamışlardır.

İşin özü ben bu bakımdan çok önemli bir ders çıkardım, özenli ve düzenli olsun diye kurumsal yerlere gidiyorsun fakat oralarda güvenilmiyor. İyi niyetli olupta kimseye güvenmeyeceksin işi de bilen ve özenen birine yaptıracaksın. Mal kendilerinin olmayınca, kendileri paralarını aldıktan sonrasına bakmıyorlar.

Bundan sonra aracımın bakımını kendi yağımı, filtrelerimi güvenilir ve yetkili satıcıları olan internet adreslerinden temin edip işçiliği güzel ve fahiş fiyatlar vermeyecek yerlerde dikkatli bir şekilde yaptıracağım. Ve kullanacağım ürünler sürekli aynı olacak ve değiştirmeyeceğim.(liqui moly ve mann ürünleri kullanmayı düşünüyorum).

Ayrıca öncelikle beni bu forumla tanıştıran @ofk77 arkadaşımıza, sonrasında forumda bana yardımcı olan @forzaGilles ve @metinkar arkadaşımız başta olmak üzere cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Sizlerin yardımı sayesinde yeni bilgiler öğrendim ve artık daha temkinli ilerleyeceğim.


 
Upvote 0
Evet son güncelleme olarak geçeyim, yağ değişimi için sabah erkenden gittim arabayı lifte çıkarıp yağı boşalttılar. Fakat standartlara uygun yağ ellerinde olmadığı için döne döne orada burada yağ aradık, bir çok yere başvurdu aradı sordu fakat bulunduğum şehirin sanayisinde 0w20 viskozite değerinde olan ve VW508-00, VW509-00 standartlarını karşılayan herhangi bir marka yağ bulamadık. En son marka arayışınıda bıraktım, lanet olsun sadece standartlara uygun olsun markası önemsiz diyecek seviyeye geldim. Aynı zamanda yağ filtresi ve karter tapası ve tapa pulu değişimi talep etmiştim. İlk başta gerek yok tapa pulunda iyi, tapada iyi durumda yağ filtresinide yeni değiştirdik falan dediler, ısrarcı oldum değişim için ücretinide vereceğimi söyledim gittiler tapa ve tapa pulu bulup geldiler. Ardından çocuğu gönderdiler shell istasyonundan shell marka yağ alması için standartları karşılayan 0w20 alması gerekirken o yok diye 0w30 almış :D , sonra iade için gidecekti güvenemediğim için çocukla beraber gittim (oradaki arkadaş çocuğa detay da vermiyor sadece 0w20 yağ al diyor, abi standartlarıda söylesene ben sana niye tekrar geldim ve belirttim?) yaklaşık 2 saat yağ aradık :) en sonunda bir castrol bayiisinden Castrol Edge 0W-20 LL IV 4 litre yağ bulduk(en başa benim istediğime döndük yine). Ben gelene kadar yağ filtresini, kartel tapasını ve tapa pulunu değiştirdiklerini söylediler. (Ben görmedim, o sırada maalesef onların yapması gereken işi yapıyor onların elemanı ile yağ arıyordum, umarım değiştirmişlerdir ve güzel işçilik yapmışlardır ,artık daha fazla muhattap olmak istemediğim için ben görmedim diye uzatmadım). Yeni bosch marka yağ filtresi ve kartel tapası ve tapa pulu için, filtre 750₺ ve 250₺ tapa parası olmak üzere toplam 1000₺ para ödedim tekrardan. tam 4 litre yağ koydular ama yağ çubuğu biraz fazla gösteriyor gibi iki çizgi arasında değil yanlış kontrol etmediysem :/ yarın sabah araba iyice dinlenmişken tekrar kontrol edeceğim. Umarım bu seferde fazla koymamışlardır.

İşin özü ben bu bakımdan çok önemli bir ders çıkardım, özenli ve düzenli olsun diye kurumsal yerlere gidiyorsun fakat oralarda güvenilmiyor. İyi niyetli olupta kimseye güvenmeyeceksin işi de bilen ve özenen birine yaptıracaksın. Mal kendilerinin olmayınca, kendileri paralarını aldıktan sonrasına bakmıyorlar.

Bundan sonra aracımın bakımını kendi yağımı, filtrelerimi güvenilir ve yetkili satıcıları olan internet adreslerinden temin edip işçiliği güzel ve fahiş fiyatlar vermeyecek yerlerde dikkatli bir şekilde yaptıracağım. Ve kullanacağım ürünler sürekli aynı olacak ve değiştirmeyeceğim.(liqui moly ve mann ürünleri kullanmayı düşünüyorum).

Ayrıca öncelikle beni bu forumla tanıştıran @ofk77 arkadaşımıza, sonrasında forumda bana yardımcı olan @forzaGilles ve @metinkar arkadaşımız başta olmak üzere cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Sizlerin yardımı sayesinde yeni bilgiler öğrendim ve artık daha temkinli ilerleyeceğim.


bu yaşadıkların sana ona buna bize aslında bir ders, düşünsene bosch bayilerine giden araçların halini, araçlarımızın hali perişan, ya yetkili servise gidilecek yada bütün malzemeleri en iyisinden alınıp sadece işcilik verilerek işlemi sonlandıracağız.

şimdi senin asıl yapmam gereken aracını seviyorsan ve kafandaki tüm soruların bitmesi için @forzaGilles dediği gibi 100-150km dolunca aracın yağını ve filtresini tekrar değiştir bu süreci yaşar iken filtreleri kendin al yağı kendin al ve değiştireceğin iyi bir usta bul...

Bu süreç biraz tuzlu olmuş olacak ama en doğrusu bu...

Yada bu şekilde devam edersin...


Bu arada bakımı yaptıktan sonra sıfırladılar mı bilmiyorum ama benim açtığım konudan en azından bir kontrollerini yap..

https://www.golftutkusu.com/topic/19458-golf8-mk8-periyodik-bakim-sifirlama-turkiyede-ilk/
 
Son düzenleme:
Upvote 0
bu yaşadıkların sana ona buna bize aslında bir ders, düşünsene bosch bayilerine giden araçların halini, araçlarımızın hali perişan, ya yetkili servise gidilecek yada bütün malzemeleri en iyisinden alınıp sadece işcilik verilerek işlemi sonlandıracağız.

şimdi senin asıl yapmam gereken aracını seviyorsan ve kafandaki tüm soruların bitmesi için @forzaGilles dediği gibi 100-150km dolunca aracın yağını ve filtresini tekrar değiştir bu süreci yaşar iken filtreleri kendin al yağı kendin al ve değiştireceğin iyi bir usta bul...

Bu süreç biraz tuzlu olmuş olacak ama en doğrusu bu...

Yada bu şekilde devam edersin...


Bu arada bakımı yaptıktan sonra sıfırladılar mı bilmiyorum ama benim açtığım konudan en azından bir kontrollerini yap..

https://www.golftutkusu.com/topic/19458-golf8-mk8-periyodik-bakim-sifirlama-turkiyede-ilk/
Evet maalesef tuzlu oldu, belki 100-150 km olmaz ama bir iki uzun yol yapmam lazım tahmini 600-700 km sürer. Ondan sonra tekrar değiştireceğim bende tam emin olamadım yaptıkları işten.

