ANA KONU


theGenius dedi:
Her gün klasik değişmeyen 5.3 km'lik bir yolum var. Evden spor salonuna gidiyorum aksamları. Araba hala rodajda olduğu için zorlamadan kullaniyorum. Antalya/konyaaltı'nda ikamet ettiğim icin 2-3 trafik ışığı dışında dur kalk olayı da yaşanmıyor fazla.

İlk fotoğraf spordan eve dönüş rotası. İkincisi, aracı izmirden teslim aldigim andan bugune uzun sureli tüketimim.

Rodaj sonrası tüketim nasil degisiklik gosteriyor. Tecrubeli hocalarim bilgi verebilirse sevinirim.

e4ac9f7726bbee8525dd84138b4c5e14.jpg


40bee7ee210fa380478bae81194a7215.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Değerli Hocam;

3000 km.lerde düşmeye başlayan değerler 5000. km. de oturur. Bu arada bakım görürseniz bakımdan sonrası da aracı ilk almış gibi yüksek olacaktır değerler ve yine 3000 km..lerde olması gereken değerleri görecektir.

Tamamen düz de olsa güzergah çok kısa.

Motor optimal sıcaklığa yaz aylarında 1-1,5 km.den sonra, kış aylarında 2-2.5 km.den sonra ulaşacağı için genel ortalamanız 6 litrede kalabilir ve kısa süreli tüketiminiz 4.5 lt'nin altına zor düşebilir.

ortalama gidiş geliş 24 km lik güzergahta ve tamamen düz ve 3-4 trafik ışığı olan Şirinyer -Alsancak güzergahında başlangıçta 6.5 litrelerde olan tüketimim 5000 km.den sonra 4.1'lere kadar düşmüştü..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@silvershadow

Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam. Diğer forumların aksine, burada rodajın bir gerçek olduğu kabullenilmiş durumda. Çoğu platformda hala ısrarla yeni tip motorların rodajının olmadığından dem vuruyorlar. Kullanma kılavuzunu yok sayarak hem de. Bu forumdaki Golf kullanıcı kalitesinin çok daha kaliteli olduğunu düşünüyorum sırf bundan dolayı bile. Yüksek lisans tezini, içten yanmalı motorların, otto çevrim verimi üzerine yapmış bir makine mühendisi olarak, rodaj ve alışma sürecinin metal veya alaşımı kullanılmış tüm mekanizmalar için geçerli olduğuna inanıyorum ki, zira bu bilimsel bir gerçek.

Aracın tüketimi fena olmamakla beraber, cvt şanzımanlı honda jazz'dan sonra bir miktar fazla olduğunu söyleyebilirim şehir içinde.

5000 km civarında yağ ve yağ filtresi değişimi düşünüyorum açıkçası. Rodaj yağı ile 15.000 km yapmak çok içime sinmiyor TSI motorlar için. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nedir hocam ?

 
@theGenius hocam aramıza hoşgeldiniz. Jazz dan Golf'e geçen bir tek ben değilmişim :)

iPhone using Tapatalk

 
@erkanz

Hoşbulduk hocam merhabalar.

2007'den beri, sıfır aldığım jazz ls sport cvt kullanıyordum. Kendilerini de daha 4 gün önce sattım. 59.400 km yapmıştı daha. Konfor olarak 5 gömlek atladım diyebilirim :)

 
@theGenius Ben de 2012 Kasım ayında aldığım Fun CVT'den 39 bin km.lik beraberliğimizden sonra Nisan ayında ayrılıp (hakkını yemeyeyim, çok memnundum)  Mayıs başında abiyane tabirle level atladım :) Güle güle, güzel günlerde kullanın inşallah hocam.

Bu arada gündüzleri de led yapmışsınız, beyaza çok yakışmış  :'( Ben de geçen taktım, tungstende de gayet iyi duruyolar...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@erkanz

Haklısınız hocam. Devir daim pompası hariç mekanik anlamda, şanzıman dahil olmak üzere 8 senede beni bir kere üzmedi Jazz. Şehir içinde pratik ve tasarruflu bir araçtı. Yaz mevsiminde klima ile 5,8 ortalamalarla gezdiriyordu beni :) Ne zamanki şehirler arası yol yapmaya başladım o zaman değiştirme zamanı geldi diye düşündüm :)

Hocam gündüz ledlerinden çok memnun kaldım açıkçası. Gece sadece onu yaksam yetecek neredeyse o kadar güçlü :) Tungsten zaten efsane bir renk. Ben de tungsten düşündüm zamanında yalnız, hem yılın 300 günü güneş gören Antalya'da yaşamam sebebi ile, hem de highline dsg + cam tavan seçeneğini hazır arabalar arasından sadece beyaz renkte bulduğumdan bu renkte almak zorunda kaldık biraz :)  

 
@theGenius Hocam açıkçası CVT'den sonra DSG'de sıkıntı yaşar mıyım diye hayıflanmadım değil. Ama kullanmaya başladıktan sonra mevcut haliyle DSG'nin CVT'den daha başarılı olduğunu söylemem gerek. Yakıt konusunda ben de sizinle hem fikirim zira Jazz'daki hem sizi sürekli ekonomik kullanmaya motive eden yapısı, hem de motor hacmi ve yapısı itibarı ile daha az yakmasından sonra Golf'te şehir dışı olmasa da İstanbul içi kullanımda 1 litreyi biraz geçkin farkım oluyor, ama şikayetçi değilim elbette. Geçenlerde bir arkadaşım Jazz ile Golf'ü kıyaslar mısın dedi, cevap veremedim, yani kıyaslayamadım, ikisi ayrı dünyaların arabaları diyebildim sadece :) Tabi cevap verirken malzeme kalitesi ve konfor farkını dikkate almadım. Ama bagajına hasretim diyebilirim :)

Benim de hedefimde ilk başta pasifik mavisi + cam tavan fikri vardı ama kısmet tungsten buldum yola çıkmak üzere olan ve iyiki de bu renk olmuş diyorum. Tabi cam tavan eksikliği içimde ukde kalmadı desem yalan olur. Beyaz renk almak zorunda kalmanıza hem Antalya'da olmanız hem cam tavanlı olması sebebiyle üzüldüm desem yalan olur, çok isabetli olmuş. Bence beyaz çok yakışıyor hocam, her daim keyifle kullanın inşallah :)

 
@erkanz

Hocam jazz konusunda içimden geçenleri yazmışsınız :) Vites geçişi yağ basıncı ile sağlandığından hiç bir şekilde anlamıyorsunuz geçişi. Siz gaza orta karar basarken, 2000 devirde sabit hızlanıyordu araba.

Pasifik mavi belki de Golf'ün en güzel renklerinden biri yalnız yakından bakıldığında gözüken simli-sedefli yapısından ötürü, rötuş'u ve lokali zor bir renk. Malum şehir içinde sürtmesiz, darbesiz yıllarca aynı araca binmek mümkün değil. Bence tungsten almanız isabet olmuş. Ayrıca iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim  :'(

 
theGenius dedi:
@silvershadow

Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam. Diğer forumların aksine, burada rodajın bir gerçek olduğu kabullenilmiş durumda. Çoğu platformda hala ısrarla yeni tip motorların rodajının olmadığından dem vuruyorlar. Kullanma kılavuzunu yok sayarak hem de. Bu forumdaki Golf kullanıcı kalitesinin çok daha kaliteli olduğunu düşünüyorum sırf bundan dolayı bile. Yüksek lisans tezini, içten yanmalı motorların, otto çevrim verimi üzerine yapmış bir makine mühendisi olarak, rodaj ve alışma sürecinin metal veya alaşımı kullanılmış tüm mekanizmalar için geçerli olduğuna inanıyorum ki, zira bu bilimsel bir gerçek.

Aracın tüketimi fena olmamakla beraber, cvt şanzımanlı honda jazz'dan sonra bir miktar fazla olduğunu söyleyebilirim şehir içinde.

5000 km civarında yağ ve yağ filtresi değişimi düşünüyorum açıkçası. Rodaj yağı ile 15.000 km yapmak çok içime sinmiyor TSI motorlar için. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nedir hocam ?
Hocam daha küçük bir araçtan golfe geçtiniz yakıt bir miktar artacaktır zaten. ;) Ama zamanla bu fark düşecektir eminim.

İnsanın bile araçla bir rodaj süresi var. İlk birkaç ay bu alışma süresi olur. Araca alıştıkça yakıt da düşecek.

Yağ azalmadıkça değişime gerek olmadığını düşünüyorum ben.

 
theGenius dedi:
@silvershadow

Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam. Diğer forumların aksine, burada rodajın bir gerçek olduğu kabullenilmiş durumda. Çoğu platformda hala ısrarla yeni tip motorların rodajının olmadığından dem vuruyorlar. Kullanma kılavuzunu yok sayarak hem de. Bu forumdaki Golf kullanıcı kalitesinin çok daha kaliteli olduğunu düşünüyorum sırf bundan dolayı bile. Yüksek lisans tezini, içten yanmalı motorların, otto çevrim verimi üzerine yapmış bir makine mühendisi olarak, rodaj ve alışma sürecinin metal veya alaşımı kullanılmış tüm mekanizmalar için geçerli olduğuna inanıyorum ki, zira bu bilimsel bir gerçek.

Aracın tüketimi fena olmamakla beraber, cvt şanzımanlı honda jazz'dan sonra bir miktar fazla olduğunu söyleyebilirim şehir içinde.

5000 km civarında yağ ve yağ filtresi değişimi düşünüyorum açıkçası. Rodaj yağı ile 15.000 km yapmak çok içime sinmiyor TSI motorlar için. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nedir hocam ?
Değerli Üstad;

Ne mutlu bize..

Bizlerle bilgilerinizi paylaşmanız bizleri mutlu eder.

Aklın yolu bir ve rodaj,  bizim paylaştığımız bilgiler arasında en olmazsa olmazlarımızdan..

Aslında yağın kıvamı ve rengi işlevini sürdürüp sürdürmediği hakkında size fikir verir.

İlk olarak rengi kehribar renginden gri veya siyaha dönerse

iki parmağınız arasında parmaklarınızın arasında pütürlü bir his bırakırsa

o yağ miadını doldurmuştur.

Her yağ çubuğunu çekip baktığınızda kontrol etmeniz mümkün..

Rodajına dikkat edilen araçlarda yağ senkromençleri yüksek devir ve çapak nedeniyle aşırı sürtüme sonucu hızla aşındığından ve turbo olağanüstü yüksek devri ve ısısıyla yağı kavurabildiğinden rodajına dikkat edilmemiş araçlarda yağ yakma sorunu geneldir.

Benim aracımda yıllık bakıma girdiğim 5200 km de halen yağ kehribar rengindeydi ve yaklaşık 200 gr kadar eksilme yapmıştı 1 yılda.

Kullandığınız kliometre artarsa ve yüksek devirli kullanmaktan hoşlanıyorsanız yağ eksilme problemi problem sayılmaz normal kabul edilir.

Yağ eksiltme artması veya yağın kalitesinin azalması motorun uzun vadede ömrünü etkiler mutlaka...

4 litre yağ almak, fabrika önerisi kalitede/özellikte olanı almak kaydıyla eğer ekonominiz müsaitse neden olmasın?

Yıllık bakımın amacı kullanıcının olası önemsememesi veya imkan bulamaması nedeniyle aracın motor ve yürüyen aksamına zarar gelmesini önlemektir. Dolayısıyla asgari olan, olmazsa olmaz noktaya varmadan yapılan kontrollerden oluşur.

Siz fazlasını yapabiliyorsanız ne mutlu size..

 
@silvershadow

Teşekkür ederim Hocam. Bir önceki aracıma problemsiz koca 8 sene binmemin sebebi, düzenli ve bilinçli bakım olmuştu.

@yusuf

Yusuf hocam, yine de ne olursa olsun rodaj yağı ile TSI motoru 5.000 km üstünde kullanmayı pek doğru bulmuyorum. Özellikle hassas alıştırma ve ısıl işlemlerle sıkı geçme olarak üretilen turbo parçalarına sahip bir sisteme sahibiz.

 
@yusuf

Hocam araç illa zarar göreceğinden değil ben biraz pimpirikliyim. yağ+yağ filtresi 150 lira verip kafamın rahat olması taraftarıyım açıkçası :)

 
Dilkatimi çekti, nedir bu konuda yorumunuz ?! :) [Tabii otm. vites olmaması bir kere başlı başına büyük eksi, bir diğer eksi de VW olmaması :) ]

http://honda.com.tr/otomobil/type-r

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt