Aracı P konumunda terk ediniz uyarısı


Aynı sorun benim aracımda da mevcut servisi aradım. Bunun mekanik bir şey olmadığını, parça ekleyeceklerini söylediler randevu aldım gidecem 3 gün sonra garantisi bitti ve son iki bakımını da serviste yaptırmadım bakalım para isteyecekler mi para isterlerse tüketici kaynaklı bir sorun olmadığını belirtip ücret ödemeyeceğimi belirteceğim. Bakalım çözebilirsem buradan yazarım yine 
Bugün  aracı servise bıraktım. Bana bunun “soketin arıza yapmasından” dolayı olduğunu söylediler. İyi niyet kapsamına girip giremeyeceğini bir soracağım dedi bende iki senedir serviste yaptırmıyorum ve garantim de bitti dedim. bana sonra girebileceğini söyledi ve 280 küsür bir ödemeniz olacak dedi. Bende bunun kullanıcı hatası olmadığını, bu soketin araçta bulunup bulunmadığını sordum bana bu araçta olan bir şey arıza yaptığından değişmesi gerekiyor dedi. Ancak ben orada sandalyede otururken telefonlara bakan başka birisi de bu sorundan kaynaklı derdini anlatmaya çalışan birisiyle konuştuğunu duydum ona da iki ay önce 200-300 dedik ama belki şimdi 700-800 olmustur dolar arttı soket takınca hallolacak dediğini işittim bende benimle ilgilenen arkadaşa bu soket arabada olan bir şey mi dedim o da evet mevcut bir parça sizinki arıza yapmış dedi. Eminsiniz değil mi dedim o da Emin’im koskoca mekanizma (dsg) bir Soketi takmayı unutmuş olabilir mi dedi. Ben ikna olmadım ama başka çarede yoktu. Dedikleri ücretten bir gram fazla vermeyeceğimi belirttim ben çıktım.  İki gün sonra arabayı alınca yine yazarım..

 

Herkese Selamlar

2015 Highline Golf 7 Benzinli DSG sahibiyim,
Uzun zamandır bu konuyu takipteydim çünkü çok hassas bir şekilde kullandığım DSG de bu hatayı almak çok canımı sıkıyordu,bakımlarımı düzenli olarak Bakırköy Tamaş servisinde yaptırıyorum ve Şubat ayında yıllık bakım geldiğinden servise götürdüm.Bu problem için daha önce kayıt açtırdığım için tekrar hatırlattım sorunun devam ettiğini.Servis danışmanı VW Almanya’dan bu konuda bilgilendirme maili aldıklarını ve garantili ya da iyi niyet garantisi devam eden araçlara ücretsiz bir şekilde destek olunacağını belirterek ekstra ücret vermeden mikroşalter takıldı.
Mikroşalter takılması sonradında hatayı hiç almadım.

İstanbulda yaşayan ve aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yardımcı olması amacıyla Tamaş’ı hem servis hem de  bu konu için kesinlikle tavsiye edebilirim.

 
arkadaşlar hayırlı geceler öncelikle . Ben de az önce böyle bir arza oluştu yarın da istanbula yola çıkıcam . Yorumlarınızı okuduğum kadarı ile bu şekilde kullanan kullanmaya devam eden yada bu şartel 1 günde taktırabiliceğimiz bir şey mi ? ücreti geçtim bu günlerde yolda kalmak istemiyorum . 

 
@ahmetrawza Bir günde takılan bir şey ancak bu süre prosedürlerle üç güne uzuyor normalde. Ancak pandemi dolayısıyla süre ne olur bilmem. 

 
Aracım 2015 model 2016 ocak trafiğe çıkışlı, rot balans ayarı da dahil olmak üzere ful yetkili servis bakımlı.

Çankaya Doğuş Oto bu arıza için bende 500TL ücret istedi. İyi niyetin inatla 3.yılın sonunda dolduğunu söylüyor.  Arabam ful yetkili servis bakımlı olmasına rağmen.. İyi dedim yapın bari, bu sefer de arıza kayıtta çıkmadığı için doğuş değişime izin vermiyor dedi. Arabayı servisten aldım şaka gibi akşamına uyarıyı verdi. Bu sefer para verip yaptırmayacağım. Burada arabası benim arabayla aynı yaşta olmasına rağmen ücretsiz değiştirenleri gördüm.  Tutturabildiğine göre fiyat belirleme olayı canımı sıktı. Tüm servisleri arayıp tek tek soracağım. İşin en sonunda para verip yaptırsam bile hukuki hakkımı da arayacağım. Daha önce bu durum için hukuki yollara başvuran varsa benle iletişime geçerse sevinirim. Ne kadar fazla olursak o kadar iyi olur. 

 
@dgn hocam az önce bende etimesgut doğuşa gittim banada 350-400tl tutar denildi. Öncesinde VW Almanya' ya yazacağım. Eksik olan bir parça geç uyarı verdi diye para ödemek zorunda mıyım? bir kaç yerde daha dillendirelim bakalım ne çıkacak covid nedeniyle vakit bol nasılsa uğraşırım.

 
@dgn hocam az önce bende etimesgut doğuşa gittim banada 350-400tl tutar denildi. Öncesinde VW Almanya' ya yazacağım. Eksik olan bir parça geç uyarı verdi diye para ödemek zorunda mıyım? bir kaç yerde daha dillendirelim bakalım ne çıkacak covid nedeniyle vakit bol nasılsa uğraşırım.
Hocam en kötü ihtimal ile yaptırdıktan sonra tüketici hakem heyetine başvururuz, reddedilirse mahkemeye. Yeter ki birlik olunsun, sorunlu mal için kimse para ödemek zorunda değil.

 
Yorumu yazıktan sonra Garajdan çıkarıp denedim. Arıza ışığı söndü Şu an istanbuldayım bugün market alışverişi yaptım hala bir sorun yok . anlamadım bu neye göre neyin eksikliği . Hayır sigorta takarak bu işlemi geçirmeleri neyi değiştiriyorlar . söylediğiniz gibi bir eksikliği gidermek için neyin parasını ödüyoruz ? Saçmalık

 
Bugün  aracı servise bıraktım. Bana bunun “soketin arıza yapmasından” dolayı olduğunu söylediler. İyi niyet kapsamına girip giremeyeceğini bir soracağım dedi bende iki senedir serviste yaptırmıyorum ve garantim de bitti dedim. bana sonra girebileceğini söyledi ve 280 küsür bir ödemeniz olacak dedi. Bende bunun kullanıcı hatası olmadığını, bu soketin araçta bulunup bulunmadığını sordum bana bu araçta olan bir şey arıza yaptığından değişmesi gerekiyor dedi. Ancak ben orada sandalyede otururken telefonlara bakan başka birisi de bu sorundan kaynaklı derdini anlatmaya çalışan birisiyle konuştuğunu duydum ona da iki ay önce 200-300 dedik ama belki şimdi 700-800 olmustur dolar arttı soket takınca hallolacak dediğini işittim bende benimle ilgilenen arkadaşa bu soket arabada olan bir şey mi dedim o da evet mevcut bir parça sizinki arıza yapmış dedi. Eminsiniz değil mi dedim o da Emin’im koskoca mekanizma (dsg) bir Soketi takmayı unutmuş olabilir mi dedi. Ben ikna olmadım ama başka çarede yoktu. Dedikleri ücretten bir gram fazla vermeyeceğimi belirttim ben çıktım.  İki gün sonra arabayı alınca yine yazarım..
Arabayı aldım arkadaşlar. Etimesgut doğuşta yaptırdım. Fiyat olarak 270 küsür lira verdim. Ama üstelemesek benden de ilk 700-800 liradan aşağı istemezdi. Tamamen şark kurnazı bunlar. Gidin fazla para vermemek için direnin. 

 
Ana konu içerisinde kaybolmaması amacıyla ayrı bir başlıkta "arşiv niteliği oluşturması amacıyla" bir konu açtım, faydası olabilir.

 
Arkadaşlar merhaba bugün marketten dönerken aynı hatayı aldım daha önce de 2 defa daha almıştım . Araç 2016 model bir bakımı dışarda diğerlerini serviste yaptırdım skodayı aradım bana iyi niyet garantisinden faydalanmayabilir dedi ve 700 tl civarı bir ücret söyledi . Bunun için üretici ile yazışmamız gerek falan dedi. Pazartesi aracı götürücem bakalım iyi niyet garantisi biten veya olmayıp bu sorunu ücretsiz çözen varmı acaba ?

 
Bu uyarıyı ben de geçtiğimiz eylül ayından itibaren almaya başlamıştım. ocak ayında doğuş oto kartalda mikro şalter denen parça takılarak sorun giderildi o günden beri de herhangi bir uyarı almıyorum. aracım 2016 model ve full servis bakımlı bana ilk söylenen 150-200 lira gibi ücret çıkacağıydı ancak aracımın garantisi dolmuş olsa da sürekli servis bakımlı olduğunu belirtip ısrar edince iyi niyetten ücretsiz karşılamışlardı.  işin açıkçası neye göre kimden ne kadar ücret istedikleri belli değil tamamen servislerin keyfiyetine kalmış bir durum.

 
Bugün aracı servise götürdüm servis yetkilisi vites mekanizmasının değişmesi gerekebilir dedi mikro şalter bu hatayı gidermek için en ucuz yöntemmiş sonradan ekleniyor. Araçlarda olan birşey değilmiş. Mikro şalteri bir bakım dışarda olduğu için ödemem gerektiğini söyledir ama o çözüm yeterli olmazsa vites mekanizması değişmesi gerekebilirmiş onun fiyatı da 4000 tl dedi yıkıldım ben :(  Daha sonra istisna gireriz falan dediler bende önce araca bakalım dedim araca baktılar hatayı bulamadılar. şimdilik beklemye aldım kendimi .

acaba bu hata kendi kendine ortadan kaybolurmu yoksa ilerleyen süreçte tekrar artar mı tecrübesi olan var mı .

 
@rapit rahat ol arada bir yokluyor endişe edilcek bi durum değil arada benim aracımda da cıkıyor hatta servis danışmanı bile kendi aracında bu uyarının çıktığını söyledi taki serviste bu hatayı kontrolde görülene kadar eğerki serviste aracta herhangi bir hata uyarısı bulamazlarsa bi işlem yapmıyorlar.

 

@rapit Hocam hatanın kendi kendine kaybolacağını sanmıyorum ancak bu uyarının sürüşe herhangi bir engel teşkil edeceğini de düşünmüyorum. Ben uyarıyı ilk aldığımda servisi telefonla aramıştım ve bana söylenen sürüşe engel bir sıkıntı olmayacağı bu şekilde aracı kullanabileceğim ve eğer uyarının sıklığı giderek artıp ekranda sabit olarak kalırsa o zaman servise getirirsiniz denmişti. Bir önceki mesajımda da belirttiğim gibi ocak ayında servise götürdüm aracımı ve o günden beri de çok şükür herhangi bir uyarı almadım. Umarım sizin probleminiz de en kısa sürede hallolur.

 

Geri
Üst Alt