Güncel Bakım Masrafları



Arkadaşlar, 1.4 TSI DSG 125 Highline aracım. Bugüne kadar hiç benzin kokutmuyordu.
Bugün binada dairelerden biri tadilat yaptığı için aracı birkaç kez yer değiştirmek zorunda kaldım.

Arabadan inince benzin kokusu aldım. Bunun olası sebepleri nedir bilen var mı?

@forzaGilles  Ali hocam bilgi varmı?

Not Araba 2-3 gündür çalışmamıştı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar, 1.4 TSI DSG 125 Highline aracım. Bugüne kadar hiç benzin kokutmuyordu.
Bugün binada dairelerden biri tadilat yaptığı için aracı birkaç kez yer değiştirmek zorunda kaldım.

Arabadan inince benzin kokusu aldım. Bunun olası sebepleri nedir bilen var mı?

@forzaGilles  Ali hocam bilgi varmı?

Not Araba 2-3 gündür çalışmamıştı.
Hocam kaputu açıp yakıt hortumlarını kontrol ediniz., motor bölümünde ıslaklık var mı., koku nereden geliyor tespit etmeye çalışın., bir kemirgen hayvan zarar vermiş olabilir..

 
@Terms muhtemelen çiğ yakıt kokusudur. Araç uzun süre çalışmadığında böyle durumlar oluyor. Cold start misfire vardır muhtemelen, yanmamış yakıtı egzostan atıyor yine. Sadece yer değiştirdiğiniz için dikkatinizi çekmiştir. İçeriden gelin bariz bir koku yoksa sorun olacağını sanmıyorum ama kontrol etmekte fayda var.

 
Bugün az önce aracı çalıştırdığımda çok uzun bir marş süresi gerçekleşti. Defalarca marş ettikten (doğru mu söylüyorum bilmiyorum) sonra çalıştı. Devir 1000'e kadar yükseldi yavaş yavaş 1000 devirin altına yani normale döndü. Havalar soğuk tabi. Bunu yaptığı zaman hep bekliyorum sonra kalkış yapıyorum. 1-2 kmlik mesafede bir kaç yere gittim geldim. Bir dahaki çalıştırmalarda saniyede çalıştı araç. Olması gerektiği gibi hiç bir sorun yoktu. 

Geçen haftalarda gene bir kere böyle uzun bir marş süresi oldu ama bugün yaşadığım sürecin yarısı kadardı o. Bugün epey şaşırdım o yüzden.

Acaba akü olabilir mi diye düşünüyorum.. 2017 Ekim ayında 41900km de iken mekatronik ile beraber akü de değişmişti yetkilide. Varta taktırmıştım. Acaba eskiyor olabilir mi? (start/stop çoğu zaman kapatırım)

Normalde Golf'lerde ''trip'' tuşuna uzun süre basınca akü seviyesini de gösterir diye biliyorum fakat bizim araçta göstermiyor.

O yüzden seviyesini de bilmiyorum. 

Bir de başka bir merak ettiğim konu var; neredeyse her ayda bir kaç kez fren pedalı şişiyor. Taş gibi oluyor. Çalıştırdıktan sonra düzeliyor. Bu şişme yani sertleşmenin sebebi nedir acaba?

Diğer bir husus da, ilk defa başıma gelen far nemlenmesi. Sadece sol tarafta olduğunu fark ettim son 2 haftadır. Çözümü ile ilgili bir çok şey okudum izledim ama emin olamadım hiç birinden.

@forzaGilles Sizin bu konularda fikriniz var mı hocam?
Trip tuşuna basılıp gözlemlenen akü seviye/şarj göstergesi belirli bir model yılından sonra kaldrıldı (sanırım 2014 sonrası tam hatırlamıyorum)., zaten sağlıklı bir yöntem değildi., sadece fikir verebiliyordu., 

Akünün durumu ölçülmesi lazım., sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız akü kendini yeteri kadar şarj edemez., aracı uzun süre kullanmıyorsanız (15 gün-1ay) gibi akü için iyi olmaz., şarj seviyesi düşer., soğukta daha çabuk düşer., 

Bunların hiç biri sizin için geçerli değilse yani kısa süreli mesafede kullanmıyorsanız ve aracı uzun süreli yatmıyorsa o zaman kontrol edilmesi lazım o zaman başka bir sebebler olabilir., akünün değerleri ölçülmesi lazım testler vs.. 

Serviste hangi akü den taktırdınız., tamam Varta taktırmışsınız ama orjinal akü mü taktırdınız yoksa ekonomi seri orjinal akü mü taktırdınız..? Bu önemli akünün bi resmini çekerseniz anlaya biliriz.., 

Araç çalışmıyorken frene basarsanız 1-2 basmadan sonra şişmeye başlar., bu normal bir durumdur.. Ama tam tersi araç çalışır vaziyette şişme yapıyorsa o zaman sıkıntı var., 

Far nemlenmesi genelde pek çok araçta oluyor., genellikle aracı yıkadıktan sonra olur., veya yağmurlu havada olur., eğer ki buğulanma/nem çok fazla ise o zaman bi yerden hava giriyordur...

 
Hocam kaputu açıp yakıt hortumlarını kontrol ediniz., motor bölümünde ıslaklık var mı., koku nereden geliyor tespit etmeye çalışın., bir kemirgen hayvan zarar vermiş olabilir..
Artık hava karardı yarın bir göz kontrolü yaparım Ali hocam. Tabi kontrolden önce bir iki manevrada yaparım.

@Mugzy Olabilir sağolun. Yarın tekrar kontrol edeyim bakalım ne olacak.

 
@forzaGilles Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bizim araç da Almanya'da 2014 olarak gözükenlerden, demek ki ondan dolayı yokmuş o özellik. 2013 Ağustos tescil tarihi.

Uzun yol pek yapmıyorum evet, genelde kısa mesafe kullanılıyor. Bazen 4 km, bazen 15, 25 veya 35 km gibi mesafeler genelde. Belki de ondan dolayı akü için faydasız bir süreç gerçekleşmiş olabilir. Akü ekonomik olan değil fabrika çıkışlı olan akü. Onu yazmayı unutmuşum önceki postumda. Orijinal yani.

Far için elektrik işleri yapan bir usta vardı aydınlatma vs, ona götürüp bir baktırırım olmazsa.

Fren pedalı şöyle ki; aracı çalıştırmadan önce zaten sıkışmış oluyor. Dediğiniz gibi ben araç kapalı iken hiç frene basmadım mesela. Bu ara ara oluyor. Günün ilk çalıştırmasında bir bakıyorum taş gibi olmuş. Epey sert basıyorum ki freni kavrayıp yeşil sembol sönsün diye. Yoksa zaten algılamayacak neredeyse. 

Araç çalıştığı anda gevşiyor ve çalışırken hiç sertleşme durumu olmuyor tabi.

Bu arada kısa mesafe yaptığım için sanıyorum, sürekli rejenerasyon yapıyor araç. Sürüş tipimden bahsedecek olursam; ekonomi yapmam. Genelde hafif bir sıkışıklık olduğunda DSG için, S moduna alırım. Veya gazlamak istediğimde S moduna aldığım olur. Devirli kullanırım ara ara ama uzun yol yapmadığımdan dolayı rejenerasyon sık gerçekleşiyor sanırım. O yüzden de ortalama tüketimim normalden daha fazla diğer araçlara göre. (TDI DSG) 

Uzun ortalamam 7.2 - 7.5 civarında. 2-3 sene önce okula gidip geliyordum sık sık. Mesafe 35 km idi. O zamanlar 6.5 civarını geçmiyordu. 

Lastiklerin de etkisi olabilir tabi, daha önceden Nokian Weather Proof kullanıyorken, yaz sonu itibariyle Falken AS210'lara geçtim. Falken'in yakıt tüketim sınıfı ''E''. Ondan mı diyeceğim ama o pek etkilemez diye duydum.

 
@forzaGilles Yorumlarınız için teşekkür ederim. Bizim araç da Almanya'da 2014 olarak gözükenlerden, demek ki ondan dolayı yokmuş o özellik. 2013 Ağustos tescil tarihi.

Uzun yol pek yapmıyorum evet, genelde kısa mesafe kullanılıyor. Bazen 4 km, bazen 15, 25 veya 35 km gibi mesafeler genelde. Belki de ondan dolayı akü için faydasız bir süreç gerçekleşmiş olabilir. Akü ekonomik olan değil fabrika çıkışlı olan akü. Onu yazmayı unutmuşum önceki postumda. Orijinal yani.

Far için elektrik işleri yapan bir usta vardı aydınlatma vs, ona götürüp bir baktırırım olmazsa.

Fren pedalı şöyle ki; aracı çalıştırmadan önce zaten sıkışmış oluyor. Dediğiniz gibi ben araç kapalı iken hiç frene basmadım mesela. Bu ara ara oluyor. Günün ilk çalıştırmasında bir bakıyorum taş gibi olmuş. Epey sert basıyorum ki freni kavrayıp yeşil sembol sönsün diye. Yoksa zaten algılamayacak neredeyse. 

Araç çalıştığı anda gevşiyor ve çalışırken hiç sertleşme durumu olmuyor tabi.

Bu arada kısa mesafe yaptığım için sanıyorum, sürekli rejenerasyon yapıyor araç. Sürüş tipimden bahsedecek olursam; ekonomi yapmam. Genelde hafif bir sıkışıklık olduğunda DSG için, S moduna alırım. Veya gazlamak istediğimde S moduna aldığım olur. Devirli kullanırım ara ara ama uzun yol yapmadığımdan dolayı rejenerasyon sık gerçekleşiyor sanırım. O yüzden de ortalama tüketimim normalden daha fazla diğer araçlara göre. (TDI DSG) 

Uzun ortalamam 7.2 - 7.5 civarında. 2-3 sene önce okula gidip geliyordum sık sık. Mesafe 35 km idi. O zamanlar 6.5 civarını geçmiyordu. 

Lastiklerin de etkisi olabilir tabi, daha önceden Nokian Weather Proof kullanıyorken, yaz sonu itibariyle Falken AS210'lara geçtim. Falken'in yakıt tüketim sınıfı ''E''. Ondan mı diyeceğim ama o pek etkilemez diye duydum.
O zaman fren de farklı bir durum söz konusu frene bi baktırın., daha önce fren hidroliği hiç değişti mi..?

 
@forzaGilles Dediğiniz gibi serviste kontrol ettirebilirim. Bir ara aküyü de ölçtürmek için götürürsem eğer.

Yakıt tüketimi ve rejenerasyon konusunda ne düşünüyorsunuz? Tamamiyle kısa mesafe ile ilgili değil mi?

 
@forzaGilles Dediğiniz gibi serviste kontrol ettirebilirim. Bir ara aküyü de ölçtürmek için götürürsem eğer.

Yakıt tüketimi ve rejenerasyon konusunda ne düşünüyorsunuz? Tamamiyle kısa mesafe ile ilgili değil mi?
Çok yüksek ihtimal 3-4km gibi kısa mesafeli sürüşlerden kaynaklanıyor., ortalama kaç km'de bir rejenerasyon devreye giriyor..? uyarı ışığı yakarak mı giriyor yoksa sadece rolanti devrini yükselterek pasif rejenerasyon yapıyor..?

 
@forzaGilles açıkçası kaç km aralıklarla girdiği hakkında ne söylesem yanlış söylemiş olurum. Fakat her hafta bir kere oluyor diyebilirim veya 2 haftada bir kez gibi. Kendini hatırlatıyor yani. Bir de nasıl denk geliyorsa, bir yerden dönüyor oluyorum eve gelmeye doğru başlıyor rejenerasyon, geldikten sonra kontağı kapatıp çıkıyorum eve, araç kapalı iken fan dönmeye devam ediyor sonra susuyor. Sürecek işlem için mevcut trafikte veya güzergahta yola devam edeyim şu iş bitene kadar gibi yapamıyorum.

Bazen yolda yani seyir anında yapıyor ve gideceğim yere kadar halletmiş oluyor. Çok kısa da sürebiliyor bazen. Bazen epey sürüyor ben de devirli kullanmak için S moduna alıyorum. Daha iyi olur işlem için diye.

Araç bu zamana kadar hiç uyarı vermedi şükür. Demek ki pasif yapıyormuş. Ben açıkçası ilk kez duydum pasif veya aktif ayrımını. Farkı ne oluyor acaba?

 
@forzaGilles açıkçası kaç km aralıklarla girdiği hakkında ne söylesem yanlış söylemiş olurum. Fakat her hafta bir kere oluyor diyebilirim veya 2 haftada bir kez gibi. Kendini hatırlatıyor yani. Bir de nasıl denk geliyorsa, bir yerden dönüyor oluyorum eve gelmeye doğru başlıyor rejenerasyon, geldikten sonra kontağı kapatıp çıkıyorum eve, araç kapalı iken fan dönmeye devam ediyor sonra susuyor. Sürecek işlem için mevcut trafikte veya güzergahta yola devam edeyim şu iş bitene kadar gibi yapamıyorum.

Bazen yolda yani seyir anında yapıyor ve gideceğim yere kadar halletmiş oluyor. Çok kısa da sürebiliyor bazen. Bazen epey sürüyor ben de devirli kullanmak için S moduna alıyorum. Daha iyi olur işlem için diye.

Araç bu zamana kadar hiç uyarı vermedi şükür. Demek ki pasif yapıyormuş. Ben açıkçası ilk kez duydum pasif veya aktif ayrımını. Farkı ne oluyor acaba?
Pasif yapması en sağlıklısı., eğer uyarı ışığı yakıp aktif yapsaydı köprüden önceki son çıkış gibi düşünün (alarm zilleri çalıyor)..,

Rejenerasyon bittiği zamana denk gelirseniz., aklınızda olsun hemen km sayacını sıfırlayın., aradan zaman geçip tekrar pasif rejenasyona başladığında km sayacına bakın kaç km de bir devreye girdiğini anlamış olursunuz., işlem bittiğinde tekrardan sıfırlayın bu şekilde her seferinde ne zaman devreye girmiş anlamış olursunuz ben böyle yapıyorum

Normal şartlarda her 250-300 km'de bir devreye girer., uzun yolda 300-400 km'de bir devreye girer.,

Eğer 150-200km gibi daha kısa sürede devreye giriyorsa bilin ki çok kısa sürüşler yapıyorsunuz yada çok fazla sıkışık trafiğe maruz kalıyorsunuz..

Temizlik işlemi bitmeden motoru stop etmeyi alışkanlık haline getirirseniz., bir süre sonra ışık yakarak aktif rejenerasyon yapmak ister ve bu işlem daha uzun sürer., Arabanın kendisinin temizleyeceği kadar yüksek oranda atık birikirse 8-10 bin gibi yüksek onarım maliyeti.....

 

@forzaGilles Çok teşekkür ederim bilgilendirme için. Açıkçası dediğinizi gibi olmaz umarım bir gün. PDF masrafı çok büyük. Bir çok kişi ya temizlettiriyor ya da iptal ettiriyor. Umarım gerek kalmaz. Dediğiniz gibi kısa mesafe kullandığım için genelde sık sık devreye giriyor. Olmazsa bir dahakine dediğiniz gibi KM sayacını sıfırlayarak takibini sağlarım. 

Bir de tam eve veya bir yere varacağım zaman rejenerasyonun devreye girme durumu olmasa daha iyi olacak ama denk geliyor işte. =)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt