silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Yorum yapmak için henüz bir hayli erken, havalar ısınmaya başladı,leylek misali vururum yine kendimi yollara işte o zaman gerçek anlamda test etmiş olurum ancak.Güzel lastik almışsınız.
İlk yorumlarınızı bekliyoruz hocam. Michelinlere göre yol gürültüsü, konfor olarak nasıl?
Yorum yapmak için henüz bir hayli erken, havalar ısınmaya başladı,leylek misali vururum yine kendimi yollara işte o zaman gerçek anlamda test etmiş olurum ancak.
Bundan aşağı yukarı iki ay önce başladı aracıma ve tabikide sürüş tarzıma uygun lastik arayışım [emoji4] ince eledim sık dokudum,işi bilen üstatlardan tavsiyeler öneriler aldım,yerli yabancı birçok platformda inceledim elimden geldiğince.
Tabi bu arada [mention=3]silvershadow[/mention] üstadlada istişarede bulundum,Continental ile Goodyear arasında o piti piti karameli sepeti yapmaya kadar götürdüm olayı yani o denli bir kararsızlıktı,tesadüf odur ki akşama doğru eve dönerken karşıma aniden güzel bir Goodyear satıcısı çıkıverdi ansızın ve bir anda kendimi pazarlık yaparken buldum,tabi beyin şuur altında şartlanmıştı birkere lastik değiştirmeye kendimi daha fazla frenleyemedim.
Mutlu oldum [emoji818]️
Saygı ve sevgiyle kalın,iyi akşamlar.
Değerli @ysf kardeşim,Abi konudanda anlasilacagi uzere tam olarak ayni durumdayiz size birkac sorum olacak bende ona gore karar verecegim ayni ikilemi yasiyorum o sebepten goodyearla ilgili yorumlarinizi hassasiyetle takibediyorum bilgilendirirseniz memnun olurum. Sorum su lastikte ses konfor olayi ne durumda rahatsiz etmiyor umarim birde onceki lastikleriniz neydi acaba eskiler?
Benim eskiler michelin primacy 3 iki yili gecti asiri patinaj yapiyor ve kalkislarda ve frene az bi sert dokunsam abs aciyor bunlarla ilgili bilgi verirseniz memnun olurum bende artik bu lastik isini noktalamak istiyorum degerli yorumlariniza paralel
Abi onu okudum bilakis bende sizinle ayni lastigi tercih edecektim lakin bulastik icin yaptigi degerli yorum ve bilgilendirme sonrasi gene bakakaldim arastrmaya devam karari aldim simdi siz ayni lastigi sectiniz o yuzden tecrubelerinizden faydalanmak istedim tesekkurlerDeğerli [mention=127]ysf[/mention] kardeşim,
budan birkaç gün önce [mention=520]forzaGilles[/mention] hocamız bu konu ile ilgili oldukça detaylı bir açıklama yapmıştı,görünüşe bakılırsa gözünüzden kaçtı galiba,öncelikle ve özellikle o yazıyı okumanızı tavsiye ederim naçizane.
Benimle ilgili kısmı ise ancak onbeş gün veya bir aylık bir kullanım sonrasında size sağlıklı bilgiler verebilirim.
Bundan önceki lastiklerim orijinal fabrika çıkışı Pirelli P7 lastikler vardı 48500 km yol yaptım bir yıl içinde ve bence oldukça konforsuz lastiklerdi (zevkler ve renkler) ?
İyi akşamlar dilerim.
@forzaGilles Ali üstadım sayenizde kauçuğu yeniden keşfettim tebrikler.Daha önce de aynı soruyu sormuşum ve siz cevaplamışsınız ama görmemişim
Şimdi öncelikle seçtiğiniz lastikler yani; Goodyear 225/45R17 94Y FP Eagle F1 Asymmetric3 XL ve Michelin 225/45R17 94W PilotSport4 XL
Siz bir lastikten konfor ve buna bağlı olarak yumuşak/orta-sert hamurlu bir lastik, iyi yol tutuş gibi özellikler arıyorsunuz., Fakat seçtiğiniz 2 lastiğinde 94 yük endeksli var., 1.4 TSI Highline Golf'ün yük endeksi ise fabrika verisi olarak 91 'dir., bir lastiğin yük endeksinin artması doğal olarak o lastiğin hamurunun sertleşmesi demektir., fabrika ve lastik üreticileri ile beraber bir araçta yük endekslerini belirlerken pek çok araştırmalar ve testler sonucunda belirler ve aracın orjinal lastik yük endekslerinin değiştirilmesi tavsiye edilmez., bu sebebten hem lastiğin yapısını sertleştireceğinden (bu sizinde istemediğiniz bir durum..) hem de fabrikanın belirlediği yük endeklerini aşmamak iyi olucaktır., Kısaca yük endeksinin yükselmesi demek lastiğin daha sert hamurlu bir lastik olması demektir..!!
Diğer bir husus ise yine seçtiğiniz her iki lastikte de XL yanaklı (ekstra güçlendirilmiş yanak) tercih etmişsiniz yada lastikçiniz bunları önermiş., XL yanaklı lastiklerin yanakları ekstra güçlendirilerek balon yapma, 35-40 gibi yanak kalınlığı olan düşük profilli lastiklerin çukura düştüğünüzde jantların hasar görmesini önlemek koruma adına seçilebilecek ve en önemlisi XL hamurlu lastikler genelikle "ultra performans" arıyanlar için ve performans ve spor otomobillerde kullanılan bir teknoloji ve XL yanaklı bir lastik seçmeniz yine size adından da anlaşılacağı üzere sert ve konforunuzu törpülüyecek hiçte ihtiyacınız olmayan, bir lastiğin yanak kısmı konfor adına engebe ve bozuk yollarda titreşim ve konforu sönümleyebilecek en önemli bölgesi olduğundan XL yanaklı bir lastikten konfor beklemek hayalden öteye geçmez., Dikkat ederseniz 18" ve 19" gibi düşük yanak profilli lastiklerin neredeyse tamamı XL yanaklıdır sebebi performas kullanımları için tercih edilmesi dir.,
Yine bir diğer husus seçtiğiniz lastiklerin hız endeksleri W kodlu., bunun anlamı W hız endeks kodlu bir lastik 270km hıza kadar dayanım sağlar anlamına gelir., 1.4 TSI 122hp bir Golf 'ün bu hızlara çıkması mümkün olmuyacağına göre., (ki zaten fabrika verisi olarak maksimum hızı 203km dir) Yapabileceği maksimum hızı düz yolda 230km 'yi geçmiyeceğine göre 270km hıza dayanabilen W kodlu hız endeksli bir lastik tercih etmeniz şu gibi seneryoların gerçekleşmesine yol açar; Hız endeksleri arttıkça lastik olması gereken ideal sıcaklığına daha geç ulaşır, ve geçen bu süre zarfında tutunmada ideal sıcaklığında olmadığından problemler yaşanır, frenlemede lastik ideal sıcaklığına ulaşana kadar daha uzun sürelere ihtiyacı olduğundan vaad ettiği fren perfomasını alamasınız., ani sollamalar yada gazlamalarda yine lastik sarmalara ASR nin devreye girmesi gibi sıkıntılara sebeb verecektir ki bu yazdıklarım sizin hiç istemediğiniz şikayet ettiğiniz şeyler., Bu sebeten bir alt kademe V hız endeksinde (240km'ye tekabül eder) sahip bir lastik seçmeniz hem lastik ideal sıcaklığına daha çabuk ulaşır ve bunun sonucunda tutunma, patinaja düşme, frenleme performası, ABS 'nin gereksiz yere devreye girmesi gibi uzun uzadıya giden problemleri yaşamanızın önüne geçmenizi sağlar., Yakın zamanda yaşadığım bir olaydan örnek vermem gerekirse lastiklerim fabrikanın taktığı (daha 12.000 km'de 225 45 R17 91W olçülerinde 17" dijon jantlı) İstanbul'da 20 gün önce hava sıcaklığının sabah erken saatlerde 7-8°C derece olduğu, otoparkta ise sıcaklığın 15-16 °C olduğu bir günde otoparktan aracı aldıktan ve 2-3 km sonrasında önümde seyreden aracın trafik ışıklarında ışığın sarı yandığı esnada aniden durunca ve benimde biraz aciletiyetim olduğundan aceleci davrandığımdan 50-55km hızda iken yaptığım fren neticesinde lastiklerin daha tam "ideal sıcaklığa" ulaşmadığı için lastiklerin bırakın fren performasını kuru asfalta bile tutunmada zorluk çekerek (kuş serisi tofaş kartal şahin kullanıyormuşum) gibi kötü bir fren yapması (daha dorusu kötü bir tutunma sağlayarak) neticesinde aracı durdurmakta çektiğim ecel terlerini anlatamam., Araç zar-zor durdu fakat normalde yeteri kadar takip mesafesi olmasına rağmen araçtan indiğimde öndeki araca çarpmama sadece 4-5cm mesafe kalmıştı düşünün., Sonrasında adrenalin seviyemin tavan yapması, kalp atışlarımın bir anda yükselmesi neticesi aracı uygun bir yere park edip , sigara yaktım sakinleşmek adına kendi kendime dedim ki boşver 10dk. geç olsun güç olmasın.., Normalde bir lastik 2-3km sonrası ideal sıcaklığına zaten ulaşır fakat lastiklerimizin hız endeksi (W sembollü) yüksek olduğundan ideal sıcaklığa ulaşabilmesi için en az 8-9km gibi bir mesafeye/yol katedilmesine ihtiyacı oluyor., ve bu yaşadığım olayda bir yaz lastiği için hava sıcaklığının tam sınır değerde 7-8°C derece olmasıda etkili., Bununla birlikte Almanya fabrikanın Highline 17" dijon jantlı araçlar için taktığı lastiklerin hız endeksi (sembolü) 91W hız endeksli lastikler dir., Neden bizim için gereksiz olan 270km hıza kadar dayanıklı ve asla asla bu hızlara çıkamayacağımız W sembollü lastikler fabrika tarafından tercih ediliyor derseniz; bunu açıkçası halaa ben de çözebilmiş değilim( Araştırıyorum.....
Hangi lastik markasını seçerseniz seçin XL yanaksız 225 45 R17 91V ölçü ve ebatlarında bir lastik seçmeniz sizin için en ideal seçim olacaktır., Marka seçimine gelicek olursam., Yük-Hız endeksinden ve XL özelliklerinden bağımsız olarak söylüyorum; Yumaşak hamurlu bir lastik sadece konforlu bir sürüş sağlamaz aynı zamanda iyi tutunma özellikleri de sağlar ama buna paralel olarak ömrü sert hamurlu lastiğe göre daha kısa olur bunun önüne geçemezsiniz., Aynı şekilde Sert hamurlu bir lastikte ideal sıcaklığa daha geç ulaşır., bunun neticesinde tıp ki Formula 1 otomobilleri gibi önce lastikleri ısıtmak yada ısınana kadar temkinli kullanmak gerekli dir, dayanımı ve ömrü daha fazladır fakat bu lastiklerden konfor zordur.,
-Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 'ün ürün yelpazesinde 225 45 R17 91V veya 91W olarak lastiği bulunmamaktadır (orjinal yük endeksinimizi değiştirmek daha önce de belirttiğim gibi hem fabrika hem de lastik üreticileri tarafından tavsiye edilmediğinden Eagle F1 Asymmetric 3 'ün bu ebatta yalnızca 91Y olarak var)
-Bildiğim kadarıyla yine Michelin Pilot Sport 4 'ün ürün yelpazesinde 225 45 R17 91V veya 91W olarak lastiği bulunmamaktadır (orjinal yük endeksinimizi değiştirmek hem fabrika hem de lastik üreticileri tarafından tavsiye edilmediğinden Pilot Sport 4 'ün bu ebatta 94W XL olarak var ki bu sizin ihtiyaçlarınız doğrultusunda istiyeceğiniz hiç bir şeyi karşılamıyor., Michelin' de daha çok konfor ve gündelik kullanım için ürettiği Primacy 3 serisini düşünürseniz 225 45 R17 91V ve 91W hatta 91Y olarak geniş bir lastik yelpazesi var)
-Continental 'in SportContact 5 serisinde 225 45 R17 91V ve 91W olarak her iki hız endeksinde de bulunmaktadır..
-Bir de Continental 'in yeni çıkan konfor ön planda tutularak geliştirilen PremiumContact 6 serisinde 225 45 R17 91V olarak var.,
Umarım yardımcı olabilmişimdir selamlar...
Araç yükselir, görüntü kötü olur.Arkadşlar orjinsli 225/45 /17. konfor için 215 /50/17 takılsa nasıl olur sizce yol tutuşu fren mesafesi çok etkilrrmi
Tşk ler hocamAraç yükselir, görüntü kötü olur.
Hocam kusura bakmayın. Bazı problemlerden dolayı bir süredir foruma giriş yapamadım. SportMaxx ler ile yaklaşık 15.000 kilometre yaptım. Çukurlara da bolca girdim mecburen, kaldırımlara da zaten hergün çıkıp inmek zorunda kalıyorum. Ama en çok da lastik yanaklarını koruyarak hareket ediyorum. Lastik yanakları şu an sıfır gibi hala. stepne dahil toplam 5 lastik vardı. Yaşadığım tek problem balansın düzgün yapılmamasından ve rot ayarının zamanla kaymış olmasından ötürü ön 2 lastiğin içten yemesi oldu. Ön lastiklerden birisine vida saplandı. Bende yama işinden tedirgin olduğumdan dolayı o lastiği çöpe attım. İçten yiyen lastiği arkaya takıp sağlamları da öne aldım. Bi 10.000 daha götürür gibime geliyor. SportMaxx sert hamurlu bir yapıya sahip olduğundan kolay kolay deforme olmuyor. Gayet memnunum açıkçası şimdiye kadar. Kışlık michelin alpin 5 lerim gibi nazlı bir lastik değilAklıma gelmişken benimde bir sorum olucak SportMaxx RT ler ile toplamda kaç km yapmışsınız dır..? Şuan ki ömürleri ne durumda? Bende de fabrikanın taktığı aynı lastikten var kısmetse haziran falan gibi kurtulmayı düşünüyorum ama ben çok kullanmadım 12.000 km dir kullanıyorum beni mahfetti., Ne zaman lastikleri kontrol etsem en ufak bişeyden sağı-solu çizik kesik yara bere için de, geçen yine kontrol ediyim dedim lastiğin desenindeki küçücük çizik un ufak olmuş, o kadar narin bir lastik ki en ufak bişeyden hasar görüyor., ne kaldırıma çıkarım, ne aracı sokağa park ederim, ne kışın karda arabayı çıkartırım, gideceğim yerde yol bozuksa yolu uzatıp başka yoldan giderim., işten eve gelirim araç kapalı-otoparkta., alırım işe giderim araba yine otoparkta durur, hangi arada oluyor anlamış değilim., hiç memnun değilim arabayı aldıktan beri 1 senedir bu dunlop tan neler çekiyorum bu lastik size bunca zamandır nasıl bir tecrübe yaşattı merak ettim..
Hocam Michelin Alpin5'leri de aynı jant ile mi kullanıyorsunuz? yoksa kışlık lastikler için ayrı bir jant tedarik ettinizHocam kusura bakmayın. Bazı problemlerden dolayı bir süredir foruma giriş yapamadım. SportMaxx ler ile yaklaşık 15.000 kilometre yaptım. Çukurlara da bolca girdim mecburen, kaldırımlara da zaten hergün çıkıp inmek zorunda kalıyorum. Ama en çok da lastik yanaklarını koruyarak hareket ediyorum. Lastik yanakları şu an sıfır gibi hala. stepne dahil toplam 5 lastik vardı. Yaşadığım tek problem balansın düzgün yapılmamasından ve rot ayarının zamanla kaymış olmasından ötürü ön 2 lastiğin içten yemesi oldu. Ön lastiklerden birisine vida saplandı. Bende yama işinden tedirgin olduğumdan dolayı o lastiği çöpe attım. İçten yiyen lastiği arkaya takıp sağlamları da öne aldım. Bi 10.000 daha götürür gibime geliyor. SportMaxx sert hamurlu bir yapıya sahip olduğundan kolay kolay deforme olmuyor. Gayet memnunum açıkçası şimdiye kadar. Kışlık michelin alpin 5 lerim gibi nazlı bir lastik değil
Maalesef ki aynı jantı kullanıyorum Yılda bir defa rot balans lastik değişimi. Ama lastik değişirken başından bir an olsun ayrılamam. Usta da huyumu bildiğinden jantlara çok kibar davranır. O yüzden dört lastik değişimi rot balans yaklaşık 5-6 saate anca bitiyorHocam Michelin Alpin5'leri de aynı jant ile mi kullanıyorsunuz? yoksa kışlık lastikler için ayrı bir jant tedarik ettiniz