Birde ekstra komik bir şey söyleyeyim sıfırlama konusunda; sıfırlamayı oradaki usta cihazla yapmaya çalıştı olmadı, sonra ben farkedince, nasıl sıfırlanacağını yine ben gösterdim. Hikaye bu kadar😂
 
Upvote 0
Evet son güncelleme olarak geçeyim, yağ değişimi için sabah erkenden gittim arabayı lifte çıkarıp yağı boşalttılar. Fakat standartlara uygun yağ ellerinde olmadığı için döne döne orada burada yağ aradık, bir çok yere başvurdu aradı sordu fakat bulunduğum şehirin sanayisinde 0w20 viskozite değerinde olan ve VW508-00, VW509-00 standartlarını karşılayan herhangi bir marka yağ bulamadık. En son marka arayışınıda bıraktım, lanet olsun sadece standartlara uygun olsun markası önemsiz diyecek seviyeye geldim. Aynı zamanda yağ filtresi ve karter tapası ve tapa pulu değişimi talep etmiştim. İlk başta gerek yok tapa pulunda iyi, tapada iyi durumda yağ filtresinide yeni değiştirdik falan dediler, ısrarcı oldum değişim için ücretinide vereceğimi söyledim gittiler tapa ve tapa pulu bulup geldiler. Ardından çocuğu gönderdiler shell istasyonundan shell marka yağ alması için standartları karşılayan 0w20 alması gerekirken o yok diye 0w30 almış :D , sonra iade için gidecekti güvenemediğim için çocukla beraber gittim (oradaki arkadaş çocuğa detay da vermiyor sadece 0w20 yağ al diyor, abi standartlarıda söylesene ben sana niye tekrar geldim ve belirttim?) yaklaşık 2 saat yağ aradık :) en sonunda bir castrol bayiisinden Castrol Edge 0W-20 LL IV 4 litre yağ bulduk(en başa benim istediğime döndük yine). Ben gelene kadar yağ filtresini, kartel tapasını ve tapa pulunu değiştirdiklerini söylediler. (Ben görmedim, o sırada maalesef onların yapması gereken işi yapıyor onların elemanı ile yağ arıyordum, umarım değiştirmişlerdir ve güzel işçilik yapmışlardır ,artık daha fazla muhattap olmak istemediğim için ben görmedim diye uzatmadım). Yeni bosch marka yağ filtresi ve kartel tapası ve tapa pulu için, filtre 750₺ ve 250₺ tapa parası olmak üzere toplam 1000₺ para ödedim tekrardan. tam 4 litre yağ koydular ama yağ çubuğu biraz fazla gösteriyor gibi iki çizgi arasında değil yanlış kontrol etmediysem :/ yarın sabah araba iyice dinlenmişken tekrar kontrol edeceğim. Umarım bu seferde fazla koymamışlardır.

İşin özü ben bu bakımdan çok önemli bir ders çıkardım, özenli ve düzenli olsun diye kurumsal yerlere gidiyorsun fakat oralarda güvenilmiyor. İyi niyetli olupta kimseye güvenmeyeceksin işi de bilen ve özenen birine yaptıracaksın. Mal kendilerinin olmayınca, kendileri paralarını aldıktan sonrasına bakmıyorlar.

Bundan sonra aracımın bakımını kendi yağımı, filtrelerimi güvenilir ve yetkili satıcıları olan internet adreslerinden temin edip işçiliği güzel ve fahiş fiyatlar vermeyecek yerlerde dikkatli bir şekilde yaptıracağım. Ve kullanacağım ürünler sürekli aynı olacak ve değiştirmeyeceğim.(liqui moly ve mann ürünleri kullanmayı düşünüyorum).

Ayrıca öncelikle beni bu forumla tanıştıran @ofk77 arkadaşımıza, sonrasında forumda bana yardımcı olan @forzaGilles ve @metinkar arkadaşımız başta olmak üzere cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Sizlerin yardımı sayesinde yeni bilgiler öğrendim ve artık daha temkinli ilerleyeceğim.
Yağ filtresini değiştirip-değiştirmediklerini öğrenmek kolay;

Şimdi 1.0 TSI motorun yağ kapasitesi; 4 Litre ‘dir. Eğer yağ filtresini değiştirmediler ise hem filtre kağıdının emdiği yağ ve filtre içinde bir milktar yaklaşık olarak 200-300 ml. yağ kalır, Bu şekilde (filtreyi değiştirmeden) 4 Litre yağ dolumu yapıldığı zaman, yağ seviyesini kontrol ettiğinizde bir miktar fazla yağ olur,

Eğer yağ filtresi değişmiş ise kontrol ettiğinizde “yağ seviyesi” aşşağıdaki resimde işaretlediğim yerde olmalıdır,

Doğru yağ seviyesi ölçüm şekli nasıl olmalıdır; motor ısınmış haldeyken (90°C derece) ve yağ sıcaklığı da 80-90°C ısınmış haldeyken araç düz bir zeminde motor stop edilir, Çok fazla beklemeden yaklaşık 2-3 dk. sonra yağ seviyesi ölçümü yapılır. Bizim araçlar için doğru ölçüm şekli budur, bazı lüks segment araçlarda yağ çubuğunun bir tarafı soğuk ölçüm için, diğer tarafı sıcak ölçüm için özel olarak ayarlanmıştır ama bizde yağ çubuğu sadece sıcak ölçüm içindir,

Motor sıcaklığı ve yağ sıcaklığı ideal ısıya ulaşmışken aracı düz bir zeminde park edin ve 2-3dk. sonrası yağ seviyesini kontrol ediniz, yağ seviyesi aşşağıda resimdeki işaretli alanda olmalıdır, isterseniz bir de sabah motor soğukken bir de o şekilde ölçüm yapınız, her iki durumda da yağ seviyesini gözlemleyiniz;

Örnek resim;
A3896419-2D2A-4EF4-9079-64592B36670B.jpeg
 
Upvote 0
@forzaGilles Ali hocam ben nasıl yapacağım bu yağ ölçümünü. Yeni tiguanda yağ çubuğunu kaldırmışlar 🙂multimedya ekranı üzerinde görünüyor kademe kademe seviye, benzin göstergesi gibi. En son baktığımda en üst seviyenin bir çizgi altında idi. Aynı şekilde motor ve yağ sıcaklığı 90 derece normal değerine ulaştığında, düz bir zemin üzerindemi.
 
Upvote 0
Yağ filtresini değiştirip-değiştirmediklerini öğrenmek kolay;

Şimdi 1.0 TSI motorun yağ kapasitesi; 4 Litre ‘dir. Eğer yağ filtresini değiştirmediler ise hem filtre kağıdının emdiği yağ ve filtre içinde bir milktar yaklaşık olarak 200-300 ml. yağ kalır, Bu şekilde (filtreyi değiştirmeden) 4 Litre yağ dolumu yapıldığı zaman, yağ seviyesini kontrol ettiğinizde bir miktar fazla yağ olur,

Eğer yağ filtresi değişmiş ise kontrol ettiğinizde “yağ seviyesi” aşşağıdaki resimde işaretlediğim yerde olmalıdır,

Doğru yağ seviyesi ölçüm şekli nasıl olmalıdır; motor ısınmış haldeyken (90°C derece) ve yağ sıcaklığı da 80-90°C ısınmış haldeyken araç düz bir zeminde motor stop edilir, Çok fazla beklemeden yaklaşık 2-3 dk. sonra yağ seviyesi ölçümü yapılır. Bizim araçlar için doğru ölçüm şekli budur, bazı lüks segment araçlarda yağ çubuğunun bir tarafı soğuk ölçüm için, diğer tarafı sıcak ölçüm için özel olarak ayarlanmıştır ama bizde yağ çubuğu sadece sıcak ölçüm içindir,

Motor sıcaklığı ve yağ sıcaklığı ideal ısıya ulaşmışken aracı düz bir zeminde park edin ve 2-3dk. sonrası yağ seviyesini kontrol ediniz, yağ seviyesi aşşağıda resimdeki işaretli alanda olmalıdır, isterseniz bir de sabah motor soğukken bir de o şekilde ölçüm yapınız, her iki durumda da yağ seviyesini gözlemleyiniz;

Örnek resim;
Ekli dosyayı görüntüle 77300
Evet bu durumda dediğinizi birebir yaptım, motor sıcaklığına ve yağ sıcaklığına dikkat ederek belirttiğiniz dereceler arasındayken düz bir zeminde motoru kapattım ve 3 dk sonra yağ çubuğunu temizleyip tekrar batırıp kontrol ettim. Yağ fazla, muhtemelen yağ filtresini bosch yetkili servisi değiştirmedi. Gerçekten 1 dakika bile gözümüzü ayırmamak lazımmış, gözümün içine baka baka yalan söylediler ve dolandırdılar ben onlara yardımcı olmama rağmen. Demek ki tekrar koydukların yağın parasının belli bir kısmını benden çıkarmak istediler. Ne diyim ben kesinlikle hakkımı helal etmiyorum, tek diyeceğim bosch yetkili servislerine gitmeyin!

Aşağıda ise yağ çubuğunun fotoğraflarını bırakıyorum ve motordaki bu fazla yağı ne yapacağım onu da bilmiyorum sanırım sanayide tanıdık usta bulup şimdilik biraz boşalttıracağım çünkü yetkili servis 12000 lira bakım parası çıkardı diye gitmedim buradanda cebimden 7000₺ para çıktı neredeyse. Gerçekten iyi niyetli olmamak lazımmış iyi niyetli olunca böyle suistimal ediliyoruz.

Net anlaşılması adına aşağıda fotoğrafları ekliyorum, yanlışım varsa lütfen düzeltin, iki fotoğrafda aynı birinde sadece yağın olduğu seviyeye işaret koydum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8424.jpeg
    IMG_8424.jpeg
    248.4 KB · Görüntüleme: 29
  • IMG_8424.jpeg
    IMG_8424.jpeg
    260.1 KB · Görüntüleme: 28
Upvote 0
Evet bu durumda dediğinizi birebir yaptım, motor sıcaklığına ve yağ sıcaklığına dikkat ederek belirttiğiniz dereceler arasındayken düz bir zeminde motoru kapattım ve 3 dk sonra yağ çubuğunu temizleyip tekrar batırıp kontrol ettim. Yağ fazla, muhtemelen yağ filtresini bosch yetkili servisi değiştirmedi. Gerçekten 1 dakika bile gözümüzü ayırmamak lazımmış, gözümün içine baka baka yalan söylediler ve dolandırdılar ben onlara yardımcı olmama rağmen. Demek ki tekrar koydukların yağın parasının belli bir kısmını benden çıkarmak istediler. Ne diyim ben kesinlikle hakkımı helal etmiyorum, tek diyeceğim bosch yetkili servislerine gitmeyin!

Aşağıda ise yağ çubuğunun fotoğraflarını bırakıyorum ve motordaki bu fazla yağı ne yapacağım onu da bilmiyorum sanırım sanayide tanıdık usta bulup şimdilik biraz boşalttıracağım çünkü yetkili servis 12000 lira bakım parası çıkardı diye gitmedim buradanda cebimden 7000₺ para çıktı neredeyse. Gerçekten iyi niyetli olmamak lazımmış iyi niyetli olunca böyle suistimal ediliyoruz.

Net anlaşılması adına aşağıda fotoğrafları ekliyorum, yanlışım varsa lütfen düzeltin, iki fotoğrafda aynı birinde sadece yağın olduğu seviyeye işaret koydum.


Gerçekten çok geçmiş olsun iyice üzüldüm açıkcası motora zarar olacak ya...
 
Upvote 0
Evet bu durumda dediğinizi birebir yaptım, motor sıcaklığına ve yağ sıcaklığına dikkat ederek belirttiğiniz dereceler arasındayken düz bir zeminde motoru kapattım ve 3 dk sonra yağ çubuğunu temizleyip tekrar batırıp kontrol ettim. Yağ fazla, muhtemelen yağ filtresini bosch yetkili servisi değiştirmedi. Gerçekten 1 dakika bile gözümüzü ayırmamak lazımmış, gözümün içine baka baka yalan söylediler ve dolandırdılar ben onlara yardımcı olmama rağmen. Demek ki tekrar koydukların yağın parasının belli bir kısmını benden çıkarmak istediler. Ne diyim ben kesinlikle hakkımı helal etmiyorum, tek diyeceğim bosch yetkili servislerine gitmeyin!

Aşağıda ise yağ çubuğunun fotoğraflarını bırakıyorum ve motordaki bu fazla yağı ne yapacağım onu da bilmiyorum sanırım sanayide tanıdık usta bulup şimdilik biraz boşalttıracağım çünkü yetkili servis 12000 lira bakım parası çıkardı diye gitmedim buradanda cebimden 7000₺ para çıktı neredeyse. Gerçekten iyi niyetli olmamak lazımmış iyi niyetli olunca böyle suistimal ediliyoruz.

Net anlaşılması adına aşağıda fotoğrafları ekliyorum, yanlışım varsa lütfen düzeltin, iki fotoğrafda aynı birinde sadece yağın olduğu seviyeye işaret koydum.
Resimden net göremiyorum, yağ çubuğunun hangi tarafını çektiniz.? Yağ çubuğunun bir tarafı içe eğimli (tırtıklı alan olur), diğer tarafı dışa bombe yapmış şekildedir,

Siz yağ ölçümünü yaparken (gözlemlerken) içe eğimli (tırtıklı alan) olan yere bakıp seviye o şekilde değerlendirmelisiniz, Sizden ricam yeniden ölçüm yapınız, bir de akşamdan aracı düz bir zemine park edip sabah motor soğukken ölçüm yapınız, her iki ölçümde de yağ çubuğunun tırtıklı alanı (içe eğimli olan) tarafını gözlemleyiniz,

Tekrardan yağ filtresi değişimi için 750 lira (bosch marka), markasını bilmediğimiz karter tapası ve tapa pulu için 250 lira Allah onları bildiği gibi yapsın ne desem bilemedim,

En kaliteli (Mann marka) yağ filtresi 235 lira,

Yetkili serviste TSI motor için yağ filtresi 550 lira, yine yetkili serviste karter tapası ve tapa pulu 160 lira, yetkili servisteki yedek parçadan sorumlu personele (2-3 tane alıcam ufak bir indirim yapar mısın dediğinizde) %10 indirim yapar,

Bosch marka yağ filtresine ve markasını bilmediğimiz karter tapası için 1.000 lira taleb etmeleri resmen terbiyesizlik :(

Örnek resimdeki gibi yağ çubuğunu çukur bölgesi (tırtıklı alanı) gözlemleyiniz dostum ;
32038E39-8C64-4108-9390-1DC2D30C6865.jpeg
 
Upvote 0
@forzaGilles Ali hocam ben nasıl yapacağım bu yağ ölçümünü. Yeni tiguanda yağ çubuğunu kaldırmışlar 🙂multimedya ekranı üzerinde görünüyor kademe kademe seviye, benzin göstergesi gibi. En son baktığımda en üst seviyenin bir çizgi altında idi. Aynı şekilde motor ve yağ sıcaklığı 90 derece normal değerine ulaştığında, düz bir zemin üzerindemi.
Evet hocam bazı vw araçlarda yağ çubuğu kaldırıldı, BMW ve Audi ‘de bir süredir yağ çubuğu koymamaya başladılar,

Kaputu açtığınızda yağ çubuğunu yerine yerleştirmek için bir boru var mı incelermisiniz.? Gerçi araç TSI motor olduğu için yağ çubuğunu yerleştirdiğimiz yer motor gövdesi üzerindedir :(

Eğer yağ çubuğunu yerine yerleştirmek için boru orada hala duruyorsa servisten yağ çubuğu siparişi verilebilir, Ama dediğim gibi TSI motorlarda yağ çubuğu motor gövdesi üzerine yerleştiriliyor, yani TDI motordaki gibi bir borunun içine sokmuyoruz çubuğu, Motor gövdesini gözlemleyiniz yağ çubuğunun girdiği bölgeye bir tapa veya bir kapak koymuş olabilirler veya hiç koymamış motor döküm aşamasında tasarım değişikline gitmiş olabilirler,

Bu durumda Media ekranı haricinde ölçüm yapma şansımız yok malesef, Motor sıcak veya soğuk durumda 2 şekilde de ölçüm yapılabilir yeni kitapçığı okumak lazım. Elbette yine düz bir zeminde ölçüm yapmanız en doğru yöntemdir. bunda bir değişiklik yok,

Esas sıkıntı yağ çubuğu olmadığı için servis yağı acaba değiştirdi mi değiştirmedi mi kafada deli sorular, yağ çubuğu olunca havlu peçeteyi dokundurduğun anda yağın renginden yeni mi eski mi anlayabiliyorduk.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Resimden net göremiyorum, yağ çubuğunun hangi tarafını çektiniz.? Yağ çubuğunun bir tarafı içe eğimli (tırtıklı alan olur), diğer tarafı dışa bombe yapmış şekildedir,

Siz yağ ölçümünü yaparken (gözlemlerken) içe eğimli (tırtıklı alan) olan yere bakıp seviye o şekilde değerlendirmelisiniz, Sizden ricam yeniden ölçüm yapınız, bir de akşamdan aracı düz bir zemine park edip sabah motor soğukken ölçüm yapınız, her iki ölçümde de yağ çubuğunun tırtıklı alanı (içe eğimli olan) tarafını gözlemleyiniz,

Tekrardan yağ filtresi değişimi için 750 lira (bosch marka), markasını bilmediğimiz karter tapası ve tapa pulu için 250 lira Allah onları bildiği gibi yapsın ne desem bilemedim,

En kaliteli (Mann marka) yağ filtresi 235 lira,

Yetkili serviste TSI motor için yağ filtresi 550 lira, yine yetkili serviste karter tapası ve tapa pulu 160 lira, yetkili servisteki yedek parçadan sorumlu personele (2-3 tane alıcam ufak bir indirim yapar mısın dediğinizde) %10 indirim yapar,

Bosch marka yağ filtresine ve markasını bilmediğimiz karter tapası için 1.000 lira taleb etmeleri resmen terbiyesizlik :(

Örnek resimdeki gibi yağ çubuğunu çukur bölgesi (tırtıklı alanı) gözlemleyiniz dostum ;
Ekli dosyayı görüntüle 77303
Evet içe eğimli ve tırtıklı tarafını kontrol ettim aslında dediğiniz gibi telefon kamerası tam odaklamadığı için net belli olmamış ama o taralı (tırtıklı) alanın üstünde, dediğiniz gibi hem akşam hemde yarın sabah tekrar bir kontrol yapacağım.

Eğer fazla ise boşaltmanın bir yolu var mıdır? karter tapasını tekrar açarak bir miktar boşaltabilirler mi? Çünkü cumartesi günü git gel 400 km kadar yol yapacağım günübirlik, bu süreçte fazla yağ araca zarar versin istemem.

En kısa zamanda da (muhtemelen ay başından sonra) hem liqui moly top tec 6200 0w-20 yağ satın alıp, hemde MANN W712/95 yağ filtresi alıp tekrardan değiştireceğim.

Gerçekten yaşadığım olay karşısında hem şaşkınlığım hem sinirim hat safhada kimseye güven kalmamış, şu forumda yüzünü görmediğim insanlar yüzünü görmediği kişilere bu kadar yardımcı olurken, esnaf denen bu insanların yüzüne baka baka seni dolandırması nefret verici bir durum, umarım yağ seviyesi aşağı inerde ben yanılmış olurum. Ben utanırım...
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt