Motorda fazla yağın ciddi riskleri vardır, şimdi aracın yanında olmadığım için motorda ne kadar fazla yağ var bilemiyorum,
Fazla yağı karter tapasını açarak yapmaya kalkarsanız tapayı çıkardığınız anda bir anda (çok sıcak kızgın yağ) aniden boşalmaya başlar tekrardan tapayı kapatana kadar her taraf batar, daha da önemlisi teknisyen aşırı sıcak yağ yüzünden ……. ne demek istediğimi anladınız
Doğru yöntem (fazla yağı çekmek için); yağ çubuğunu yerine yerleştirdiğimiz oradaki borudan vakum makinesinin hortumu o bölgeden içeriye salınır (az miktar 250-300 ml. yağ) vakum ile çekilir. tekrardan motor 1-2 dk. çalıştırılır ve stop edilir, 2-3 dk. yağın kartere süzülmesi beklendikten sonra yağ seviyesi ölçümü yapılır, halaa fazla yağ varsa işlem tekrarlanır son aşama yeniden yağ seviyesi ölçülür, (tabii bir miktar yağ çekilip motor çalıştırıldığı esnada vakum makinasının sipiral hortumu çıkartmayı unutmasınlar).
Açıkçası kötü bir deneyim yaşadınız, Yaptığınız masraf yetkili servis fiyatına geldi malesef, bu yetmezmiş gibi yaşadığınjz stres, çalışıp emek vererek kazanıp aldığınız bir arabadan bahsediyoruz, kaybettiğiniz para vs.. hepimiz üzüdük ancak hayatta herşey tecrübe.., sonuçta kimse anasının karnında öğrenmiyor,
Ben sizin yerinizde olsam (bundan sonraki bakımlar için); Öncelikle yaşadığınız yerdeki size en yakın tüm yetkili servisleri arayıp, bakımlarda dışardan yağ kabul ediyorlar mı sorarım, Örnek İstanbul, Ankara, İzmir vs.. pek çok şehirde bakım için müşterinin (faturası ile birlikte) dışardan yağ kabul eden yetkili servisler var, Eğer yaşadığınız yere yakın yetkili servisler dışardan müşterinin yağ getermesini kabul ediyorlarsa hiç düşünmeden bakım zamanı yağınızı faturasıyla birlikte alıp bu sayede sanayide yok şöyle oldu böle oldu gibi durumlar yaşamazsınız kafanız rahat olur, Zaten yetkili serviste bakım kapsamında en pahalı masraf kalemi motor yağıdır, bu sayede bakım en azından bosch servis fiyatına gelir,
Yok benim bütçemi aşar derseniz; sanayide iyi bir usta bulmak şartıyla (karter tapasına teflon bant sarmayan vs.. işini düzgün yapan ve temiz çalışan), filtreleri ve motor yağını kendiniz alıp o şekilde bakım yaptırınız,
Sanayide dikkat etmeniz gereken diğer konu; yeni yağ dolumu esnasında motor yağını çoğu yer (huni yardımıyla) koyarlar, o pis huni yeri gelir 5W-30 / 0W-30 / 5W-40 vs..yağ için kullanılır işleri bitince de toz-toprak içinde pis bir köşeye bırakılır, yeri gelir yere bile koyan gördüm, Bu sebebten yağ dolumu için kendize huni alıp götürün her bakımda sizin aldığınız huniyi kullansınlar yada huni olmadan yağı koysunlar. Ben kendi aracımda (huni olmadan) yağ koymalarını tercih ediyorum ama aracın başından 1sn.ye ayrılmadığım için yanlış bir durumda hemen müdahele ediyorum, yoksa telefon geldi falan kafanızı çevirdiğiniz an da hemen ofsayt durumlar yaşanır malesef.
Son olarak bakımı dışarda yaptırmayı tercih ederseniz,
Motor yağı olarak;
Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20 öneririm, piyasadaki en iyi yağlardan biridir, (Türkiye Distribütörü Egemot Otomotiv ‘den almanızı öneririm, piyasa her markanın sahte yağı tahmin edebileceğinizden bile çok fazla mevcut), ayrıca Liqui Moly, Castrol, Motul, Mobil 1 vs.. hangi yağ markasını tercih ederseniz edin aynı yağ markasından devam ediniz, kaliteli yağ markaları arasında kalite farkı olarak uçurum yoktur, Bu arada en yağ konusunfa önemli husus; arada aracı firma, bayii, satıcı olmadan bizzat distribütör aracığılıyla almaktır,
Fİltreler olarakta; Mann Filtre yetkili satıcısı olan (
filtremarketim.com veya
uzmanparca.com ) siteleri güvenilir satıcılardır diyebilirim., Forumda pek çok arkadaşımız filtreleri bu sitelerden alıyor,
Gelişmeler hakkında iyi haberlerinizi bekliyoruz...