donanım hesaplama isteği


@Gurk4n

Değerli Gürkan Hocam;

Hayalim bir konfigüratör tasarlamak.

Fakat bu araç sitelerinde görmeye alışık olduğunuz türden değil de

1. Tam olarak ne istediğini bilenlere.

2. Tam olarak ne istediğini bilmeyenlere

3. İstedikleri ile gönlündekiler  arasında fark olanlara

4. Tam olarak hiç bir fikri olmayanlara

yönelik Mantıksal ve duygusal konfigüratör tasarladım...

Fakat hayata geçirmek çok da kolay değil çünkü ciddi bir altyapıya ihtiyaç var.

Tıpkı Golftutkusu gibi bu da bir gün gerçekleşecek diye umuyorum.

Gelelim sizin konfigüre etmek istediklerinize:

İnce ince dantel gibi işlenmiş bir liste...

Usta işi olduğu belli.

PXD kodlu dinamik far asistanını alabiliyorsunuz. Bir sorun yok.

Eğer listeye bakıyor olsak bu kez de 1.6 TDI listesinde de manuelde bu donanım alınamıyor. :)

Hem Highline hem DSG hem de bunca opsiyonu seçebiliyorsanız limit problemi kesin olmamalı.

Ve hem highline hem DSG alıyorsanız mutlaka ama mutlaka 1.4 ACT öneririm.

Benzinli konforuyla şehir içi sakin kullanımda dizellerle başa baş değerler yakalamanız içten bile değil.

Ayrıca ayağınızın altında emrinize amade fazladan 25 beygir de göz çıkarmaz.

Şaka bir yana snaırım motor teknolojisinde en üst nokta olan silindir kapama teknolojisi sayesinde kullanım tarzınıza göre kuzu postunda bir kuzu veya kurda sahip olmak mümkün...

Sürüş profili seçimini de içeren adaptif şasi kontrolü ve Durban jantlarla sanırım benim almayı hayal ettiğim konfigürasyona ulaşmış oluruz.

Durban'lardan şimdi hoşlanmayabilirsiniz ama yarın söz gelimi Luxor jantları görüp de hayran olmayacağınızın garantisi olmayacaktır. ama hayran olsanız da onlara ulaşmak bu süspansiyonlarla mümkün değil DCC yoksa... ancak bakar iç geçirir durursunuz sadece uzaktan... Spor süspansiyonu sert sürüşünüz yoksa zaten tavsiye etmem.

Diyeceğim o ki; 18 " jantlarla dahi aile aracı konforu DCC ile mümkün ve 17" lerden farkını bulmak imkansız.

Ben biraz daha zorlanarak da olsa DCC'yi öneririm.

Bu arada son olarak renk tercihinizle ilgili olarak bir düzeltme yapmama izin veriniz:

beyaz aracı boydan boya çizince alttaki gri astar veya daha derininde ise metalik karoser sırıtacak...

Ancak kurşun gri veya tungsten rengi seçmeniz halinde çizikle bir kaç ay geçirseniz kimse yanına gelmeden fark edemez.

Saygılarımla

1.4 TSI BMT 125 PS Highline DSG ............................86.800 TL

4F2 anahtarsız Giriş.......................................................1.095 TL

KA1 Geri Park Kamerası...............................................    610 TL

PB4 Ergoactive koltuk.................................................. 1.172 TL

PDA Sürüş profili seçme...............................................    394 TL

PF2 Adaptif hız sabitleyici ve ş.içi acil fren...............1.873 TL

PFD Dynamic Light Assist ........................................... 1.454 TL

PXD Bi xenon far ve gündüz ledleri  ..........................3.370 TL

WDB Paralel park asistanı.............................................2.100 TL

-------------------------------------------------------------------------------------------

Şürüş konfor paketi düşülecek.................................... 1.520 TL

Bi-Xenon Basic ler düşülecek.......................................  1.605 TL

_______________________________________________________

Toplam: 95.743

 

Sevgili üstadım,

İzlenim edindiğim kadarıyla böyle bir tutkuyla fikirlerinizi gerçekleştirmeniz çok uzak değil, elimizden gelebilecek bir yardım varsa her zaman hazırım.

Detaylı açıklama için çok teşekkür ederim. Eşim ve kızım için bir yatırım olduğundan güvenlik ve kullanımı kolaylaştırabilecek donanımları eklemeye çalıştım. Hiç ihtiyaç olmaması dileğiyle bir tek "çarpışma hazırlığı " aklımda kaldı. Aktif gergili kemerlerin önceden boşluğunu alması ve camları kapaması pratikte bir fayda sağlar mı emin olamadım.

Bir kısmı da şahsi tatmin için oldu ama o kadar kusur kadı kızında da olur. :)

ACT motoru Leon da tercih ettim ama Golf için makas çok açıldı. 125PS ile 150PS ACT arasında 6000 TL lik bir fark var, gönlüm almaktan yana olsa da gel gitler yaşıyorum. Sanırım son siparişi geçerkenki ruh halim bu tercihi belirleyecektir.

18" bulunduğum bölgedeki şehir içi kullanım için hem konfor hem de kullanılabilirlik olarak çok uygun değil. Görsel olarak çok güzel olsalar da mevcut şartlarda bizim için lüks olacaktır. Bu yüzden DCC ve bu jantları düşünmedim.

Tungsten gri konusunda kesinlikle size hak veriyorum. Bu aşamada kullanacak olan Genel Müdür'ün onayını almak gerekecek, bakalım ikna edebilirsem ben fiyat farkına razıyım :)

Sevgiler.

 
Gurk4n dedi:
Sevgili üstadım,

İzlenim edindiğim kadarıyla böyle bir tutkuyla fikirlerinizi gerçekleştirmeniz çok uzak değil, elimizden gelebilecek bir yardım varsa her zaman hazırım.

Detaylı açıklama için çok teşekkür ederim. Eşim ve kızım için bir yatırım olduğundan güvenlik ve kullanımı kolaylaştırabilecek donanımları eklemeye çalıştım. Hiç ihtiyaç olmaması dileğiyle bir tek "çarpışma hazırlığı " aklımda kaldı. Aktif gergili kemerlerin önceden boşluğunu alması ve camları kapaması pratikte bir fayda sağlar mı emin olamadım.

Bir kısmı da şahsi tatmin için oldu ama o kadar kusur kadı kızında da olur. :)

ACT motoru Leon da tercih ettim ama Golf için makas çok açıldı. 125PS ile 150PS ACT arasında 6000 TL lik bir fark var, gönlüm almaktan yana olsa da gel gitler yaşıyorum. Sanırım son siparişi geçerkenki ruh halim bu tercihi belirleyecektir.

18" bulunduğum bölgedeki şehir içi kullanım için hem konfor hem de kullanılabilirlik olarak çok uygun değil. Görsel olarak çok güzel olsalar da mevcut şartlarda bizim için lüks olacaktır. Bu yüzden DCC ve bu jantları düşünmedim.

Tungsten gri konusunda kesinlikle size hak veriyorum. Bu aşamada kullanacak olan Genel Müdür'ün onayını almak gerekecek, bakalım ikna edebilirsem ben fiyat farkına razıyım :)

Sevgiler.
Değerli Gürkan Hocam;

Güzel düşüncelerinizi aktaran aynı güzellikte sözleriniz için müteşekkirim.

Çarpışma hazırlığı fiyatıyla karşılaştırılınca alınabilir geliyor bana da. ACC zaten anlık dikkatsizlikten kaynaklanan ufak tefek çarpmaları engelleyecektir.  Çarpışma hazırlığı öndekiler için düşünülen  aktf gergili emniyet kemerlerinin korumasından arka koltuktakilerin de  faydalanmasını sağlaması bakımından önemli.

Kaza halinde emniyet kemerinin boşluğunun alınmaması o 1.5 - 2 cm lik kemer boşluğunda vücudun atalet yasası gereği ileri hareketine devam etmesi nedeniyle kaburgaların kırılması ve boydan boya bir çürükle gezmenize yol açacaktır. Sadece bu kadar da değil. Hava yastıkları bildiğiniz gibi kemerlerin koruması olmadan kendisine çarpacağımız engellerden başka birşey değildirler. Fakat kemer bizim kontrollü biçimde hafifçe çarpmamızı sağlar ve sağa sola savrulmamızı da engeller. Aktif gergi ilk ortaya çıktığında sanırım Renault'ta gördüm. Fakat bunlar bir  seferlik kullanıma sahiptiler ve tıpkı hava yastıklarını harekete geçiren sistemde olduğu gibi minik patlayıcıların harekete geçirdiği sistemlerdi. Fakat bu sistem elektrik motorlu ancak milisaniyelerle ölçülebilecek sürede kemerindeki boşluğu alarak bir tehlike halinde yolcuların can güvenliğini sağlar.

Camların aralanması da havayastıklarının patlamasıyla çok kısa süre içerisinde belli bir hacimdeki havayı sıkıştırması sonucu kulak zarı gibi hassas organellerin zarar görmesini engeller ve kaza sonrası hava yastığının açılması sonrası  ortaya çıkan sıcak gazların tahliyesine de imkan tanır.. Detay ve önemli olduğu kadar da hayati bir detay...

Sayın genel müdürünüze tek bir kez canlı canlı  bir tungsten gri göstermenizin kendisini  ikna edeceği kanaatindeyim ben de... sadece çizikleri gizlemesi değil rötuşun en başarılı olduğu değil, kirli olması halinde dahi kir göstermeyen bir renk olması da cabası...

son olarak ACT candır, canandır...

 
Ustadim

Tungsten ve ACT de tamam bu işin sonu nereye gidecek ben de ciddi bir merak içerisindeyim :) Araç çok uzun yol yapmayacak biliyorum ama sizin sozlerinizle ikna olmamak da mümkün değil, TSI in iki harfini kizartacagim :)

 
Gurk4n dedi:
Ustadim

Tungsten ve ACT de tamam bu işin sonu nereye gidecek ben de ciddi bir merak içerisindeyim :) Araç çok uzun yol yapmayacak biliyorum ama sizin sozlerinizle ikna olmamak da mümkün değil, TSI in iki harfini kizartacagim :)
Değerli Gürkan Hocam;

"Ah Keşke!" veya benzeri türlü yazıklanma nidalarını Golf'ünüze sahip olmanızdan sonra ve Gizli özne ya da nesne olarak Golf'ünüzün geçtiği bir cümlede kullanmanıza mani olmaktır tek dileğimiz..

Yoksa benim size yazdıklarım sahip olacağınız aracın;

Tungsten'in asalet ve zarafeti ile en belirgin gövde çizgilerine sahip olan rengini taşımasıyla;

ya da

ayağınızın altında kuzu  kuzu yatan fazladan 25 Alaman beygiri ve 75 Newton metre torkla hiç de ilgili değil...

Bütün bu güzellikleri yaşayan size gıpta ile bakacak onlarca yüzlerce insandan korunmanızı sağlayacak nazarlığınız benden ve olur da tercihlerinizi doğru yönlendirmişsek...

Orta dikiz aynanızdan her baktığınızda  kendiliğinden gülümsemeye yol açacak logomuzu taşımanız ve adımızı anmanız hiç değil...

dememe inanmayın...

Bu yol DCC'ye doğru gider...

yarın öbür gün fikrinizi değiştirirseniz,

büyük janta geçmeseniz bile  gazlarken daha güvenli olması için DCC ısrarım devam etmekte..

ilgili başlığı okuduğunuza eminim.

Fakat orada yazmayan bir şey söyleyeyim..

Bütün kendi istekleriyle ve kendilerine ısrarla aldırttığım DCC'yi kullanan dostlarımız (dilerim bu diyaloğa onlar da katılırlar)tam olarak memnunlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üstadım;

Benim de gözümü kapattığımda katalogdaki görüntü canlanmıyor değil zihnimde, ama kullanıcının birkaç kaldırıma çıkma denemesi ya da boşluk doldurmaca girişimi sonrasında bana lastik ve jant masrafı olarak dönmesinden ciddi endişe duyuyorum. :) Yoksa nu araç DCC ve 18" i kesinlikle hakkediyor. Bu arada 3-4 bayiyi aradım , hepsi ortak bir dille kota sorununu dile getirmekte, hatırlı bir tanıdık aracılığıyla bir bayiye siparişimi ilettim. Bakalım ne zaman girebilecekler.

Son durumda ek olarak ACT motor, tungsten renk ve "çarpışma hazırlığı" opsiyonunu ekledim.  70K ile çıktığım yolda %38,5 bütçe aşımı ile hayallerin ötesine geçtim. Kıymetinin ve kıymetimin bilinmesini dilemekten başka elimden bir şey gelmiyor :)

Değerli bilgileriniz katkınız ve içtenliğiniz için sonsuz teşekkürler,  süreç ile ilgili bilgilendirmeye devam edeceğim.

Sevgiler.

 
Selamlar;

Sipariş üretici firmaya iletilmiş. Bekleme süreci başladı  s=captain

 
@Gurk4n

Hayırlı olsun.

efsane bir kombinasyon oldu...

Keyifle kullanacağınıza eminim yıllar boyu...

Gayet hızlı olmuş siparişin iletimi de...

60 güne elinizde anahtarı tutuyor olacaksınız diye umuyorum..

 
Teşekkür ederim , sayenizde benim de içime sinen bir araç oldu.

 
"Siparişiniz üretime planlandı" statüsüne geçti.

 
Selamlar olsun forum ahalisi :)

Şuan 1.2 Tsi Euro 6 110 ps  comfortline Manuel

+ Metalik renk farkı

+ ışık görüş paket

+ sürüş comfort paket

+6.5 ekran

Sıfır fiyatı nedir indirim sonrası fiyat nedir bilgi alabilirmiyim acaba merak ediyorum :)

 
@CMasteR

Değerli Eren Hocam nerelerdesiniz?

Aracınızla uzun yol testinizin sonucu nasıl?

Golf 1.2 TSI BMT 110 PS Comfortline ....65.000 TL

+ Metalik renk farkı.....................................  1.100 TL

+ ışık görüş paket........................................      460 TL

+ sürüş konfor paketi.................................  1.520 TL

+6.5 ekran.....................................................  1.367 TL

Connectivity package(zorunlu)................      400 TL

------------------------------------------------------------------------------

anahtar teslim fiyatı: 69.847

%5 kampanya indirimli : 66.354 TL

 

@silvershadow abi arabamdan o kadar memnunum ki anlatamam. Detaylı olarak bilgi veremesemde :

İzmir'e gelirken Yalovada feribot'dan indim çıkışta hemen depo doldurdum. Malum rodaj dönemi 90-100 geçmedim. izmirde evime vardım. Sabahına Marmarise gitmek için benzinliğe yanağtığımda Tam 400km yapmışım. Pompa atana kadar doldurduğumda 78TL benzin aldı. 20krş falan yaktım.

Bunun dışında izin süresince 4000 km yakın yol yaptım :) genel rota

    - İstanbul > izmir > marmaris > izmir > ankara > izmir > istanbul

tabiki şehir içindede gezdim baya kabalama bir hesap yaptığımda sanırım 3800 km üzerinden aracım genel olarak 22krş yakmış. Ayrıca uzun yolda klimam hiç kapanmadı. Özellikle marmaris gidiş gelişte ankaraya yine aynı şekilde gidiş gelişte 4 yetişkin ve bagaj full dolu olarak gittim geldim.

ne olursa olsun klima açık 4 kişi bagaj full 120 nin altına hiç düşmediğim halde 1 depo ile 850 kmden aşağı gitmedim hiç. Gerçekten benim için harika bir değer bu.

Kısacası 1.2 TSİ Candır desem tamda yeridir :)

 

Geri
Üst Alt