ANA KONU


Aracin parklarinin yanmasi icin anahtar kontakda olmak zorundami?

Auto konumundaydi sanirim,anahtari cikardim ve butun far takimi sondu.

Park konumundayken anahtar takili olmak zorunda sanirim.

 

Srkn dedi:
Aracin parklarinin yanmasi icin anahtar kontakda olmak zorundami?

Auto konumundaydi sanirim,anahtari cikardim ve butun far takimi sondu.

Park konumundayken anahtar takili olmak zorunda sanirim.
Far anahtarını auto konumundan park lambaları konumuna aldığınız zaman park lambaları yanar ancak kontak takılı değilse araç sesli uyarı verir

 
fcsrn dedi:
Aracin parklarinin yanmasi icin anahtar kontakda olmak zorundami?

Auto konumundaydi sanirim,anahtari cikardim ve butun far takimi sondu.

Park konumundayken anahtar takili olmak zorunda sanirim.
Far anahtarını auto konumundan park lambaları konumuna aldığınız zaman park lambaları yanar ancak kontak takılı değilse araç sesli uyarı verir
yani her halukarda kontak takili olmak zorunda?
 
Srkn dedi:
Aracin parklarinin yanmasi icin anahtar kontakda olmak zorundami?

Auto konumundaydi sanirim,anahtari cikardim ve butun far takimi sondu.

Park konumundayken anahtar takili olmak zorunda sanirim.
Far anahtarını auto konumundan park lambaları konumuna aldığınız zaman park lambaları yanar ancak kontak takılı değilse araç sesli uyarı verir
yani her halukarda kontak takili olmak zorunda?
Kontak takılı ve yarım kontak pozisyonundaysa sesli uyarı vermeden yanar. Takılı değilse öterek uyarı vererek yanar, ötmesine aldırış etmem derseniz zorunda değil diyebiliriz

 
fcsrn dedi:
Aracin parklarinin yanmasi icin anahtar kontakda olmak zorundami?

Auto konumundaydi sanirim,anahtari cikardim ve butun far takimi sondu.

Park konumundayken anahtar takili olmak zorunda sanirim.
Far anahtarını auto konumundan park lambaları konumuna aldığınız zaman park lambaları yanar ancak kontak takılı değilse araç sesli uyarı verir
yani her halukarda kontak takili olmak zorunda?
Kontak takılı ve yarım kontak pozisyonundaysa sesli uyarı vermeden yanar. Takılı değilse öterek uyarı vererek yanar, ötmesine aldırış etmem derseniz zorunda değil diyebiliriz
ilginize tesekkurler.Yarin tekrar deneyeyim bu seçenekleri.

 

Motordaki arıza için şu anda varsayımlar ile birçok şey söyleyebiliriz ancak bize yararı yok. Allah tan sandık motor değiştiriyorlar, bu nedenle arızanın kaynağını anlamamış olmaları sorun değil, nasıl olsa komple yeni motor gelecek.



EGM numarası ile ilgili mevzuat şöyle:



"01.05.2010 tarih ve 27568 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 8. Maddesinin 2. fıkrası: “Aracın şasi ve/veya motorunun
araca ait olmadığının tespit edilmesi halinde, değişikliğin belgelendirilmesi ve teknik uygunluğunun sağlanması şartıyla, trafik tescil kuruluşlarınca yeni bir numara verilir. Aracın şasi ve/veya motorunun orijinal olmasına rağmen üzerinde numara bulunmaması durumunda da yeni bir numara verilir. Verilen numaraların vurulduğu yer, trafik tescil şube veya bürosunun işaretini taşıyan çelik mühürle mühürlenir. Trafik tescil kuruluşunca verilen numaralar (Ek-37)’deki deftere kaydedilerek, araç dosyası, bilgisayar kayıtları, araç tescil belgesi ve motorlu araç trafik belgesine işlenir.” şeklindedir."

Eğer motor değişikliği ruhsata (trafik tescil belgelerine) işletilmez ise, muayene sırasında (motor numarasını göremezler ise detaylı bakmazlar ama görünen bir yerde ise sorun çıkacaktır) numaranın tutmadığı anlaşılır ise sizi Teknik Üniversiteye rapor almaya göndereceklerdir. Oradan alacağınız rapor ücreti, sonra gidip motora yeni numara alma ve numarayı motora çaktırma işlemi gerekecek. Tüm bunların (masraf + zaman) numara değişikliğini TUV ün fark etmesinden sonra yapılması gerekecek. O nedenle bu işleri de Doğuş un yapması gerekiyor.

İkinci el değeri de şöyle, siz olsanız düşük km de motoru değişmiş aracı tercih eder misiniz? Sizinki tam arada kalıyor. 100.000,- km de iken motorun değişmesi iyi bir durum iken, 5.000,- km de iken olumsuz bir durum.

