Güncel Bakım Masrafları


2016 Golf 1.4 tsi manuel, 55bin km güncel bakım(polen filtresi eco değil anti allerjen) + ön balatalar (eco seri değil) + 4 buji fiyat teklifi. Bakıma gidecek arkadaşların bilgisine.

Ekli dosyayı görüntüle 50647
bu bakımda da balataları değiştiremedik. sanayideki usta(!) 1,5 yıl önce bitmiş demişti, o zaman kontrol ettirdik servis devam dedi. bu sefer değiştirirler artık dedim, fiyat aldım, yine değiştirmeyip bir sonraki bakımı rahat çıkarır dediler.
Servis pahalı deyip sanayiye gidersin orda da sıkıntı tipler var, adam 200 tl daha fazla kazanmak için orijinal balataları çöpe atacaktı. Enflasyondan mı kaçalım, bu tür insanlardan mı kaçalım anlamadım. Önce Allah sonra şu forum🧿 da olmasa işimiz zor arkadaşlar.
 

2015 model manuel benzinli aracıma 1730 lira dediler.

ekstra bujiler değişecekmiş. hep serviste yaptırdım bugüne kadar ama pahalı geldi bilemiyorum. tavsiyelere açığım.
bugün bakımını yaptım , buji değişmedi.

ödediğim ücret 1300 tl.
 
@Rust Komşunun aracın bakımını yaptırdık önceki gün.
2015 TSI 1.4 standart bakım zubizu indirimi ile 1.367₺ dediler.
 
@Rust Komşunun aracın bakımını yaptırdık önceki gün.
2015 TSI 1.4 standart bakım zubizu indirimi ile 1.367₺ dediler.
Ahmet hocam, gördüğüm kadarıyla yıl konusuna hakimsiniz. araç aralık 2014 üretim, trafiğe çıkış ocak 2015. 6 yaşında mı hesaplar servis. kasımda bakıma gideceğim, malum dsg.
Birde bujileri değiştirmek istiyorum, NGK mı istemeli?
teşekkürler
 
@forzaGilles bazı faturalarda sızdırmaz conta (N0138158) veya conta (N0138157) ile karter tapası birlikte yer alıyorken bazısında bunlardan yalnızca biri yer alıyor. Bunun nedeni nedir acaba? Bir de bu conta ile sızdırmaz conta arasında ne gibi bir fark var?
 
Ahmet hocam, gördüğüm kadarıyla yıl konusuna hakimsiniz. araç aralık 2014 üretim, trafiğe çıkış ocak 2015. 6 yaşında mı hesaplar servis. kasımda bakıma gideceğim, malum dsg.
Birde bujileri değiştirmek istiyorum, NGK mı istemeli?
teşekkürler
Şuan bakım yaptırısanız 7 yaş indirimi Yani %25 ve %16
Seneye 6 aydan sonra yani ilk tescil tarihinden sonra gideseniz!
8 yaş indirimi yani %30 ve %16 olur.

NGK zaten vw nin orjinal bujisi
Şuan ki fiyatlarla sizin aracın 4 buji ve değişim işçiliği 589₺ kdv dahil.
 
@forzaGilles bazı faturalarda sızdırmaz conta (N0138158) veya conta (N0138157) ile karter tapası birlikte yer alıyorken bazısında bunlardan yalnızca biri yer alıyor. Bunun nedeni nedir acaba? Bir de bu conta ile sızdırmaz conta arasında ne gibi bir fark var?
Ben cevaplıyayım.
Çünkü servis danışmanı ile 2 gün önce konuştum bu konuyu.
Benzinli 1.0TSI ya da 1.5TSI ilk bakıma gittiğinde karter tapası ve altındaki pul(sızdırmaz conta) değişiyormuş.
Sonraki bakımlarda gerekirse sadece pul(sızdırmaz conta) değişiyormuş.
 
@forzaGilles bazı faturalarda sızdırmaz conta (N0138158) veya conta (N0138157) ile karter tapası birlikte yer alıyorken bazısında bunlardan yalnızca biri yer alıyor. Bunun nedeni nedir acaba? Bir de bu conta ile sızdırmaz conta arasında ne gibi bir fark var?
@Terms hocamız gerekli cevabı vermiş :) Hocamızın da dediği gibi TSI motorlarda tapanın pulu ayrı satılıyor.,
Sızdırmaz conta dedikleri aslında bakır bir pul
TDI 'da ise tapa ve pulu birlikte geliyor.
tapa ve pul basit bir şeymiş gibi görülebilir ama hayati önemi vardır.
 
