VW Standartlarına Uygun Olmayan Yağ Kullanımı Sorun Yaratır mı? (VW509-00, VW508-00)


exnovan

Üye
Katılım
28 Tem 2024
Mesajlar
34
Tepkime puanı
28
Konum
Ankara
İsim
Oğuzhan
Araç
Golf MK8 Impression
Merhaba arkadaşlar, dün VW golf 8 impression aracıma bakım yaptırdım özel bir serviste, motor yağ olarak normalde "Castrol Edge 0W-20 LL IV" motor yağını kullanıyordum. Bu motor yağ hem viskozite değerini hemde VW508 00, VW509 00 standartlarını karşılıyordu.

Fakat dün ustanın tavsiyesi üzerine
"Mobil Super 3000 0W-20" motor yağını kullandık, bu motor yağının viskozitesi aynı fakat kendi sitesinde yazan bilgilere göre VW509 00, VW508 00 standartlarını karşılamıyor. Daha çok Ford marka araçlar için kullanılan ve onların standartlarını karşılayan bir yağ imiş benim aracım
için kullandığımız markada "Mobil 1 ESP X2 0W-20" tavsiye ediliyor ve tüm standartları karşılıyor.

Kısacası kullandığımız standartları karşılamayan motor yağını kullanmaya devam etmem bir sonraki bakıma kadar bana problem yaratır mı? Tekrar değiştirmeli miyim? Ayrıca bu standartlar ne için var?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8390.jpeg
    IMG_8390.jpeg
    172.9 KB · Görüntüleme: 32

Evet hocam bazı vw araçlarda yağ çubuğu kaldırıldı, BMW ve Audi ‘de bir süredir yağ çubuğu koymamaya başladılar,

Kaputu açtığınızda yağ çubuğunu yerine yerleştirmek için bir boru var mı incelermisiniz.? Gerçi araç TSI motor olduğu için yağ çubuğunu yerleştirdiğimiz yer motor gövdesi üzerindedir :(

Eğer yağ çubuğunu yerine yerleştirmek için boru orada hala duruyorsa servisten yağ çubuğu siparişi verilebilir, Ama dediğim gibi TSI motorlarda yağ çubuğu motor gövdesi üzerine yerleştiriliyor, yani TDI motordaki gibi bir borunun içine sokmuyoruz çubuğu, Motor gövdesini gözlemleyiniz yağ çubuğunun girdiği bölgeye bir tapa veya bir kapak koymuş olabilirler veya hiç koymamış motor döküm aşamasında tasarım değişikline gitmiş olabilirler,

Bu durumda Media ekranı haricinde ölçüm yapma şansımız yok malesef, Motor sıcak veya soğuk durumda 2 şekilde de ölçüm yapılabilir yeni kitapçığı okumak lazım. Elbette yine düz bir zeminde ölçüm yapmanız en doğru yöntemdir. bunda bir değişiklik yok,

Esas sıkıntı yağ çubuğu olmadığı için servis yağı acaba değiştirdi mi değiştirmedi mi kafada deli sorular, yağ çubuğu olunca havlu peçeteyi dokundurduğun anda yağın renginden yeni mi eski mi anlayabiliyorduk.
Yağ çubuğunun olduğu yerde plastik tapa var. Dediğiniz gibi yağ seviye çubuğu olmayınca yağın değişip değişmediğini anlamak imkansız gibi. Aşağıda resimde motor koruma kapağı geçme yerleri ve yağ çubuğu yeri işaretli olarak görünüyor.

1.5tsi motor koruma kapağı direk oluyor. Serviste yedek parçaya sorduğumda satılmadığını, sebebini sorduğumda erime yaptığını söyledi. Pek mantıklı gelmedi aslında, 2023 eski kasa 1.5tsi den itibaren motor koruma kapağı yok çünkü, 1.5 etsi ile alakalı bir durum değil gibi. Yani anlamak zor, maliyeti düşürme amaçlımı, yoksa gerçekten teknik olarak bir zararı varmıdır, muamma.
 

Ekli dosyalar

  • 20240419_115509.jpg
    20240419_115509.jpg
    214.1 KB · Görüntüleme: 34
Upvote 0

Evet içe eğimli ve tırtıklı tarafını kontrol ettim aslında dediğiniz gibi telefon kamerası tam odaklamadığı için net belli olmamış ama o taralı (tırtıklı) alanın üstünde, dediğiniz gibi hem akşam hemde yarın sabah tekrar bir kontrol yapacağım.

Eğer fazla ise boşaltmanın bir yolu var mıdır? karter tapasını tekrar açarak bir miktar boşaltabilirler mi? Çünkü cumartesi günü git gel 400 km kadar yol yapacağım günübirlik, bu süreçte fazla yağ araca zarar versin istemem.

En kısa zamanda da (muhtemelen ay başından sonra) hem liqui moly top tec 6200 0w-20 yağ satın alıp, hemde MANN W712/95 yağ filtresi alıp tekrardan değiştireceğim.

Gerçekten yaşadığım olay karşısında hem şaşkınlığım hem sinirim hat safhada kimseye güven kalmamış, şu forumda yüzünü görmediğim insanlar yüzünü görmediği kişilere bu kadar yardımcı olurken, esnaf denen bu insanların yüzüne baka baka seni dolandırması nefret verici bir durum, umarım yağ seviyesi aşağı inerde ben yanılmış olurum. Ben utanırım...
Motorda fazla yağın ciddi riskleri vardır, şimdi aracın yanında olmadığım için motorda ne kadar fazla yağ var bilemiyorum,

Fazla yağı karter tapasını açarak yapmaya kalkarsanız tapayı çıkardığınız anda bir anda (çok sıcak kızgın yağ) aniden boşalmaya başlar tekrardan tapayı kapatana kadar her taraf batar, daha da önemlisi teknisyen aşırı sıcak yağ yüzünden ……. ne demek istediğimi anladınız :)

Doğru yöntem (fazla yağı çekmek için); yağ çubuğunu yerine yerleştirdiğimiz oradaki borudan vakum makinesinin hortumu o bölgeden içeriye salınır (az miktar 250-300 ml. yağ) vakum ile çekilir. tekrardan motor 1-2 dk. çalıştırılır ve stop edilir, 2-3 dk. yağın kartere süzülmesi beklendikten sonra yağ seviyesi ölçümü yapılır, halaa fazla yağ varsa işlem tekrarlanır son aşama yeniden yağ seviyesi ölçülür, (tabii bir miktar yağ çekilip motor çalıştırıldığı esnada vakum makinasının sipiral hortumu çıkartmayı unutmasınlar).

Açıkçası kötü bir deneyim yaşadınız, Yaptığınız masraf yetkili servis fiyatına geldi malesef, bu yetmezmiş gibi yaşadığınjz stres, çalışıp emek vererek kazanıp aldığınız bir arabadan bahsediyoruz, kaybettiğiniz para vs.. hepimiz üzüdük ancak hayatta herşey tecrübe.., sonuçta kimse anasının karnında öğrenmiyor,

Ben sizin yerinizde olsam (bundan sonraki bakımlar için); Öncelikle yaşadığınız yerdeki size en yakın tüm yetkili servisleri arayıp, bakımlarda dışardan yağ kabul ediyorlar mı sorarım, Örnek İstanbul, Ankara, İzmir vs.. pek çok şehirde bakım için müşterinin (faturası ile birlikte) dışardan yağ kabul eden yetkili servisler var, Eğer yaşadığınız yere yakın yetkili servisler dışardan müşterinin yağ getermesini kabul ediyorlarsa hiç düşünmeden bakım zamanı yağınızı faturasıyla birlikte alıp bu sayede sanayide yok şöyle oldu böle oldu gibi durumlar yaşamazsınız kafanız rahat olur, Zaten yetkili serviste bakım kapsamında en pahalı masraf kalemi motor yağıdır, bu sayede bakım en azından bosch servis fiyatına gelir,

Yok benim bütçemi aşar derseniz; sanayide iyi bir usta bulmak şartıyla (karter tapasına teflon bant sarmayan vs.. işini düzgün yapan ve temiz çalışan), filtreleri ve motor yağını kendiniz alıp o şekilde bakım yaptırınız,

Sanayide dikkat etmeniz gereken diğer konu; yeni yağ dolumu esnasında motor yağını çoğu yer (huni yardımıyla) koyarlar, o pis huni yeri gelir 5W-30 / 0W-30 / 5W-40 vs..yağ için kullanılır işleri bitince de toz-toprak içinde pis bir köşeye bırakılır, yeri gelir yere bile koyan gördüm, Bu sebebten yağ dolumu için kendize huni alıp götürün her bakımda sizin aldığınız huniyi kullansınlar yada huni olmadan yağı koysunlar. Ben kendi aracımda (huni olmadan) yağ koymalarını tercih ediyorum ama aracın başından 1sn.ye ayrılmadığım için yanlış bir durumda hemen müdahele ediyorum, yoksa telefon geldi falan kafanızı çevirdiğiniz an da hemen ofsayt durumlar yaşanır malesef.

Son olarak bakımı dışarda yaptırmayı tercih ederseniz,

Motor yağı olarak;
Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20 öneririm, piyasadaki en iyi yağlardan biridir, (Türkiye Distribütörü Egemot Otomotiv ‘den almanızı öneririm, piyasa her markanın sahte yağı tahmin edebileceğinizden bile çok fazla mevcut), ayrıca Liqui Moly, Castrol, Motul, Mobil 1 vs.. hangi yağ markasını tercih ederseniz edin aynı yağ markasından devam ediniz, kaliteli yağ markaları arasında kalite farkı olarak uçurum yoktur, Bu arada en yağ konusunfa önemli husus; arada aracı firma, bayii, satıcı olmadan bizzat distribütör aracığılıyla almaktır,

Fİltreler olarakta; Mann Filtre yetkili satıcısı olan ( filtremarketim.com veya uzmanparca.com ) siteleri güvenilir satıcılardır diyebilirim., Forumda pek çok arkadaşımız filtreleri bu sitelerden alıyor,

Gelişmeler hakkında iyi haberlerinizi bekliyoruz..
 
Upvote 0
Yağ çubuğunun olduğu yerde plastik tapa var. Dediğiniz gibi yağ seviye çubuğu olmayınca yağın değişip değişmediğini anlamak imkansız gibi. Aşağıda resimde motor koruma kapağı geçme yerleri ve yağ çubuğu yeri işaretli olarak görünüyor.

1.5tsi motor koruma kapağı direk oluyor. Serviste yedek parçaya sorduğumda satılmadığını, sebebini sorduğumda erime yaptığını söyledi. Pek mantıklı gelmedi aslında, 2023 eski kasa 1.5tsi den itibaren motor koruma kapağı yok çünkü, 1.5 etsi ile alakalı bir durum değil gibi. Yani anlamak zor, maliyeti düşürme amaçlımı, yoksa gerçekten teknik olarak bir zararı varmıdır, muamma.
Hocam sizin araçtaki motor;
yeni nesil 1.5 TSI ACTplus Evo 2 diye geçen motordur, bu motorda bazı iyileştirmeler Evıo 2 motordaki bazı iyileştirmeler yapıldı, Doğal olarak bunun karşılığında maliyeti azaltmak için (plastik motor kapağı gibi) bazı şeylerden maliyeti azaltma yoluna gittiler :)

Bu motorda (plastik motor kapağını direkt olarak servisten alıp takamazsınız, çünkü paylaştığınız resimde de dikkat ederseniz motor yağ dolum kapağının ordaki yatay plastik parça —> motor kapağının takılmasını engeller, yani motor kapağı için ufak tefek 1-2 değişiklik yapmanız gerekir, Servisin size söylediği kapak erime yapması mevzusu yanlıştır, Erime yaşanan motor Golf Mk8 R 320ps ‘lik motorda yaşanmaktadır.,

Paykaştığınız resimden yağ seviyesi çubuğunun ordaki tapayı gördüm, Şimdi yetkili serviste yedek oarçaya sizin aracın şasi numarasıyla yağ çubuğunu sorgulayınız, Eğer sistem uyumlu olan parça gözükmez ise eski nesil 1.5 TSI ACT EVO 1 motora sahip bir aracın şasi no ile sorgulama yapıp o şekilde satın alınabilir,

Yalnız dikkat etmeniz gereken; fabrikanın yağ çubuğunun oraya koyduğu plastik tapayı herhangi bir sebebten çıkarıp yeniden yerine takmak istenilen bir durum yaşanırsa mutlaka yerine takmadan (tapanın tırnaklarını) kontrol ediniz..!! Mazallah tırnakları kırılmış olur veya kapmaya yakın falan olur, küçücük de olsa bi plastik parça içeriye düşer falan aman diyim, dikkat ediniz :)
 
Upvote 0
Motorda fazla yağın ciddi riskleri vardır, şimdi aracın yanında olmadığım için motorda ne kadar fazla yağ var bilemiyorum,

Fazla yağı karter tapasını açarak yapmaya kalkarsanız tapayı çıkardığınız anda bir anda (çok sıcak kızgın yağ) aniden boşalmaya başlar tekrardan tapayı kapatana kadar her taraf batar, daha da önemlisi teknisyen aşırı sıcak yağ yüzünden ……. ne demek istediğimi anladınız :)

Doğru yöntem (fazla yağı çekmek için); yağ çubuğunu yerine yerleştirdiğimiz oradaki borudan vakum makinesinin hortumu o bölgeden içeriye salınır (az miktar 250-300 ml. yağ) vakum ile çekilir. tekrardan motor 1-2 dk. çalıştırılır ve stop edilir, 2-3 dk. yağın kartere süzülmesi beklendikten sonra yağ seviyesi ölçümü yapılır, halaa fazla yağ varsa işlem tekrarlanır son aşama yeniden yağ seviyesi ölçülür, (tabii bir miktar yağ çekilip motor çalıştırıldığı esnada vakum makinasının sipiral hortumu çıkartmayı unutmasınlar).

Açıkçası kötü bir deneyim yaşadınız, Yaptığınız masraf yetkili servis fiyatına geldi malesef, bu yetmezmiş gibi yaşadığınjz stres, çalışıp emek vererek kazanıp aldığınız bir arabadan bahsediyoruz, kaybettiğiniz para vs.. hepimiz üzüdük ancak hayatta herşey tecrübe.., sonuçta kimse anasının karnında öğrenmiyor,

Ben sizin yerinizde olsam (bundan sonraki bakımlar için); Öncelikle yaşadığınız yerdeki size en yakın tüm yetkili servisleri arayıp, bakımlarda dışardan yağ kabul ediyorlar mı sorarım, Örnek İstanbul, Ankara, İzmir vs.. pek çok şehirde bakım için müşterinin (faturası ile birlikte) dışardan yağ kabul eden yetkili servisler var, Eğer yaşadığınız yere yakın yetkili servisler dışardan müşterinin yağ getermesini kabul ediyorlarsa hiç düşünmeden bakım zamanı yağınızı faturasıyla birlikte alıp bu sayede sanayide yok şöyle oldu böle oldu gibi durumlar yaşamazsınız kafanız rahat olur, Zaten yetkili serviste bakım kapsamında en pahalı masraf kalemi motor yağıdır, bu sayede bakım en azından bosch servis fiyatına gelir,

Yok benim bütçemi aşar derseniz; sanayide iyi bir usta bulmak şartıyla (karter tapasına teflon bant sarmayan vs.. işini düzgün yapan ve temiz çalışan), filtreleri ve motor yağını kendiniz alıp o şekilde bakım yaptırınız,

Sanayide dikkat etmeniz gereken diğer konu; yeni yağ dolumu esnasında motor yağını çoğu yer (huni yardımıyla) koyarlar, o pis huni yeri gelir 5W-30 / 0W-30 / 5W-40 vs..yağ için kullanılır işleri bitince de toz-toprak içinde pis bir köşeye bırakılır, yeri gelir yere bile koyan gördüm, Bu sebebten yağ dolumu için kendize huni alıp götürün her bakımda sizin aldığınız huniyi kullansınlar yada huni olmadan yağı koysunlar. Ben kendi aracımda (huni olmadan) yağ koymalarını tercih ediyorum ama aracın başından 1sn.ye ayrılmadığım için yanlış bir durumda hemen müdahele ediyorum, yoksa telefon geldi falan kafanızı çevirdiğiniz an da hemen ofsayt durumlar yaşanır malesef.

Son olarak bakımı dışarda yaptırmayı tercih ederseniz,

Motor yağı olarak;
Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20 öneririm, piyasadaki en iyi yağlardan biridir, (Türkiye Distribütörü Egemot Otomotiv ‘den almanızı öneririm, piyasa her markanın sahte yağı tahmin edebileceğinizden bile çok fazla mevcut), ayrıca Liqui Moly, Castrol, Motul, Mobil 1 vs.. hangi yağ markasını tercih ederseniz edin aynı yağ markasından devam ediniz, kaliteli yağ markaları arasında kalite farkı olarak uçurum yoktur, Bu arada en yağ konusunfa önemli husus; arada aracı firma, bayii, satıcı olmadan bizzat distribütör aracığılıyla almaktır,

Fİltreler olarakta; Mann Filtre yetkili satıcısı olan ( filtremarketim.com veya uzmanparca.com ) siteleri güvenilir satıcılardır diyebilirim., Forumda pek çok arkadaşımız filtreleri bu sitelerden alıyor,

Gelişmeler hakkında iyi haberlerinizi bekliyoruz...
Evet yetkili servis konusunu ilk defa duydum o iş iyiymiş aslında tüm ürünleri kendimiz temin edip oraya yaptırmak en temizi.

Az önce yine baktım, motor yağında çok bir değişiklik yok yine max çizgisinin üzerinde hatta yine foto ekliyorum belki anlaşılır. Yarın sabahta bakacağım eğer yine fazla ise muhtemelen yeni 4lt Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20 ve Mann yağ filtresini distribütörlerinden sipariş edip, tekrardan sanayide tanıdık güzel olduğunu düşündüğüm bir usta bulursam başında adım adım izleyerek yaptıracağım. (Yetkili serviste yaptırmayı isterim fakat en yakın yetkili vw servisi ortalama 130km uzaklıkta).

Huni konusunda da her ihtimale karşı ben yanıma bir huni alıp götüreyim, işim garanti olsun o taraftada. Bosch servisinde de dikkat ettim orada da kirli huni kullanıyorlardı, ama riskleri hiç aklıma gelmemişti :D valla dikkat et dediğin her şeyde adamların hatası var yahu bu kadar olmaz. Kötülemek istemiyordum ama artık iyice doldum.

Peki yarın sipariş ettiğimi varsayalım, dediğim gibi cumartesi ortalama git gel 500 km olan yola gideceğim, eğer o zamana kadar siparişlerim gelmez ise bu fazla yağ ile gitmem 500 km'lik bir yolda ekstra bir problem çıkarma riski olur mu?

Yine ben gelişmeleri haberdar edeceğim buradan, sonuç olarak belki aynı durumu yaşayan başka insanlar olur ve ona yardımcı olur bu başlık.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8436.jpeg
    IMG_8436.jpeg
    55.9 KB · Görüntüleme: 29
  • IMG_8437.jpeg
    IMG_8437.jpeg
    57.9 KB · Görüntüleme: 29
  • IMG_8435.jpeg
    IMG_8435.jpeg
    55.4 KB · Görüntüleme: 29
Upvote 0
Evet yetkili servis konusunu ilk defa duydum o iş iyiymiş aslında tüm ürünleri kendimiz temin edip oraya yaptırmak en temizi.

Az önce yine baktım, motor yağında çok bir değişiklik yok yine max çizgisinin üzerinde hatta yine foto ekliyorum belki anlaşılır. Yarın sabahta bakacağım eğer yine fazla ise muhtemelen yeni 4lt Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20 ve Mann yağ filtresini distribütörlerinden sipariş edip, tekrardan sanayide tanıdık güzel olduğunu düşündüğüm bir usta bulursam başında adım adım izleyerek yaptıracağım. (Yetkili serviste yaptırmayı isterim fakat en yakın yetkili vw servisi ortalama 130km uzaklıkta).

Huni konusunda da her ihtimale karşı ben yanıma bir huni alıp götüreyim, işim garanti olsun o taraftada. Bosch servisinde de dikkat ettim orada da kirli huni kullanıyorlardı, ama riskleri hiç aklıma gelmemişti :D valla dikkat et dediğin her şeyde adamların hatası var yahu bu kadar olmaz. Kötülemek istemiyordum ama artık iyice doldum.

Peki yarın sipariş ettiğimi varsayalım, dediğim gibi cumartesi ortalama git gel 500 km olan yola gideceğim, eğer o zamana kadar siparişlerim gelmez ise bu fazla yağ ile gitmem 500 km'lik bir yolda ekstra bir problem çıkarma riski olur mu?

Yine ben gelişmeleri haberdar edeceğim buradan, sonuç olarak belki aynı durumu yaşayan başka insanlar olur ve ona yardımcı olur bu başlık.
Foto gözükmüyor!
Fazla yağ ile yola çıkmayın ciddi risk arz eder, sanayide vakum cihazı ile çektirin öyle yola çıkınız, Temin eedeceğiniz huni mutlaka temiz olsun ve önceden başka bir işlem için kullanılmamış olsun, sonrasında da başka bir iş için kullanmayınız. İş bitince balata temizleyici (tamir işlemleri için kullanılmak amacıyla olan genel temizlik spreyi ile temizleyip) bir sonraki bakım için saklarsınız.
Würth Genel Temizlik Spreyi veya Liqui Moly Rapid Cleaner Pro gibi
 
Upvote 0
Foto gözükmüyor!
Fazla yağ ile yola çıkmayın ciddi risk arz eder, sanayide vakum cihazı ile çektirin öyle yola çıkınız, Temin eedeceğiniz huni mutlaka temiz olsun ve önceden başka bir işlem için kullanılmamış olsun, sonrasında da başka bir iş için kullanmayınız. İş bitince balata temizleyici (tamir işlemleri için kullanılmak amacıyla olan genel temizlik spreyi ile temizleyip) bir sonraki bakım için saklarsınız.
Würth Genel Temizlik Spreyi veya Liqui Moly Rapid Cleaner Pro gibi
Teşekkür ederim ,tamamdır öyle yapacağım.

Ayrıca sizin mesajınızı sabah görür görmez tanıdık güvenilir bir yer buldum sanayide, direkt araç bakım işi ile uğraşıyor sadece tamir vs yapmıyor. Oraya götürdüm, dediğiniz gibi vakumla dikkatli bir şekilde yağı çekti, adım adım ve temiz iş yaptı bende başında durdum ve sizinde önceki fotoğraflarda paylaştığınız gibi olması gereken en optimum seviyeye getirdi.

Şu anda yağ optimum derecede fakat en kısa zamanda çok bekletmeden dediğim ürünler ile tekrardan değişimini sağlayacağım yağ ve yağ filtresinin.

Tekrardan yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız :)
 
Upvote 0
Teşekkür ederim ,tamamdır öyle yapacağım.

Ayrıca sizin mesajınızı sabah görür görmez tanıdık güvenilir bir yer buldum sanayide, direkt araç bakım işi ile uğraşıyor sadece tamir vs yapmıyor. Oraya götürdüm, dediğiniz gibi vakumla dikkatli bir şekilde yağı çekti, adım adım ve temiz iş yaptı bende başında durdum ve sizinde önceki fotoğraflarda paylaştığınız gibi olması gereken en optimum seviyeye getirdi.

Şu anda yağ optimum derecede fakat en kısa zamanda çok bekletmeden dediğim ürünler ile tekrardan değişimini sağlayacağım yağ ve yağ filtresinin.

Tekrardan yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim. İyi ki varsınız :)
Kendi aracım 1.0 ECOTSI, ekip aracım 1.0 etsi, servis 4 litre yağ koyduğunda sizinki gibi çubuğun bir tık üstüne çıkıyor özellikle servise sorduğumda bu durumun normal olduğunu ve müdahale etmemem gerektiğini söyledi bilginiz olsun. Dipnot yağ markası da shell di
 
Upvote 0
Kendi aracım 1.0 ECOTSI, ekip aracım 1.0 etsi, servis 4 litre yağ koyduğunda sizinki gibi çubuğun bir tık üstüne çıkıyor özellikle servise sorduğumda bu durumun normal olduğunu ve müdahale etmemem gerektiğini söyledi bilginiz olsun. Dipnot yağ markası da shell di
Durum normal mi.? O zaman fabrika yağ çubuğunu hatalı üretmiş, her sene güncellenen kullanım klavuzu hatalı basılmış ve basılmaya devam ediyor, ücretli VW erWin Online bakım/onarım atölye uygulaması da yanlış sanırım,

Serviste bunu söyleyen daha doğrusu atölyedeki teknisyen işini düzgün yapmadığı için, motor yağını tamamen süzülmesini beklemediği için sistemde fazla yağ kalıyor.
 
Upvote 0
Durum normal mi.? O zaman fabrika yağ çubuğunu hatalı üretmiş, her sene güncellenen kullanım klavuzu hatalı basılmış ve basılmaya devam ediyor, ücretli VW erWin Online bakım/onarım atölye uygulaması da yanlış sanırım,

Serviste bunu söyleyen daha doğrusu atölyedeki teknisyen işini düzgün yapmadığı için, motor yağını tamamen süzülmesini beklemediği için sistemde fazla yağ kalıyor.
Bakım zamanı yaklaşınca yağ çizgisi üst ile orta çentik arasına geliyor, golf 8 den 4 araç var hepsi aynı servise gidiyor ortalama 4 5 ayda bir, km 60-70 binde şuan araçlar, herhangi bir sorun yaşanmadı
 
Upvote 0
Bakım zamanı yaklaşınca yağ çizgisi üst ile orta çentik arasına geliyor, golf 8 den 4 araç var hepsi aynı servise gidiyor ortalama 4 5 ayda bir, km 60-70 binde şuan araçlar, herhangi bir sorun yaşanmadı
Bir sorun yaşanıp yaşanmasının bir önemi yoktur, yapılan işlem hatalıdır.!
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt