Daha önce de aynı soruyu sormuşum ve siz cevaplamışsınız ama görmemişim [emoji4]
Şimdi öncelikle seçtiğiniz lastikler yani; Goodyear 225/45R17
94Y FP Eagle F1 Asymmetric3
XL ve Michelin 225/45R17
94W PilotSport4
XL
Siz bir lastikten konfor ve buna bağlı olarak yumuşak/orta-sert hamurlu bir lastik, iyi yol tutuş gibi özellikler arıyorsunuz., Fakat seçtiğiniz 2 lastiğinde 94 yük endeksli var., 1.4 TSI Highline Golf'ün yük endeksi ise fabrika verisi olarak 91 'dir., bir lastiğin yük endeksinin artması doğal olarak o lastiğin hamurunun sertleşmesi demektir., fabrika ve lastik üreticileri ile beraber bir araçta yük endekslerini belirlerken pek çok araştırmalar ve testler sonucunda belirler ve aracın orjinal lastik yük endekslerinin değiştirilmesi tavsiye edilmez., bu sebebten hem lastiğin yapısını sertleştireceğinden (bu sizinde istemediğiniz bir durum..) hem de fabrikanın belirlediği yük endeklerini aşmamak iyi olucaktır., Kısaca yük endeksinin yükselmesi demek lastiğin daha sert hamurlu bir lastik olması demektir..!!
Diğer bir husus ise yine seçtiğiniz her iki lastikte de XL yanaklı (ekstra güçlendirilmiş yanak) tercih etmişsiniz yada lastikçiniz bunları önermiş., XL yanaklı lastiklerin yanakları ekstra güçlendirilerek balon yapma, 35-40 gibi yanak kalınlığı olan düşük profilli lastiklerin çukura düştüğünüzde jantların hasar görmesini önlemek koruma adına seçilebilecek ve en önemlisi XL hamurlu lastikler genelikle "ultra performans" arıyanlar için ve performans ve spor otomobillerde kullanılan bir teknoloji ve XL yanaklı bir lastik seçmeniz yine size adından da anlaşılacağı üzere sert ve konforunuzu törpülüyecek hiçte ihtiyacınız olmayan, bir lastiğin yanak kısmı konfor adına engebe ve bozuk yollarda titreşim ve konforu sönümleyebilecek en önemli bölgesi olduğundan XL yanaklı bir lastikten konfor beklemek hayalden öteye geçmez., Dikkat ederseniz 18" ve 19" gibi düşük yanak profilli lastiklerin neredeyse tamamı XL yanaklıdır sebebi performas kullanımları için tercih edilmesi dir.,
Yine bir diğer husus seçtiğiniz lastiklerin hız endeksleri W kodlu., bunun anlamı W hız endeks kodlu bir lastik 270km hıza kadar dayanım sağlar anlamına gelir., 1.4 TSI 122hp bir Golf 'ün bu hızlara çıkması mümkün olmuyacağına göre., (ki zaten fabrika verisi olarak maksimum hızı 203km dir) Yapabileceği maksimum hızı düz yolda 230km 'yi geçmiyeceğine göre 270km hıza dayanabilen W kodlu hız endeksli bir lastik tercih etmeniz şu gibi seneryoların gerçekleşmesine yol açar; Hız endeksleri arttıkça lastik olması gereken ideal sıcaklığına daha geç ulaşır, ve geçen bu süre zarfında tutunmada ideal sıcaklığında olmadığından problemler yaşanır, frenlemede lastik ideal sıcaklığına ulaşana kadar daha uzun sürelere ihtiyacı olduğundan vaad ettiği fren perfomasını alamasınız., ani sollamalar yada gazlamalarda yine lastik sarmalara ASR nin devreye girmesi gibi sıkıntılara sebeb verecektir ki bu yazdıklarım sizin hiç istemediğiniz şikayet ettiğiniz şeyler., Bu sebeten bir alt kademe V hız endeksinde (240km'ye tekabül eder) sahip bir lastik seçmeniz hem lastik ideal sıcaklığına daha çabuk ulaşır ve bunun sonucunda tutunma, patinaja düşme, frenleme performası, ABS 'nin gereksiz yere devreye girmesi gibi uzun uzadıya giden problemleri yaşamanızın önüne geçmenizi sağlar., Yakın zamanda yaşadığım bir olaydan örnek vermem gerekirse lastiklerim fabrikanın taktığı (daha 12.000 km'de 225 45 R17 91W olçülerinde 17" dijon jantlı) İstanbul'da 20 gün önce hava sıcaklığının sabah erken saatlerde 7-8°C derece olduğu, otoparkta ise sıcaklığın 15-16 °C olduğu bir günde otoparktan aracı aldıktan ve 2-3 km sonrasında önümde seyreden aracın trafik ışıklarında ışığın sarı yandığı esnada aniden durunca ve benimde biraz aciletiyetim olduğundan aceleci davrandığımdan 50-55km hızda iken yaptığım fren neticesinde lastiklerin daha tam "ideal sıcaklığa" ulaşmadığı için lastiklerin bırakın fren performasını kuru asfalta bile tutunmada zorluk çekerek (kuş serisi tofaş kartal şahin kullanıyormuşum) gibi kötü bir fren yapması (daha dorusu kötü bir tutunma sağlayarak) neticesinde aracı durdurmakta çektiğim ecel terlerini anlatamam., Araç zar-zor durdu fakat normalde yeteri kadar takip mesafesi olmasına rağmen araçtan indiğimde öndeki araca çarpmama sadece 4-5cm mesafe kalmıştı düşünün., Sonrasında adrenalin seviyemin tavan yapması, kalp atışlarımın bir anda yükselmesi neticesi aracı uygun bir yere park edip , sigara yaktım sakinleşmek adına kendi kendime dedim ki boşver 10dk. geç olsun güç olmasın.., Normalde bir lastik 2-3km sonrası ideal sıcaklığına zaten ulaşır fakat lastiklerimizin hız endeksi (W sembollü) yüksek olduğundan ideal sıcaklığa ulaşabilmesi için
en az 8-9km gibi bir mesafeye/yol katedilmesine ihtiyacı oluyor., ve bu yaşadığım olayda bir yaz lastiği için hava sıcaklığının tam sınır değerde 7-8°C derece olmasıda etkili., Bununla birlikte Almanya fabrikanın Highline 17" dijon jantlı araçlar için taktığı lastiklerin hız endeksi (sembolü)
91W hız endeksli lastikler dir., Neden bizim için gereksiz olan 270km hıza kadar dayanıklı ve
asla asla bu hızlara çıkamayacağımız W sembollü lastikler fabrika tarafından tercih ediliyor derseniz; bunu açıkçası halaa ben de çözebilmiş değilim
( Araştırıyorum.....
Hangi lastik markasını seçerseniz seçin
XL yanaksız 225 45 R17 91V ölçü ve ebatlarında bir lastik seçmeniz sizin için en ideal seçim olacaktır., Marka seçimine gelicek olursam., Yük-Hız endeksinden ve XL özelliklerinden bağımsız olarak söylüyorum; Yumaşak hamurlu bir lastik sadece konforlu bir sürüş sağlamaz aynı zamanda iyi tutunma özellikleri de sağlar ama buna paralel olarak ömrü sert hamurlu lastiğe göre daha kısa olur bunun önüne geçemezsiniz., Aynı şekilde Sert hamurlu bir lastikte ideal sıcaklığa daha geç ulaşır., bunun neticesinde tıp ki Formula 1 otomobilleri gibi önce lastikleri ısıtmak yada ısınana kadar temkinli kullanmak gerekli dir, dayanımı ve ömrü daha fazladır fakat bu lastiklerden konfor zordur.,
-Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 'ün ürün yelpazesinde 225 45 R17
91V veya
91W olarak lastiği bulunmamaktadır (orjinal yük endeksinimizi değiştirmek daha önce de belirttiğim gibi hem fabrika hem de lastik üreticileri tarafından tavsiye edilmediğinden Eagle F1 Asymmetric 3 'ün bu ebatta yalnızca 91Y olarak var)
-Bildiğim kadarıyla yine Michelin Pilot Sport 4 'ün ürün yelpazesinde 225 45 R17
91V veya
91W olarak lastiği bulunmamaktadır (orjinal yük endeksinimizi değiştirmek hem fabrika hem de lastik üreticileri tarafından tavsiye edilmediğinden Pilot Sport 4 'ün bu ebatta 94W XL olarak var ki bu sizin ihtiyaçlarınız doğrultusunda istiyeceğiniz hiç bir şeyi karşılamıyor., Michelin' de daha çok konfor ve gündelik kullanım için ürettiği Primacy 3 serisini düşünürseniz 225 45 R17
91V ve
91W hatta
91Y olarak geniş bir lastik yelpazesi var)
-Continental 'in SportContact 5 serisinde 225 45 R17
91V ve
91W olarak her iki hız endeksinde de bulunmaktadır..
-Bir de Continental 'in yeni çıkan konfor ön planda tutularak geliştirilen PremiumContact 6 serisinde 225 45 R17
91V olarak var.,
Umarım yardımcı olabilmişimdir selamlar...