12v Akü Zayıf. Sürüş işletiminde şarj edin.


@MehmetAliAktas
Aküyü acilen değiştirmezseniz, akünüz —> ön yolcu koltuğu altındaki 48V bataryayı şarj edemez duruma gelir ve bunun neticesinde 60-70 bin lira veya daha yüksek meblalar ödeyerek batarya değişimi masrafıyla karşı karşıya kalırsınız, eTSI motorlarda çok kullanılmayan yatan araçlarda ömrü azalmış veya düşük şarjlı aküler maliyeti yüksek olan 48V bataryanın arıza vermesine sebeb oluyor dikkat..!!
Aküyü değiştirdim şuan uyarı vermiyor. Fakat arabayı hafta sonu kullanıyorum sadece. Herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım hafta içi yatıyor araç.
 

Bir de başka bir sorum olacaktı. Start stopu kapatmama rağmen seyir halindeyken ayağımı gazdan çekince devir sıfırlanıyor eco moduna giriyor araç stop etmiş gibi bu normal mi ? Etsi olduğu için mi oluyor ?
 
Bir de başka bir sorum olacaktı. Start stopu kapatmama rağmen seyir halindeyken ayağımı gazdan çekince devir sıfırlanıyor eco moduna giriyor araç stop etmiş gibi bu normal mi ? Etsi olduğu için mi oluyor ?
Araç az kullanıldığında zamanla akü sağlığını kaybeder.
Diğer sorunuz ise evet e-tsi olduğu için bu özelliği kapatamazsınız.
 
Aküyü değiştirdim şuan uyarı vermiyor. Fakat arabayı hafta sonu kullanıyorum sadece. Herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım hafta içi yatıyor araç.
Hafta ortası 15-20 dk çalıştırın bari akü sağlığı için .Aküyü ayakta tutan düzenli şarjdır
 
Aküyü değiştirdim şuan uyarı vermiyor. Fakat arabayı hafta sonu kullanıyorum sadece. Herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım hafta içi yatıyor araç.
Aracı haftada bir kullanacak olsam şarj aleti alır şarjda bırakırım. Malûm kış ayı da akü ekstra etkilenir.
Diğer bir çözüm de araç az kullanılacaksa etsi olmayan bir TSI araç alıp , en azından 12 volt akü değiştire değiştire kullanırım.
Aksi halde bekleyen bir etsi bana pek mantıklı gelmiyor.
Genel olarak baktığımızda da etsi araçlar ilk geldiğinde beklediler. Aracı alanlar da beklettiler.
Sonuç akü bitti ya da sinyal verdi..
 
Aküyü değiştirdim şuan uyarı vermiyor. Fakat arabayı hafta sonu kullanıyorum sadece. Herhangi bir sorunla karşılaşır mıyım hafta içi yatıyor araç.
Haftada bir kullanıyorsanız sıkıntı olmyacaktır, fakat 20-25 gün gibi uzun süreler kullanılmaz ise sıkıntı yaratır., eTSI motorlarda (start-stop ‘u kapatmanın) tek yolu vitesi S moduna almaktır,

@balaban75 aracı rolantide çalıştırarak aküyü sağlıklı şekilde şarj edemezsiniz, yeni nesil motorlar buna izin vermemektedir.
 
Haftada bir kullanıyorsanız sıkıntı olmyacaktır, fakat 20-25 gün gibi uzun süreler kullanılmaz ise sıkıntı yaratır., eTSI motorlarda (start-stop ‘u kapatmanın) tek yolu vitesi S moduna almaktır,

@balaban75 aracı rolantide çalıştırarak aküyü sağlıklı şekilde şarj edemezsiniz, yeni nesil motorlar buna izin vermemektedir.
Yeni nesil araçların rölantide şarja izin vermediği teknik bilgi ise kaynak nedir? çalıştığı sürece akü şarj olur ayrıca kutup başı sökülmeden 20-25 günde akü boşalır bile..Akü voltaj ölçümleriyle bunu bir çok kez test etmişliğim var.Akü şarjı sülfatlaşmanın önüne geçer bekleme süresi uzamamalıdır.Yeni akü alırken rafta çok beklemiş olanlar daha kullanmadan ölmeye başlamıştır bile mesela
 
Bir de başka bir sorum olacaktı. Start stopu kapatmama rağmen seyir halindeyken ayağımı gazdan çekince devir sıfırlanıyor eco moduna giriyor araç stop etmiş gibi bu normal mi ? Etsi olduğu için mi oluyor
Bu noktadaki yanlış cevabı düzeltmek adına; sizin bahsettiğiniz durumda , serbest sürüş modu olarak adlandırılan ve motorun kendini kapatıp, diğer sistemlerin gücünün 48V luk aküden karşılandığı modu ,araç gateway’ i üzerinden müdahale ile kapatabilirsiniz…Bu durumda araç ; iki silindir modu olan etsi araçlarda ( 1.0 etsi da bu mod bulunmamaktadır ) ,iki silindiri kapayarak bu şekilde ilerler ve motoru kapatmaz…Fakat bu müdahale sistemin genel çalışma prensibine zarar vereceği ve gateway üzerinde emisyon ile ilgili hata kodu alıcağınız için tavsiye edilmez…
 
Yeni nesil araçların rölantide şarja izin vermediği teknik bilgi ise kaynak nedir? çalıştığı sürece akü şarj olur ayrıca kutup başı sökülmeden 20-25 günde akü boşalır bile..Akü voltaj ölçümleriyle bunu bir çok kez test etmişliğim var.Akü şarjı sülfatlaşmanın önüne geçer bekleme süresi uzamamalıdır.Yeni akü alırken rafta çok beklemiş olanlar daha kullanmadan ölmeye başlamıştır bile mesela
yanlış bilgi. etsi olsa bile 20 25 günde akü bitmez. 3 aydan fazla yatıp sonra çalışan etsi araç biliyorum. ayrıca sadece haftasonları binmek, aküye hafta ortası 20 dk çalıştırcak kadar zarar vermez. @forzaGilles hocam haklı.
 
yanlış bilgi. etsi olsa bile 20 25 günde akü bitmez. 3 aydan fazla yatıp sonra çalışan etsi araç biliyorum. ayrıca sadece haftasonları binmek, aküye hafta ortası 20 dk çalıştırcak kadar zarar vermez. @forzaGilles hocam haklı.
Akadaşım hangi tecrübe bilgiyle yazdığımın yanlış olduğunu söylüyorsun 30 yıllık araç tecrübem var 50 yaşındayım tecrübe etmediğim bilmediğim bişeyi burada yazmam.15 günde bile akü boşalabilir ki bu durumu yaşamış biriyim.İstediğine inanmakta serbestsin
 
Akadaşım hangi tecrübe bilgiyle yazdığımın yanlış olduğunu söylüyorsun 30 yıllık araç tecrübem var 50 yaşındayım tecrübe etmediğim bilmediğim bişeyi burada yazmam.15 günde bile akü boşalabilir ki bu durumu yaşamış biriyim.İstediğine inanmakta serbestsin
Eksiklik var.
Yeteri kadar şarj olmaz demek daha doğru olabilir.
Sürüş sırasında oluşan şarjlanma önemlidir. Devamlı gaz verilirse de şarjlanma az olur.
Araç uyarısında sürüş ile şarj edin uyarısı da bu sebepledir.
Araç bilgi sisteminde aracınızı 15-20 dakika yerinde çalıştırın demez.

Aşağıdaki konuda akıllı şarj sistemine sahip araçların şarjlanma verilerini paylaşmıştım.
https://www.golftutkusu.com/topic/12142-fren-enerjisi-geri-kazaniminin-mantigi/

kısaca aracı yerinde çalıştırarak yeteri kadar şarjlanma sağlamaz.
 
Eksiklik var.
Yeteri kadar şarj olmaz demek daha doğru olabilir.
Sürüş sırasında oluşan şarjlanma önemlidir. Devamlı gaz verilirse de şarjlanma az olur.
Araç uyarısında sürüş ile şarj edin uyarısı da bu sebepledir.
Araç bilgi sisteminde aracınızı 15-20 dakika yerinde çalıştırın demez.

Aşağıdaki konuda akıllı şarj sistemine sahip araçların şarjlanma verilerini paylaşmıştım.
https://www.golftutkusu.com/topic/12142-fren-enerjisi-geri-kazaniminin-mantigi/

kısaca aracı yerinde çalıştırarak yeteri kadar şarjlanma sağlamaz.
aracı hareket ettirmediğini ancak haftasonu kullandığını söylemiş arkadaş ,biz ne demişiz bari yerinde 15-20 dk çalıştırın mesaj yukarıda
 
aracı hareket ettirmediğini ancak haftasonu kullandığını söylemiş arkadaş ,biz ne demişiz bari yerinde 15-20 dk çalıştırın mesaj yukarıda
Odak noktanız sadece kendi yazdıklarınız ve kendi tecrübeniz olduğu sürece sonuç değişmez.
Bilgi ve tecrübe karşılıklı uyuşuyorsa işlem tamamdır.
Teknoloji gelişiyor ve zamanla değişiyor.
Size keyifli sürüşler dilerim.
 
Beyler sizin teknik bilgilerinize veya tecrübelerinize ters düşen bir şeyler yazıldığını görürseniz kendi tecrübeleriniz için "ben böyle tecrübe ettim" deyip geçebilirsiniz.
Konu karşı tarafı küçümsemeye ve/veya kendini ispat çabasına dönüşecekse burada fikir alışverişi yapılmasının faydadan çok zararı olur.
Kurunun yanında yaşın da yanmaması için müsait olduğumda mesajları okuyup silinmesi gerekenler silinecek bilginize.
 

Arkaşlar benimde aracımda aynı sorun var. Hatta 2 kez servise gittim aracım 2023 model. 2 kez şarj ettiler sonra sorunlar kayboldu. Sonuç olarak ne yapmamız gerek bende aracı haftada 1 veya 2 kez kullanıyorum. Akü şarj aleti alsak çözülür mü nedir olayı bunun
 

Geri
Üst Alt