@Rust Komşunun aracın bakımını yaptırdık önceki gün.
2015 TSI 1.4 standart bakım zubizu indirimi ile 1.367₺ dediler.
1 yıl içinde 2 kez bakım yaptırmak zorunda kaldım bu sene.

5 yıldır yağ azaltma problemi yaşamamıştım. bu sene ilk defa yaşadım yağ eklediler serviste , sonra yine azalttı.

bu kontrolde bir nedenini araştırın dedim. bir şey bulamamışlar. umarım tekrarlamaz.
 
Teklifte 2 litre antifriz var

Hadi 2 litrede saf suyla karışcak

4 litre koycaklar diyelim

Toplam 4 litre motor suyunu cekmeyi / tahliye etmeyi planlıyorlar ama isi amatörce yapacaklar belli

Sistemde 7/ 7,5 litre soğutma sıvısı var fabrikasyon.

Şu ana kadar karadüzen değisim yapanlar

1- devirdaim sökülerek 2-2,5 litre

2- radyatör tapası acılarak 2 litre

Yani toplam 4/ 4,5 litre anca tahliye ettiler bu sistemle

3/3,5 litre yine icerde hapis.

Umarım sirkülasyon teknigiyle sistemdeki 7,5 litre sıvıyı değistirirler

Yetkili servise bu yakışır.
Maalesef böyle bir prosedürleri yok sanırım. Aracımın triger değişimine (devirdaim dahil) gidecek. 10 yaşında araç. Soğutma sıvısının tamamen değişimi istedim. Gelip baktılar tertemiz dediler devirdaim değiştiğinde 2,5-3 lt antifriz eklenir ve tazelenmiş olur dendi. Onun dışında sistemin tamamen temizlendiği bir servis kalemi olduğundan bahsettiler. Genleşme kabının değiştiği ve temizleme işleminin 4 gün sürdüğü bir işlem..Muhtemelen yağ soğutucu falan arızalandığında sisteme yağ karışınca genelde yaptıkları temizleme işlemi..

Son kararım servisten ekstra 1 lt antifriz ve saf su alıp, araç biraz yol yapınca kendim genleşme kabından bir miktar çekerek sistemdeki sıvıyı olabildiğince yenilemeye çalışacam artk.
 
Son düzenleme:
@Lycian

Karadüzen iş yapacaklar demekki.

Devirdaim söküldüğünde, boşalan 2,5 litreyi , 2,5 litre ekleyerek telafi edecekler.
Neyse.....
Araç kaç modeldi kac km de ??
 
@Lycian

Karadüzen iş yapacaklar demekki.

Devirdaim söküldüğünde, boşalan 2,5 litreyi , 2,5 litre ekleyerek telafi edecekler.
Neyse.....
Araç kaç modeldi kac km de ??
4 gün sürecek temizleme işlemi de şu aşamada gereksiz olacak. Allah bilir ne kadara yapıyorlar birde o var. Orjinal parçalar ve garantili iş olsun diye bakım ve triger değişimi için hadi aracın servis bakımlı olması devam etsin diye yaptıralım dedik. Bu haliyle 4500-5000'e yaklaşan rakam görünüyor. (O da polen ve mazot filtresi değişmesin diye söyleceğim buna rağmen bu fiyatlar maalesef-ikisinin toplamı iskontosuz 650 lira neredeyse)

Araç Golf 6 TDI 2012 model 115.000 km
 
Gecenlerde benim aşagıda görsel ekledigim gibi , eczaneden 20 cc lik bir enjektör alıp bir miktar numuneyi sizde görsel olarak eklesenizde durumu bi gözlemlesek.

3 yıl 10 aylık antifrizin saydamlık/pembelik durumu bu idi.
Evet 1 yada 2 tık pembelikten kayıp olmus. Ama bu saydamlık ve renk durumu benim aracta 7 yılı devirmemi mümkün kılacak gibi.

Sizin araç 9 yıl olmus ?

Antalyalı Aslan usta videolarında , toprak sikke yapımında kullanılan kil/çamur/kum muhteviyatında antifrizleri yayınlıyor. Ondan sonra reyting patlaması.

Bizim fabrikasyon antifrizlerin çesme suyu eklenmedigi sürece o hallere geleceğini hic tahmin etmiyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2021-10-18-11-22-37-790_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-10-18-11-22-37-790_com.android.chrome.jpg
    51.8 KB · Görüntüleme: 17
  • Screenshot_2021-10-18-11-22-14-559_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2021-10-18-11-22-14-559_com.android.chrome.jpg
    56.5 KB · Görüntüleme: 16
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Gecenlerde benim aşagıda görsel ekledigim gibi , eczaneden 20 cc lik bir enjektör alıp bir miktar numuneyi sizde görsel olarak eklesenizde durumu bi gözlemlesek.

3 yıl 10 aylık antifrizin saydamlık/pembelik durumu bu idi.
Evet 1 yada 2 tık pembelikten kayıp olmus. Ama bu saydamlık ve renk durumu benim aracta 7 yılı devirmemi mümkün kılacak gibi.

Sizin araç 9 yıl olmus ?

Antalyalı Aslan usta videolarında , toprak sikke yapımında kullanılan kil/çamur/kum muhteviyatında antifrizleri yayınlıyor. Ondan sonra reyting patlaması.

Bizim fabrikasyon antifrizlerin çesme suyu eklenmedigi sürece o hallere geleceğini hic tahmin etmiyorum.
Elbette çok iyi olur. Aslında aynı şekilde enjektörle çekip baktım ve pırıl pırıldı açıkcası. Ama rengi biraz açılmış görünüyordu. Muhtemelen bakımlarda sadece saf su eklenip derişimi düştü. (araç çok sık kullanılmıyor genelde hep uzun yola gidip geliyor belki sıcak-soğuk çevriminin de az olması nedeniyle çok bozulmamış olabilir).
Ayrıca ph metre ile ph ölçümü yaptım ve sonuç biraz düşündürücü. 7.1 geldi. Başka dizel ford aracımda 2 yıl önce bütün sistemdeki soğutma sıvısını yenilediğim aracımda kontrol ettiğimde ph7.9-8.0 gösterdi. Benim bildiğim soğutma sistemlerinde sıvının ph 7.5-8.5 aralığında olmalı diye biliyorum. Dolayısıyla sistemin biraz daha bazik olması diğer bir değişle antifrize ihtiyacı var gibi. Devirdaim değişiminde 2 litre eklenirse bakalım durum ne olacak.

Tamamen katılıyorum. Sisteme yabancı yanlış bir sıvı (çeşme suyu, yanlış/dandik antifriz) eklenmediği sürece antifrize birşey olacağını düşünmüyorum. Benim aracımda buna iyi bir örnek oldu.

Fırsatım olursa servisten önce tekrar örnek alıp paylaşmaya çalışayım. Bakım sonrası zaten bir renk gözlemi ve ph ölçümü olacak :)
 

4 gün sürecek temizleme işlemi de şu aşamada gereksiz olacak. Allah bilir ne kadara yapıyorlar birde o var. Orjinal parçalar ve garantili iş olsun diye bakım ve triger değişimi için hadi aracın servis bakımlı olması devam etsin diye yaptıralım dedik. Bu haliyle 4500-5000'e yaklaşan rakam görünüyor. (O da polen ve mazot filtresi değişmesin diye söyleceğim buna rağmen bu fiyatlar maalesef-ikisinin toplamı iskontosuz 650 lira neredeyse)

Araç Golf 6 TDI 2012 model 115.000 km
Bakım +Triger masrafı için 4500-5000 rakamı bana biraz fazla geldi., aracınız 2012 model olduğuna göre yedek parça ve işçilikte %30 zubizu indirimi olucak., sonuç olarak fiyat ciddi oranda düşecektir., 9 yaşındaki aracın antifrizi artık özelliğini tamamen yitirmiştir (donma derecesinden bahsetmiyorum., korozyon/pas korumasından bahsediyorum)., bana kalırsa 9 yaşındaki aracın antifrizi mutlaka değişmeli., motorun içinde pas oluşumu başladığı anda bunun önüne geçemezsiniz., bunun neticesinde motor ve bağlantılı parçalarda arızalar baş göstericektir bu da size masraf olarak geri dönmesi kaçınılmaz., antifriz denilen sıvı zaten serviste bilee pahalı bir şey değil., sistemin kapasitesinin yaklaşık 8 lt. olduğunu düşünürsek., faturaya yansıtacakları 4 litre antifriz masrafı olucak hepsi bu..
 

Geri
Üst Alt