Golf 7 Doğru lastik basıncı ne olmalıdır?


Evet@magic

Aynen öyle yapabilirsiniz. Defalarca bizzat ölçtüm. 2 km bile ön akstakiler 2 psi, arka akstakiler 1 psi artıyorlar ısındıkları için.

Önden çekiş olunca ön aks daha çok ısınıyor. 4 çeker olsa idi hepsine +2 psi eklemeniz gerekecek idi.

Elinizde hava kompresörü var ise (benim bagajda daima var 50 TL civarı ve 1 kez kullansam bile yeter) sabah serin havada lastikler güneş görmeden tam etiket değerlerini basabilirsiniz.

Bir de şunu sormak gerek. Hava basınçlarını ne ile ölçeceksiniz? İstasyonlardaki saatler çoğunlukla hatalı ölçüyor.

En ekonomik ve net çözüm bana göre ACCUTIRE marka cihaz. Michelin e de bu firma cihaz yapıyor. Bundan edinip onun ile ayarlayabilirsiz.

Daha da üst seviye bir ölçüm cihazı PCL (http://www.sevanhirdavat.com/pdf/6-PCL.pdf):

PCL DTPG7

Selamlar.

Doğru ve teknik uygulaması bu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Evet@magicAynen öyle yapabilirsiniz. Defalarca bizzat ölçtüm. 2 km bile ön akstakiler 3 psi, arka akstakiler 2 psi artıyorlar ısındıkları için.

Önden çekiş olunca ön aks daha çok ısınıyor. 4 çeker olsa idi hepsine +3 psi eklemeniz gerekecek idi.

Elinizde hava kompresörü var ise (benim bagajda daima var 50 TL civarı ve 1 kez kullansam bile yeter) sabah serin havada lastikler güneş görmeden tam etiket değerlerini basabilirsiniz.Bir de şunu sormak gerek. Hava basınçlarını ne ile ölçeceksiniz? İstasyonlardaki saatler çoğunlukla hatalı ölçüyor.

En ekonomik ve net çözüm bana göre ACCUTIRE marka cihaz. Michelin e de bu firma cihaz yapıyor. Bundan edinip onun ile ayarlayabilirsiz.

Selamlar.Bana takıntılı diyorlar bu konuda ancak doğru ve teknik uygulaması bu.

Sent from my iPhone using Tapatalk
ben de almıştım o basit kompresörlerden, hiç kullanmadım :) emin değilim doğru ölçeceğinden, top şişirdim birkaç kere, gösterge oynayıp duruyordu... 

bir deneyeyim bakalım c.tesi sabahı, sibopları açmadan şişiriyoruz di mi, poloda bir tanesi açmadan oluyordu sibopların, diğer 3'ünü açmak gerekiyordu...

 
ben de almıştım o basit kompresörlerden, hiç kullanmadım :)  emin değilim doğru ölçeceğinden, top şişirdim birkaç kere, gösterge oynayıp duruyordu... bir deneyeyim bakalım c.tesi sabahı, sibopları açmadan şişiriyoruz di mi, poloda bir tanesi açmadan oluyordu sibopların, diğer 3'ünü açmak gerekiyordu...
O kompresörü sadece şişirmek için kullanabilirsiniz. Göstergesi kesinlikle hassas değildir ve biraz hatalı gösterir :) Onun göstergesine göre hassas ayar yapamazsınız.

Accutire vb bir ölçüm cihazınız yok ise düzgün bir lastikçide (kalibreli basınç ölçer vardır düzgün bir lastikçide) şişirebilir veya petrol istasyonunda şişirebilirsiniz.

 
Evet o da basınç ölçer.

 
@silvershadow Kıymetli dostum, Evet etiket lastik basınç değerleri düşük sıcaklıkta lastikler daha soğukken geçerli dediğinize aynen katılıyorum.. Benzinli-Dizel ağırlık farkına değinirsem benim aracım alman konfigüratöre göre 1299kg, ruhsatta ise 1321kg yazıyor.. ilk paylaştığım fotoğraftaki etiket değerleri bizzat benim aracımdan çekilmiştir..

@calik dostum lastiklerin ayarlamasını sabah garajdan çıktından sonra 500metre ilerdeki lastikçide ayarlıyorum.. Hatta lastikçi ile garaj arasındaki mesafeyi bile ölçtüm Arabanın sabah garajdan lastikçiye kadar 500m yol gitmesi ile lastikler ısınır mı? Sanırım ısınmaz diye düşünüyorum, sizin kanaatiniz nedir...?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1. Arka ve ön değerleri aynen alıp değiştirmemelisiniz. Çünkü lastik basınçları konfor ile ilgili olarak değil aracın aşırı veya az dönerliği için belirlenmiştir.
Burda ne demek istediğiniz tam alıyamadım? Özellikle de şu ifadenizi anlıyamadım; (1. Arka ve ön değerleri aynen alıp değiştirmemelisiniz.)

 
@silvershadow Kıymetli dostum, Evet etiket lastik basınç değerleri düşük sıcaklıkta lastikler daha soğukken geçerli dediğinize aynen katılıyorum.. Benzinli-Dizel ağırlık farkına değinirsem benim aracım alman konfigüratöre göre 1299kg, ruhsatta ise 1321kg yazıyor.. ilk paylaştığım fotoğraftaki etiket değerleri bizzat benim aracımdan çekilmiştir..

@calik dostum lastiklerin ayarlamasını sabah garajdan çıktından sonra 500metre ilerdeki lastikçide ayarlıyorum.. Hatta lastikçi ile garaj arasındaki mesafeyi bile ölçtüm Arabanın sabah garajdan lastikçiye kadar 500m yol gitmesi ile lastikler ısınır mı? Sanırım ısınmaz diye düşünüyorum, sizin kanaatiniz nedir...?
Ben olsam 1 psi eklerim her iki aksa. 500 m olduğu için ön aksın fazladan ısınmış olmasını dikkate almasanız da olur.

 
Burda ne demek istediğiniz tam alıyamadım? Özellikle de şu ifadenizi anlıyamadım; (1. Arka ve ön değerleri aynen alıp değiştirmemelisiniz.)
Örnek

Kitap ve kapı etiketi Highline 17inch jant kombinasyonlu araçlar için diyor ki;

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 35 psi, arkalar 35psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

Örnek olarak bu değerler aynen kullanılmalı demek istedim.

Bunun yerine şöyle yapmam:

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 33 psi, arkalar 35psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 35 psi, arkalar 36psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

Eğer değiştirecek olsam "oranlarını koruyarak" değiştiririm, yani:

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 33 psi, arkalar 33psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

-Kısmi yükte lastik basıncı: önler 32 psi, arkalar 32psi (en fazla 2 yolcu ve 1 valiz)

demek istedim.

Tabi ön arka eşit verildiği için bu örnekte, farklı basınç değerleri kullanacak iseniz yine ön arka eşit yapmak kolay. Ama bir de tam yük değerleri var, Önler 30 arkaların 40 PSI civarında olduğu. O durumda da etiketteki değerleri kullanmayacak isem, interpolasyon ile yeni değerleri ayarlarım, yani önde "oransal olarak (mutlak değil)" ne kadar değiştiriyorsam arkaları da öyle değiştiririm.

 
Arkadaşlar merhaba,

Önümüzdeki bayram tatilinde 4 kişi full bagaj tatile çıkmayı planlıyorum. Uzun yol  gideceğiz.

Araç 1.4 TSI Dijon jant mevcut.

Sizce lastikleri hangi basınca ayarlamam mantıklıdır?

Bu şekilde tatile çıkıp deneyimleyen hocalarımın da görüşleri değerli olur benim için :)

 
Arkadaşlar merhaba,

Önümüzdeki bayram tatilinde 4 kişi full bagaj tatile çıkmayı planlıyorum. Uzun yol  gideceğiz.

Araç 1.4 TSI Dijon jant mevcut.

Sizce lastikleri hangi basınca ayarlamam mantıklıdır?

Bu şekilde tatile çıkıp deneyimleyen hocalarımın da görüşleri değerli olur benim için :)
kapıda, bahsettiğiniz senaryo için önler 35 arkalar 41 yazar ama baya rahatsız oluyor öyle yapınca. 34-34, 35-35 iyidir bence

 
kapıda, bahsettiğiniz senaryo için önler 35 arkalar 41 yazar ama baya rahatsız oluyor öyle yapınca. 34-34, 35-35 iyidir bence
Ben de öyle düşünüyordum hocam, 41 olduğu zaman biraz rahatsız olacağını düşünüp tüm lastikleri 34 yapmayı düşünüyordum. :)

 
Arkadaşlar  17"dijon lastiklerin ön ve arka basıncı kaç olmalı

 

Arkadaşlar  17"dijon lastiklerin ön ve arka basıncı kaç olmalı
Değerli Hocam;

Aracınızın motor(dolayısıyla ağırlık) , donanım (DCC veya spor süspansiyon vb.) özelliklerine bağlı olarak sürücü kapısı içerisindeki minik plakette yazılı olan değerler uygundur.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt