12v Akü Zayıf. Sürüş işletiminde şarj edin.


Serviste değiştirmedim. Dışarıda varta marka taktım . Araç üstünde 59 ah vardı.70 ah taktım. Akü iade ile 4500 .
 

Serviste değiştirmedim. Dışarıda varta marka taktım . Araç üstünde 59 ah vardı.70 ah taktım. Akü iade ile 4500 .
 
1000 tl olduguna emin misiniz grupta biri ekoya 6k, normaline 9k demişti galiba. eğer 1k fark varsa direkt taktırın
9 bin lira fiyatı olan AGM aküdür, (68 Ah AGM),

Benzinlilerde EFB tip kullanıldığı için fiyatı uygundur.
 
Serviste değiştirmedim. Dışarıda varta marka taktım . Araç üstünde 59 ah vardı.70 ah taktım. Akü iade ile 4500 .
59 Ah yerine yüksek amperli 70 Ah taktırmanız, kodlama yaptırmadığınız sürece bir amlamı olmayacaktır, ayrıca aracın alternatörü (şarj dinamosu) aradaki 11 Ah ‘lık farkı alternatörün bunu besleyebilecek kadar kapasitesi yeterli mi, öğrenmek gerekir, aksi durumda ciddi pahalı olan alternatör gereksiz yere yıpranacaktır.
 
Bilemedim hocam, kodlamaya gerek yok diyen de çok, kodlama şart diyende.
 
Bilemedim hocam, kodlamaya gerek yok diyen de çok, kodlama şart diyende.
Aracınızın ECU ‘su (elektronik kontrol ünitesinde) şuan için 59Ah akü tanımlıdır, şarj döngüsü de ona göre ayarlar, kodlama yapılması 5dk.lık iş ancak bundan daha önemlisi aracınızın alternatörü yüksek Ah ‘lı aküyü besleyebilecek kadar yeterli mi öğrenmeniz gerekir, aksi taktirde orta vadede ciddi pahalı alternatör arızaları ile karşılabilirsiniz.
 
Yarın servise gidip kodlama isteyeyim,bakalım ne diyecekler.
 
Ücretini öderiz hocam,kodlama yapmazlarsa sanayide yapan yerler vardır.
 
Kodlama yapmamanız size birşey kazandırmaz/kaybettirmez, sistemin çalışmasına önemli etken değildir. Start stop sistemi sadece akü referans değeri istiyor, girmezseniz devreye girmeyecek diye bir durumda yok, akünün dolduğunu yine anlıyor ve yük durumunu düşürüp arttırıyor alternatör. Yüzbinlerce orjinal akü olmayan sanayide takılmış akülü araç var sizce kaçı akünün kodlamasını yaptı. Bariz 49ah araca 61ah takmadıysanız işi zorlamaya gerek yok
 
Güncelleme;
Daha önce yazdığım gibi aracımda son zamanlarda,özellikle sabahları çalıştırdığım zaman,park manevra devre dışı, park sensörü devre dışı,ekranın gelmemesi,side slayt hatası,akü şarj edilmeli,12 v beslemesi kısıtlı gibi hatalar alıyordum. Aracı günlük 3-4 km kısa mesafede kullanıyordum.Muhtemelen araç aküyü şarj edecek kadar zamanı olmuyordu.Araç hareket ettikten 4-5 dk sonra tüm hatalar geçiyor ve start stop sorunsuz şekilde devreye giriyordu.Daha önce aküyü ölçtürdüğümde zayıf olduğunu söylemişlerdi ama start stop devreye girdiği için pek ihtimal vermiyordum. Bu sorunlar artmaya başladıktan sonra aküyü bir hafta önce değiştirdim henüz bir hata almadım. Bu gibi sorunları yaşayanlar akü kaynaklı olması yüksek ihtimal , duruma göre güncelleme yapacağım.
 

Güncelleme;
Daha önce yazdığım gibi aracımda son zamanlarda,özellikle sabahları çalıştırdığım zaman,park manevra devre dışı, park sensörü devre dışı,ekranın gelmemesi,side slayt hatası,akü şarj edilmeli,12 v beslemesi kısıtlı gibi hatalar alıyordum. Aracı günlük 3-4 km kısa mesafede kullanıyordum.Muhtemelen araç aküyü şarj edecek kadar zamanı olmuyordu.Araç hareket ettikten 4-5 dk sonra tüm hatalar geçiyor ve start stop sorunsuz şekilde devreye giriyordu.Daha önce aküyü ölçtürdüğümde zayıf olduğunu söylemişlerdi ama start stop devreye girdiği için pek ihtimal vermiyordum. Bu sorunlar artmaya başladıktan sonra aküyü bir hafta önce değiştirdim henüz bir hata almadım. Bu gibi sorunları yaşayanlar akü kaynaklı olması yüksek ihtimal , duruma göre güncelleme yapacağım.
Teşekkürler.
 

Geri
Üst Alt