hayırlı olsun takipteyizBugün akü yü değiştirdim. Bu hatalar aküden dolayı ise belli olur. Gelişmeleri yazacağım.
9 bin lira fiyatı olan AGM aküdür, (68 Ah AGM),1000 tl olduguna emin misiniz grupta biri ekoya 6k, normaline 9k demişti galiba. eğer 1k fark varsa direkt taktırın
59 Ah yerine yüksek amperli 70 Ah taktırmanız, kodlama yaptırmadığınız sürece bir amlamı olmayacaktır, ayrıca aracın alternatörü (şarj dinamosu) aradaki 11 Ah ‘lık farkı alternatörün bunu besleyebilecek kadar kapasitesi yeterli mi, öğrenmek gerekir, aksi durumda ciddi pahalı olan alternatör gereksiz yere yıpranacaktır.Serviste değiştirmedim. Dışarıda varta marka taktım . Araç üstünde 59 ah vardı.70 ah taktım. Akü iade ile 4500 .
Aracınızın ECU ‘su (elektronik kontrol ünitesinde) şuan için 59Ah akü tanımlıdır, şarj döngüsü de ona göre ayarlar, kodlama yapılması 5dk.lık iş ancak bundan daha önemlisi aracınızın alternatörü yüksek Ah ‘lı aküyü besleyebilecek kadar yeterli mi öğrenmeniz gerekir, aksi taktirde orta vadede ciddi pahalı alternatör arızaları ile karşılabilirsiniz.Bilemedim hocam, kodlamaya gerek yok diyen de çok, kodlama şart diyende.
Biz takmadık diyecekler. Yine de bir şansınızı deneyiniz.Yarın servise gidip kodlama isteyeyim,bakalım ne diyecekler.
Sorun ücret değil. Sanayi olur.Ücretini öderiz hocam,kodlama yapmazlarsa sanayide yapan yerler vardır.