Tavsiyem, değişim sonrasındaki evrak işlerini açıklığa kavuştursunlar ve size öyle teslim etsinler.

Selamlar,

escobar dedi:
Yağ seviyesi normal olmasına rağmen yandığını düşünmüyorum, çünkü yetkili serviste bununla ilgili bir şey söylemedikleri gibi yağ eksiltmenin normal olduğunu söylediler. Ben de zaten 14000 km geçmiş yağ yakmış olabilir diye şüpheyle yaklaşmadım şayet yağ yakma olayının TSI motorlarda yaygın olduğunu duymuştum. Esas sorun turbodan ses geldiğini(ki ben o kadar kulak kabartmama rağmen duyamadım) ve değişmesi gerektiğini söylediler, değiştikten sonra motor soğukken çalıştırdığımda dizel motor gibi "tı tı tı " şeklinde motorun yan tarafından ses geldiğini farkettim ama motor ısınınca o ses geçiyordu ve servise bıraktım ve ertesi gün sorunu çözüp bana teslim ettiler. Aradan 6-7 ay geçti bu bahsettiğim ses baş gösterdi yani krank mili yatak sarma olayı.. Kısaca olay bu şekilde gerçekleşti. Motor numarasının EGM şeklinde başlayacak olması pek de hoşuma gitmedi + ikinci elde ne diyerek fiyat kırmak isteyebilirler ona göre savunmamı yapayım?
 
yusuf dedi:
Herkese Merhaba


Ben de yeni katıldım, Alper Çalık.



Aranızda Golf 7 nin direksiyon kutusunu garantiden değiştiren var mı?



Var ise ne sebeple değiştirdiniz ve şu an memnunmusunuz?



Ses problemi nedeniyle benimki değişecek gözüküyor.



Teşekkürler. 
Hocam nasıl bir ses var acaba.
Parke vb. bozuk satıhta 2-3. vites seyir halindeyken, direksiyonu hafif sağ veya sol yaptığınızda tıkırtı sesi. Eski direksiyon burcu tıkırtı sesinin aynısı. Çok dikkat etmez iseniz duyabileceğiniz bir ses değil. Ben 30.000,- km boyunca dikkat etmedim duymadım (ancak bozuk yola hemen hiç sokmuyorum aracı ve sokarsam da aşırı yavaş gidiyorum).




 
Bunlar da el kitabından önemli gördüğüm bazı alıntılar. Başlarında sayfa numaraları yazıyor. İşinize yarar diye ekliyorum (Kafanızı karıştırmaması açısından, aşırı yüklenen motor 2 dk beklendikten sonra kapanır kısmı normalde yapılacak bir durum değil o maddeye takılmayın. O madde gerçekten çok sportif bir kullanım, karavan çekme vb. tam yükte motorun gerçekten aşırı zorlanıp hararetinin çıkarıldığı bir durum için geçerli olabilir).


S30 Hız uyarısı silecek kolundan ayarlanabilir



S37 Karter plastiği var mı kontrol et



S50 Kilitlenmemiş araç uzun süre. bekletilirse araç aküsü boşalabilir.



S72 Koltuk, direksiyon göğüse bakacak ve göğüs en az 25 cm ile diz 10 cm önden uzak olacak kafalık baş üst



hizasında, sırtlık dik, yükseklik direksiyonun en üst noktasına erişecek şekilde olacak



S77 Direksiyonu daima iki yandan tut, havayastığı tehlikesi



S90 Kemer yüksekliği, kemer omuz ortasından geçecek şekilde olmalı, ön ve arka yan koltuklarda otomatik gerdirici



var



S93 Passenger Airbag Off anlatımları hatalı!



S114 Farlar 140 km/h üzerinde yanıp 65 km/h altında sönebilirler



S125 Ön cam silecekleri servis konumu ayarı



S130 Sadece < 20 C de ayna ısıtma çalışır, 2 dk sonra ısıtma gücü düşer



S130 Senkronize açık ise önce sol ayna ayarlanır, gerekirse sağı da ayarla



S141 Bagajda çanta askısı 2.5 kg



S163 Torpido soğutma kanalı açık mı kontrol et



S163 Torpido da bozuk para gözlük kabı var



S171 12V 120W, 2 cihaz ise toplamda190 W



S176 Aşırı yüklenen motor durdurulmadan önce 2 dk çalıştırılır



S191 Elektronik park freni hafifçe gaza basılarak kapatılabilir



S191 EPF düğmesini seyir esnasında çekili tutar isen ani frenlem yapar



S194 Yeni fren balataları 320 km sonra alışır



S196 XDS Elektronik diferansiyel kilidi, EDS nin gelişmiş hali olup



hızlı virajlarda da yardımcı olur



S196 ASR kapatma, karlı kaplı yolda ve yumuşak zeminde,



araç çamura saplandığında kapanması gerekir



S205 Progresif direksiyon, direksiyon toplama desteği olabilir



S207 AUTOHOLD otomatik yıkamada kapatılmalı



S208 SS su geçişlerinde kapatılmalı



S209 SS çok sıcak havalarda kullanma



S265 Asfalt dışında toprak vb yolda uzun süre gidilince lastik basıncı



izleme sistemi TMS geçici hata verir



S266 Lastik değişiminden sonra TMS yeniden kalibre edilmeli



S267 VW AC nin açık olmasını önerir



S285 Bidonla yakıt eklemede çok yavaş ve az az ekleyin



S296 Dizel motorda VW 507 00 / ACEA C3 / API CJ-4 motor yağı kullanılabilir



S301 Antifiriz %40-%60 G13 (TL-VW 774 J) / G12 Plus Plus (TL-VW 774 G)



S303 Sadece damıtılmış su ekleyin. Normal su eklerseniz en kısa



sürede motor suyunu yenileyin



S307 SS araçların aküsü özeldir ve değişimde dikkat edin



S312 Buz çözme spreyi ile cam temizliği tavsiye edilir



S315 Alaşımlı jantlar 2 haftada bir temizlik, 3 ayda bir sert cila



S324 Lastik rodajı 600 km, en fazla 6 yıla kadar lastikleri kullanın



S325 Tekerlek değişimi ön-arka olabilir



S327 Lastik sökme takma işleminden sonra TMS tekrar ayarlanmalıdır



S337 Rodaj 1500 km



S338 Rodaj <1000 km orta hızlarda, 2/3 hızı geçme



S338 Rodaj 1000<km<1500 maksimum motor hızına çıkabilirsin



S353 Dizel Partikül Filtresi DPF dolu, 15 dk 4. vites >70 km/h kullan



S371 Bijon sıkma torku 120 Nm



S384 Sigorta yerleşimi



S398 Takviye kablosu bağlantı anlatımı hatalı!





 
silvershadow dedi:
DH'ye girmiyordum ne zamandır..

Merak edip bir bakayım dedim..

Yine aynı Troll savaşları: Tavşana kaç tazıya tut senaryoları.

Bu arada Makyajlı kasanın çıkışıyla ilgili yazanlardan birinin ifadesi hoşuma gitti..

http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=113695882

Sağlam forumlardan birinde "makyaj gelecek diye sağlam siteler de de yazıyor." diyerek bahsettiği forumun linkine bakar mısınız?

http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=113711481
Aslında gurur duyulacak bir durum olmuş :)

 
Sayın Hocalarım, site yetkilisi arkadaşlar. Aklıma bir şey geldi. Bir Türkiye haritası olsa ve harita üzerinde mouse'u gezdirince hangi ilde kaç kişi var sayı olarak gösterse, hatta istediğimiz bir il'e tıklayınca orada bulunan üyeler görünse nasıl olur hatta bir işe yarar mı acaba? @silvershadow  @yusuf @MSE @Orhan Hoca

 
calik dedi:

Kafanızı karıştırmaması açısından, aşırı yüklenen motor 2 dk beklendikten sonra kapanır kısmı normalde yapılacak bir durum değil o maddeye takılmayın. O madde gerçekten çok sportif bir kullanım, karavan çekme vb. tam yükte motorun gerçekten aşırı zorlanıp hararetinin çıkarıldığı bir durum için geçerli olabilir).

Değerli Alper Hocam;



Bana kalırsa tam tersi;



Kullanıcı kılavuzunda yazan bütün uyarılar gibi bu bilgi de ciddi bir mühendislik çalışmasının sonucu olarak dikkate alınması gerekenlerin başında gelir. Ama; "ben, kitap mitap anlamam  iç güdülerimle idare ederim" derseniz zaten bilim denen şey de şarlatanlık olur ve hurafeler ve batıl inançlar düstursa sizin için; diyecek bir şey yok saygı duyarım.



Fakat bunu kullanıcı ve Golf meraklılarına doğru diyerek sunarsanız karşı çıkarım.



Şöyle ki; burada detaylı açıklamasını yaptığım sayfalarda da yazdığı gibi özet olarak araçlarımızda bulunan turbo'nun yağlanması için uzun yol veya yüklü kullanımdan sonra bir süre rölantide çalıştırarak motorun parçalarının yağlanması sağlandıktan sonra motor kapatılmalıdır.Çünkü aşırı yüksek devirlerde çalışan bu parçaların merkezkaç nedeniyle dış çeperlerine toplanan yağ turbonun rölanti devrinde mil yataklarına iner ve böylece yağlanır.  Fakat kapatmadan önce rölantide çalıştırmakla



o esnada zarar görmez; ancak ilk çalıştırmada turbo mili yataklarına yağlanma eksikliği nedeniyle aşırı yük binmesine, ısınmaya ve yatak sarmasına veya rulman dağıtmasına yol açma olasılığı artacaktır.





 


silvershadow dedi:

Kafanızı karıştırmaması açısından, aşırı yüklenen motor 2 dk beklendikten sonra kapanır kısmı normalde yapılacak bir durum değil o maddeye takılmayın. O madde gerçekten çok sportif bir kullanım, karavan çekme vb. tam yükte motorun gerçekten aşırı zorlanıp hararetinin çıkarıldığı bir durum için geçerli olabilir).

Değerli Alper Hocam;



Bana kalırsa tam tersi;



Kullanıcı kılavuzunda yazan bütün uyarılar gibi bu bilgi de ciddi bir mühendislik çalışmasının sonucu olarak dikkate alınması gerekenlerin başında gelir. Ama; "ben, kitap mitap anlamam  iç güdülerimle idare ederim" derseniz zaten bilim denen şey de şarlatanlık olur ve hurafeler ve batıl inançlar düstursa sizin için; diyecek bir şey yok saygı duyarım.



Fakat bunu kullanıcı ve Golf meraklılarına doğru diyerek sunarsanız karşı çıkarım.



Şöyle ki; burada detaylı açıklamasını yaptığım sayfalarda da yazdığı gibi özet olarak araçlarımızda bulunan turbo'nun yağlanması için uzun yol veya yüklü kullanımdan sonra bir süre rölantide çalıştırarak motorun parçalarının yağlanması sağlandıktan sonra motor kapatılmalıdır.Çünkü aşırı yüksek devirlerde çalışan bu parçaların merkezkaç nedeniyle dış çeperlerine toplanan yağ turbonun rölanti devrinde mil yataklarına iner ve böylece yağlanır.  Fakat kapatmadan önce rölantide çalıştırmakla



o esnada zarar görmez; ancak ilk çalıştırmada turbo mili yataklarına yağlanma eksikliği nedeniyle aşırı yük binmesine, ısınmaya ve yatak sarmasına veya rulman dağıtmasına yol açma olasılığı artacaktır.










Murat Bey,



Bir yanlış anlama var sanırım. Ekteki fotoda görebileceğiniz gibi aşırı doldurma (turbo) yağlaması normal yağ kanalından besleniyor. Yani motor çalıştığı sürece yağlama yapılıyor. Motor durdurulduktan sonra yağlanması söz konusu değil.



Turbo ile ilgili yatağının yağsızlıktan dolayı zarar görebileceği durumlardan bir tanesi şudur: Motoru stop etmeden hemen önce "gaza aşırı basıp motoru ve dolayısıyla turboyu hızlandırırsanız (örneğin 4000 d/dk ve üzeri) sonra da ayağınızı gazdan çeker çekmez veya sadistlik olsun diye gaza basılı tutarken motoru stop ederseniz:



- motor durur



- ancak turbo normalden çok daha geç sürede durur (aşırı hızlandırılmış olduğu için). Hasar bu yavaşlayarak durma sırasında oluşur. Motor durduktan sonra yağlama kesildiği için, turbo kısa bir süre de olsa tam yağlanamadan döner ve bu işlem sık olur ise yatak hasar görebilir.



Yani hasar durumu motoru stop etme anında gerçekleşir, sonraki çalışma sırasında değil.



O nedenle prensip olarak boş yere gaza basılmaz, hadi diyelim bastınız, o zaman en azından bir 30 s - 1 dk bekleyip stop etmeniz uygun olur.



Kitaptaki ifadenin turbo ile ilgisi yok. İfade şu:



"Araç uzun süre yük altında kullanılırsa, durdurulduktan sonra dahi motor hararet yapabilir. Motor hasarını önlemek için motoru durdurmadan önce 2 dakika rölantide çalıştırın".



Bu ifade benim de söylemeye çalıştığım gibi, "yük altında uzun süre çalışmış aracı" anlatıyor. Bizim binek araçlarda yük altında uzun süre çalışması örnekleri:



- Yazın tam dolu, arkasında karavan çekerek dağ yollarına tırmanmak



- Yazın uzun süreli çok yüksek hızda seyretmek



- Yazın tam dolu, düşük viteste yayla vb. çok uzun süre tırmanmak



gibi istisnai durumlardır.



Selamlar,





Ekli dosyayı görüntüle 1159

 


Geri
Üst Alt