12v Akü Zayıf. Sürüş işletiminde şarj edin.


hocam bende golf 7 var bir kere sehir disinda 12v aku zayif uyarisi verdi ertesi gun istanbula geri dondum bu arada ne olur ne olmaz diye start stop kapali takildim, yolda yapinca sarj etmistir herhalde diye dusundum ve istanbula dondugum aksam saat 9 civari disari cikmam gerekti, bankamatigin onunde park ettim geri bindim hoop mars basmiyor :)
Böyle sonuçları da olabiliyormuş.
 

@MehmetAliAktas
Aküyü acilen değiştirmezseniz, akünüz —> ön yolcu koltuğu altındaki 48V bataryayı şarj edemez duruma gelir ve bunun neticesinde 60-70 bin lira veya daha yüksek meblalar ödeyerek batarya değişimi masrafıyla karşı karşıya kalırsınız, eTSI motorlarda çok kullanılmayan yatan araçlarda ömrü azalmış veya düşük şarjlı aküler maliyeti yüksek olan 48V bataryanın arıza vermesine sebeb oluyor dikkat..!!
 
@MehmetAliAktas
Aküyü acilen değiştirmezseniz, akünüz —> ön yolcu koltuğu altındaki 48V bataryayı şarj edemez duruma gelir ve bunun neticesinde 60-70 bin lira veya daha yüksek meblalar ödeyerek batarya değişimi masrafıyla karşı karşıya kalırsınız, eTSI motorlarda çok kullanılmayan yatan araçlarda ömrü azalmış veya düşük şarjlı aküler maliyeti yüksek olan 48V bataryanın arıza vermesine sebeb oluyor dikkat..!!
aslında vw, 48v akünün 12v aküyü şarj ettiğini söylüyor. Belki tam tersi de oluyordur. @Bluedrift doğrusunu sen bilirsin abi yorumun nedir?
 
Bunu nereden duydunuz?
The energy stored in the 48 V lithium-ion battery supplies the 12 V vehicle electrical system and drives a 48 V belt-driven starter-alternator.

 
The energy stored in the 48 V lithium-ion battery supplies the 12 V vehicle electrical system and drives a 48 V belt-driven starter-alternator.

[/URL]
Durumun özeti şu şekilde..

yani öncelik aracın ilk marşı ve araç elektroniğinin sağlıklı çalışabilir olması.
bu sebeple 12 volt akü sağlıklı olmazsa tüm güç onu şarj etmeye gidecek. Güç tutamayacağı için de sistemde aksamalar olacak.
araç kullanılmadığı ya da uzun süre kullanılmadığı sürece de her iki batarya da ömründen yiyecek. 12v akü 48v aküye göre üretim teknolojisi , kullanılan teknoloji baz alırsak daha dayanıksızdır.

bu sebeple 12 v akü önemli. Yatmış bir araç alınmışsa ömrü kısa olacaktır.
 
Durumun özeti şu şekilde..

yani öncelik aracın ilk marşı ve araç elektroniğinin sağlıklı çalışabilir olması.
bu sebeple 12 volt akü sağlıklı olmazsa tüm güç onu şarj etmeye gidecek. Güç tutamayacağı için de sistemde aksamalar olacak.
araç kullanılmadığı ya da uzun süre kullanılmadığı sürece de her iki batarya da ömründen yiyecek. 12v akü 48v aküye göre üretim teknolojisi , kullanılan teknoloji baz alırsak daha dayanıksızdır.

bu sebeple 12 v akü önemli. Yatmış bir araç alınmışsa ömrü kısa olacaktır.
etsi sistemlerde ilk marş ve aracın önemli elektroniği 48v aküden karşılanır. (attığım vw bülten linkinde böyle yazıyor). bu araçlarda standart marş sistemi yoktur. ama tabi 12v akü de 48v akü kadar önemlidir.
 
etsi sistemlerde ilk marş ve aracın önemli elektroniği 48v aküden karşılanır. (attığım vw bülten linkinde böyle yazıyor). bu araçlarda standart marş sistemi yoktur. ama tabi 12v akü de 48v akü kadar önemlidir.
Aracın motor değil, diğer tüm elektrik yükünü karşılayacak olan 12v aküdür. Aksi halde 12 v akü olmaması gerekir.
 
aslında etsi sistemlerde 12v akünün daha uzun gitmesi gerekiyor çünkü 12v aküyü en cok yiyen marş sistemini 48v akü karşılıyor.
 
Ben de geçen ay aldım 2021 model 60bim km de eksper aküyü ölçtü %90 çıktı ama sık sık aynı hatayı alıyorum. aküye fiziki olarak bakımca göz bölümü siyah gösteriyor ( etikete göre durumu iyi) çok binmiyorum eğer arabayı çalıştırmadan içinde oyalanırsam uyarı kırmızı oluyor. 60/70binlik arzaya dönmemesi için aküyü değişmeli miyim?
 
Bende aynı hatayı sık sık alıyorum ama sürüşten 5-6 dk sonra uyarı gidiyor ve start stop hemen devreye giriyor. Açıkçası aküyü değiştirip değiştirmeme konusunda bende kararsızım.
 
Bugün akü yü değiştirdim. Bu hatalar aküden dolayı ise belli olur. Gelişmeleri yazacağım.
 


Geri
Üst Alt