Otopark.com da aşağıdaki bilgilere yer verilmiş;
C segmentinin lider otomobili Volkswagen Golf, sonunda makyajlandı.
Makyaj operasyonuyla selefine göre daha ”premium” bir havaya kavuşan yeni Golf, yeni tampon tasarımı, yeni iç mekanı ve LED teknolojisi ile donatılmış yeni ön-arka farları ile otomobil tutkunlarını şimdiden heyecanlandırdı.
Dış tasarıma baktığımızda, yeni tampon tasarımı ve yeni LED ön-arka farlar dikkat çekiyor. Otomobilin ön tarafında, farlar dışında net bir değişiklik göze çarpmasa da otomobilin arka tarafında işler değişiyor. Özellikle arka farların tamamen LED olması ve tampondaki ”sahte” çift egzoz çıkışı, yeni Golf’e oldukça sportif bir hava katmış.
İç tasarım ise adeta Volkswagen’in teknolojik oyuncakları ile dolu! Ülkemizde ”hayalet gösterge” olarak anılan 12.3 inçlik yeni dijital kadran ve 9.2 inçlik dokunmatik multimedya ekranı, yeni Golf’e daha teknolojik ve modern bir hava katıyor. 12.3 inçlik dijital kadranın, Passat’ta kullanılandan daha büyük olduğunu belirtmekte de fayda var!
Yeni iç ve dış tasarımının yanında, segmentindeki birçok otomobilde dahi olmayan teknolojik donanımlar artık yeni Golf’ün opsiyon listesinde bulunacak. Adaptif Cruise Control, Çarpışma Önleme Sistemi gibi teknolojik donanımların yanında, Volkswagen’in ”Traffic Jam Assist” adını verdiği yarı-otonom sürüş özelliği, yeni Golf’e adeta sınıf atlatacak!
-Yeni Golf hangi motorları kullanacak?
Volkswagen’in, emisyon skandalından sonra yeni hamleler yapacağını hepimiz biliyorduk. Bunun ilk örneği de yeni Golf’te verilmiş oldu. Volkswagen’in açıklamalarına göre yeni Golf, 1.5 litre hacmindeki TSI motorları kullanacak. Yeni motorlar, Bluemotion ve TSI Evo adı altında iki versiyon ile karşımıza çıkacak. Ancak Volkswagen’in bir sürprizi var.
1.5 TSI Bluemotion motor, ekonomik olabilmek için Aktif Silindir Kontrol Sistemi’ni daha farklı kullanacak. Volkswagen’den yapılan açıklamaya göre; sürücü ayağını gazdan çektiğinde otomobil, motorunu tamamen kapatacak ve boşta ilerleyecek. Bu sayede 1.5 TSI Bluemotion, diğer 1.5 TSI motora göre 0.4 litre daha az yakacak! 4.9 litrelik karma yakıt tüketimine sahip 1.5 TSI Evo ise Aktif Silindir Kontrol Sistemi’ni kullanmaya devam edecek.
1.5 TSI Bluemotion, 130 beygir güce ve 200 Nm torka değerlerine sahip olacak. 1.5 TSI Evo ise 150 beygir güç ve 250 Nm tork sunacak.
Yeni Golf’ün güçlü versiyonları da üretilecek. Yeni Golf R hakkında bir bilgi olmasa da yeni Golf GTI hakkındaki detaylar şimdiden ortaya çıktı. Yeni Golf GTI, 2.0 litrelik TSI motorları kullanmaya devam edecek. Bu motorlar, 230 beygir ve 245 beygir olmak üzere iki farklı versiyon ile satılacak.