Golf 8 Alternatör/Akü arızası


sparklez

Yeni Üye
Katılım
20 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Konum
Ankara/Hatay
İsim
Mehmet
Araç
Golf 8 Style 1.0eTSI
Merhabalar, ben bir 2021 Golf 8 1.0eTsi kullanıcısıyım. Birkaç gün önce 12V akü uyarısı almaya başladım arıza açıklamasında sürüş işletiminde şarj edin vb. diyordu belli bir yerden sonra bu 48v akü besleme sorunu gibi bir uyarıya dönüştü ama yaklaşık 10 dakikalık bir sürüşten sonra kayboluyordu. Bir sonraki gün ise alternatör arızası vererek aracı kullanmayınız açıklamalı bir arıza çıktı. Aracımı son bir haftadır her sabah çalıştırdığımda direksiyon ısıtma ve koltuk ısıtma açarak kullandım bundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Ertesi gün aracımı Ankara Arca'ya götürdüm (ertesi gün uyarı sönmüştü) aküyü 8-12 saat gibi bir süre şarj edip beni ertesi gün bilgilendireceklerini söylediler fakat arabayı bıraktıktan tam 2 saat sonra telefonumdaki volkswagen uygulamasına "Ek Onarım İhtiyacı" adı altında 112bin liralık fatura yansıtıldı akü ve alternatör değişimi için. Ben sorunun bu kadar büyük olduğunu düşünmüyorum, muhtemelen parçayı değiştir sorun çözülsün gibi bir politikaları var ayrıca parçalar dışarda orjinal bir şekilde 40bin tlye bulunabiliyor 2-3 kat işçilik ücreti alıyorlar sanırım anlamadım. Sorunu daha önce yaşayan veya çözüm önerisi olan bilgilendirirse sevinirim.
 
Son düzenleme:

Benzer problemi yaşayan başka kullanıcılarımız var mı ?

Varsa yıl ve km bilgisi paylaşarak yazması faydalı olur.

Her marka modelde çeşitli kronik problemler olur, bir şekilde çözülür ama yüksek maliyetler göz korkutuyor.
 
Upvote 0

Geçtiğimiz Kasım ayında 2024 model Skoda Superb 1.5 TSI mHEV kiralamıştım. Daha 600 kilometredeydi. Teslim edeceğim sabah aracın yanına gittim kontak açılıyordu fakat çalışmıyordu. Herhangi bir hata uyarı da yoktu. Firmayı aradım, Skoda yol yardım aracı (Kodiaq) geldi. Sonrasında gelen arkadaş çekiciyi aradı. Çekici gelene kadar iki kez daha aynı durumdan telefon geldi. Aracı çekiciye yükleyip götürdüler. Sonrasında kiralama firmasındaki arkadaşla görüştüğümde alternatör ve akü değişiminin garantiden yapılacağını söyledi. Kurumsal firma olduğu ve aracında garantisi olduğu için bana bir şey yansımadı. Aracı çekiciyle teslim etmiş oldum.
Kendim 1.5 eTSI Golf kullanıyorum. 3000 km ye yaklaştı. Çok şükür henüz bir sıkıntıyla karşılaşmadım. Anlayacağınız biraz şans işi. Garantili araç kullanmak şart oldu. 1.0 eTSI için ise fikrim yok maalesef.
 
Upvote 0
Benzer problemi yaşayan başka kullanıcılarımız var mı ?

Varsa yıl ve km bilgisi paylaşarak yazması faydalı olur.

Her marka modelde çeşitli kronik problemler olur, bir şekilde çözülür ama yüksek maliyetler göz korkutuyor.
Selam arkadaşlar aracım 2023aralık çıkışlı 1.0 life etsi. Geçen hafta otomatik ayna taktırdım yetkili serviste. Sonrasında 1 defa bu hatayı aldım. Aracımı park ettim yaklaşık yarım saat sonra çalıştırdığında uyarı kayboldu. Bugün yine aynı hatayı altım. Araç daha 16 aylık garantisi devam ediyor. Bu aynayla bağlantı soket vs. İlgisi olabilir mi?yoksa herkesin başına gelen bir sorun mu?Bir de kablosuz CarPlay var arabada ama kontrol ettim araba stop ettikten sonra ışığı sönüyor. Lütfen fikirlerinizi bekliyorum. Daha arabayı alalı 3 ay oldu😡😡😡
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Bu sorunlar sadece 1,0etsi araçlarda mı yaşanıyor? Nereya baksam hep aynı motor kombinasyonundaki araçların alternatörleri gidik gibi
Forum‘dakiler bunu daha iyi bilir ben çok dikkat etmedim ama ben de sizinle aynı fikirdeyim hep 1.0 da gördüm

Aşağıdaki arkadaş 1.5 superb de yaşamış.

Benim aklıma takılan soru aynı alternatör değil mi bu. Hep 1.0 görmemizi sebebi %90 1.0 satıldığı için ve 1.5 in fiyat sebiyle çok az satılmış olması olamaz mı? Aklıma başka mantıklı açıklama gelmiyor birebir aynı parça

Geçtiğimiz Kasım ayında 2024 model Skoda Superb 1.5 TSI mHEV kiralamıştım. Daha 600 kilometredeydi. Teslim edeceğim sabah aracın yanına gittim kontak açılıyordu fakat çalışmıyordu. Herhangi bir hata uyarı da yoktu. Firmayı aradım, Skoda yol yardım aracı (Kodiaq) geldi. Sonrasında gelen arkadaş çekiciyi aradı. Çekici gelene kadar iki kez daha aynı durumdan telefon geldi. Aracı çekiciye yükleyip götürdüler. Sonrasında kiralama firmasındaki arkadaşla görüştüğümde alternatör ve akü değişiminin garantiden yapılacağını söyledi. Kurumsal firma olduğu ve aracında garantisi olduğu için bana bir şey yansımadı. Aracı çekiciyle teslim etmiş oldum.
Kendim 1.5 eTSI Golf kullanıyorum. 3000 km ye yaklaştı. Çok şükür henüz bir sıkıntıyla karşılaşmadım. Anlayacağınız biraz şans işi. Garantili araç kullanmak şart oldu. 1.0 eTSI için ise fikrim yok maalesef.
 
Upvote 0

Geri
Üst