virtus
Üye
- Katılım
- 16 May 2015
- Mesajlar
- 39
- Tepkime puanı
- 0
- İsim
- Erdinç
tesekkurler hocam herzamanki gibi detay bilgiler icin o zaman bu durumda yapılacak birsey yok diye anlıyorum. bu sekilde kullanmaya devam paslı olarak wd40 var ama fren diskinde kullanmak mantıklı degil. sıfır arabada bu sekilde goruntude guzel durmuyor yaasilvershadow dedi:Değerli Hocam;merhaba arkadaslar,
fren diskinin paslı görüntüsü nasıl giderilir? temizligi icin onerisi olan var mı? fren yaptıkca azalıyor ama durdugu yerde cok cirkin gozukuyor
Konu mühendislikle ilgili bir durum.
paslanmaz çelikten yapılan disklerin sürtünmeleri yetersiz ve ısı transferleri daha düşük olduğu için uygulanması gereken basınç da yüksek olmalı.
sürtünmesi yüksek metal olarak yüksek karbonlu demirden yapılması neticesinde saatler içerisinde korozyon sonucu pas görülmesi normal.
Paslanmaz çelikten imal edilen fren diskleri de yok değil. Brembo'nun hava kanallı diskleri yüksek basınçlı fren merkezi ve yüksek basınçlı fren boruları ile birlikte kullanılır. Bunların maliyetinin yüksekliği standart bir araçta kullanılmasını imkansız kılacak kadar yüksektir. Ayrıca bu diskler daha geniş çaplı disklere sahip olmaları yanı sıra daha fazla sayıda pistona sahip daha geniş yüzeye sahip fren balataları ile doğal olarak daha büyük kaliperlere sahip oldukları için geniş alanlara ihtiyaç duyarlar. Bunun anlamı hem derin hem de geniş çaplı jantlara ihtiyaç duyulacağıdır. Bu diskler yüksek performanlı ve pahalı modifikasyonlu araçlarda önemli bir basamaktır.(Stage) Bu disklerin standart araçlarda kullanılamamasının bir başka nedeni de belirli bir ısıya ulaşmadan tam performans gösterememeleridir. bu ısıya ulaşabilmeleri için bizler için yüksek hız sayılabilecek hızlarda sert frenlemeler yapmak gereklidir.