merhaba arkadaşlar,
benzer sorunla bende karşılaşmıştım. o zamanlar internette arattığımda benzer sorunla ilgili bir bilgi bulamamıştım.
farkında olmadan aynı konuyla ilgili forumda bir konu açtım. ondan buradan devam edim..
konuyu biraz açıklamak ve sebebini anlatmak istiyorum. yukarıda bahsedilen durumları çoğunu okumaya çalıştım.
ben aracımı ilk aldığımda durumu fark ettim. hemen st. danışmanına ilettim. ancak buhar filan deyince birde sıfır araç olunca bir an önce arabayı alıp gidim dedim. olayın heyecanıyla üzerine düşmedim. sonradan hep gözüme batmaya başladı.
belki bilen bilir odelo - farba gibi far üreten firmalar var. bu firmalar dünyaca ünlü bir çok markaya far üreten Türk firmalarıdır.
zamanında audi a8 ve ford connect gibi araçların farlarıyla ilgili bazı parçaların kalıplarını yapma fırsatım olmuştu(plastik parçalar)
tedarikçi olarak farların trim parçalarının kalıp imalatından sorumlu makine mühendis olarak çalıştım.
kendi kişisel tecrübelerime göre 2 yorumum var.
bazı arkadaşların merceklerin de lekeler var. bu üretimsel veya zamanla nem- kir gibi dış etkenlerden etkilenerek oluşuyor.
bu durumu azaltmak için tavsiyem;
nem önleyici silika jeller var. bunlardan alıp far kapağının oraya yerleştirilip iyice kapatılmalıdır.
yılda bir yenisiyle değiştirilmesini tavsiye ederim. bu sayede bir nebze bu durumun oluşması yada azalması sağlanabilir.
yoksa zamanla farın aydınlatma siddeti azalacak ve ileride ciddi bir sorun olur diye düşünüyorum.
benim aracımda mercekle ilgili herhangi bir sorun yoktu. gayet temizdi. ancak yinede değişimden hemen sonra farın içi buğulanmıştı.
sanırım sebebi aracı yıkayarak teslim ettikleri için sıcak soğuktan olmuştu. yinede aracı teslim alırken servis danışmanına bu durumu not ettirmiştim.
hemen arkasından silika jellerden alıp farın kapağına tutturmuştum. nem vs olmasın diye..
benim sorunum aslında mercekte değil. resimde gördüğünüz gibi seffaf camın üzerinde gözüken dairesel lekeydi.
bu tamamen üretimsel bir hatadır. bu seffaf camın üretildiği hammadde ve üretim prosesi ile alakalıdır.
ama temel sebebi hammadde ile ilgilidir. hammadde kalitesiyle ilgilidir.
bu plastik cam tam geçirgen olmadığı için ışığı kırıyor ve leke gibi yansıtıyor.
tecrübe etmek isteyen arkadaşlar mercedes gibi markalara baksınlar bu tarz bir leke göremezler.
ayrıca renault megane gibi araçlara bakın 2-3 yaşındaki arabanın farları sararmış yada bu leke sıfır araçta bile çok bariz gözükür.
nekadar ekmek o kadar köfte misali 8|
neyse ben aracımı aldıktan bir hafta sonra şikayete bulundum. önce yokuş yaptılar tabiki sonra almanya kadar mail attılar öyle kabul ettirdim.(nisan -mayıs aylarında yaşadım bu durumu)
1 ay filan sürdü tabiki. farı değiştirmeye gittim tabi olaya hakim olmadıkları için aynı versiyon farı takmaya kalktılar.
tabiki kabul etmedim. yine aynı muhabbetler devam etti. sonuç olarak almanya dan öğrendiler ki bu kronik bir sorun bundan dolayı yeni versiyon far çalışmaları başlamış.
2-3 ay sürer demişlerdi. benim acelem yok nasıl olsa dedim. kasım ayı gibi aracımı bakıma götürdüğümde farları da değiştirdiler.
ancak yine aynı sorun devam ediyordu. sadece çok daha azdı. dikkatli bakınca gözüküyordu..ondan neyse dedim. 4 yıl garantisi var nasıl olsa bir şey olursa götürür değiştirtirim yine deyip orada bıraktım...
ama farları düzgün ayrılamamışlardı. size tavsiyem değiştirmeden önce bir duvara yanaşıp far ayarının kontrol edin. yani duvara belli işaretler koyun.
değişimden sonra yine aynı şekilde yanaşıp kontrol edin. bu referanslar tutmuyorsa götürün bir daha ayarlasınlar..
benim başıma geldi. bir türlü götüremedim. götürmek istediğimde servis kapanmıştı X( (rekor oto)
yukarıda yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerime göre bir yargıya vardım...
karar sizlerin.
teşekkürler.