Güncel Bakım Masrafları


Merhaba arkadaşlar, 

Nisanda Bakıma gireceğim aracım 2018 Golf 7,5 1.4 Tsi 125 beygir Dsg 32.000 km de. Forumdaki motor yağı konu başlıklarını okudum. Sanırım Lıqui moly ve motul servisteki castrol yağından daha iyi. Servis Castrol yağa da çok fazla yazıyor. Servise sordum kendi yağınızı getirebilirsiniz ama motorda sıkıntı olursa karışmayız dedi. Bu iki yağdan hangisini daha fazla önerirsiniz.

Teşekkürler 

Screenshot_20210304_214834_com.android.chrome.jpg

Screenshot_20210304_215309.jpg

 

Arkadaslar bır konu hakkında bılgı danısmak ıstıyorum dsg sanzımanlı aracların garantısı sozde 7 yıl ıyı nıyet kapsamında fakat sureklı servıs bakımlı olma sartı var pekı arac sureklı servıs bakımlı  7 yıldan sonrada servıse goturdugumuz zamn acaba  ıyı nıyet devam edıck mı bılgısı olan var mı???

 
Malesef servisten servise , araçtan araca farklı uygulamalar mevcut. Daha dün golf face grubunda bir arkadaş  2017 75bindeki golfün kavrama arızasını full servis bakımlı olmasına rağmen iyi niyete sokmadıklarını  paylaştı. Gerekçe olarak da 2015 sonrası için bu şekilde bir uygulamaları artık yokmuş nedense. Başka servislere soracaktı naptı bilmiyorum. Doğuşun bu iyi niyet konusunu resmiyete dökecek yada servisleri yönlederecek bir uygulamaya gecmesi gerekir 

 
Bu yağ VW standartlarını karşılamıyor. 

Xclean + 5w30  yada Specific 504 507 almalısınız.

Ben Xclean EFE'yi Astra aracıma kullanıyordum çünkü GM'nin Dexos 2 standardını karşılıyordu. (1.3 CDTI)
Bugün Kayseri Motul bayilerinden birine yağ değişimi için gittim. Xclean + yoktu elinde ve VW için Xclean Efe kullandıklarını, Xclean + ın 2.0 motor üstüne uyguladıklarını söylediler. Sizin tavsiyeniz ile birlikte epey konuştuk konuyu fakat ellerinde de olmamasının etkisiyle Xclean EFE kullandılar. epey ısrarla ve güvenle sorun olmayacağını söylediler.

Böylece bakımı da tamamlamış oldum Mann Filtreler için 203TL, Motul yağ için 250 tl ödedim. Toplam 453 tl ile bu yılki bakımı tamamladım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bugün Kayseri Motul bayilerinden birine yağ değişimi için gittim. Xclean + yoktu elinde ve VW için Xclean Efe kullandıklarını, Xclean + ın 2.0 motor üstüne uyguladıklarını söylediler. Sizin tavsiyeniz ile birlikte epey konuştuk konuyu fakat ellerinde de olmamasının etkisiyle Xclean EFE kullandılar. epey ısrarla ve güvenle sorun olmayacağını söylediler.

Böylece bakımı da tamamlamış oldum Mann Filtreler için 203TL, Motul yağ için 250 tl ödedim. Toplam 453 tl ile bu yılki bakımı tamamladım.
@Kürşat @SB1907_23 hocam güle güle kullanın maliyet şuan ki piyasa şartlarında uygun olmuş. Eski VW servis çalışanı olarak eylül ayında ben de 1.6 TDI Golf7 aracıma kendim tüm filtreleri değiştirerek yapmıştım orjinal filtre takımı ve 4.5 litre motul clean+ kullandım. Clean+ daha yüksek ısılara ve dpf sağlığı açısından önerildiği için tercih etmiştim. Aracım da 18 jant ve stage 1 DPF li yazılım mevcut. Arada bir çok abartmamak kaydıyla gazlarım motor yağını 95 derecelerin üzerinde hiç görmedim. MOTUL benden geçerli not aldı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@OKAN7716 teşekkürler. filtreleri kendim değiştirdim, sanayide olsa ne kadar alırlardı acaba değişim için.

madem vw çalışanısınız, Xclean + ile Xclean Efe arasındaki fark nedir, efe kullanmanın zararı olur mu?

 
Bugün Kayseri Motul bayilerinden birine yağ değişimi için gittim. Xclean + yoktu elinde ve VW için Xclean Efe kullandıklarını, Xclean + ın 2.0 motor üstüne uyguladıklarını söylediler. Sizin tavsiyeniz ile birlikte epey konuştuk konuyu fakat ellerinde de olmamasının etkisiyle Xclean EFE kullandılar. epey ısrarla ve güvenle sorun olmayacağını söylediler.

Böylece bakımı da tamamlamış oldum Mann Filtreler için 203TL, Motul yağ için 250 tl ödedim. Toplam 453 tl ile bu yılki bakımı tamamladım.
Aracınız 1.2 TSI motordu hatırladığım kadarıyla, Motul'ün sitesinden de kontrol ederseniz aracınızın özelliklerini girince XClean + yada Specific 504 507 yağını önerir çünkü VW'in sizin aracınızın motorunda da istediği 504 00 standardını karşılar. 

Ancak Xclean EFE bu standardı karşılamıyor, ikiside 5w30 ancak sadece viskozite yeterli değil üretici onaylarını da karşılaması gerekir. 

Değişim yapan ustalara da saygım var ama bilmiyorum 2.0 araçlara şu koyuyoruz, diğerlerine bunu koyuyoruz demeye gerek yok. Olay basit, kutunun üzerindeki standartlar aracınıza uygunsa kullan yoksa kullanma. 

Bilmiyorum bi sıkıntı çıkar mı ancak maceraya gerek yok sanki, aklınız takılacağına, Xclean + koysaymış iyiymiş.

 
Aracınız 1.2 TSI motordu hatırladığım kadarıyla, Motul'ün sitesinden de kontrol ederseniz aracınızın özelliklerini girince XClean + yada Specific 504 507 yağını önerir çünkü VW'in sizin aracınızın motorunda da istediği 504 00 standardını karşılar. 

Ancak Xclean EFE bu standardı karşılamıyor, ikiside 5w30 ancak sadece viskozite yeterli değil üretici onaylarını da karşılaması gerekir. 

Değişim yapan ustalara da saygım var ama bilmiyorum 2.0 araçlara şu koyuyoruz, diğerlerine bunu koyuyoruz demeye gerek yok. Olay basit, kutunun üzerindeki standartlar aracınıza uygunsa kullan yoksa kullanma. 

Bilmiyorum bi sıkıntı çıkar mı ancak maceraya gerek yok sanki, aklınız takılacağına, Xclean + koysaymış iyiymiş.
aynı tezleri kullanarak epey ısrar ettim aslında fakat o kadar emin bir şekilde konuştu ki motul bayisi olarak kendisine güvenmeyi tercih ettim.

şimdi motul u da aradım, onlar da "çok alakasız bir yağ kullanmamış, öyle olsa size hemen gidip yağı değiştirin derdim ama daha yeni teknoloji bir araç olarak clean+ kullanması gerekirdi. " dediler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@OKAN7716 teşekkürler. filtreleri kendim değiştirdim, sanayide olsa ne kadar alırlardı acaba değişim için.

madem vw çalışanısınız, Xclean + ile Xclean Efe arasındaki fark nedir, efe kullanmanın zararı olur mu?
@superkartal'ın belirttiği üzere ilk etapta 504/507 nolu standartları karşılaması önemliydi benim içinde. Araştırmalarım sonucu akışkanlık özelliği açısından ve DPF sağlığı için Motul clean+ daha mantıklı olacağını düşündüm ve gittim aldım.  Yağ kolay kolay üst ısılara dahi çıkmıyor. (75-80 derece civarlarında seyrediyor.) 

 
@Kürşat @SB1907_23 hocam güle güle kullanın maliyet şuan ki piyasa şartlarında uygun olmuş. Eski VW servis çalışanı olarak eylül ayında ben de 1.6 TDI Golf7 aracıma kendim tüm filtreleri değiştirerek yapmıştım orjinal filtre takımı ve 4.5 litre motul clean+ kullandım. Clean+ daha yüksek ısılara ve dpf sağlığı açısından önerildiği için tercih etmiştim. Aracım da 18 jant ve stage 1 DPF li yazılım mevcut. Arada bir çok abartmamak kaydıyla gazlarım motor yağını 95 derecelerin üzerinde hiç görmedim. MOTUL benden geçerli not aldı.
1.6 TDI motorun yağ kapasitesi 4,7 Litre dir., 200ml. ilave etmeniz iyi olur.

 
@forzaGilles yağ çubuğuna göre hareket ettim şuan tam üst sınırında eksiltmede yapmadı koyduğum tarihten itibaren. 4.6-4,7 civarı bir şeydi çubuğa göre doldurma işlemimi tamamlamıştım. 

 
Bugün Kayseri Motul bayilerinden birine yağ değişimi için gittim. Xclean + yoktu elinde ve VW için Xclean Efe kullandıklarını, Xclean + ın 2.0 motor üstüne uyguladıklarını söylediler. Sizin tavsiyeniz ile birlikte epey konuştuk konuyu fakat ellerinde de olmamasının etkisiyle Xclean EFE kullandılar. epey ısrarla ve güvenle sorun olmayacağını söylediler.

Böylece bakımı da tamamlamış oldum Mann Filtreler için 203TL, Motul yağ için 250 tl ödedim. Toplam 453 tl ile bu yılki bakımı tamamladım.
Gittiğiniz yer size kayseri li taktiği uygulamış ayağına kadar gelen müşteriyi kaçırmak istememiş., :)

Çok net söylüyorum Xclean EFE aracınız için uygun değildir.,

1.2 / 1.4 TSI veya 2.0 TSI veya 2.0 TDI bu yağ bu motorların hiç birisi için uygun yağ değildir.!!

Zararı olur mu diye sormuşsunuz., kısa vadede bunu anlamak zor., bu işin doğrusu nedir diye sorarsanız yapmanız gereken yağ ve yağ filtrenizi değiştirmenizi öneririm., sadece motor yağını değiştirmeniz de bi anlam ifade etmez., uygun olmayan yağın kalıntılarından kurtulmak için yağ filtresini de değiştirmeniz gerekir.,

Uzun yola çıkmış olsaydınız, araç yağ eksiltmiş ve yağ lambası yanmış olsaydı., ve uygun yağ bulamadığınız senaryoda evet o zaman mecburiyeten bulabildiğiniz bir yağ koymaktan başke şeçeneğiniz olmaz., ama ortada böyle bir durum söz konusu olmadığına göre.., kaldı ki böyle bir senaryoda bile mümkün olan en kısa zamanda yağın ve yağ filtresinin değiştirilmesi gerekir..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Güncel masraf:

2015 1.2 TSI 110hp periyodik bakım ücreti 1218₺ Uzay Oto Istanbul

Aracı teslim ederken sorduğumda yağın markasına Shell denildi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt